Příspěvek
od spanel » 02.08.2013 12:18
No, podle mého názoru byl "trojblik" vymyšlen z jiného důvodu. Hlavní příčinou asi bylo omezení mechanického namáhání aretace páčky směrovek při častém užívání a pak také asi že spousta lidí pak zapomínala blinkr zase vypnout, protože zvukové znamení při vyšších rychlostech a rádiu je přeslechnutelné a světelné na přístrojové desce za slunečného dne s brýlemi proti slunci není skoro vidět.
Asi by se leckdo divil, kolik aut lze vidět na dálnici s trvale blikajícím směrovým světlem.
Z mých zkušeností vím, že trojblik na předjíždění na dálnici, či ve dvojitých pruzích, při vyšších rychlostech bohatě dostačuje.
Na stranu druhou lze vidět na dálnicích mnoho případů, kdy se předjíždějící či přejíždějící řidič nějakým trojblikem či směrovkou vůbec neunavuje.
Pro normální odbočování na křižovatce, nebo předjíždění v hustém provozu, nebo na silnicích 1-3 obvykle trojblik nepoužívám. Jsem zastáncem toho, aby se dalo znamení o změně směru jízdy řádně a včas.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White