Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

max.payne
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 10.10.2012 08:48

Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

Příspěvek od max.payne » 21.04.2014 19:39

Ahoj,
mám problém s tím že mi praskla hadice (viz obrázek, jen pozor na obrázku je hadice omotaná páskou, než jsem jí nechal vyměnit). Výměna stála 3400Kč, originál se samostatně neprodává, jen dohromady s tou kovovou trubkou.

Mám problém s tím že nevím jestli se odstranila příčina toho prasknutí. Myslím, že by mohla prasknout protože je tam velký tlak. Když jsem se na to ve Fordu explicitně zeptal, řekli mi, že to není možné, že vysoký tlak by byl hlášen čidlem. A že je teď vše v pořádku.

Problém je v tom, že když se na tu hadici kouknu a přidám na cca 3000 otáček (neutrál a na zahradě :)), nafoukne se tak, že se její průměr zvětší odhadem o 1,5cm.

Jen poznamenám, že mám odstraněný DPF a auto má najeto 148.000km

Máte někdo podobnou zkušenost? Díky za pomoc.
Přílohy
Prasklá hadice
Prasklá hadice

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

Příspěvek od phofy » 21.04.2014 19:48

Je to normální a ano vysoký tlak by ti nahlásilo čidlo

max.payne
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 10.10.2012 08:48

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

Příspěvek od max.payne » 21.04.2014 19:54

Díky za informaci. Budu tedy klidnější.ještě se pro jistotu zeptám, jestli případná porucha tohoto čidla, které by hlásilo příliš vysoký tlak, by byla nějak ohlášena?

Proč se ptám, DPF se mi zničil tím, že neprobíhala regenerace. Ta podle zjištění v AMB neprobíhala proto, že čidlo, které ma hlídat rozdíly tlaků nefungovalo a tak nedávalo pokyn k regeneraci. Proto se DPF poškodil.

Dále jsem měl problém s tím, že i po vyndání DPF se auto chová (jestli to přetrvává i po výměně hadice nevím, je to moc krátká doba) tak, že jedno za několik set kilometrů při otáčkách cca 2500 - 3000 ztratí výkon a jakoby "cuká". Stačí vypnout motor, a zase nastartovat a je to na nějakou dobu OK. Mohlo to souviset s touto prasklou hadicí? Nebo mám hledat dále?

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

Příspěvek od phofy » 21.04.2014 20:15

S tím DPF, nebylo myšlený čidlo na DPF který by mělo snímat nějaký ten tlak v něm a pak určovat regeneraci? Já DPF nemám tak nevím. Tohle čidlo je na tlak v sání, to spíš by to mohlo vyhodit nízký tlak v sání, když byla prasklá ta hadice.
Kde ti vytahovali DPF, protože jestli ti to dělá po několika set kilometrech, tak by to mohlo vypadat na špatně upravený soft a pokoušet se regenerovat...
DPF nemám, tak jenom konstatuju, tak mě neber tolik vážně. Jinak je tady několik témat ohledně DPF

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

Příspěvek od Jardak » 21.04.2014 20:24

Je to stejně divná politika, že ta hadice nejde koupit samostatně, ale musíš si koupit i trubku který nic není.... :dih: Neřeknu kdyby to bylo nějak nerozebíratelně spojený, ale tady to drží normální šroubovací spony....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

Příspěvek od phofy » 21.04.2014 20:37

Asi tak nějak, já taky musel kupovat kolínko s trubkou :irre:

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13552
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

Příspěvek od stano. » 21.04.2014 21:06

Cidla na DPF myslis cidla diferencneho tlaku (tlak pred a za DPF).
DPF ti sice odstranili, ale podla toho, co pises, tak zle. Regeneruje ti to stale.
Ohladom toho poskodenia DPF mohli mat pravdu, ze to bolo tym cidlom. Ale v servise toho nakecaju... hlavne ked vidia, ze sa nevyznas. A ked sa vyznas, este sa budu s tebou hadat :mrgreen:

max.payne
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 10.10.2012 08:48

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

Příspěvek od max.payne » 21.04.2014 23:52

Omlouvám se za spojení dvou problémů. Tak to vysvětlím radši ještě jednou:

0. Kontrolka motoru uplna ztrata vykonu vypnute turbo, to ukázalo problém v následujícím kroku:
1. Problém s DPF - ukázalo se že primární problém bylo čidlo které mělo brát tlak před DPF a za DPF a dávat pokyn k jeho regeneraci. Regenerace neprobíhala = zničení DPF nepomohlo ani nucené regenerování ve značkovém servisu.
2. Vyndání DPF v Bystřici nad Pernštejnem
3. Náhlá ztráta výkonu cyklicky po několik a stovkách kilometrů, cukání. Vypnutí motoru a nastarování, odstraní problém na několik set kilometrů
4. Prasklá hadice v sání - viz obrázek
5. Nevím jak dlouho byla prasklá, jestli to má souvislost s problémy v bodu 0 nebo ne.
6. Moje pochyby o tom zda je tlak v sání ok (a pochyby o čidlu tlaku v sání, uplně jiném čidlu než v bodu 1.)
7. Jezdím jen malou chvíli na to, abyh se ukázalo zda bude auto zase zptácet výkon a cukat po několka stovkách kilometrů.

Ještě bych mohl dodat, že mi také měnili prasklou plastovou trubku, která je za tou hadicí vpravo nahoře. Měla díru cca 1cm. Vůbec nevím jak se to mohlo stát.

Je zde mnoho neznámých a mnoho souběhů různých problémů.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13552
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

Příspěvek od stano. » 22.04.2014 00:01

Ja chapem. A stale plati, co som napisal :)
A dodam, ze prasknutie hadice nema suvis s nefunkcnym cidlom dif. tlaku na DPF.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19258
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

Příspěvek od foki » 22.04.2014 00:22

kdysi nekdo chtel diagnostiku a psalo mu to ze byl prekrocen plnici tlak , mel vykuchany DPF . jde o to jestli turbo nedava vic a tim muzou odchazet ty veci .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

Příspěvek od V12 » 22.04.2014 13:26

Turbo by viac dat nemalo. Ma variabil, ktory by ho po prekroceni ziadaneho plniaceho tlaku priskrtil. Ked ho nepriskrti, motor ide nekompromisne do nudzoveho rezimu a zapise sa chyba o chybnom preplnani. Okrem toho, ta hadica je dostatocne silna na to, aby zniesla 1,5 baru, co je este relativne nizky tlak. Ked fukas koleso na bicykli, natlacis podstatne viac a to ma hadicka pumpy podstatne tensie steny. Ta hadica proste zostarla a pukla. Nic ine by som za tym nehladal. To cukanie je jednoznacne zbabrany FAPOFF.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 23.04.2014 14:42

Me se tato chyba sem tam zaloguje, ale světlo nerozsviti a plnící tlak mám do 1.5 baru.
Cukání jsem měl taky, tj. Regenerace než jsem to nechal udělat pořádně.
Při tom cukání tam budou rázy v tlaku jak prase, takže já tipuji, že to vliv mít bude.
Me taky 1 praskla
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

Příspěvek od V12 » 23.04.2014 15:14

Vzduch nie je voda, ten razy pri tlaku 1 a pol baru neurobi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

Příspěvek od vita_k » 24.04.2014 11:52

rikej si co chces, ale kdyz 20x po sobe za 10s zastavis rychle proudici stlaceny vzduch za turbem, tak to s hadicema bude cvicit vic jak na spartakiade.
Cukani je mohutne a podle zvuku to skrti nejak bypass klapky a to dost nekoordinovane. Variabil by to tak podle me nerozkmital. Me taky rupla hadica od IC v te dobe, kdy jsem mel spatny cukaci SW.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW

Příspěvek od V12 » 24.04.2014 19:26

Mno, ked to zrazu zavrie klapka ovladana polosialenou RJ, to uz ráz urobi. Zmena nastavenia variabilu na 100% nie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host