Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 03.01.2014 19:50
- Bydliště: České Budějovice
Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
Ahoj všem,
nedávno jsem se stal vlastníkem Fordu Focus II combi z 11/2005 a krátce po koupi jsem si všiml, že při řazení jedničky byť za velmi pomalé jízdy, nelze tato rychlost zařadit, aniž bych slyšel "zuby". Čim vyšší rychlost, tím je zařazení jedničky obtížnější a hlasitější. Meziplyn to zlepší, ale neodstraní. Dále mi již 2x po zařazení vypadla zpátečka, nevím, zda by to mohlo souviset. Dosud jsem měl 10 let Forda Escorta v TD a nikdy jsem problém se zařazením jedničky nezpozoroval.
Pokud auto stojí, jde zařadit výborně. Nechá se s tím jezdit, ale jsou situace (křižovatka, zácpa, atd.), kdy se hodí, jedničku za pomalé jízdy zařadit.
Nevěděl by někdo, jak nejsnadněji rozpoznat příčinu? (zda je již horší spojka, nebo je špatný synchron, či zda je špatně seřízená řadící páka?)
Nebo je to u FF II standardní chování?
Předem děkuji za Vaše postřehy!
Petr
nedávno jsem se stal vlastníkem Fordu Focus II combi z 11/2005 a krátce po koupi jsem si všiml, že při řazení jedničky byť za velmi pomalé jízdy, nelze tato rychlost zařadit, aniž bych slyšel "zuby". Čim vyšší rychlost, tím je zařazení jedničky obtížnější a hlasitější. Meziplyn to zlepší, ale neodstraní. Dále mi již 2x po zařazení vypadla zpátečka, nevím, zda by to mohlo souviset. Dosud jsem měl 10 let Forda Escorta v TD a nikdy jsem problém se zařazením jedničky nezpozoroval.
Pokud auto stojí, jde zařadit výborně. Nechá se s tím jezdit, ale jsou situace (křižovatka, zácpa, atd.), kdy se hodí, jedničku za pomalé jízdy zařadit.
Nevěděl by někdo, jak nejsnadněji rozpoznat příčinu? (zda je již horší spojka, nebo je špatný synchron, či zda je špatně seřízená řadící páka?)
Nebo je to u FF II standardní chování?
Předem děkuji za Vaše postřehy!
Petr
Ford Focus II kombi 1.6 TI VCT, 2006
- James_CZ
- .
- Příspěvky: 176
- Registrován: 05.05.2012 09:56
- Bydliště: Plzeňský kraj
Re: Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
Zpátečka je takhle bohužel normální a s tou jedničkou - s přesným meziplynem by tam určitě jít měla.
Naposledy upravil(a) James_CZ dne 27.11.2015 15:01, celkem upraveno 1 x.
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8449
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
Přijde na to, co je pomalá jízda...mě jde jednička za pomalé jízdy(v podstatě skoro za stání, ale v pohybu) zařadit taky blbě...ale bez zubů...Jinak je tam jednička na řazení hlavně za stání
Nicméně přes zuby to jít nemělo.
V prví řadě bych nechal seřídit lanovody a potom laboroval dál.

Nicméně přes zuby to jít nemělo.
V prví řadě bych nechal seřídit lanovody a potom laboroval dál.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
Za jazdy davam jednicku vzdy s medziplynom a dvojitym vysliapnutim spojky - ako na T111. Nezarachotalo to nikdy, takisto to nikdy nekladlo odpor.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
kde je potreba za jizdy radit 1 kvalt ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
Když to dvojka nevezme?
Zrovna Fordí převodovky to berou krásně. Mám ještě Hyundaie a ten si to nebere moc rád.

Zrovna Fordí převodovky to berou krásně. Mám ještě Hyundaie a ten si to nebere moc rád.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
nazor z astraklubu

Rvát tam za jízdy jedničku může jen ženská nebo Pinochio.
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
Názor od lidí, kteří rozumí autům natolik, že si koupili Opela..gratuluju
Dělám si srandu.
Ale do jedničky řadí úplně každý řidič závodního auta a i u běžnýho osobáku se to hodí, protože konkrétně já, když pojedu rychlostí chůze, tak než abych si zastavil anebo to sbíral dvojkou, tak tam pohodlně vložím jedničku a je to, no stress.
Dokonce se mi jednou nedopatřením podařilo dát za jedna místo za tři, v cca 50km/h, spadla tam jak namazaná, akorát ten motor řval jako prase

Dělám si srandu.
Ale do jedničky řadí úplně každý řidič závodního auta a i u běžnýho osobáku se to hodí, protože konkrétně já, když pojedu rychlostí chůze, tak než abych si zastavil anebo to sbíral dvojkou, tak tam pohodlně vložím jedničku a je to, no stress.
Dokonce se mi jednou nedopatřením podařilo dát za jedna místo za tři, v cca 50km/h, spadla tam jak namazaná, akorát ten motor řval jako prase

Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
tak i skodovky ?

Ono je to tak, ze jednotka sa ma radit iba ked auto stoji, alebo pripadne iba vo velmi malej rychlosti, co je asi tak do 7 km/h...
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
řidiči výkonných koncernových vozů nepotřebují řadit za 1
, já ve slabém Fordu musím zařadit jedničku pokud chci například ve městě rychle předjet cyklistu. pokud by ovšem v koloně za mnou jeli pouze vozy Opel, klidně bych zastavit, zařadil a pokračoval v předjížděcím manévru 
petrbest: zpátečka jde blbě skoro všem, s tím se smiř. to že meziplyn u té jedničky pomůže jenom trochu může být tím že ho netrefíš přesně, ale netroufám si soudit tvoje řidičské schopnosti, já od přírody neschopnej člověk sem ho při řazení 2-1 trefil tak že tam páka skočila na brnknutí prstu asi jenom dvakrát


petrbest: zpátečka jde blbě skoro všem, s tím se smiř. to že meziplyn u té jedničky pomůže jenom trochu může být tím že ho netrefíš přesně, ale netroufám si soudit tvoje řidičské schopnosti, já od přírody neschopnej člověk sem ho při řazení 2-1 trefil tak že tam páka skočila na brnknutí prstu asi jenom dvakrát

-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 03.01.2014 19:50
- Bydliště: České Budějovice
Re: Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
Ahoj všem, díky moc za rychlé odpovědi, to jsem nečekal.
Takže z Vašich reakcí mám zatím vyvodit:
a) smířit se s tím, že zpátečku budu při couvání držet, aby nevypadla?
b) problém se zařazením jedničky za jízdy může být synchronem nebo neseřízenými táhly u řazení?
(Jak se seřizují táhla u řazení? Máte někdo odkaz na toho Etzolda, kde je to popsané?)
c) spojka případně u tohoto typu auta seřídit na spojkovém pedálu nelze?
d) neznáte někdo specialistu na tento typ FF II v okolí Českých Budějovic?
(někdo poctivý, kdo bude vyměňovat - a skutečně vyměňovat - pouze potřebné za rozumnou
cenu?)
e) Ještě bych se chtěl zeptat - v manuálu jsem nenašel - jaké komponenty či kapaliny (rozvody, olej, filtry apod.) se mají měnit v jakých intervalech? Kde bych to našel? (auto má najeto údajně 150t km, tak co musím ohlídat, aby neodešel motor?
f) pak mám ještě problém s lpg (značky prins vsi) - neznáte nějakého specialistuna tento systém?
g) poslední, co mne "zlobí" je hluk od zadních dveří, když přejedu nějakou nerovnost - máte s tím někdo zkušenost?
Ještě jednou díky moc za Vaše reakce, chtěl bych auto dát hned na začátku do super stavu a být s ním stejně spokojený jako s Fordem Escortem!
Petr

Takže z Vašich reakcí mám zatím vyvodit:
a) smířit se s tím, že zpátečku budu při couvání držet, aby nevypadla?

b) problém se zařazením jedničky za jízdy může být synchronem nebo neseřízenými táhly u řazení?
(Jak se seřizují táhla u řazení? Máte někdo odkaz na toho Etzolda, kde je to popsané?)
c) spojka případně u tohoto typu auta seřídit na spojkovém pedálu nelze?
d) neznáte někdo specialistu na tento typ FF II v okolí Českých Budějovic?
(někdo poctivý, kdo bude vyměňovat - a skutečně vyměňovat - pouze potřebné za rozumnou
cenu?)
e) Ještě bych se chtěl zeptat - v manuálu jsem nenašel - jaké komponenty či kapaliny (rozvody, olej, filtry apod.) se mají měnit v jakých intervalech? Kde bych to našel? (auto má najeto údajně 150t km, tak co musím ohlídat, aby neodešel motor?
f) pak mám ještě problém s lpg (značky prins vsi) - neznáte nějakého specialistuna tento systém?
g) poslední, co mne "zlobí" je hluk od zadních dveří, když přejedu nějakou nerovnost - máte s tím někdo zkušenost?
Ještě jednou díky moc za Vaše reakce, chtěl bych auto dát hned na začátku do super stavu a být s ním stejně spokojený jako s Fordem Escortem!
Petr
Ford Focus II kombi 1.6 TI VCT, 2006
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24583
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
v Lisove je foki ... odpovi na vsechny Tvoje otazky
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Bigboy
- Pokročilý
- Příspěvky: 981
- Registrován: 19.07.2013 21:17
- Bydliště: Kroměřížsko
Re: Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
to auto ma fakt 150 000? ja jen že moje kara má skoro 230 000 a zpatečka jde v poho a nevypadavá a s jedničkou sem taky cajk 

