Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od mobil-man » 15.05.2015 13:46

Zdravím,
sporadicky (cca v 20-30 % případů startů) mi při volnoběžném chodu motoru najednou zhasne a žádná chybová hláška se nerozsvítí. Motor jde okamžitě nastartovat.
Stává se to za těchto podmínek:
-studený i teplý motor
-otáčky cca 750 rpm i zvýšené při studeném motoru cca 1100 rpm.
-častěji to nastane v okamžiku proudového zatížení - zapnutí světel, úplné vytočení kola, zapnutí klimatizace
-nikdy se to nestane, jakmile je auto aspoň minimálně v pohybu (!), to mohu jet z kopce na volnoběh, šlapat na spojku, zapínat AC a vyhřívání okna a nikdy to nechcípne.

Vzduchový filtr je nový, svíčky originální nové, benzín verva 100. Mám podezření na kabely nebo cívku, ale proč to dělá jen, když auto stojí na místě?
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od Nepér » 16.06.2015 13:07

Když je auto v pohybu, z nějakého důvodu se zvednou volnoběžné otáčky, taky jsem si toho všiml.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13437
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od miki21 » 16.06.2015 18:13

no protože je auto v pohybu (hlásí čidlo na převodovce), takže potřebuješ posilovač brzd, řízení a pár dalších systémů... takže si jednotka volnoběh za jízdy zvedne. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od Nepér » 16.06.2015 22:15

Podle mě to bude něco ve vysokém napětí. Kabely nebo zapalovací modul... Jednou mi Babetta jela jen když jsem vypnul světla a bylo to koncovkou pro svíčku na kabelu. Přitom vinutí pro světla a zapalování jsou oddělená. Dobrý pokus je otevřít kapotu, nastartovat a za tmy koukat, jestli to nejiskří, kde nemá.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
ly-lu
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 16.07.2012 11:52
Bydliště: Praha - západ

Re: Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od ly-lu » 17.06.2015 15:16

Tak mám pocit, že se mi děje úplně to samé.
Nastartuju, dám pás, odbrzdím ručku, zapnu světla .. mezitím se rozjede větrák, zapne rádio .. chci se rozjet a najednou koukám motor se vypnul. Mám to auto týden, 3 jízdy. A stalo se mi to asi 3x. Budu to ještě sledovat. Příští týden jde stejně do servisu kvuli klimošce, tak to tam rovnou nahlásím. Uvidíme .. snad to nebude nic vážného.
Ještě mě napadlo zda to není způsobeno tím že mám klíč daleko od startéru, třeba v báglu s mobilem na vedlejším sedadle. Mám totiž ten bezklíčový start i vstup. :nixw:

auto je po výměně filtrů, rozvodů, oleje a mám také natankováno verva 100
je: (Žabička) Focus II 1.6Ti-VCT 85kw, 2006, combi, sublime green, 166tis km
Obrázek
byl: Focus 1.8 TDCi 74kw, 2002, stříbrný, combi
byl: (Stříbrák) Escort 1.8 TD 66kw, 1997, stříbrný, combi, 320tis km RIP

mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Re: Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od mobil-man » 17.06.2015 21:39

Když tak dej vedet, co ti řekli v servise. Mě ten problém značně ustoupil (snad) sám od sebe. Teď se mi to stalo za 2 týdny poprvé a to jezdím každý den. Udělal jsem pouze to, že jsem vytáhl a znovu nasadil zapalovací kabely na svicky. Benzín 6 nádrží Verva 100 a teď agip supertech 95- stejny běh motoru, spotřeba o 2dc klesla.
I kdyby jsi vyhodila klíč z okna, tak to nesmí chcipnout.
Až budu mít víc casu, tak ocistim kontakty na cívce, kabely a svíčky, musí to být v tom. Jen mě to teď netrápí, tak jsem to moc neresil.
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006

Uživatelský avatar
ly-lu
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 16.07.2012 11:52
Bydliště: Praha - západ

Re: Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od ly-lu » 18.06.2015 15:51

Včera jsem to ještě znova zkoušela a opět :( . Nastartovala jsem, asi 15sekund se to drželo na 1000 otáčkách a pak z ničeho nic se motor vypnul. Potom se rozsvítily kontrolky motoru(oranžová) a oleje(červená) a baterka a ručka(ta byla zatažená). Nevím zda je to normální nebo ne(ty kontrolky).
Vypla jsem klíček a znova otočila. Naběhly kontrolky, pak se povypínaly a zůstaly zase svítit výše vyjmenované. Nastartovala jsem, kontrolky se vyply. A motor pak už běžel. Otáčky asi minutu na 1000 a pak pomalinku slezly na 700.
Vypla jsem motor a zkusila znova s tím že jsem hned po nastartování zapla rádio a světla ... motor opět zhasl stejně jako poprvé.

Měnil se olej a rozvody, nemůže to být nějak špatně uděláno? Když jsme auto testovali před koupí (to ještě ty rozvody měněné nebyly), tak nic takového nedělalo. A to jsme jeli do servisu, tam zkoušeli, a pak zpět, takže se startovalo několikrát. Motor byl když jsme přijeli k prodejci studený, kontrolovala jsem ho.

Ještě podotýkám, že při jízdě se chová auto myslím ok, motor není hlasitý, krásně akceleruje, v kolonách na neutrál nechcípne. Spotřeba ve městě a trochu mimo město se ustálila na 8,2L. TO mi přijde také ok.
je: (Žabička) Focus II 1.6Ti-VCT 85kw, 2006, combi, sublime green, 166tis km
Obrázek
byl: Focus 1.8 TDCi 74kw, 2002, stříbrný, combi
byl: (Stříbrák) Escort 1.8 TD 66kw, 1997, stříbrný, combi, 320tis km RIP

Uživatelský avatar
rofek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 05.11.2011 10:31

Re: Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od rofek » 18.06.2015 19:14

ly-lu :
to, co popisujes zrejme ukazuje na problem s alternatorom, mozno aj s dobijanim baterie... ak mas moznost (staci na to multimeter az par 100-korun), zmeraj ake je napatie na baterii po starte, resp. aky prud dava alternator za behu - ak nie, tak si to nechaj skontrolovat...

ze zostanu pred startom zapnute kontrolky kt. popisujes, je standardny stav.
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia

Uživatelský avatar
ly-lu
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 16.07.2012 11:52
Bydliště: Praha - západ

Re: Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od ly-lu » 18.06.2015 20:28

to rofek:
jo tak to mě taky původně napadlo, jestli to není něco s ne/dobíjením

nedalo mi to a ještě jsem teď šla zkontrolovat olej, a je na horní rysce ...

díky za vysvětlení kontrolek, už jsem z toho byla pak zblblá a nevěděla zda je to teda normální nebo ne :mrgreen:
je: (Žabička) Focus II 1.6Ti-VCT 85kw, 2006, combi, sublime green, 166tis km
Obrázek
byl: Focus 1.8 TDCi 74kw, 2002, stříbrný, combi
byl: (Stříbrák) Escort 1.8 TD 66kw, 1997, stříbrný, combi, 320tis km RIP

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13496
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od stano. » 18.06.2015 23:12

Skus este toto:
Nastartuj, nic ine nezapinaj. Ventilator kurenia na 1 (motor by nemal zhasnut) a zapni klimu. Ci v momente cvaknutia spojky klimakompresoru zdochne.
Ak nie, tak zapni svetla alebo vyhrev okna (klima stale zapnuta ! ). Co to spravi.

Uživatelský avatar
ly-lu
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 16.07.2012 11:52
Bydliště: Praha - západ

Re: Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od ly-lu » 19.06.2015 08:34

Teď jsem to zkusila jak popisuješ a ok. :wallbash: :cooler: Dokonce mám pocit že ta klima to i trochu zlepšila, zvýšily se nepatrně otáčky na 1100.
Nechala jsem to chvilku běžet pak připojila světla a to se mu moc nelíbilo, zvuk motoru a otáčky jakoby lehce poklesly.. Ale motor se nevypnul. Ještě jsem přidala rádio a to nemělo žádný vliv.

Pak jsem střídavě vypínala a zapínala různé kontrolky a největší asi jediný problém jsou ta světla. Když je zapnu, vypne se i podsvícení palubky, klimy a rádia. To je normální?

Po pár minutách se otáčky snížily zase na těch asi 800 a běželo to i když jsem zapínala a vypínala světla i klimu atd ..

Nemůže to být nižší teplotou okolí? Předchozí dny bylo fakt teplo. A teď ráno 11 stupňů. Třeba escort mi jezdil mnohem lépe v těchto nižších teplotách. :mrgreen:
je: (Žabička) Focus II 1.6Ti-VCT 85kw, 2006, combi, sublime green, 166tis km
Obrázek
byl: Focus 1.8 TDCi 74kw, 2002, stříbrný, combi
byl: (Stříbrák) Escort 1.8 TD 66kw, 1997, stříbrný, combi, 320tis km RIP

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od pkadecka » 19.06.2015 08:41

Když zapneš světla, vypne se podsvícení palubky a rádia? To by mělo být naopak, aspoň u focusu 1 to tak mám. Ještě bych pochopil, kdyby se po rozsvícení světel podsvícení palubky jenom ztlumilo (= světla se zapínají v noci a pak by palubka svítila moc jasně a nebylo by to příjemné pro řidiče).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od Nepér » 19.06.2015 08:50

To se jen ztlumí podsvícení z denního do nočního režimu, to je normální.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
ly-lu
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 16.07.2012 11:52
Bydliště: Praha - západ

Re: Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od ly-lu » 19.06.2015 08:50

ok .. :mrgreen:
no tak nevím ... budu to muset nechat na příští týden mechanikovi, asi z toho nic nepoznám .. :bebng:
je: (Žabička) Focus II 1.6Ti-VCT 85kw, 2006, combi, sublime green, 166tis km
Obrázek
byl: Focus 1.8 TDCi 74kw, 2002, stříbrný, combi
byl: (Stříbrák) Escort 1.8 TD 66kw, 1997, stříbrný, combi, 320tis km RIP

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13496
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motor (Ti-VCT) zhasne na volnoběh - kola v klidu

Příspěvek od stano. » 19.06.2015 08:53

Regulaciu volnobehu mas asi v poriadku. Kompresor nie je zapnuty neustale, ale vypina sa podla tlaku chladiva a teploty. Preto to mohlo po chvili skocit.
Este skus hned po starte zapnut vyhrev okna. Potom zapni svetla. Ak to skape az pri svetlach, je chyba tam. Ze ti vypina podsvetlenie tiez nie je ok. Ak sa iba stlmi, to nevadi.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host