Stránka 1 z 1

přestavba na turbo

Napsal: 30.09.2012 19:00
od fíkus98
zdravim hoši,mam menší dotaz,máte někdo zkušenosti s přestavbou motoru 1,8 16V Zetec na turbo? popřípadě jak je to náročný....dík moc ;)

Re: přestavba na turbo

Napsal: 30.09.2012 19:48
od lucky.jack
To je taky možný :?: :?: 8O

Re: přestavba na turbo

Napsal: 30.09.2012 20:25
od Tonda-B
fíkus98 píše:zdravim hoši,mam menší dotaz,máte někdo zkušenosti s přestavbou motoru 1,8 16V Zetec na turbo? popřípadě jak je to náročný...
To ne, ale mám zkušenosti s přestavbou Octavie I 1,8T ze 150 na 256 koní:

- jiné turbodmychadlo - velikosti komor, jiné lopatkování turbíny i kompresoru (Garret vodou chlazené za 60k)
- k tomu jiné výfukové potrubí v nerezu s kovovými katalyzátory
- taky jiná sací strana - přidán 2.mezichladič do levého podběhu - kompletní vytrubkování, hadice Samco
- větší vstřiky Bosch Racing
- kompletně jiná data v ŘJ motoru
- větší trysky na postřik dna pístů tlakovým olejem pro účinnější chlazení pístů
- 13-řádkový chladič motorového oleje
- úpravy aerodynamiky vpředu v nárazníku a v kapotě pro účinnější chlazení - vlastně všeho

Jenže motor, který dal autu maximálku 270 km/h, si vynutil další změny - jen stručně:
- větší brzdy
- uložení náprav v polyuretanu a jiná péra i tlumiče
- kovokeramická spojková lamela a přítlačák Sachs Racing
- 6-stupňová převodovka VW (ne že by motor byl málo pružný - to naopak, ale proto, že byla konstruovaná na takový kroutící moment), lamelový samosvorný diferenciál s jemnou, 25%-ní svorností, k převodovce jinak dimenzované poloosy.
Původní převodovce nepomohl ani extra chladič oleje s vlastním oběhovým čerpadlem a filtrem - životnost necelých 10000 km.

Největší problém byla data.
Jak je udělat, aby se s tím dalo popojíždět v zácpě, parkovat u Kaufladu a ne že se ošklivě podíváš ne pedál plynu a auto udělá hop?
Kde už to má opravdu jet?
Až do 4000 otáček a 2/3 plynu byl naplno otevřený wastegate, ale turbo samozřejmě tlačilo do válců pořád vzduchu dost.
No a výsledek byl, že se s tím dalo pěkně jet i po městě.
Když sis při rozjezdu po zařazení dvojky stoupl na plyn na suché asfaltce a na kvalitních 235 širokých gumách, auto akcelerovalo hodně pěkně.
Ovšem jak se ručička otáčkoměru dotkla 4000 otáček, obalila se přední kola bílým kouřem od hořících gum. Hráblo to ještě na trojku.
Jízda na mokru nebyla nijak jednoduchá, musels mít motýlí nohu na plynu.

Dovol otázku zase ty mně, jo?
Kolik na to máš peněz?

Re: přestavba na turbo

Napsal: 01.10.2012 19:52
od fíkus98
Tak to je dost ukrutná změna :) tak trochu jsem měl podobnou předtstavu,ale chtěl jsem se jen ujistit....je mi jasný že to nebude nic jednoduchýho,jak na přestavbu,tak na finance,ale jen jsem zjišťoval co všechno to obnáší a jestli má cenu do toho jít... :)

Re: přestavba na turbo

Napsal: 01.10.2012 19:56
od V12
To by som premyslal o RS2000 turbo...

Re: přestavba na turbo

Napsal: 02.10.2012 08:18
od FUGAS
lucky.jack píše:To je taky možný :?: :?: 8O
Jestli na to tazatel má připravených alespoň 100.000Kč, tak to možné je, ale je to finanční nesmysl...

Re: přestavba na turbo

Napsal: 02.10.2012 08:23
od lucky.jack
Jasně, že je to nesmysl. To za těch 100000,- má vyvoněnou 1,8 v naftě a s turbem v základu :mrgreen:

Re: přestavba na turbo

Napsal: 02.10.2012 09:08
od Tonda-B
Nevím jestli je to nesmysl.
Nejde tu přece o vymýšlení věci typu perpetum mobile.
Technicky to řešitelné je, je to ale taky rozumně zaplatitelné?

Asi záleží na osobních preferencích.
Jsou lidé, kteří si radši pořídí horské kolo:
http://kola-scott.cz/kola-scott/horska- ... 2-spark-sl
Mně ovšem jeho cena připomíná drahotu a nikdy bych si ho nekoupil.
Jsou ale asi takoví, kteří koupí.

Re: přestavba na turbo

Napsal: 02.10.2012 09:44
od r0mik
chce to hlavne hromadu vedomosti kde co jak funguje, sikovnost, zname.. jinak se v dilne nedoplatis

Pred par dny mi kamarad posilal odkaz ebay na "management" vypreparovany z RS mk1. Coz je vlastne taky zetec. Hromada prace usetrene.

Kamos delal prestavbu astmatika na preplnovani. Temer identicky akorat preplnovany motor mel z jineho auta a zastavoval jej do sveho.
Jet to jelo, ale ne jak by melo. Tak uz se menilo palivove cerpadlo, regulator paliva, vstriky. Ted se bude laborovat s waste gate, vyfukem atd atd. Zacina to uz vychazet docela nesmysl, ale je do toho zapaleny a bavi ho to :)

Ja osobne bych na to nemel koule, respektive nevyhodil bych tolik penez za neco co vlastne nesmi vyjet na silnici..