
EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)
-
- Nováček
- Příspěvky: 60
- Registrován: 18.06.2012 23:35
- Kontaktovat uživatele:
EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)
Zdravím... poslední dobou se u mého auta projevuje při nižšíh otáčkách takové "pocukávání" ve velmi krátkých intervalech, případně pri prudším sešlápnutí plynu takové drobné zacukání před vlastním zátahem motoru. Spojka a dvouhmoťák je nový, v tom to nebude, zpočátku po výměně to bylo ještě OK, ale napadlo mě, jestli to nedělá zadělaný EGR ventil. Nechci ho zaslepovat (vzhledem k problémům se svítící kontrolkou motoru, nouzákem atd. což je všude popisovaný). Úplně by mi stačilo ho vyčistit. Na netu se dá najít spousta postupů např. pro 2,2 TDCi od Forda, případně jiná auta, ale pro mojí 1,8 TDCi jsem nenašel nikde nic. Nevíte kde by se postup pro mojí "osmnáctku" dal sehnat, nebo případně neměl by jste někdo něco z vlastní zkušenosti ?
Předem dík.

Ford Mondeo MK IV ... 1,8 TDCi 92 kW/125k EGR OFF
Kladno a přilehlé okolí...
Kladno a přilehlé okolí...
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)
Jestli je tam ta samá pohonná jednotka a systém, co u Focusu 1.8 TDCi, tak je to na pytel. Ta 1.8 TDCi má EGR integrovaný do sání a pro vyčištění, když je motor sáním dozadu, je to na rozdělání půlky auta
.
Než se s tím drbat doma, lépe dát to do servisu na vyčištění. Pokud je ale špatný EGR z pohledu mechaniky, tak je to na výměnu sání, bratru v materiálu za 10 000 CZK.
Asi by se dala sehnat ta elektrická část a vyměnit, bohužel nejlepší řešení - elektronické vyřazení EGRu u tohoto motoru není pravděpodobně možné, tedy zatím jsem nenašel nikoho, kdo by to na 1.8 TDCi byl schopen udělat - úprava SW řídící jednotky.

Než se s tím drbat doma, lépe dát to do servisu na vyčištění. Pokud je ale špatný EGR z pohledu mechaniky, tak je to na výměnu sání, bratru v materiálu za 10 000 CZK.

Asi by se dala sehnat ta elektrická část a vyměnit, bohužel nejlepší řešení - elektronické vyřazení EGRu u tohoto motoru není pravděpodobně možné, tedy zatím jsem nenašel nikoho, kdo by to na 1.8 TDCi byl schopen udělat - úprava SW řídící jednotky.

Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
-
- Nováček
- Příspěvky: 60
- Registrován: 18.06.2012 23:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)
Řekl bych, tak jak jsem viděl na pár obrázcích i tady na fóru, že je to stejné no. EGR vzadu za motorem na levé straně. Vím i o tom problému se zaslepením. každopádně jsem koukal i po fórech na webu (talkford.com) a tam jsem viděl, že to běžně zaslepují zezadu u té "ohnuté" kovové trubky a nehlásí jim to žádnou chybu podle všeho, tak nevím? zkoušel jsem se dotazovat i u jedné tunerské firmy, kteří mi řekli, že to sice nemůžou potvrdit stoprocentně, ale pokud je tam ŘJ Siemens (a to tuším že je?), tak prý už teď prý nově mají možnost to zaslepit vypnout SW i v jednotce tak aby to neblblo s hláškama Engine fail apod.
Taky jsem na webu objevil, že by celý ten problém s vibracemi mohl dělat také vadný vstřik, takže zkusím zavolat do TP servosu tady na kladně kde to repasují, a přeptám se jich, co by to obnášelo atd.
Taky jsem na webu objevil, že by celý ten problém s vibracemi mohl dělat také vadný vstřik, takže zkusím zavolat do TP servosu tady na kladně kde to repasují, a přeptám se jich, co by to obnášelo atd.
Naposledy upravil(a) Joest dne 14.11.2013 08:37, celkem upraveno 1 x.
Ford Mondeo MK IV ... 1,8 TDCi 92 kW/125k EGR OFF
Kladno a přilehlé okolí...
Kladno a přilehlé okolí...
-
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 05.03.2012 10:35
Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)
Zaslepený mám 6 mesiacov a žiadna chyba nevyskočila, cukalo to o dušu
, po zaslepení konečne pokoj, chcelo by to ešte kompletne vyhodiť EGR zo SW ECU(50€), zatiaľ som sa k tomu neprinútil a najmä alfatuning je veľmi ďaleko od bydliska.
PS. zaslepené to už máme viacerí s 1.8 TDCI Mondeo MK4 !

PS. zaslepené to už máme viacerí s 1.8 TDCI Mondeo MK4 !
už bez Forda
-
- Nováček
- Příspěvky: 60
- Registrován: 18.06.2012 23:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)
smazána zbytečná citace Dr.Romca
A říkáš že to tedy nemáš ještě SW vyřazené, jen zaslepené a že to chyby přesto nedělá? Pak je otázka proč to tedy vůbec ještě SW řešit,když to nedělá problémy? Asi zbytečnost vyhazovat 50 éček jen tak pro nic ne? Nebo to má nějakej jinej význam pro to auto, nebo jen pocit?
Jo, zajímalo by mě, kde kde si sehnal potřebnou záslepku? Vyrobil? Nemáš případně rozměry?
Taky mě napadlo že máš 2009 verzi, nejsem si jistej, jestli nemá už novej SW, nebo jinou ŘJ než moje verze z r.2007. Píšeš že to má víc lidí zaslepené, znáš někoho s mondeem verzí r.07? Každopádně, může mi někdo potvrdit/vyvrátit doměnku, že když naskočí chyba motoru, že stačí jen případně dát to zaslepení pryč (případně vypnout baterku) a paměť se vymaže a kontrolka zhasne? Abych s tím zas nemusel do servisu když by to neklaplo...
Myslíš, že bys mi mohl hodit na sebe tel./skype/viber kontakt do PM? Jen ohledně dotazu, jestli se jedná o stejný příznaky i na mém autě než se do toho pustím, jak moc to pomohlo ... nebude to na dlouho.
Dík!
A říkáš že to tedy nemáš ještě SW vyřazené, jen zaslepené a že to chyby přesto nedělá? Pak je otázka proč to tedy vůbec ještě SW řešit,když to nedělá problémy? Asi zbytečnost vyhazovat 50 éček jen tak pro nic ne? Nebo to má nějakej jinej význam pro to auto, nebo jen pocit?
Jo, zajímalo by mě, kde kde si sehnal potřebnou záslepku? Vyrobil? Nemáš případně rozměry?
Taky mě napadlo že máš 2009 verzi, nejsem si jistej, jestli nemá už novej SW, nebo jinou ŘJ než moje verze z r.2007. Píšeš že to má víc lidí zaslepené, znáš někoho s mondeem verzí r.07? Každopádně, může mi někdo potvrdit/vyvrátit doměnku, že když naskočí chyba motoru, že stačí jen případně dát to zaslepení pryč (případně vypnout baterku) a paměť se vymaže a kontrolka zhasne? Abych s tím zas nemusel do servisu když by to neklaplo...
Myslíš, že bys mi mohl hodit na sebe tel./skype/viber kontakt do PM? Jen ohledně dotazu, jestli se jedná o stejný příznaky i na mém autě než se do toho pustím, jak moc to pomohlo ... nebude to na dlouho.
Dík!

Ford Mondeo MK IV ... 1,8 TDCi 92 kW/125k EGR OFF
Kladno a přilehlé okolí...
Kladno a přilehlé okolí...
-
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 05.03.2012 10:35
Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)
máš SZ
minimálne viem o 2 majiteľoch ktorí to majú ešte dlhšie ako ja. Dôvod dodatočného SW riešenia je :
minimálne viem o 2 majiteľoch ktorí to majú ešte dlhšie ako ja. Dôvod dodatočného SW riešenia je :
Podľa správania auta viem, že pokiaľ sa zohreje tak sa naďalej čosi deje s EGR aj keď je zaslepený, a turbo netlačí toľko ako za studena.Súčasťou kvalitnej úpravy softvéru je odstavenie funkcie EGR ventilu. Po jeho odstránení sa však zmení prietok vzduchu váhou vzduchu a je treba zmeniť mapy pracovného cyklu solenoidu turba a limiterov dymivosti.
už bez Forda
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)
Joest - já mám Focuse 2006 a po zaslepení EGR se kontrolka rozsvítila. Auto sice jelo bez nouzáku a normálně, ale se svítící kontrolkou - v paměti závad byla chyba - nízký tlak na EGR. Po vyndání záslepky a novém startu již kontrolka nesvítila. Pouze v paměti závad zůstala uložena chyba.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
-
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 05.03.2012 10:35
Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)


už bez Forda
-
- Nováček
- Příspěvky: 60
- Registrován: 18.06.2012 23:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)
Takže dneska jsem nahodil záslepku z eBaye (vyrobeno v Polsku... cca za 175Kč, takže sranda) a musím říct, že se změna projevila a to znatelně k lepšímu. Věřím,že to tak bude i při studeném motoru (když jsem to měnil, ještě byl vlažnej po kratší jízdě z práce). Ale hned první sešlápnutí plynu po výměně a nastartování a reakce na pokyn pedálu bez prodlevy motoru byla velmi příjemná, občasné cukání při přeřazování vymizelo úplně... Nikde nic nesvítí, vše šlape jak má... takže jsem nadšenej!
Budu teď ještě sledovat spotřebu, jak moc se to zaslepení projeví... musím říct, že zaslepení teď vřele doporučuju všem nejen s 1,8 TDCi

Budu teď ještě sledovat spotřebu, jak moc se to zaslepení projeví... musím říct, že zaslepení teď vřele doporučuju všem nejen s 1,8 TDCi

Ford Mondeo MK IV ... 1,8 TDCi 92 kW/125k EGR OFF
Kladno a přilehlé okolí...
Kladno a přilehlé okolí...
-
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 05.03.2012 10:35
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4028
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)
Kolik si najel od zaslepeni ?
-
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 05.03.2012 10:35
Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)
ak bola otázka na mňa tak len odhadnem, okolo 4000km
už bez Forda
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)
Záslepku máš s dírkou uprostřed ,nebo bez dírky ???
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 05.03.2012 10:35
Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)
Joest má presne túto:

Ja som mal ešte nenasúvaciu od tej istej firmy proste s dierkami

musel som odšróbovať kompletne obe. Obrázok mojej je len ilustratívny, už nemajú ten môj typ len nasúvací.
Ja som mal ešte nenasúvaciu od tej istej firmy proste s dierkami

musel som odšróbovať kompletne obe. Obrázok mojej je len ilustratívny, už nemajú ten môj typ len nasúvací.
už bez Forda
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)
Zajímavé je to ,že úplné zaslepení nevadí "snímači " ,který pak rozsvítí kontrolku ,pokud by se něco dělo s EGRem (jeho propustnost a td.)
Předpokládám ,že EGR je co do funkčnosti úplně stejný v 1,8 TDCi (r.v. 2007 - ) 85kW a 92kW ,nebo se pletu ??

Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů