Nárůst otáček při zařazeném vyšším stupni a následný pokles
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 05.07.2014 09:47
Nárůst otáček při zařazeném vyšším stupni a následný pokles
Ahoj,
občas se mi stane, že při razantnějším sešlápnutí plynu vyletí otáčky z cca 1800 prudce někam na 2500 nebo i výš a za vteřinu dvě opět spadnou na původní hodnotu a začnou stoupat plynule. Nestává se to nijak pravidelně a nevysledoval jsem žádnou souvislost s venkovní teplotou, dobou jízdy, zátížením auta apod. Zajímavé je, že se to děje téměř výhradně při zařazené čtyřce, občas i na pětku. Nikdy se to nestalo na nižší rychlostní stupeň. Dle čersvě provedené diagnostiky bez jakékoliv hlášky, vyměněn olej, filtry - beze změny. Automechanikovi to jako na potvoru nic nedělalo...
Motor 1,6 TDCi 80 KW.
Díky moc za radu a omlouvám se, jestli to tu už někde je řešené, nenašel jsem.
Lukáš
občas se mi stane, že při razantnějším sešlápnutí plynu vyletí otáčky z cca 1800 prudce někam na 2500 nebo i výš a za vteřinu dvě opět spadnou na původní hodnotu a začnou stoupat plynule. Nestává se to nijak pravidelně a nevysledoval jsem žádnou souvislost s venkovní teplotou, dobou jízdy, zátížením auta apod. Zajímavé je, že se to děje téměř výhradně při zařazené čtyřce, občas i na pětku. Nikdy se to nestalo na nižší rychlostní stupeň. Dle čersvě provedené diagnostiky bez jakékoliv hlášky, vyměněn olej, filtry - beze změny. Automechanikovi to jako na potvoru nic nedělalo...
Motor 1,6 TDCi 80 KW.
Díky moc za radu a omlouvám se, jestli to tu už někde je řešené, nenašel jsem.
Lukáš
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Nárůst otáček při zařazeném vyšším stupni a následný pokles
Spojka... 

Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Videl bych to na prokluzujici spojku. Zkus nastartovat, zatahnout rucku pokud dobre brzdi zaradit petku pridat plyn a pustit spojku, auto musi okamzite chcipnout. Pokud nebrzdi rucka tak jenou nohou musis stat na brzde i na plynu
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Nárůst otáček při zařazeném vyšším stupni a následný pokles
Tak to co ti radí viduka55, rozhodně nezkoušej
Zaprvé to neudělá dobře ani motoru ani spojce a ani dvouhmotě!
A za druhé, zjistíš stejně prd, pač na místě nikdy nedosáhneš maximálního krouťáku motoru kterej dokáže vyvinout. A jelikož ti auto jezdí, tak těch pár NM co vyvineš na místě spojka i načatá v klídu udrží.
Testovat a zkoušet nic nemusíš, prostě je v háji. Pokud zrovna nemáš na novou tak si ji šetři, pokud máš peníze na novou, tak ji vyměň než tě to někde nechá.

Zaprvé to neudělá dobře ani motoru ani spojce a ani dvouhmotě!
A za druhé, zjistíš stejně prd, pač na místě nikdy nedosáhneš maximálního krouťáku motoru kterej dokáže vyvinout. A jelikož ti auto jezdí, tak těch pár NM co vyvineš na místě spojka i načatá v klídu udrží.
Testovat a zkoušet nic nemusíš, prostě je v háji. Pokud zrovna nemáš na novou tak si ji šetři, pokud máš peníze na novou, tak ji vyměň než tě to někde nechá.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 05.07.2014 09:47
Re: Nárůst otáček při zařazeném vyšším stupni a následný pokles
Kluci díky, tohle mě nenapadlo, ale je pravda, že to celkem sedí - vyletí otáčky, ale auto nezrychluje. Jinak se spojkou jsem problémy nezaregistroval, zítra pojedu 120 kiláků, tak se na to zaměřím. No a v pondělí k automechanikovi....dám pak vědět, jestli jste se trefili.
Dík moc.
L.
Dík moc.
L.
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Re: Nárůst otáček při zařazeném vyšším stupni a následný pokles
Pokud to udela jen jednou tak to nicemu neublizi nedela to kazdej den 10x aby to necemu uskodilo a pro laika na poznani prokluzujici spojky to staci. Ty motory jsou staveny tak aby vydrzeli i obcasne hrubsi zachazeni ( to by se nikdy nikomu nemelo stat aby pri dojizdeni na semafor zapomel vyradit a pri brzdeni mu to chciplo, protoze by hned znicil celej motor a prevodovku - nesmysl)
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Nárůst otáček při zařazeném vyšším stupni a následný pokles
Jednou to vydrží, podruhé už nemusí, nač plýtvat životama motoru.
Navíc chcípnutí auta bez plynu je věc jedna, ale věc druhá je chcípnutí roztočeného motoru. Ty tlaky v motoru, ten nápor na písty, ojnice, setrvačná síla ze setrváku se projeví kde? a atd. To je jak kdybych ti řekl rozběhni se a postavil před tebe zeď. Prostě ne, takhle se spojka netestuje.
Ideální je rozjet se normálně, nasázet tam pětku, jet tak ať má cca 2000ot (nevím přesně kde má 1,6 max krouťák) a pak dát hnedka plnej, aktivuje se overboost, to znamená že motor dá největší možnej krouťák co umí a buď to spojka uderží nebo ne a je na výměnu. Žádný jiný pokusy nepřipadaj v úvahu.
Navíc chcípnutí auta bez plynu je věc jedna, ale věc druhá je chcípnutí roztočeného motoru. Ty tlaky v motoru, ten nápor na písty, ojnice, setrvačná síla ze setrváku se projeví kde? a atd. To je jak kdybych ti řekl rozběhni se a postavil před tebe zeď. Prostě ne, takhle se spojka netestuje.
Ideální je rozjet se normálně, nasázet tam pětku, jet tak ať má cca 2000ot (nevím přesně kde má 1,6 max krouťák) a pak dát hnedka plnej, aktivuje se overboost, to znamená že motor dá největší možnej krouťák co umí a buď to spojka uderží nebo ne a je na výměnu. Žádný jiný pokusy nepřipadaj v úvahu.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Ano takhle se to testuje normalne ale naprosty laik to nemusi poznat. Pokud to udelas kdyz stojis a poustis spojku tak ma motor tendenci chcipnout je spojka ok pokud auto nechcipne je ko. Pokud je vse v poradku, tim myslim motor prevodovka tak to nicemu neublizi
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 918
- Registrován: 15.09.2011 13:49
Re: Nárůst otáček při zařazeném vyšším stupni a následný pokles
Způsob diagnostiky viz. Viduka je uveden v servisním manuálu na Fiestu, takže to asi špatně nebude. Je tam napsáno: Nastartovat, zařadit čtyřku, zatáhnout ručku a pomalu pouštět spojku. Pokud to bude mít tendenci jet, spojka je v pořádku, pokud ne, je mrtvá.
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
To tam prece byt nemuze by se znicilo cele auto
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Nárůst otáček při zařazeném vyšším stupni a následný pokles
Hele, ty jsi prvně psal, pustit spojku, ne pouštět a zkoušet jestli se rozjede. V tvojem návodě, kdyby spojka byla dobrá, tak by nastal pěknej hryz motoru a jsem si jist, že by se mu to dlouho nelíbilo.
Proti zkoušení jestli se rozjede na 4.stupeň nic nemám, krom toho, že spojka dostane za uši.
Proti zkoušení jestli se rozjede na 4.stupeň nic nemám, krom toho, že spojka dostane za uši.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Je to stejny, jako kdyz se ti povede zdechnout auto pri rozjezdu apod 

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Ano napsal pak jsem se opravil a ikdyby ty spojku poustel a chciplo to tak se nemuze bic motori stat. Nechci se dohadovat. Vim ze tento zpusob je docela drastickej ale dela se to tak normalne
Dlouho nelibilo jak jsem pak psal tak to nedela kazdodenne desetkrat.
Tim bych to uzavrel
Dlouho nelibilo jak jsem pak psal tak to nedela kazdodenne desetkrat.
Tim bych to uzavrel

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 05.07.2014 09:47
Re: Nárůst otáček při zařazeném vyšším stupni a následný pokles
Pánové tak rozjezd na čtyřku vyšel. Akorát trošku zasmrděla, no moc často to opravdu dělat nebudu....tak spojka je asi OK. Kažopádně servisák to omrkne. Dneska jsem se na to zaměřil při dlouhé cestě (115 km) a nestalo se to samozřejmě ani jednou. Když tak nad tím přemýšlím, tak poprvé se to stalo asi před rokem. Nejdřív jsem myslel, že vypaluje filtr, ale to už jsem taky absolvoval a ty příznaky jsou jiné. No je to divný. Dneska jsem zkoušel i plný kotel na trojku od cca 1800 otáček a nic, normálně to vystřelilo, jak má (tedy v rámci možností jednašestky
)
No nic, jsem zvědav, kam se doberu. Ale díky vám.
L.

No nic, jsem zvědav, kam se doberu. Ale díky vám.
L.
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Je mozne ze je spojka nacata a vymena te casem nemine
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti