FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač

Odpovědět
Amarask
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 05.10.2015 14:09
Bydliště: Praha

FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač

Příspěvek od Amarask » 06.10.2015 15:12

Ahoj všem,
jsem čerstvým majitelem FoFo 2004 1,8i, ještě té první generace, a chtěl bych se Vás zeptat na jednu věc. Modelová situace - mimo město, jedu z dlouhého mírného kopce dolů, zařazená 5ka, 100km/h na tachometru, otáčky někde mezi 2 a 3 tis, a jen si průběžně přibržduji pro dodržení bezpečné vzdálenosti od vozidla přede mnou. Jel jsem asi v 10 autech, kde ve stejné situaci palubní počítač ukazoval okamžitou spotřebu 0l/100km. Palubní počítač ve FoFo ukazuje v 9 případech z 10 takovýchto situací něco v rozmezí 2-4l/100km. V tom jednom případu, kdy to skutečně ukazuje 0l/100km to platí jen do doby, než otáčky klesnou pod 2tis...poté to ukazuje např. 0,5l / 100km při 1900 ot - až třeba 4l /100km pokud otáčky klesnou někam na 1200. Motor samozřejmě zahřátej, tak min po 15min. jízdy to vždy začnu sledovat.
Já zastávám názor, že bych v takovémto případě, kdy je zařazená rychlost, motor roztáčí kola a nešlapu na plyn, měl jet "zadarmo" a palubní počítač tu 0/100km ukazovat (pokud nehrozí zhasnutí motoru při +- 800ot. a motor by si sám nepřidal). Technik v autorizovaném servise mě odbyl s tím, že motor přece vrčí a něco spaluje vždycky, a že si s tím nemám dělat hlavu, že palubní počítače ukazujou vždy nepřesně ať ukazujou cokoliv.
Nevíte, co by mohlo být špatně? Nebo je to opravdu normální?

Díky,
Jirka
FoFo Turnier 2004 Mk1 1,8i full Ghia+
Obrázek

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač

Příspěvek od Johny181 » 06.10.2015 20:27

Technik v autorizovaném servisu zřejmě z fyziky propadnul no nevádí :D Je pravda že pokud jedu z kopce bez plynu a motor je roztáčen přes převodovku pomocí kol díky setrvačnosti auta, by spotřeba měla být nula pokud ŘJ nařídí vypnutí vstřikování paliva.To ale samozřejmě musí ŘJ udělat a zapnout ho až otáčky klesnou na hranici kdy nebude mít dostatečné otáčky, na udržení funkce posilovače řízení,brzd,dobíjení apod.Jenomže u Focusu to je jinak než u jiných běžných aut a ŘJ nechává vypnuté vstřikování při uvolnění plynu jen tuším nad 3.tis ot.A pokud jsou otáčky pod touto hranicí tak tam nějaké palivo jde.Nechápu proč.Holt další Fordovina.Chtělo by to někoho šikovného kdo by to řízení vstřikování upravil tak jak to mají normální auta a byla by i nižší spotřeba :D
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač

Příspěvek od Nonid » 06.10.2015 21:28

Je to tak. Necha se brzdit motorem jenom nad 3k otacek a to jeste ne vzdycky. Kolem 100km/h to brzdi samo na petku(na dalnici pri 170ti taky pri pusteni plynu :mrgreen: ), ve meste to vetsinou resim podrazenim na dvojku a pak na trojku. Neni to nejsetrnejsi ke spojce, zadnej zahul ale taky ne :)
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Amarask
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 05.10.2015 14:09
Bydliště: Praha

Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač

Příspěvek od Amarask » 07.10.2015 12:33

No to je paráda. Jako dost jsem toho teď pročetl a skutečně "na počkání" udělat spotřebu 0l/100km při jízdě je docela obtížný. Nevím, jestli se teda to palivo při brzdění motorem skutečně vstřikuje nebo ne, o tom se názory taky dost často rozcházely (nejpravděpodobnější mi přišlo nafocení diagnostiky za jízdy, kde se ukázalo že vstřikovače jedou i při jízdě bez plynu s cyklem o malinko kratší - tedy jakože míň vstřikovaného benzínu, než při volnoběhu, ale nějaký že tam stejně kvůli katalyzátoru vždy jde).
Zase jak se píše tady (http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=13442) v sekci zpomalování, tak použitá řídící jednotka EEC-V ve focusech 1. generace by měla při otáčkách nad 1500 a teplotě nad 60° by měla ŘJ to vstřikování vypnout. Na mém autě se mi zdá, že to dělá tak nad 2000ot a jen mááálo mááálo kdy.
Nemusel by se přívod paliva zavírat úplně, tak náročnej nejsem, ale aspoň nějaký optimističtější hodnoty než tam občas zahlídnu jako 4l/100km při jízdě z kopce, se mi zdá dost děsivý :bebng:
FoFo Turnier 2004 Mk1 1,8i full Ghia+
Obrázek

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač

Příspěvek od Nonid » 07.10.2015 12:45

Palubak v mk1 je velice primitivni, aktualni spotreba je tam vzdycky presna(s lehkym zpozdenim). Brzdeni motorem poznas hlavne podle lehkyho cuknuti(vypnuti vstriku), zmeny zvuku a pocitu, ze padas na volant :lol:
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Amarask
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 05.10.2015 14:09
Bydliště: Praha

Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač

Příspěvek od Amarask » 07.10.2015 15:22

No, budu si muset zvyknout na novej styl jízdy, nikoliv jako teď držet co možná nejnižší otáčky, ale po městě pěkně na dvojku, mimo město nejvíc na trojku, abych měl dost otáček na brzdění :D Pak snad ta spotřeba trochu padne :D
FoFo Turnier 2004 Mk1 1,8i full Ghia+
Obrázek

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5654
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač

Příspěvek od petulak » 07.10.2015 17:27

nespadne.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač

Příspěvek od Nonid » 07.10.2015 18:05

Nijak vyrazne no :) Chce to jenom vychytat, kdy co radit. Stejne je brzdeni motorem minimalne...
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Amarask
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 05.10.2015 14:09
Bydliště: Praha

Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač

Příspěvek od Amarask » 13.10.2015 12:37

A to je specialita 1,8čky nebo všech benzínů ve ff mk1? :?
FoFo Turnier 2004 Mk1 1,8i full Ghia+
Obrázek

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Příspěvek od Nonid » 13.10.2015 13:35

Vsech :D
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: FF 2004 1,8i Ghia - palubní počítač

Příspěvek od Johny181 » 13.10.2015 17:12

Jj můžu potvrdit u 1.6 a nic bych nedal za to že u MK II to nebude jinak.Btw myslíte že by SW v řídící jednotce šel upravit tak, aby to fungovalo normálně a když je motor a kat. už ohřátý,aby to při uvolnění plynu třeba nad 2tis ot. vyplo vstřikování?Takový chip tuning jen na snížení spotřeby při brzdění motorem.A vsadím se že i to pověstné pomalé padání otáček při řazení by se zlepšilo.
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů