Stránka 1 z 2
termostat
Napsal: 05.04.2007 21:08
od hiposek
mam během 2měsicu auto v servisu asi 2krat po tydnu,mam problem s termostatem.z ničeho nic se auto začlo přehřivat,měnil se termostat asi 5krat,a vždy teplota vzešla do červeneho pole pri jizde.při zastaveni auta teplota hned klesla do pulky.v servise zjistily že je mirně prohla hlava,takže mam srovnanou hlavu ,nebyla praskla,nove těsněni,vyčištěny chladici system,koupeny original termostat a stejnak se pěhřiva.byl na 95stupnu.nakonec ho mam provrtanej a automechanik schani termostat na 85stupnu,protože termostat ktery tam byl,tak ten je na 75stupnu a nedokaže odevrit se.takže prosim o radu co s tim .jedna se o fofo 99rok,1.6 16ventil.
Napsal: 06.04.2007 14:56
od jim61
Napadá mě taková blbost. U Forda ne, ale 10 let zpátky u Favorita se mi to stalo. Ty samý problémy co popisuješ, přebroušená hlava, 2 x vyměněný těsnění pod hlavou, několik termostatů a pak to bylo víčko nádržky chladící kapaliny. Je tam stejně jako u FOFO přetlakový ventil, který udržuje chladící systém pod tlakem. Je-li rozbitý, tlak je nižší a vaří se dřív.
Zkus to, víčko nevím kolik může stát.
Napsal: 06.04.2007 15:42
od Ahmed
A jinak hledej, prehrivani se tady resi na dosti mistech. Muzes to mit treba i zavzdusnene, apod.
Napsal: 06.04.2007 20:28
od hiposek
ford se odvzdušnuje pry automatický.termo je tam ted na 95stupnu ten je moc ,proto tam udelal diru.jinak tam daval na 85stupnu a to je pořad podchlazene.tak shani na 85stupnu ale ten pry je nedostatkove zboži.a vičko ekspansky normalně krasně profouknu i pusou takže to by nemnělo bejt
Napsal: 06.04.2007 20:33
od pelen
Ja mam na 88°C a nemusel se shanet.
Napsal: 06.04.2007 20:46
od hiposek
dik řeknu mu to protože on si taky mysli že to vičko nemuže byt,a řeknu mu i o tom termostatu na 88stupnu
Napsal: 07.04.2007 00:00
od pelen
hiposek píše:dik řeknu mu to protože on si taky mysli že to vičko nemuže byt,a řeknu mu i o tom termostatu na 88stupnu
Pro 1,6 16V jsou dva termostaty:
Febi ma 92°C a Wahler 82°C.
Napsal: 06.12.2007 20:45
od chmelko
mam problem s termostatom, prestal sa mi zatvarat, pri ceste po dialnici v pohode velký okruh stiha, ale ak prijdem do mesta, hned mi pada ručička..vo fordu podla VIN mi vyšli 2typy termostatov a to na 82 a 74 stupnov, čo ma prekvapilo., že je medzi nimi 2nasobny rozdiel v cene..200kc a cez 400KC..samozrejme idem do 82 a čo ma ešte prekvapilo, že v autokelly maju pre moj motor za 350kc, takže jednoznačne sa vyplati vziat origo..
Napsal: 06.12.2007 21:02
od pelen
Termostaty s evetsinou lisi podle toho, pro kterou oblast prodeje auto je, zda vice na severu nebo vice na jihu. Bud mas dvojnika se stejnym VINem, nebo se tvuj FoFo rozdvojil.

Napsal: 06.12.2007 21:07
od chmelko
tak samotný nemecký trh je obrovský-sever/juh tak podla toho sa asi poistili..zaujimalo čo tam mam teraz,pretože som s nim bol nadmieru spokojny

Napsal: 06.12.2007 21:08
od pelen
Pis si, zes tam nemel 74°C.
Napsal: 06.12.2007 21:10
od chmelko
tiež si myslím
Napsal: 06.12.2007 21:51
od Hugo72
Prehriatie motoru=deformácia hlavy to by som pochopil. Ale niekoľkonásobnú výmenu termostatu a stále problém???
Nemáš upchatý/zanesený chladič? Slabší prietok=nedostatočné chladenie a termostat sa môže aj pos..... , alebo byť stále otvorený.
Nie som mechanik, ale podľa môjho laického názoru i tieto problémy môžu nastať. Nemyslíte?

Napsal: 06.12.2007 22:14
od pelen
HUgo72, prave, ze se chmelkovi termostat nezavira, pokud jede naplno, tak dosahne provozni teploty a pokud jede pianko po meste, tak jde teplota dolu, to by mel termostat zavrit.
Napsal: 06.12.2007 22:18
od Hugo72
Sorry, na budúce budem lepšie čítať. Pochopil som to tak že sa prehrieva. Říkejte mi BLBEČKU
ale nie Hiposek má problém s prehrievaním a Chmelko s nedohrievaním alebo ako to napísať. Tomu nezatvára termostat.
Nech skúsi zopár kúskov vymeniť a možno natrafí na správne fungujúci. Alebo je v okruhu taký tlak že ho nevládze zavrieť. Skontrolovať chladiacu zmes či nie je špinavá (únik plynov cez tesnenie pod hlavou do chladiacej zmesi) a potom by to mohlo byť v tomto.
Ešte raz nie som mechanik. No logicky mi to vychádza /a po skúsenostiach s Rapidkou...podobný problém))))/