termostat

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
hiposek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: ostrava

termostat

Příspěvek od hiposek » 05.04.2007 21:08

mam během 2měsicu auto v servisu asi 2krat po tydnu,mam problem s termostatem.z ničeho nic se auto začlo přehřivat,měnil se termostat asi 5krat,a vždy teplota vzešla do červeneho pole pri jizde.při zastaveni auta teplota hned klesla do pulky.v servise zjistily že je mirně prohla hlava,takže mam srovnanou hlavu ,nebyla praskla,nove těsněni,vyčištěny chladici system,koupeny original termostat a stejnak se pěhřiva.byl na 95stupnu.nakonec ho mam provrtanej a automechanik schani termostat na 85stupnu,protože termostat ktery tam byl,tak ten je na 75stupnu a nedokaže odevrit se.takže prosim o radu co s tim .jedna se o fofo 99rok,1.6 16ventil.

Uživatelský avatar
jim61
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od jim61 » 06.04.2007 14:56

Napadá mě taková blbost. U Forda ne, ale 10 let zpátky u Favorita se mi to stalo. Ty samý problémy co popisuješ, přebroušená hlava, 2 x vyměněný těsnění pod hlavou, několik termostatů a pak to bylo víčko nádržky chladící kapaliny. Je tam stejně jako u FOFO přetlakový ventil, který udržuje chladící systém pod tlakem. Je-li rozbitý, tlak je nižší a vaří se dřív.
Zkus to, víčko nevím kolik může stát.
Ford Focus Combi 1.8i 16V Ghia, tm.modrá, VI.99
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 06.04.2007 15:42

A jinak hledej, prehrivani se tady resi na dosti mistech. Muzes to mit treba i zavzdusnene, apod.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
hiposek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: ostrava

Příspěvek od hiposek » 06.04.2007 20:28

ford se odvzdušnuje pry automatický.termo je tam ted na 95stupnu ten je moc ,proto tam udelal diru.jinak tam daval na 85stupnu a to je pořad podchlazene.tak shani na 85stupnu ale ten pry je nedostatkove zboži.a vičko ekspansky normalně krasně profouknu i pusou takže to by nemnělo bejt

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 06.04.2007 20:33

Ja mam na 88°C a nemusel se shanet.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
hiposek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: ostrava

Příspěvek od hiposek » 06.04.2007 20:46

dik řeknu mu to protože on si taky mysli že to vičko nemuže byt,a řeknu mu i o tom termostatu na 88stupnu

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 07.04.2007 00:00

hiposek píše:dik řeknu mu to protože on si taky mysli že to vičko nemuže byt,a řeknu mu i o tom termostatu na 88stupnu
Pro 1,6 16V jsou dva termostaty:

Obrázek

Febi ma 92°C a Wahler 82°C.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 06.12.2007 20:45

mam problem s termostatom, prestal sa mi zatvarat, pri ceste po dialnici v pohode velký okruh stiha, ale ak prijdem do mesta, hned mi pada ručička..vo fordu podla VIN mi vyšli 2typy termostatov a to na 82 a 74 stupnov, čo ma prekvapilo., že je medzi nimi 2nasobny rozdiel v cene..200kc a cez 400KC..samozrejme idem do 82 a čo ma ešte prekvapilo, že v autokelly maju pre moj motor za 350kc, takže jednoznačne sa vyplati vziat origo..

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 06.12.2007 21:02

Termostaty s evetsinou lisi podle toho, pro kterou oblast prodeje auto je, zda vice na severu nebo vice na jihu. Bud mas dvojnika se stejnym VINem, nebo se tvuj FoFo rozdvojil. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 06.12.2007 21:07

tak samotný nemecký trh je obrovský-sever/juh tak podla toho sa asi poistili..zaujimalo čo tam mam teraz,pretože som s nim bol nadmieru spokojny :wink:

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 06.12.2007 21:08

Pis si, zes tam nemel 74°C.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 06.12.2007 21:10

tiež si myslím

Uživatelský avatar
Hugo72
Junior
Junior
Příspěvky: 399
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trencin, SK

Příspěvek od Hugo72 » 06.12.2007 21:51

Prehriatie motoru=deformácia hlavy to by som pochopil. Ale niekoľkonásobnú výmenu termostatu a stále problém???
Nemáš upchatý/zanesený chladič? Slabší prietok=nedostatočné chladenie a termostat sa môže aj pos..... , alebo byť stále otvorený.
Nie som mechanik, ale podľa môjho laického názoru i tieto problémy môžu nastať. Nemyslíte?
8)
FF Combi 1,8 TDCI, 85kw, 12/02, K&N air filter, Dark Grey...
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 06.12.2007 22:14

HUgo72, prave, ze se chmelkovi termostat nezavira, pokud jede naplno, tak dosahne provozni teploty a pokud jede pianko po meste, tak jde teplota dolu, to by mel termostat zavrit.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Hugo72
Junior
Junior
Příspěvky: 399
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trencin, SK

Příspěvek od Hugo72 » 06.12.2007 22:18

Sorry, na budúce budem lepšie čítať. Pochopil som to tak že sa prehrieva. Říkejte mi BLBEČKU :oops:


ale nie Hiposek má problém s prehrievaním a Chmelko s nedohrievaním alebo ako to napísať. Tomu nezatvára termostat.
Nech skúsi zopár kúskov vymeniť a možno natrafí na správne fungujúci. Alebo je v okruhu taký tlak že ho nevládze zavrieť. Skontrolovať chladiacu zmes či nie je špinavá (únik plynov cez tesnenie pod hlavou do chladiacej zmesi) a potom by to mohlo byť v tomto.
Ešte raz nie som mechanik. No logicky mi to vychádza /a po skúsenostiach s Rapidkou...podobný problém))))/
FF Combi 1,8 TDCI, 85kw, 12/02, K&N air filter, Dark Grey...
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů