
přestavba na turbo
- fíkus98
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 21.06.2010 15:43
- Kontaktovat uživatele:
přestavba na turbo
zdravim hoši,mam menší dotaz,máte někdo zkušenosti s přestavbou motoru 1,8 16V Zetec na turbo? popřípadě jak je to náročný....dík moc 

- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: přestavba na turbo
To je taky možný




Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: přestavba na turbo
To ne, ale mám zkušenosti s přestavbou Octavie I 1,8T ze 150 na 256 koní:fíkus98 píše:zdravim hoši,mam menší dotaz,máte někdo zkušenosti s přestavbou motoru 1,8 16V Zetec na turbo? popřípadě jak je to náročný...
- jiné turbodmychadlo - velikosti komor, jiné lopatkování turbíny i kompresoru (Garret vodou chlazené za 60k)
- k tomu jiné výfukové potrubí v nerezu s kovovými katalyzátory
- taky jiná sací strana - přidán 2.mezichladič do levého podběhu - kompletní vytrubkování, hadice Samco
- větší vstřiky Bosch Racing
- kompletně jiná data v ŘJ motoru
- větší trysky na postřik dna pístů tlakovým olejem pro účinnější chlazení pístů
- 13-řádkový chladič motorového oleje
- úpravy aerodynamiky vpředu v nárazníku a v kapotě pro účinnější chlazení - vlastně všeho
Jenže motor, který dal autu maximálku 270 km/h, si vynutil další změny - jen stručně:
- větší brzdy
- uložení náprav v polyuretanu a jiná péra i tlumiče
- kovokeramická spojková lamela a přítlačák Sachs Racing
- 6-stupňová převodovka VW (ne že by motor byl málo pružný - to naopak, ale proto, že byla konstruovaná na takový kroutící moment), lamelový samosvorný diferenciál s jemnou, 25%-ní svorností, k převodovce jinak dimenzované poloosy.
Původní převodovce nepomohl ani extra chladič oleje s vlastním oběhovým čerpadlem a filtrem - životnost necelých 10000 km.
Největší problém byla data.
Jak je udělat, aby se s tím dalo popojíždět v zácpě, parkovat u Kaufladu a ne že se ošklivě podíváš ne pedál plynu a auto udělá hop?
Kde už to má opravdu jet?
Až do 4000 otáček a 2/3 plynu byl naplno otevřený wastegate, ale turbo samozřejmě tlačilo do válců pořád vzduchu dost.
No a výsledek byl, že se s tím dalo pěkně jet i po městě.
Když sis při rozjezdu po zařazení dvojky stoupl na plyn na suché asfaltce a na kvalitních 235 širokých gumách, auto akcelerovalo hodně pěkně.
Ovšem jak se ručička otáčkoměru dotkla 4000 otáček, obalila se přední kola bílým kouřem od hořících gum. Hráblo to ještě na trojku.
Jízda na mokru nebyla nijak jednoduchá, musels mít motýlí nohu na plynu.
Dovol otázku zase ty mně, jo?
Kolik na to máš peněz?
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- fíkus98
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 21.06.2010 15:43
- Kontaktovat uživatele:
Re: přestavba na turbo
Tak to je dost ukrutná změna
tak trochu jsem měl podobnou předtstavu,ale chtěl jsem se jen ujistit....je mi jasný že to nebude nic jednoduchýho,jak na přestavbu,tak na finance,ale jen jsem zjišťoval co všechno to obnáší a jestli má cenu do toho jít... 


- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: přestavba na turbo
To by som premyslal o RS2000 turbo...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: přestavba na turbo
Jestli na to tazatel má připravených alespoň 100.000Kč, tak to možné je, ale je to finanční nesmysl...lucky.jack píše:To je taky možný![]()
![]()
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: přestavba na turbo
Jasně, že je to nesmysl. To za těch 100000,- má vyvoněnou 1,8 v naftě a s turbem v základu 

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: přestavba na turbo
Nevím jestli je to nesmysl.
Nejde tu přece o vymýšlení věci typu perpetum mobile.
Technicky to řešitelné je, je to ale taky rozumně zaplatitelné?
Asi záleží na osobních preferencích.
Jsou lidé, kteří si radši pořídí horské kolo:
http://kola-scott.cz/kola-scott/horska- ... 2-spark-sl
Mně ovšem jeho cena připomíná drahotu a nikdy bych si ho nekoupil.
Jsou ale asi takoví, kteří koupí.
Nejde tu přece o vymýšlení věci typu perpetum mobile.
Technicky to řešitelné je, je to ale taky rozumně zaplatitelné?
Asi záleží na osobních preferencích.
Jsou lidé, kteří si radši pořídí horské kolo:
http://kola-scott.cz/kola-scott/horska- ... 2-spark-sl
Mně ovšem jeho cena připomíná drahotu a nikdy bych si ho nekoupil.
Jsou ale asi takoví, kteří koupí.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- r0mik
- .
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: přestavba na turbo
chce to hlavne hromadu vedomosti kde co jak funguje, sikovnost, zname.. jinak se v dilne nedoplatis
Pred par dny mi kamarad posilal odkaz ebay na "management" vypreparovany z RS mk1. Coz je vlastne taky zetec. Hromada prace usetrene.
Kamos delal prestavbu astmatika na preplnovani. Temer identicky akorat preplnovany motor mel z jineho auta a zastavoval jej do sveho.
Jet to jelo, ale ne jak by melo. Tak uz se menilo palivove cerpadlo, regulator paliva, vstriky. Ted se bude laborovat s waste gate, vyfukem atd atd. Zacina to uz vychazet docela nesmysl, ale je do toho zapaleny a bavi ho to
Ja osobne bych na to nemel koule, respektive nevyhodil bych tolik penez za neco co vlastne nesmi vyjet na silnici..
Pred par dny mi kamarad posilal odkaz ebay na "management" vypreparovany z RS mk1. Coz je vlastne taky zetec. Hromada prace usetrene.
Kamos delal prestavbu astmatika na preplnovani. Temer identicky akorat preplnovany motor mel z jineho auta a zastavoval jej do sveho.
Jet to jelo, ale ne jak by melo. Tak uz se menilo palivove cerpadlo, regulator paliva, vstriky. Ted se bude laborovat s waste gate, vyfukem atd atd. Zacina to uz vychazet docela nesmysl, ale je do toho zapaleny a bavi ho to

Ja osobne bych na to nemel koule, respektive nevyhodil bych tolik penez za neco co vlastne nesmi vyjet na silnici..
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host