1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Odpovědět
jarda3
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 12.06.2013 13:36

1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Příspěvek od jarda3 » 25.03.2014 22:03

Ahoj,
mám FF II 1.6 TDCi 80 KW s DPF, snad 130000 tis.

Můj problém - ráno když nastartuju vyvalí se trošku bílýho kouře, ale výkon a volnoběh je OK.
Po zahřátí začne kolísat volnoběh a to celkem citelně a z výfuku jde bílý kouř, po přidání občas trošku cukne, ale výkon je v pořádku a přestane kouřit.

Diagnostika vypsala chyby
P2002 Částicový filtr - Rozdílový tlak je příliš nízký
P2458 Doba trvání regenerace částicového filtru je příliš vysoká
P0341 Snímač polohy vačkového hřídele - chyba synchronizace

Bylo mi doporučeno odstranění/výměna DPF

Původně jsem si myslel, že to budou dělat vstřiky, ale teď nevím.
Můžete někdo poradit co s tím nebo na co se podívat?

Díky za odpověď

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: 1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Příspěvek od Jardak » 25.03.2014 22:13

Vypadá to, že je vykuchanej DPF, ale není upravená řídící jednotka motoru tak aby nedělala regenerace. Proto to bíle hulí a proto to píše nízký rozdílový tlak.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Příspěvek od V12 » 26.03.2014 08:25

Presne toto iste napadlo aj mna. K tomu cidlu polohy vacky - treba skontrolovat kabelaz a konektory.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13549
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Příspěvek od stano. » 26.03.2014 09:55

Pripadne moze byt chyba na snimaci klukovky - zvyknu sa tam nachytat zelezne piliny a potom nesedi signal s cidlom vacky.

jarda3
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 12.06.2013 13:36

Re: 1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Příspěvek od jarda3 » 26.03.2014 10:05

Díky za odpověď.

A DPF může ovlivnit i kolísání otáčet na volnoběh?

Na ebay.com se dá nový DPF koupit za celkem rozumnou cenu, máte s tím někdo zkušenost?
Předpokládám, že bude lepší dát nový filtr než to nechat úplně odstranit.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Příspěvek od V12 » 26.03.2014 13:08

Ja myslim, ze kolisanie otacok moze byt prave v tom snimaci polohy vacky. Samozrejme ale mozu to byt vstreky, alebo EGR, to je horsie. V prvom rade treba poriesit to cidlo a potom sledovat spravanie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

jarda3
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 12.06.2013 13:36

Re: 1.6 TDCi - volnoběh a bílý kouř

Příspěvek od jarda3 » 27.03.2014 17:18

Asi to budu zkoušet postupně - snímač otáček vačky, snímač otáček klikové hřídele a DPF.
Výměnu DPF udělám určitě, snad to potom bude OK

Díky za rady ;-)

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host