fíkus98 píše:zdravim hoši,mam menší dotaz,máte někdo zkušenosti s přestavbou motoru 1,8 16V Zetec na turbo? popřípadě jak je to náročný...
To ne, ale mám zkušenosti s přestavbou Octavie I 1,8T ze 150 na 256 koní:
- jiné turbodmychadlo - velikosti komor, jiné lopatkování turbíny i kompresoru (Garret vodou chlazené za 60k)
- k tomu jiné výfukové potrubí v nerezu s kovovými katalyzátory
- taky jiná sací strana - přidán 2.mezichladič do levého podběhu - kompletní vytrubkování, hadice Samco
- větší vstřiky Bosch Racing
- kompletně jiná data v ŘJ motoru
- větší trysky na postřik dna pístů tlakovým olejem pro účinnější chlazení pístů
- 13-řádkový chladič motorového oleje
- úpravy aerodynamiky vpředu v nárazníku a v kapotě pro účinnější chlazení - vlastně všeho
Jenže motor, který dal autu maximálku 270 km/h, si vynutil další změny - jen stručně:
- větší brzdy
- uložení náprav v polyuretanu a jiná péra i tlumiče
- kovokeramická spojková lamela a přítlačák Sachs Racing
- 6-stupňová převodovka VW (ne že by motor byl málo pružný - to naopak, ale proto, že byla konstruovaná na takový kroutící moment), lamelový samosvorný diferenciál s jemnou, 25%-ní svorností, k převodovce jinak dimenzované poloosy.
Původní převodovce nepomohl ani extra chladič oleje s vlastním oběhovým čerpadlem a filtrem - životnost necelých 10000 km.
Největší problém byla data.
Jak je udělat, aby se s tím dalo popojíždět v zácpě, parkovat u Kaufladu a ne že se ošklivě podíváš ne pedál plynu a auto udělá hop?
Kde už to má opravdu jet?
Až do 4000 otáček a 2/3 plynu byl naplno otevřený wastegate, ale turbo samozřejmě tlačilo do válců pořád vzduchu dost.
No a výsledek byl, že se s tím dalo pěkně jet i po městě.
Když sis při rozjezdu po zařazení dvojky stoupl na plyn na suché asfaltce a na kvalitních 235 širokých gumách, auto akcelerovalo hodně pěkně.
Ovšem jak se ručička otáčkoměru dotkla 4000 otáček, obalila se přední kola bílým kouřem od hořících gum. Hráblo to ještě na trojku.
Jízda na mokru nebyla nijak jednoduchá, musels mít motýlí nohu na plynu.
Dovol otázku zase ty mně, jo?
Kolik na to máš peněz?