Potíže s přístrojovkou
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 30.08.2011 17:02
Pomatené kontrolky palubní desky
Ahoj, koukám, že nikdo podobnou závadu asi ještě neřešil, tak nevím jestli se radovat že jsem první. Mám problém...párty na palubní desce jakbysmet. 3 autoservisy si neví rady a já pomalu začínám ztrácet naději.
Mám Focus 1,6 Duratec 74kW 16V (r.v.2005). Když se podaří před startem autu rozpojit imobilizér, tak je to úspěch, nicméně kontrolky začnou svítit o chvíli později.
Takže nastartuji, rozjedu se a rozsvítí se snad vše co na palubce je, poklesne otáčkoměr na nulu, kilometry/hod na nulu a stav kilometrů se vynuluje. Po chvíli kontrolky zhasnou a zůstane svítit pouze červený vykřičník v ozubeném kole. Auto jakoby ztrácelo výkon, zejména při přeřazení na vyšší rychlost, škubne a trvá mu než se dostane zpět do otáček (že by dávkování paliva?). Diagnostika hlásí: U0155-61-PCM ztracená komunikace s řídícím modulem přístrojové desky. Závada komunikace sběrnice CAN (chybějící zprávy). P2138-A1-PCM - korelace napětí obvodu spínače/snímače D/E polohy škrtící klapky. Když takto chvíli jezdím, další kontrolkou, která zůstane trvale svítit a přidá se k vykřičníku je žlutá kontrolka motoru. V autorizovaném servise 2x kontrolovali elektroinstalaci, promazali piny, zkontrolovali kabeláž jestli není narušena, vymazali chybu z DTC, auto jelo cca 200km úplně bez problémů a poté se to stejné opakovalo znovu...v servise provedli to stejné znovu a další cesta 200km a opět. Teď už to dělá pravidelně cca po 1km, respektive nějakou chvíli po rozjetí vozu, rozsvícení kontrolek, pokles měřičů otáček a km, vůz ztratí výkon, kontrolky zhasnou a zůstane vykřičník. Obracím se s žádostí o pomoc, jelikož takto se s tím autem jezdit téměř vůbec nedá a vzhledem k tomu že má cca jen 6roků, tak je ještě dost mladé na to, abych ho někde pustil ze svahu. Díky všem za rady.
Mám Focus 1,6 Duratec 74kW 16V (r.v.2005). Když se podaří před startem autu rozpojit imobilizér, tak je to úspěch, nicméně kontrolky začnou svítit o chvíli později.
Takže nastartuji, rozjedu se a rozsvítí se snad vše co na palubce je, poklesne otáčkoměr na nulu, kilometry/hod na nulu a stav kilometrů se vynuluje. Po chvíli kontrolky zhasnou a zůstane svítit pouze červený vykřičník v ozubeném kole. Auto jakoby ztrácelo výkon, zejména při přeřazení na vyšší rychlost, škubne a trvá mu než se dostane zpět do otáček (že by dávkování paliva?). Diagnostika hlásí: U0155-61-PCM ztracená komunikace s řídícím modulem přístrojové desky. Závada komunikace sběrnice CAN (chybějící zprávy). P2138-A1-PCM - korelace napětí obvodu spínače/snímače D/E polohy škrtící klapky. Když takto chvíli jezdím, další kontrolkou, která zůstane trvale svítit a přidá se k vykřičníku je žlutá kontrolka motoru. V autorizovaném servise 2x kontrolovali elektroinstalaci, promazali piny, zkontrolovali kabeláž jestli není narušena, vymazali chybu z DTC, auto jelo cca 200km úplně bez problémů a poté se to stejné opakovalo znovu...v servise provedli to stejné znovu a další cesta 200km a opět. Teď už to dělá pravidelně cca po 1km, respektive nějakou chvíli po rozjetí vozu, rozsvícení kontrolek, pokles měřičů otáček a km, vůz ztratí výkon, kontrolky zhasnou a zůstane vykřičník. Obracím se s žádostí o pomoc, jelikož takto se s tím autem jezdit téměř vůbec nedá a vzhledem k tomu že má cca jen 6roků, tak je ještě dost mladé na to, abych ho někde pustil ze svahu. Díky všem za rady.
- Punisher
- Nováček
- Příspěvky: 56
- Registrován: 06.01.2009 22:59
Re: Pomatené kontrolky palubní desky
Ahoj, těžko poradit po diagnostice a k tomu 3x servis. Napadají mi nějaky věci, ale je to asi blbost, ale přece jenom za zkousku nic nedas.
1.) vsuň klíč do zapalování a otoč s ním 1x tak aby se rozvítili kontrolky, ale nestartuj. Tento postup opakuj 3x
2.) nebo zkus zatáhnout ručku, nastartovat bez přidání plynu a mačkání spojky a nech motor běžet až do té doby než se zahřeje na provozní teplotu. Potom párkrát prošlápni plyn a FoFo projeď
3) odpoj a znovu zapoj baterii
A potom už by mi opravdu zajímalo co stím
1.) vsuň klíč do zapalování a otoč s ním 1x tak aby se rozvítili kontrolky, ale nestartuj. Tento postup opakuj 3x
2.) nebo zkus zatáhnout ručku, nastartovat bez přidání plynu a mačkání spojky a nech motor běžet až do té doby než se zahřeje na provozní teplotu. Potom párkrát prošlápni plyn a FoFo projeď
3) odpoj a znovu zapoj baterii
A potom už by mi opravdu zajímalo co stím

Naposledy upravil(a) Punisher dne 09.05.2012 21:32, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus 1.6 16V, 74kW, r.v. 2003, Black Panther
- el_Barto
- Junior
- Příspěvky: 412
- Registrován: 17.01.2010 19:21
Re: Pomatené kontrolky palubní desky
meli rozebranou RJH a pojistkovku? Tyhle veci delala pojistkovka ve nejnovejsim scorpiu, po rozebrani jednotlivych vrstev a "repasi" to uz bylo OK ... ja bych to videl na sotka prave v techto ridicich modulech, ocividne ta chyba neni stala, to by ji objevili, ale vznika jizdou, a jelikoz se auto chova jako zbesile spis bych to videl na otresy a nejaky studenak nebo zkrat ...
Tot moje dedukce podle popsanych priznaku ...
Postupoval bych tim zpusobem ze bych vyndal vsechny ridici jednotky, pokusil se je otevrit a zkontroloval jestli nekde plosnaky neprichazeji do styku z kovem nebo samy se sebou. Pojistkovka abych rekl pravdu, nevim jak je resena ve FF, ale rozebral bych ji co by to slo, vycistil, ostril nejakym kontoxem a slozil. Pokud k ni neni vubec pristup pro zacatek bych ji dukladne profoukal stalcenym vzduchem, jestli tam je voda, tak to stlaceny vzduch vyfoukne a nebo nafouka uplne vsude a tzn nebude to fungovat vubec nebo bez problemu.
Neverim ze tyhle vsechny veci v servise delali, s jejich tempem by to auto museli mit na dilne tak aspon 3-5dni. Pritom je to pro pecliveho cloveka prace maximalne na vikend. S dukladnou pripravou kde jak a co to bude na delsi odpoledne.
Drzim palce, pak napis jak jsi pochodil.
Tot moje dedukce podle popsanych priznaku ...
Postupoval bych tim zpusobem ze bych vyndal vsechny ridici jednotky, pokusil se je otevrit a zkontroloval jestli nekde plosnaky neprichazeji do styku z kovem nebo samy se sebou. Pojistkovka abych rekl pravdu, nevim jak je resena ve FF, ale rozebral bych ji co by to slo, vycistil, ostril nejakym kontoxem a slozil. Pokud k ni neni vubec pristup pro zacatek bych ji dukladne profoukal stalcenym vzduchem, jestli tam je voda, tak to stlaceny vzduch vyfoukne a nebo nafouka uplne vsude a tzn nebude to fungovat vubec nebo bez problemu.
Neverim ze tyhle vsechny veci v servise delali, s jejich tempem by to auto museli mit na dilne tak aspon 3-5dni. Pritom je to pro pecliveho cloveka prace maximalne na vikend. S dukladnou pripravou kde jak a co to bude na delsi odpoledne.
Drzim palce, pak napis jak jsi pochodil.
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: Pomatené kontrolky palubní desky
ahoj, ví se kde byl problém? máme na autě to samé:/
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 27.06.2013 17:39
Re: Pomatené kontrolky palubní desky
Taky mám ten samý problém
párty na palubovce :/

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Pomatené kontrolky palubní desky
Nemoze to byt studeny spoj na plosnom spoji palubovky ? Nieco podobne sa tu uz riesilo viackrat...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: Pomatené kontrolky palubní desky
No podle projevu asi ano, ale nejaky tip na jaky spoj se zamerit? Auto bylo u elektrikare nedelalo to asi 14 dni a je to zpet:/
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomatené kontrolky palubní desky
nekde jsem to psal , me to tady dela clovek , vyjde to asi na 2500 a uz jezdi asi 4auta a funguje to dele jak 14dní .Johnyy píše:No podle projevu asi ano, ale nejaky tip na jaky spoj se zamerit? Auto bylo u elektrikare nedelalo to asi 14 dni a je to zpet:/
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- encephalon
- Junior
- Příspěvky: 200
- Registrován: 28.02.2008 18:47
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomatené kontrolky palubní desky
Jo řešení přes fokiho je dobrá věc. Od půlky srpna najeta kopice kilometrů a mam klid 

FoFocombi 2006, 1,6 74 kW, automat v barvě Rákosníčka od velmistra Fokiho. 


https://www.facebook.com/groups/fordgroups/[/url]



https://www.facebook.com/groups/fordgroups/[/url]
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 05.07.2013 20:33
Potíže s přístrojovkou
Ahoj všichni. mám takový problém když nastartuju auto Ford Focus II 1.6Tdci 80Kw r.v.2005 tak do cca 1 km se mi rozsvítí kontrolky a nereaguje mi plynovej pedál...motor jede,ale auto se nechce hnout, přes spojku se dá chvilku jet. Za chvilku zase naskočí a jede se dál... potom už se to nestane, dokud neodstavim auto a znovu nenastartuju a jedem na novo. Ve Fordu zkoumali co tomu je a nakonec říkají, že na 99% je to budíkama. Nový prý cca 10 táců a výš...protože to musí být přesně ty budíky co tam jsou zpárovaný s řídící jednotkou... nevíte někdo co s tím, nebo nějakou radu ohledně budíků,nebo jestli se ta výměna nedá nějak s prominutím ojebat?
Dk
Dk
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24587
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Potíže s přístrojovkou
pouzij libovolne budiky z vrakoviste (ohlidej si jen diesel / benzin + zadani spravnych parametru) a i s nakodovanim klicu se vejdes do 3kKc
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potíže s přístrojovkou
za 2500 to dokazu opravit, neni treba nic kodovat ani upravovat stav km . u jiných budiku podobneho rocniku je riziko ze to zadne delat taky .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- FiFi
- Zkušený
- Příspěvky: 1082
- Registrován: 04.08.2010 22:11
- Bydliště: Kutná Hora/Praha
- FiFi
- Zkušený
- Příspěvky: 1082
- Registrován: 04.08.2010 22:11
- Bydliště: Kutná Hora/Praha
Re: Potíže s přístrojovkou
foki, dělají to i mezi FL budíky? Ty bílo-červený mám na mysli 

- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potíže s přístrojovkou
zatim to bylo jen u zelených
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti