Stránka 4 z 4

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 15.06.2016 11:34
od Joest
O tom, ze se k tomu neda dostat jinak nez sundanim turba a ze to je na rozborku pulky motoru, se tu vi uz dlouho. Jen mi unika pointa cisteni EGR a nasledne jeho zaslepeni??? Podle me to uplne stacilo zaslepit a mohl sis usetrit hodiny prace :) vysledek stejnej. Logika vyndam to, vycistim to, uz to tam nedam a jezdim bez toho, mi jaksi unika? Jinak ano, na emisich to projde i se zaslepkou uplne v pohode, uz jsem psal vyse...

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 15.06.2016 14:05
od Karlost
mě by zajímalo, jestli očekávat nějaké velké úsady bordelu ještě někde jinde než je v EGRu (Mě pomohl sprej, turbo začalo zabírat, ale to je provizorní řešení).
Nechal jste si to někdo někde vyčistit? Resp. na kolik to tak vyšlo...?

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 15.06.2016 15:37
od Andymaniac
Joest: Mno logika jaksi vychází z toho obrázku, který jsem postnul pár komentářů zpět. Pokud ti úsady z karbonu a oleje zanesou sání, zmenšuje se jeho průměr kudy se musí vzduch "protáhnout". To znamená, že po zaslepení to sání musíš stejně vyčistit. Zaslepil jsi totiž jenom větev, která přivádí splodiny zpět do motoru. Vyčistit musíš tu rouru(y) kudy jde do motoru standardně už směs výfukových plynů s čerstvým vzduchem.

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 15.06.2016 15:45
od Andymaniac
To Karlost: Jak jsem to viděl, tak nejhorší humus je v místě kde ústí větev co přivádí splodiny zpět do sání. Tam je ten karbon doslova napečený v pevnou tvrdou hmotu, která vytvoří jakousi hranu. Ta se musí mechanicky odrbat. Jak jsou splodiny strhávány čerstvým (studeným) vzduchem dál do sání a chladnou, není už ta hmota tolik pevná, ale spíše kašovitá. Ta se rozpustila po aplikaci čističe a sání bylo zcela čisté - stříbrné. Mám tedy pocit, že dále už to rozebírat nepotřebuje. Tady na začátku se to dá strhnout a vyluxovat a vzadu to rozpustí čistič.

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 15.06.2016 16:52
od Karlost
čistič jsem aplikoval 2x, obyčejný sprej z kelly. Pokaždé rozdíl k lepšímu. nejsem si ale jistý, jak moc je to pro motor škodlivé, je to bohatá směs, takže "kucká"... a smrdí to z výfuku. Přemýšlel jsem o použití něčeho "značkového" ale nejlepší by to bylo rozebrat. Rozum mi ale velí, že co funguje, do toho se raději nesrat.
Kdybych věděl, jací vykukové jsou ty opraváři, tak bych se vykašlal i na ty vstřiky! stejná banda jako ten turbař :) stačilo vyčistit, opravit čerpadlo ( koupil bych na vrakárně) a bylo by to za 10tku komplet a né 40k vyhozenejch z okna :wallbash:

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 21.09.2016 06:26
od Chroby22
Kde prosim shanite ty zaslepky? Nemuzu sehnat na mondeo MK4 2.0 TDCi 103 kw. Vsude nabizej jen koncernovy :/

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 21.09.2016 11:47
od Joest
No, nevím jakou "koncernovou" záslepku myslíš? To jakože by prodávali přímo u fordu? Na to asi rovnou zapomeň. Pokud myslíš záslepku na EGR, nejlepší je asi projet eBay.com, tam jsou k sehnání. Stojí tak do stovky. Případně se asi nechá i vyrobit když je člověk trošku zručnej a má na to techniku podle těch rozměrů (ale to je asi na delší lokte). :cooler:

Dopňuji: každopádně tady běží debata nad 1,8TDCi (Lynx) a nikoliv tvým 2.0 TDCi... a protože v tom autě máš úplně jinej motor, dost možná záslepku neseženeš = protože ti to následně rozsvítí chybovou kontrolku na palubce... Ale možná že něco na to taky někde dělaj, ale spíš si myslim že ne podle posledních reakcí...V podstatě v tom máš Peugeoťácký HDi... Na to budeš muset najít jiný vlákno... :nixw:

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 21.09.2016 12:38
od Chroby22
na ceskejch e-shopech jsou hlavne na skodovky a vw, to jsem myslel. Jinak diky za info, jeste poctu nekde dal.

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 21.09.2016 21:55
od bohdans
Záslepku máš např. tady:
http://www.ebay.de/itm/19A-AGR-Verschlu ... Sw8d9Uzdgm
Je s dírou. Bez ní by to hlásilo chybu. Ale přiznám se, že sám moc nechápu, jaký to má potom smysl. Další věc je, že pokud máš FAP, tak zaslepování není moc dobré řešení kvůli jeho rychlejšímu zanášení.

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 22.09.2016 11:01
od Chroby22
Dobre, pokusim se nejdrive jit cestou vycisteni. Na 90% se nikdy necistil, ocekavam tedy bordel za 8 let provozu. S tim mam spojene 2 otazky:

1) kde ventil najdu?
2) postaci cisteni ventilu, nebo jsou nutne i hadice ci trubky kolem?

Moc dekuju :)

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 22.09.2016 20:26
od bohdans
Tak ideální by určitě bylo vyčistit celé saní, ale pokud máš s EGRem problémy a chceš se pokusit je odstranit, tak by to mělo stačit.
Kde je u 2,0 nevím. Na mé 2,2 je hned vpředu před motorem. Když otevřeš kapotu, tak na něj koukáš. Ale není stejný, takže i umístění může být jiné.

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 18.10.2016 15:24
od Karlost
Takže překvapení se konalo. Nechal jsem mechanika rozhodit auto, protože to moc nejede. Bez záslepky EGR je problém se rozjet - otáčky musejí být na můj vkus až moc vysoké.
Před rozebráním jsem aplikoval (po koupi auta) 1l BG 245(?) do nádrže a pak 2x sprej na čištění vstupu do turba, tedy směrem sání. Pohled do EGR byl hrozný, ale to je tak vše. Jinak absolutně čisté! turbo hýbe s nastavováním lopatek lehce prstem šlo až do maxima. Foukala tam taková příruba na sání a bylo to i slyšitelné. Stálo mě to i se všemi těsněními 4000 Kč což je fakt slušné, protože parohy dole, turbo a vyčištěný EGR. Opět jsem zaslepil. Podle mě tedy není nutné rozebírat, doporučuju BG za 1400,- a je klid. Koupil sem si auto, který nejede - takže buď prodat (což se mi nechce) a nebo decentní chiptuning od ne-nalejvačů softu.