Je: ŠKODA RAPID Spaceback (čtyřválec) 1,2TSI 81KW r.2017
Byl: Ford Focus kombi 1,6TDCi 66Kw r.2006
Byla: Škoda Felicia GLXi 1995, 1,3MPi
Byl: Ford Focus kombi 1,6TDCi 66Kw r.2006
Byla: Škoda Felicia GLXi 1995, 1,3MPi
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 03.01.2014 19:50
- Bydliště: České Budějovice
Re: Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
@foki: nemohl bych se případně u Tebe v Lišově zastavit? Mám to kousíček a diskusi bych uvítal 
(pořád mne napadají nová a nová témata
- např. jak zjistit, zda mám v autě připravené rozhranní pro isofix či zda má auto systém kontroly osvětlení kvůli zapojení elektroniky tažného zařízení....)
@bigboy: to víš, přesnej stav najetých km/ vozidla je težko zjistit, je možný,že to o pár desítek tisíc km stočili... v březnu 2012 je poslední zápis v servisní knížce a záznam z TÜV v Německu a bylo tam 140t km... za rok a půl se nechá nalítat 50t km... ale auto je podle mě jinak v dobrém stavu, bez koroze, zachovalý interiér, nové přední a zadní brzdy, na jiné závady, než popisuju jsem nepřišel, měl bych být druhý majitel, tak mi to za 120t Kč s LPG Prins VSI nepřišlo jako nějaká levárna... možná se to o pár tisíc levněji nechalo pořídit, ale auto z druhý ruky je vždy risk...

(pořád mne napadají nová a nová témata

@bigboy: to víš, přesnej stav najetých km/ vozidla je težko zjistit, je možný,že to o pár desítek tisíc km stočili... v březnu 2012 je poslední zápis v servisní knížce a záznam z TÜV v Německu a bylo tam 140t km... za rok a půl se nechá nalítat 50t km... ale auto je podle mě jinak v dobrém stavu, bez koroze, zachovalý interiér, nové přední a zadní brzdy, na jiné závady, než popisuju jsem nepřišel, měl bych být druhý majitel, tak mi to za 120t Kč s LPG Prins VSI nepřišlo jako nějaká levárna... možná se to o pár tisíc levněji nechalo pořídit, ale auto z druhý ruky je vždy risk...
Ford Focus II kombi 1.6 TI VCT, 2006
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém se zařazením jedničky za velmi pomalé jízdy
petrbest píše: a) smířit se s tím, že zpátečku budu při couvání držet, aby nevypadla?
b) problém se zařazením jedničky za jízdy může být synchronem nebo neseřízenými táhly u řazení?
(Jak se seřizují táhla u řazení? Máte někdo odkaz na toho Etzolda, kde je to popsané?)
c) spojka případně u tohoto typu auta seřídit na spojkovém pedálu nelze? nelze
d) neznáte někdo specialistu na tento typ FF II v okolí Českých Budějovic?
(někdo poctivý, kdo bude vyměňovat - a skutečně vyměňovat - pouze potřebné za rozumnou
cenu?) kazdy ma jine meritko rozumne ceny, nekdy to je ale pak drazsi kdyz se do toho se*e vic lidi kterí tomu nerozumi a zkurvi co muzou
e) Ještě bych se chtěl zeptat - v manuálu jsem nenašel - jaké komponenty či kapaliny (rozvody, olej, filtry apod.) se mají měnit v jakých intervalech? Kde bych to našel? (auto má najeto údajně 150t km, tak co musím ohlídat, aby neodešel motor? je tu servisni plan http://www.etis.ford.com
f) pak mám ještě problém s lpg (značky prins vsi) - neznáte nějakého specialistuna tento systém?
g) poslední, co mne "zlobí" je hluk od zadních dveří, když přejedu nějakou nerovnost - máte s tím někdo zkušenost? to se da vyresit
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti