Stránka 1 z 11

1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 10.07.2012 11:54
od vítek
zdravím, pročetl jsem celé fórum s podobnými problémy, ale nenašel jsem žádnou pořádnou odpověď, teď k problému:

auto mi zničeho nic začlo fest cukat, přestalo táhnout, po chvilce to ustalo, jel jsem dál, pak zase trochu, vyšlápl jsem spojku, prošlápl motor a ok, po 2km zacukalo a zdechlo, ani nešlo natočit, chytlo, ale hned zdechlo. Cca po 10 minutách jsem to v pohodě natočil, ale po sešlápnutí plynu se to začlo hádat jako prase. auto jsem nechal odvézt do servisu. Vyměnil se palivový filtr, na diagnostice ve fordu vymazali chyby, auto bez problémů, tak do toho sedli i s diagnostikou a jeli to projet, auto jim začalo cukat, zdechlo, ale diagnostika neukázala nic závažného, pořád jen nějaké závady kolem palivového systému, tak jsme vyndali nádrž, vycucli naftu a vyčistili komplet palivový systém, dali jsme novou naftu a nic, hádá se to ještě víc, nevíme, co s tím.
Tady jsem četl o EGR, čidle váhy vzduchu, nějakých uvolněných kontaktech na čerpadle, ale diagnostika nic takového neukazuje, commonraily makají v pohodě, tankuju shell a vervu, co s tím může být?

Díky za radu, rok je to 07´ najeto 162.000km, DPF měněn ve 120, problém jsem s ním nikdy neměl.

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 10.07.2012 16:43
od phofy
Nejspíš to budou vstřiky

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 10.07.2012 19:53
od vítek
kéž by to bylo aspoň něco, ikdyž vstřiky jsou docela mrda, ale věděl bych, co s tím je...
myslím, ale že by to diagnostika ukázala, nebo se pletu?

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 10.07.2012 20:11
od phofy
No to myslím, že někdo psal, že jdou z nich vyčíst nějaký hodnoty přes diagnostiku a nebo zkusit ještě baňkový test kolik pouštěj do přepadu a nebo je rovnou poslat na proměření :wink:

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 10.07.2012 22:55
od eda.davids
Tam bych taky začal ,kontrolou tlaku railu.

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 11.07.2012 08:18
od V12
Na Rumbovom FFI 1.8TDCI sa mi podarilo vycitat vyrovnavacie davky vstrekovacov pri volnobehu :

Obrázek

To je velmi dobry ukazovatel ich stavu. Na mojich turbokachliach sa mi to ale nepodarilo - stale to ukazovalo nuly :( Ak s diagnostikou za jazdy neprisli na nic, treba vymenit servis. Treba monitorovat vsetky data ovplyvnujuce vykon - napr.
- teplota nasavaneho vzduchu
- MAP
- MAF
- polohu VGT
- polohu EGR
- tlak v raile
- polohu plynu

Dobre je aj osciloskopom kontrolovat vystupy zo snimacov polohy vacky a klukovky. Akykolvek vypadok tahu sa MUSI prejavit na niektorej z tychto velicin.

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 11.07.2012 09:31
od bufer
Mne presne takéto problémy sposoboval zanesený snímač polohy kľukovky (CKP) prachom zo spojky kompresoru klimatizácie. (tiež po cca 150 000 km)
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=135

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 11.07.2012 09:57
od lucky.jack
V12: z jakýho programu je to graf?
Jak tomu mám rozumět? Jak na to koukám tak je to záznam z nějaký jízdy a volnoběhu tam moc nevidím. Evidentně C a D(3. a 4. válec?) jsou dost rozházený. Je lepší když jde do + hodnot nebo - hodnot? Když jde do plusu tak to značí, že je "horší" komprese a musí tím pádem vstřik íc dávkovat?
Sorry za to hafo otázek, ale nejde to jinak :oops: :)

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 11.07.2012 19:13
od tomason
Taky to takhle vypadá,že odchází turbo regulace spíná špatně a může i vyhořet nutná kontrola a nejezdit.

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 11.07.2012 20:56
od V12
lucky.jack :
Je to zo ScanXL Pro s rozsirenou Ford diagnostikou.
Vyrovnavacie davky by mali byt co najblizsie nule. Z grafu je zrejme, ze po prekroceni cca 1400 rpm RJ nastavi vyrovnavanie na nulu.
Z grafu dalej vidiet, ze vstrekovac C ma zjavne mierny problem. Podla viacerych zdrojov ale je hranicna hodnota +/- 1 miligram a k tej sa to neblizi, takze Rumbo moze spavat este relativne pokojne.
Na velkost vyrovnavacej davky ma vplyv fyzicky stav vstrekovaca. Ak je korekcia kladna, vstrekovac davkuje malo, pretoze je asi pripchaty. A naopak, ak je korekcia zaporna, vstrek dava privela, pretoze pomaly zatvara (asi drhne). Pomale zatvaranie moze sposobit aj privelke prepady, z coho potom vyplyvaju zname nasledky - nudzak po dlhsej poziadavke plneho vykonu.

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 12.07.2012 09:41
od lucky.jack
:gott:

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 12.07.2012 09:46
od V12
Len to s tym klananim neprehanaj, su to zozbierane mudrosti inych ludi, prevazne motorarov a informacii z roznych for.

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 12.07.2012 11:08
od lucky.jack
Beru na vědomí :mrgreen:

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 12.07.2012 15:11
od vítek
čidlo na polohu kladky je prý čisté, tak jsem zase tam, kde jsem byl, Ford prohlásil, že asi možná čerpadlo, přijde mi, že oni tam snad ani nic jiného neznají, ale kdyby to bylo čerpadlo, tak to dělá furt a ne někdy...

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Napsal: 12.07.2012 16:01
od phofy
Vykašli se na FORD a dej to nějakýmu jinýmu automechanikovy, jsou to jenom výměnkáři. To bylo stejný na firemním transitu nějaký tddi, a pak přišli, že je v háji čerpadlo, tak ho vyměnili a byl klid a cena? Kolem 70 000kč 8O :wallbash: