Stránka 1 z 2
Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW
Napsal: 21.04.2014 19:39
od max.payne
Ahoj,
mám problém s tím že mi praskla hadice (viz obrázek, jen pozor na obrázku je hadice omotaná páskou, než jsem jí nechal vyměnit). Výměna stála 3400Kč, originál se samostatně neprodává, jen dohromady s tou kovovou trubkou.
Mám problém s tím že nevím jestli se odstranila příčina toho prasknutí. Myslím, že by mohla prasknout protože je tam velký tlak. Když jsem se na to ve Fordu explicitně zeptal, řekli mi, že to není možné, že vysoký tlak by byl hlášen čidlem. A že je teď vše v pořádku.
Problém je v tom, že když se na tu hadici kouknu a přidám na cca 3000 otáček (neutrál a na zahradě

), nafoukne se tak, že se její průměr zvětší odhadem o 1,5cm.
Jen poznamenám, že mám odstraněný DPF a auto má najeto 148.000km
Máte někdo podobnou zkušenost? Díky za pomoc.
Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW
Napsal: 21.04.2014 19:48
od phofy
Je to normální a ano vysoký tlak by ti nahlásilo čidlo
Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW
Napsal: 21.04.2014 19:54
od max.payne
Díky za informaci. Budu tedy klidnější.ještě se pro jistotu zeptám, jestli případná porucha tohoto čidla, které by hlásilo příliš vysoký tlak, by byla nějak ohlášena?
Proč se ptám, DPF se mi zničil tím, že neprobíhala regenerace. Ta podle zjištění v AMB neprobíhala proto, že čidlo, které ma hlídat rozdíly tlaků nefungovalo a tak nedávalo pokyn k regeneraci. Proto se DPF poškodil.
Dále jsem měl problém s tím, že i po vyndání DPF se auto chová (jestli to přetrvává i po výměně hadice nevím, je to moc krátká doba) tak, že jedno za několik set kilometrů při otáčkách cca 2500 - 3000 ztratí výkon a jakoby "cuká". Stačí vypnout motor, a zase nastartovat a je to na nějakou dobu OK. Mohlo to souviset s touto prasklou hadicí? Nebo mám hledat dále?
Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW
Napsal: 21.04.2014 20:15
od phofy
S tím DPF, nebylo myšlený čidlo na DPF který by mělo snímat nějaký ten tlak v něm a pak určovat regeneraci? Já DPF nemám tak nevím. Tohle čidlo je na tlak v sání, to spíš by to mohlo vyhodit nízký tlak v sání, když byla prasklá ta hadice.
Kde ti vytahovali DPF, protože jestli ti to dělá po několika set kilometrech, tak by to mohlo vypadat na špatně upravený soft a pokoušet se regenerovat...
DPF nemám, tak jenom konstatuju, tak mě neber tolik vážně. Jinak je tady několik témat ohledně DPF
Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW
Napsal: 21.04.2014 20:24
od Jardak
Je to stejně divná politika, že ta hadice nejde koupit samostatně, ale musíš si koupit i trubku který nic není....

Neřeknu kdyby to bylo nějak nerozebíratelně spojený, ale tady to drží normální šroubovací spony....
Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW
Napsal: 21.04.2014 20:37
od phofy
Asi tak nějak, já taky musel kupovat kolínko s trubkou

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW
Napsal: 21.04.2014 21:06
od stano.
Cidla na DPF myslis cidla diferencneho tlaku (tlak pred a za DPF).
DPF ti sice odstranili, ale podla toho, co pises, tak zle. Regeneruje ti to stale.
Ohladom toho poskodenia DPF mohli mat pravdu, ze to bolo tym cidlom. Ale v servise toho nakecaju... hlavne ked vidia, ze sa nevyznas. A ked sa vyznas, este sa budu s tebou hadat

Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW
Napsal: 21.04.2014 23:52
od max.payne
Omlouvám se za spojení dvou problémů. Tak to vysvětlím radši ještě jednou:
0. Kontrolka motoru uplna ztrata vykonu vypnute turbo, to ukázalo problém v následujícím kroku:
1. Problém s DPF - ukázalo se že primární problém bylo čidlo které mělo brát tlak před DPF a za DPF a dávat pokyn k jeho regeneraci. Regenerace neprobíhala = zničení DPF nepomohlo ani nucené regenerování ve značkovém servisu.
2. Vyndání DPF v Bystřici nad Pernštejnem
3. Náhlá ztráta výkonu cyklicky po několik a stovkách kilometrů, cukání. Vypnutí motoru a nastarování, odstraní problém na několik set kilometrů
4. Prasklá hadice v sání - viz obrázek
5. Nevím jak dlouho byla prasklá, jestli to má souvislost s problémy v bodu 0 nebo ne.
6. Moje pochyby o tom zda je tlak v sání ok (a pochyby o čidlu tlaku v sání, uplně jiném čidlu než v bodu 1.)
7. Jezdím jen malou chvíli na to, abyh se ukázalo zda bude auto zase zptácet výkon a cukat po několka stovkách kilometrů.
Ještě bych mohl dodat, že mi také měnili prasklou plastovou trubku, která je za tou hadicí vpravo nahoře. Měla díru cca 1cm. Vůbec nevím jak se to mohlo stát.
Je zde mnoho neznámých a mnoho souběhů různých problémů.
Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW
Napsal: 22.04.2014 00:01
od stano.
Ja chapem. A stale plati, co som napisal

A dodam, ze prasknutie hadice nema suvis s nefunkcnym cidlom dif. tlaku na DPF.
Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW
Napsal: 22.04.2014 00:22
od foki
kdysi nekdo chtel diagnostiku a psalo mu to ze byl prekrocen plnici tlak , mel vykuchany DPF . jde o to jestli turbo nedava vic a tim muzou odchazet ty veci .
Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW
Napsal: 22.04.2014 13:26
od V12
Turbo by viac dat nemalo. Ma variabil, ktory by ho po prekroceni ziadaneho plniaceho tlaku priskrtil. Ked ho nepriskrti, motor ide nekompromisne do nudzoveho rezimu a zapise sa chyba o chybnom preplnani. Okrem toho, ta hadica je dostatocne silna na to, aby zniesla 1,5 baru, co je este relativne nizky tlak. Ked fukas koleso na bicykli, natlacis podstatne viac a to ma hadicka pumpy podstatne tensie steny. Ta hadica proste zostarla a pukla. Nic ine by som za tym nehladal. To cukanie je jednoznacne zbabrany FAPOFF.
Napsal: 23.04.2014 14:42
od vita_k
Me se tato chyba sem tam zaloguje, ale světlo nerozsviti a plnící tlak mám do 1.5 baru.
Cukání jsem měl taky, tj. Regenerace než jsem to nechal udělat pořádně.
Při tom cukání tam budou rázy v tlaku jak prase, takže já tipuji, že to vliv mít bude.
Me taky 1 praskla
Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW
Napsal: 23.04.2014 15:14
od V12
Vzduch nie je voda, ten razy pri tlaku 1 a pol baru neurobi.
Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW
Napsal: 24.04.2014 11:52
od vita_k
rikej si co chces, ale kdyz 20x po sobe za 10s zastavis rychle proudici stlaceny vzduch za turbem, tak to s hadicema bude cvicit vic jak na spartakiade.
Cukani je mohutne a podle zvuku to skrti nejak bypass klapky a to dost nekoordinovane. Variabil by to tak podle me nerozkmital. Me taky rupla hadica od IC v te dobe, kdy jsem mel spatny cukaci SW.
Re: Nafukování hadice, v cestě sání 1.6.TDCI 80kW
Napsal: 24.04.2014 19:26
od V12
Mno, ked to zrazu zavrie klapka ovladana polosialenou RJ, to uz ráz urobi. Zmena nastavenia variabilu na 100% nie.