omlouvam se, že tohle téma zase otevírám, ale žádný ze servisů (včetně srba atd.) zatím nepomohl - a vzhledem k teplejším dnům se auto stává nepoužitelným.
Situace:
Auto (Opel Vivaro 1.9) stojí před barákem přes noc. Auto je nastartováno a normálně reaguje na plyn, rychlosti atd. Po přejetí pár km a 10-15min nákupu s vypnutím motoru se motor sice rozběhne, ale na plyn nereaguje. Při zařazení rychlosti a pokusu o rozjezd má jakákoliv malá překážka (kopeček - např. při výjezdu z parkovacího místa) za následek klesání otáček pod volnoběh - tj. od cca 1000+ rpm na 700-500rpm a pak chcípnutí (pro spolujezdce stejný pocit jako rozjíždění se zataženou ručkou). I můj FFocus se v pohodě rozjede jen na spojku a diesel s vyšším Nm to musí dát bez problémů - jenže v poslední době se k tomu přidalo i klepání i s vyšláplou spojkou.
Je to služební auto ve škole - už to bylo v x servisech - jeden říká elektronika a další vstřikovače (zapečené do hlavy - nikomu se nechce s tim něco zkoušet). EGR jsme čistili ručně - viz tento thread. Všechny konektory k ecu jsou prostříkané kontaktolem. Nicméně se mi nechce věřit - že když tady pro naše miláčky jde sehnat a vyměnit ecu pomalu za pár stovek (jednotek tisíc), že by to u opelu nešlo alespoň vyzkoušet. Případně nějaký lépe vybavený auto-elektrikář, že by nebyl schopný proměřit podstatné digitální a analogové veličiny a signály? Samozřejmě byl každý servis zaplacen atd. - ale navrhované pokusy o opravy znamenají asi tak 1/3 - 1/4 tržní ceny auta, bez záruky na funkčnost. Autu je sice už 13 let, ale má najeto něco přes 70k km - bohužel většinou jen krátké trasy po Praze. OBD port sice má, ale jak už jsem psal - tak Torque nic.
Chtěl jsem se proto ještě jednou zeptat na doporučení i na nějakého schopnějšího garážistu, který by byl ochotný se v tom povrtat - v týdnu jsme např. jeli právě takové nákupní kolečko a auto začlo na parkovišti u hobby marketu fungovat na plyn až asi po 40tém pokusu - ale vždy se motor rozjel. Když už se chytne, tak funguje normálně. Bohužel je to už tak starý, že amatersky s OBD2 donglem s tím nikdo nic neudělá (nenaměří) a jen hádáme - na parkovištích se na nás už taky koukaji divně
Jinak viz
http://www.club-opel.com/forum-tema/po- ... edal-74628
http://www.club-opel.com/forum-tema/ope ... edal-87419
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=89&t=4298
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 99e4ca9ecc
Suma sumárum a) vstřiky - neurvat - repasovat, b) elektrika - konektory, c) palivovy filtr, d) vstriky (+spekulace k EGR)
Tohle (navíc jako nerefrent, takže bych vlastně měl jen sedět jako spolujezdec) já asi fakt nedám dohromady - ale zajímavé, že to nedali ani ty servisáci.... hledání pokračuje!
