přestavba na turbo

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
fíkus98
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 21.06.2010 15:43
Kontaktovat uživatele:

přestavba na turbo

Příspěvek od fíkus98 » 30.09.2012 19:00

zdravim hoši,mam menší dotaz,máte někdo zkušenosti s přestavbou motoru 1,8 16V Zetec na turbo? popřípadě jak je to náročný....dík moc ;)
1,6 16V Zetec,74Kw,100 HP
Obrázek

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: přestavba na turbo

Příspěvek od lucky.jack » 30.09.2012 19:48

To je taky možný :?: :?: 8O
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: přestavba na turbo

Příspěvek od Tonda-B » 30.09.2012 20:25

fíkus98 píše:zdravim hoši,mam menší dotaz,máte někdo zkušenosti s přestavbou motoru 1,8 16V Zetec na turbo? popřípadě jak je to náročný...
To ne, ale mám zkušenosti s přestavbou Octavie I 1,8T ze 150 na 256 koní:

- jiné turbodmychadlo - velikosti komor, jiné lopatkování turbíny i kompresoru (Garret vodou chlazené za 60k)
- k tomu jiné výfukové potrubí v nerezu s kovovými katalyzátory
- taky jiná sací strana - přidán 2.mezichladič do levého podběhu - kompletní vytrubkování, hadice Samco
- větší vstřiky Bosch Racing
- kompletně jiná data v ŘJ motoru
- větší trysky na postřik dna pístů tlakovým olejem pro účinnější chlazení pístů
- 13-řádkový chladič motorového oleje
- úpravy aerodynamiky vpředu v nárazníku a v kapotě pro účinnější chlazení - vlastně všeho

Jenže motor, který dal autu maximálku 270 km/h, si vynutil další změny - jen stručně:
- větší brzdy
- uložení náprav v polyuretanu a jiná péra i tlumiče
- kovokeramická spojková lamela a přítlačák Sachs Racing
- 6-stupňová převodovka VW (ne že by motor byl málo pružný - to naopak, ale proto, že byla konstruovaná na takový kroutící moment), lamelový samosvorný diferenciál s jemnou, 25%-ní svorností, k převodovce jinak dimenzované poloosy.
Původní převodovce nepomohl ani extra chladič oleje s vlastním oběhovým čerpadlem a filtrem - životnost necelých 10000 km.

Největší problém byla data.
Jak je udělat, aby se s tím dalo popojíždět v zácpě, parkovat u Kaufladu a ne že se ošklivě podíváš ne pedál plynu a auto udělá hop?
Kde už to má opravdu jet?
Až do 4000 otáček a 2/3 plynu byl naplno otevřený wastegate, ale turbo samozřejmě tlačilo do válců pořád vzduchu dost.
No a výsledek byl, že se s tím dalo pěkně jet i po městě.
Když sis při rozjezdu po zařazení dvojky stoupl na plyn na suché asfaltce a na kvalitních 235 širokých gumách, auto akcelerovalo hodně pěkně.
Ovšem jak se ručička otáčkoměru dotkla 4000 otáček, obalila se přední kola bílým kouřem od hořících gum. Hráblo to ještě na trojku.
Jízda na mokru nebyla nijak jednoduchá, musels mít motýlí nohu na plynu.

Dovol otázku zase ty mně, jo?
Kolik na to máš peněz?
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
fíkus98
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 21.06.2010 15:43
Kontaktovat uživatele:

Re: přestavba na turbo

Příspěvek od fíkus98 » 01.10.2012 19:52

Tak to je dost ukrutná změna :) tak trochu jsem měl podobnou předtstavu,ale chtěl jsem se jen ujistit....je mi jasný že to nebude nic jednoduchýho,jak na přestavbu,tak na finance,ale jen jsem zjišťoval co všechno to obnáší a jestli má cenu do toho jít... :)
1,6 16V Zetec,74Kw,100 HP
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: přestavba na turbo

Příspěvek od V12 » 01.10.2012 19:56

To by som premyslal o RS2000 turbo...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: přestavba na turbo

Příspěvek od FUGAS » 02.10.2012 08:18

lucky.jack píše:To je taky možný :?: :?: 8O
Jestli na to tazatel má připravených alespoň 100.000Kč, tak to možné je, ale je to finanční nesmysl...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: přestavba na turbo

Příspěvek od lucky.jack » 02.10.2012 08:23

Jasně, že je to nesmysl. To za těch 100000,- má vyvoněnou 1,8 v naftě a s turbem v základu :mrgreen:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: přestavba na turbo

Příspěvek od Tonda-B » 02.10.2012 09:08

Nevím jestli je to nesmysl.
Nejde tu přece o vymýšlení věci typu perpetum mobile.
Technicky to řešitelné je, je to ale taky rozumně zaplatitelné?

Asi záleží na osobních preferencích.
Jsou lidé, kteří si radši pořídí horské kolo:
http://kola-scott.cz/kola-scott/horska- ... 2-spark-sl
Mně ovšem jeho cena připomíná drahotu a nikdy bych si ho nekoupil.
Jsou ale asi takoví, kteří koupí.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
r0mik
.
.
Příspěvky: 9352
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: přestavba na turbo

Příspěvek od r0mik » 02.10.2012 09:44

chce to hlavne hromadu vedomosti kde co jak funguje, sikovnost, zname.. jinak se v dilne nedoplatis

Pred par dny mi kamarad posilal odkaz ebay na "management" vypreparovany z RS mk1. Coz je vlastne taky zetec. Hromada prace usetrene.

Kamos delal prestavbu astmatika na preplnovani. Temer identicky akorat preplnovany motor mel z jineho auta a zastavoval jej do sveho.
Jet to jelo, ale ne jak by melo. Tak uz se menilo palivove cerpadlo, regulator paliva, vstriky. Ted se bude laborovat s waste gate, vyfukem atd atd. Zacina to uz vychazet docela nesmysl, ale je do toho zapaleny a bavi ho to :)

Ja osobne bych na to nemel koule, respektive nevyhodil bych tolik penez za neco co vlastne nesmi vyjet na silnici..
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host