1.6 - Motor padá do nouzáku během jízdy

Odpovědět
Uživatelský avatar
Infinter
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1643
Registrován: 14.10.2009 11:53
Bydliště: Pardubice

1.6 - Motor padá do nouzáku během jízdy

Příspěvek od Infinter » 14.11.2014 09:29

Poprosila mě kamarádka, jestli bych jí nepomohl. Hledal jsem podobnou závadu, ale nenašel, tak snad někdo budete moudřejší.

Po rozjetí, vetsinou druhou jizdu za den - po chvilce co vyjedes tak se rozvisi kontrolky, ale motor nechcipne, jen kdyz slapnes na plyn tak to nejede, ono se to trosku rozjede, ale kdyz seslapnes plyn az na podlahu, tak to nejede dal, no a sviti porad ty kontrolky a tak za 3-5 min pokud nevypnes motor, tak to zase naskoci a muzes jet, pokud vypnes motor, tak vubec nenastartujes, otocis klickem a to neudela vubec nic, takze musis opet pockat kolem 5 min a pak uz nastartujes a pak to uz neudela. Závada se opakuje koždý den, vetšinou jen jednou, občas 2x po sobě.

Měli už to v servise a na nic nepřišli, ale udělalli plánovanou vyměnu rozvodů a vycistena ridicí jednotka (nebo byla rozmontovana) - ale neví, jestli to bylo napíchlé na diagnostiku..

Napadá někoho příčina (předpokládám, že to na diag dají do autorizáku, ale zatím info nemám).

Focus kombi, rv 06, 1.6 TDCI

EDIT: Když koukám na fotku, vypadá to na vypnutý motor, ale údajně během focení motor běžel!!
Přílohy
verca motor.jpg
Naposledy upravil(a) Infinter dne 14.11.2014 09:48, celkem upraveno 1 x.
FORD Focus kombi 1.6 74KW 2002 --> Fofík by INFINTER
Obrázek Obrázek Obrázek
Dodržuji stejný počet zanoření a vynoření!

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23991
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: 1.6 - Motor padá do nouzáku během jízdy

Příspěvek od ZaQik » 14.11.2014 09:40

vycist chyby, kdyz se to zastavi :(

ta pravidelnost projevu je divna
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13178
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.6 - Motor padá do nouzáku během jízdy

Příspěvek od stano. » 14.11.2014 09:55

Pozeram, ze je to pred FL, zeleny displej... nebude to problem s kontaktami na pristrojovke? Vies to rozobrat a skontrolovat? Na chybach sa to prejavuje tak, ze diagnostika vypise rozne "nezmyselne" chyby, chyby zbernice, atd.
Ak je to tento pripad, mozes poslat, opravim.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23991
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: 1.6 - Motor padá do nouzáku během jízdy

Příspěvek od ZaQik » 14.11.2014 10:05

me udivuje ta pravidelnost chyby

ale je to bezna chyba: http://www.hwservis.cz/ford-focus-ii-a- ... ubni-desky
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Infinter
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1643
Registrován: 14.10.2009 11:53
Bydliště: Pardubice

Re: 1.6 - Motor padá do nouzáku během jízdy

Příspěvek od Infinter » 14.11.2014 10:13

Já se v tom autě vrtat nebudu, ani nemůžu (je to daleko). Ale chtěl bych předejít tomu, že jim v servisu věšechno vymění a stejně se to nespraví..

A mohla by chyba přístrojovky způsobit pád motoru do nouzáku?
FORD Focus kombi 1.6 74KW 2002 --> Fofík by INFINTER
Obrázek Obrázek Obrázek
Dodržuji stejný počet zanoření a vynoření!

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23991
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: 1.6 - Motor padá do nouzáku během jízdy

Příspěvek od ZaQik » 14.11.2014 10:15

ano ... komunikace mezi PCM a IPC se rozpoji a motor se snazi zastavit
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13178
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.6 - Motor padá do nouzáku během jízdy

Příspěvek od stano. » 14.11.2014 10:15

ZaQik píše:me udivuje ta pravidelnost chyby

ale je to bezna chyba: http://www.hwservis.cz/ford-focus-ii-a- ... ubni-desky
Ano, ved to. Pripadne sa to prejavuje odmietnutim nastartovat (blika imobilizer).
"Sranda" je, ze za opravuj pytaju casto kopu penazi. A ono staci precinovat par kontaktov. Robota na cca hodinu aj s rozoberanim budikov a material za euro-dve.

Uživatelský avatar
Infinter
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1643
Registrován: 14.10.2009 11:53
Bydliště: Pardubice

Re: 1.6 - Motor padá do nouzáku během jízdy

Příspěvek od Infinter » 14.11.2014 10:17

No, teď mi psala, že to dnes hodili na diag do autorizáku..

Je nějaká metoda, jak by se potvrdila chyba přístrojovky, bez sundávání?
FORD Focus kombi 1.6 74KW 2002 --> Fofík by INFINTER
Obrázek Obrázek Obrázek
Dodržuji stejný počet zanoření a vynoření!

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13178
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.6 - Motor padá do nouzáku během jízdy

Příspěvek od stano. » 14.11.2014 10:21

Pisal som:
Na chybach sa to prejavuje tak, ze diagnostika vypise rozne "nezmyselne" chyby, chyby zbernice, atd.
Moze tam byt nasypanych kopu vselijakcyh chyb, ktore v skutocnosti nie su naozaj chyby, a potom chyby zbernice, pripadne aj imobilizeru.

Uživatelský avatar
Infinter
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1643
Registrován: 14.10.2009 11:53
Bydliště: Pardubice

Re: 1.6 - Motor padá do nouzáku během jízdy

Příspěvek od Infinter » 14.11.2014 10:37

jj, já myslel něco jako test přístrojovky, vím že něco podobného se dalo dělat na FFI.
A myslím, že nula na otáčkách během nastartovaného motoru by to mohla potvrdit. Taky uviídme, jak schopní budou v autorizáku a co diag.

Předal jsem informaci dál a napíšu sem nějaké závěry, až budu vědět.

Zatím díky za pomoc :nazdravi:
FORD Focus kombi 1.6 74KW 2002 --> Fofík by INFINTER
Obrázek Obrázek Obrázek
Dodržuji stejný počet zanoření a vynoření!

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19260
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 - Motor padá do nouzáku během jízdy

Příspěvek od foki » 15.11.2014 19:44

100% budiky - na diagnostice budou komunikacni chyby , ztraty komunikace , taky jsem neco podobneho delal , bezelo to ale neslo pridat plyn a takhle zustaly budiky
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Vlasta75
Příspěvky: 1
Registrován: 16.05.2024 06:04

Re: 1.6 - Motor padá do nouzáku během jízdy

Příspěvek od Vlasta75 » 16.05.2024 06:17

Vím,že píšu trošku pozdě,ale teď mi auto dělá to samé. Mohu prosím vědět,čím to tehdy nakonec bylo? Děkuji.

mates-cmax86
Příspěvky: 1
Registrován: 13.06.2024 14:07

Re: 1.6 - Motor padá do nouzáku během jízdy

Příspěvek od mates-cmax86 » 13.06.2024 14:26

Ahoj, tak u mě stejný problém, který se začal projevovat po jízdě na rozbité silnici. Spadly budíky, motor v nouzáku. Při klepnutí na kapličku přístrojů a opakovaném startu chyba zmizela. Později se znovu objevila při najetí na nerovnost nebo díru. Nakonec jsem se po pátrání na různých fórech dopídil, že se jedná o studené spoje na hlavním konektoru budíků. Dle návodu jsem přístroje rozebral a piny na konektoru hrotovou pájkou roztavil aby se studené spoje( prasklinky) spojily. Po smontování a zkušební jízdě musím konstatovat, že auto jede jak vyměněné. Chyba je pryč a co víc-před opravou mi c max při akceleraci poškubával. S mechanikem jsme prolezli, co se dalo-škrtící klapka, senzor tlaku vzduchu v sání (váha), kabely, svíčky, cívku….vše bylo v pořádku. Nikdo nedokázal na nic přijít, ani v autorizáku (diagnostika nic neukazovala). Škubání se projevovalo od 1500 do 2200 otáček. Jako kdyby vynechávalo zapalování. Po přepájení konektoru zmizelo škubání, lépe se mi řadí ( otáčky při přeřazení spadnou rychleji, což byl předtím také problém. Volnoběžný ventil byl také OK. Nikdy bych nevěřil, že můžou budíky totálně zbláznit celé auto! Mechanik mi potvrdil, že se, zvlášť u Fordu a Mazdy, jedná o častý problém. Cín na spojích konektoru zkrátka popraská a problém je na světě. Takže u mě se, poměrně banální opravou, vyřešilo hned několik problémů naráz.

Odpovědět

Zpět na „Focus - budíky (palubní počítač, kontrolky)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů