Ford S Max 2.0i 107KW
- silverine
- Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Východní Čechy
Ford S Max 2.0i 107KW
Zvažuji koupi Ford S Max 2.0i 107 KW, ročník 2006, najeto 140tis. km, nafta se mi při mém ročním nájezdu nevyplatí, spotřeba oproti naftě bude o dost vyšší, ale bral bych to jako daň za používání velkého prostorného vozidla. Tuším, že stejný motor se dával do Mondea i Focuse, tak jsem se chtěl tady zeptat na zkušenosti s tímto motorem, jaké jsou jeho slabiny, přednosti, životnost, na co si dát pozor při koupi.
S tímto motorem se dává (nebo alespoň do S Maxe) dvouhmotnostní setrvačník - to je ten stejný co se dává k dieslovým motorům? Může být ten setrvačník taky problémový i ve spojení s benzínovým motorem ? Motor nemá rozvodový řemen, ale řetěz, takže odpadá výměna rozvodů ? Seřizují se tam ventily, nebo to má hydroštely? Trochu moc otázek, ale snad někdo odpoví.. snažím si vykalkulovat jaké další investice mě do auta budou po koupi čekat.
S tímto motorem se dává (nebo alespoň do S Maxe) dvouhmotnostní setrvačník - to je ten stejný co se dává k dieslovým motorům? Může být ten setrvačník taky problémový i ve spojení s benzínovým motorem ? Motor nemá rozvodový řemen, ale řetěz, takže odpadá výměna rozvodů ? Seřizují se tam ventily, nebo to má hydroštely? Trochu moc otázek, ale snad někdo odpoví.. snažím si vykalkulovat jaké další investice mě do auta budou po koupi čekat.
Naposledy upravil(a) silverine dne 13.04.2012 07:57, celkem upraveno 1 x.
Focus 1.4 Combi 2002 stříbrňák | papírová vložka vzduchového filtru, kazeťák 5000 RDS, čtrnáctky plecháče, mašlička na anténě



- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Ford S Max 2.0i 107KW
Mam jednu prakticku otazku - nenajazdis vela km a chces dialnicny kriznik S-Max. To mi akosi nejde do hlavy...
Duratec 2.0i ma retaz, co je horsie ma aj dvojhmotu. Benzinaky idu ale vo vseobecnosti maksie a pravidelnejsie ako naftaky, okrem toho nemaju tolko krutiaceho momentu, takze ta dvojhmota nie je tak nachylna na rozmlatenie ako v diesli. 2.0i montovany do Mondea ma v sacom trakte virive klapky. Tie robili problemy na autach s rokom vyroby do 2003 (ak sa mylim, opravte ma), pretoze nemali dobre vyriesene ulozenie hriadeliek. To sa po 100 - 120k km vymlatilo, hriadelky mohli prasknut a motor potom zozral klapku aj s hriadelkou. V lepsom pripade sa nestalo nic, v horsom vymena motora v dosledku poskodenia ventilov a piestov. Nasledne bolo ulozenie konstrukcne upravene, takze by to nemalo mat taketo problemy. Motor s poskodenym ulozenim klapiek vydava ostry klepotavy zvuk, to znamena, ze ich treba riesit. 2.0i vo Focuse klapky nema, tam tento problem odpadava. Ci klapky su v S-Maxe 2.0i, netusim, ale tipujem, ze ano. Ked mas VIN, mozem to pozriet v katalogu.
Duratec 2.0i ma retaz, co je horsie ma aj dvojhmotu. Benzinaky idu ale vo vseobecnosti maksie a pravidelnejsie ako naftaky, okrem toho nemaju tolko krutiaceho momentu, takze ta dvojhmota nie je tak nachylna na rozmlatenie ako v diesli. 2.0i montovany do Mondea ma v sacom trakte virive klapky. Tie robili problemy na autach s rokom vyroby do 2003 (ak sa mylim, opravte ma), pretoze nemali dobre vyriesene ulozenie hriadeliek. To sa po 100 - 120k km vymlatilo, hriadelky mohli prasknut a motor potom zozral klapku aj s hriadelkou. V lepsom pripade sa nestalo nic, v horsom vymena motora v dosledku poskodenia ventilov a piestov. Nasledne bolo ulozenie konstrukcne upravene, takze by to nemalo mat taketo problemy. Motor s poskodenym ulozenim klapiek vydava ostry klepotavy zvuk, to znamena, ze ich treba riesit. 2.0i vo Focuse klapky nema, tam tento problem odpadava. Ci klapky su v S-Maxe 2.0i, netusim, ale tipujem, ze ano. Ked mas VIN, mozem to pozriet v katalogu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ford S Max 2.0i 107KW
smax je koncepcne reseny stejne jako focus2 , cili tam klapky nejsou . tak bych se ho nebal , to same retez , pokud to ma rozumne najeto tak je defacto neznicitelny . jedine minus bych videl tu dvou hmotu ale vzhledem k tomu ze to nema takovy kroutak tak je male procento ze se nejakým zpusobem poskodí .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- silverine
- Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Východní Čechy
Re: Ford S Max 2.0i 107KW
V12 píše:Mam jednu prakticku otazku - nenajazdis vela km a chces dialnicny kriznik S-Max. To mi akosi nejde do hlavy...
Najezdím ročně cca 10tis. km, potřebuji větší rodinné auto, C-Max první generace je pro moje potřeby malý, nový C-Max Grand je mimo moje možnosti, takže volba padla na ojetý S-Max, co by jsi doporučil ? Něco z konkurence - C4 Grand Picasso, ZafiraB - to radši S Max ne ?

Focus 1.4 Combi 2002 stříbrňák | papírová vložka vzduchového filtru, kazeťák 5000 RDS, čtrnáctky plecháče, mašlička na anténě



- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5793
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Ford S Max 2.0i 107KW
Co je nepochopitelného na tom, že má třeba velkou rodinu a potřebuje prostě velké auto? Mám znáímého, který řeší tu stejnou situaci (Fabie Combi je jim už malá a najede cca 5000km/rok) a pokukuje po S-Maxu. Tak jsem mu rovnou vymluvil naftu.V12 píše:Mam jednu prakticku otazku - nenajazdis vela km a chces dialnicny kriznik S-Max. To mi akosi nejde do hlavy...
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Ford S Max 2.0i 107KW
Ted jeste otazka jestli ten provoz nebude drahej i na obyc spotrebaku - sterace, kotouce, desticky, filtry atd, ale to auto me taky hrozne bere, jen na nej proste neni no....
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Ford S Max 2.0i 107KW
Bude Ti iba a iba vdacnyStanley_vy píše:... najede cca 5000km/rok) a pokukuje po S-Maxu. Tak jsem mu rovnou vymluvil naftu.

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Ford S Max 2.0i 107KW
spotrebak bych neresil, to bude nula nula nic. spis bych se zamyslel,proc velke auto i do vysky, je pak strasne znat odpor vzduchu a spotreba benzinu je pak dost vysoka, u toho s-maxu s 2.0 to tipuju klidne na 10. Ale pri 10tkm rocne to asi neni tak hrozny zasah do penezenky. co treba alternativne mondeo?
tam se to do 8 udrzet da.

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- silverine
- Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Východní Čechy
Re: Ford S Max 2.0i 107KW
Čím se projevuje odcházející setrvačník ? Má to nějakou postupnou tendenci nebo najednou je K.O. ?foki píše:smax je koncepcne reseny stejne jako focus2 , cili tam klapky nejsou . tak bych se ho nebal , to same retez , pokud to ma rozumne najeto tak je defacto neznicitelny . jedine minus bych videl tu dvou hmotu ale vzhledem k tomu ze to nema takovy kroutak tak je male procento ze se nejakým zpusobem poskodí .
Focus 1.4 Combi 2002 stříbrňák | papírová vložka vzduchového filtru, kazeťák 5000 RDS, čtrnáctky plecháče, mašlička na anténě



- silverine
- Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Východní Čechy
Re: Ford S Max 2.0i 107KW
Ma.rt píše:spotrebak bych neresil, to bude nula nula nic. spis bych se zamyslel,proc velke auto i do vysky, je pak strasne znat odpor vzduchu a spotreba benzinu je pak dost vysoka, u toho s-maxu s 2.0 to tipuju klidne na 10. Ale pri 10tkm rocne to asi neni tak hrozny zasah do penezenky. co treba alternativne mondeo?tam se to do 8 udrzet da.
Spotřebák bych taky neřešil, olej, filtry budou dražší, ale zas ne o tolik. Ale co jsem namátkou koukal třeba věci na brzdy, tlumiče, silenbloky nebo prostě další náhradní díly na tohle auto už stojí víc než třeba na focuse. Dělají se v menších seriích a je to auto o třídu výš tak je tam vyšší cena.
O Mondeu jsem taky uvažoval, ale nabídla se mi nyní ta možnost koupě S Maxu. U něj se mí líbí, že má vzadu tři sedadla, u Mondea jsou dvě široké komfortní, ale to uprostřed jen taková nouzovka (područka pro dva cestující vzadu). A taky hlavně vzhledově u mě vítězí S Max.
Focus 1.4 Combi 2002 stříbrňák | papírová vložka vzduchového filtru, kazeťák 5000 RDS, čtrnáctky plecháče, mašlička na anténě



- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Ford S Max 2.0i 107KW
Nene, pokud uz mondeo tak radeji toho Smaxe
to souhlas, to je supr hracka a spotreba na tech 10tis km rocne i kdyby to zralo 15 tak to nepoznas 


-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Ford S Max 2.0i 107KW
jo kdyz chce nekdo autobus,tak s-max je jasnej
odchazejici setrvak je znat dlouho pred vymenou: vrznuti, krupnuti pri rozjezdu, cinkani, klepnuti pri prerazeni a pusteni spojky, cinkani,klepani pri startovani a zhasinani motoru, tendence auta cukat pri popojizdecce na jednicce/dvojce okolo 1200ot, stejne tak i pri jizde po rovine se studenym motorem na jednicku bez plynu (motor si drzi svych 1200 ot, sam, ale auto ma tendenci se houpat/cukat).U Mondea benzinu to vydrzi klidne 200tkm, ale s-max je prece jen tezsi, tam to bude namahany vice. ale to uz maj ted vsechna auta, tak si to hlavne zkontroluj podle toho, co jsem napsal a jestli ma auto treba 80000, tak to musi drzet

odchazejici setrvak je znat dlouho pred vymenou: vrznuti, krupnuti pri rozjezdu, cinkani, klepnuti pri prerazeni a pusteni spojky, cinkani,klepani pri startovani a zhasinani motoru, tendence auta cukat pri popojizdecce na jednicce/dvojce okolo 1200ot, stejne tak i pri jizde po rovine se studenym motorem na jednicku bez plynu (motor si drzi svych 1200 ot, sam, ale auto ma tendenci se houpat/cukat).U Mondea benzinu to vydrzi klidne 200tkm, ale s-max je prece jen tezsi, tam to bude namahany vice. ale to uz maj ted vsechna auta, tak si to hlavne zkontroluj podle toho, co jsem napsal a jestli ma auto treba 80000, tak to musi drzet
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ford S Max 2.0i 107KW
smax neni autobus , resil jsem to tady s bobanem , a je jen o trosku vetsi nez oktavka , rozdil je pak u galaxy .Ma.rt píše:jo kdyz chce nekdo autobus,tak s-max je jasnej![]()
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Ford S Max 2.0i 107KW
no taky mi uz ted smax neprijde tak velkej,ale o kus vetsi nez oktavka je mondeo a smax asi bude jeste vetsi? Ja mam zkusenost jen s cmaxem a ze to opticky vypada zvenku velky,tak uvnitr jsem to citil jen nad hlavou. To ve svym mi prijde,ze jsem skoro v obyvaku 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Ford S Max 2.0i 107KW
Neni o moc vetsi... Prolejzal sem to a je to o trochu vetsi nez C-max, je tam hlavne rozdil v tom, ze strecha nepada vzadu tak dolu jak u cmaxe takze je vic mista vzadu na hlavu, boky taky jsou trochu kolmejsi takze vic mista na ramena, kapota je kratsi takze vic mista na nohy, ale jinak celkove to neni nejakej obr. To galaxy je fakt autobus
V tom aute je mista jak v obyvaku 
Je to vlastne takova garsonka na kolach


Je to vlastne takova garsonka na kolach

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů