Netáhne, nouzový režim
- Fabio88
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 07.04.2012 13:30
Netáhne, nouzový režim
Zdravím, potřebuji od Vás radu chlapi. Mám FoFo II. r.v. 2005, 1.6 TDCi 80kw a stala se mi taková věc. Po startu a rozjezdu z ničeho nic auto přestalo táhnout, při rozjedu téměř zhasl motor, prostě úplně bez výkonu.
Po chvíli se rozsvítila i kontrolka motoru. Na diagnostice to hlásí závadu okolo EGR ventilu, nicméně EGR ventil mám asi 5 let mechanicky uzavřený, přidal jsem tam plech, dle návodu. Od té doby, od uzavření jsem žádným způsobem nezasahoval do motoru, ať už mechanicky, či elektronicky.
Mechanik si s tím neví rady. Ještě dodám, že motor má v otáčkách takový divný zvuk, jakoby byla někde prasklá hadice, avšak nikde nic není, vše je v pohodě. Teď tedy auto jezdí, ale je v nouzáku. Závada nejde smazat.
Dle mého to tím EGR nemůže být, když je tak dlouho mimo provoz a nedělalo to žádné problémy.
Ještě mě napadlo, že je turbo k.o, ale nevím, jak by se to projevilo na diagnostice.
Nějaký nápad, typ? Nechci opravu typem pokus/omyl, nechci do toho pekáče vrážet peníze. Jsem ze Sokolovska. Moc děkuji pánové.
Po chvíli se rozsvítila i kontrolka motoru. Na diagnostice to hlásí závadu okolo EGR ventilu, nicméně EGR ventil mám asi 5 let mechanicky uzavřený, přidal jsem tam plech, dle návodu. Od té doby, od uzavření jsem žádným způsobem nezasahoval do motoru, ať už mechanicky, či elektronicky.
Mechanik si s tím neví rady. Ještě dodám, že motor má v otáčkách takový divný zvuk, jakoby byla někde prasklá hadice, avšak nikde nic není, vše je v pohodě. Teď tedy auto jezdí, ale je v nouzáku. Závada nejde smazat.
Dle mého to tím EGR nemůže být, když je tak dlouho mimo provoz a nedělalo to žádné problémy.
Ještě mě napadlo, že je turbo k.o, ale nevím, jak by se to projevilo na diagnostice.
Nějaký nápad, typ? Nechci opravu typem pokus/omyl, nechci do toho pekáče vrážet peníze. Jsem ze Sokolovska. Moc děkuji pánové.
FoFo r.v 2005 1,6 TDCi 80kW, bez DPF
- Fabio88
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 07.04.2012 13:30
Re: Netáhne, nouzový režim
Ještě přidám info, že třeba na 3. rychlostní stupeň, při sešlápnutém plynu to nedělá vůbec nic, prostě na plyn nereaguje, do kopce musím podřazovat. Žádný kouř z motoru nejde, prostě dle mého v normě.
FoFo r.v 2005 1,6 TDCi 80kW, bez DPF
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24571
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Netáhne, nouzový režim
a seznam aktualnich chyb z PCM? tj. odmazes vsechny chyby, pak se projedes a pak vyctes, co tam je
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Fabio88
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 07.04.2012 13:30
Re: Netáhne, nouzový režim
Momentálně je v servisu, nicméně mechanik říkal, že se chyba s EGR stále projevuje i po smazání. Furt to nechápu, když EGR je už léta zaslepené a vše fungovalo.
Co snímač klikovky? Mohlo by to být tím? Nebo něco spojené s podtlakem a ovládáním turba? Ta věcička pod turbem, která ovládá lopatky se ale normálně hýbe.
Co snímač klikovky? Mohlo by to být tím? Nebo něco spojené s podtlakem a ovládáním turba? Ta věcička pod turbem, která ovládá lopatky se ale normálně hýbe.
FoFo r.v 2005 1,6 TDCi 80kW, bez DPF
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.11.2012 18:10
Re: Netáhne, nouzový režim
Ahoj.Mel jsem stejny problém a dělala to skrtici klapka.Nova jde koupit pouze u forda a cena 15000kc bohužel jsem ji musel koupit a uz je vse v poradku.
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.11.2012 18:10
Re: Netáhne, nouzový režim
Moc jsem te asi nepotesil ale nahrada není pouze original nebo z vrakace jen to bych neriskoval.
- Fabio88
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 07.04.2012 13:30
Re: Netáhne, nouzový režim
A na tu skrtici klapku jsi prisel teda jak? Byla na diagnostice?
Nicmene jsem koukl na net a bez hledani ceny jsem nasel za 3.000 od VDO. Takze je i druhovyroba. Na druhou stranu mam moznost brat dily z vrakace, tak uvidim. Nicmene diagnostika nerekla o tomto problemu nic. Ty jsi nel uplne stejny problem? Co volnobeh?
Nicmene jsem koukl na net a bez hledani ceny jsem nasel za 3.000 od VDO. Takze je i druhovyroba. Na druhou stranu mam moznost brat dily z vrakace, tak uvidim. Nicmene diagnostika nerekla o tomto problemu nic. Ty jsi nel uplne stejny problem? Co volnobeh?
FoFo r.v 2005 1,6 TDCi 80kW, bez DPF
- Fabio88
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 07.04.2012 13:30
Re: Netáhne, nouzový režim
Tak mechanik rikal, ze je tam stale chyba EGR, kod nevim, rikal neco s nejakym serv motorkem.ZaQik píše:a seznam aktualnich chyb z PCM? tj. odmazes vsechny chyby, pak se projedes a pak vyctes, co tam je
Je mozne, ze by to bylo tim zaslepenym EGRkem? Nedavno jsem menil i vahu vzduchu, tak ze by se to najednou RJ nelibilo?
Zadna jina zavadana tam neni.
FoFo r.v 2005 1,6 TDCi 80kW, bez DPF
- Fabio88
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 07.04.2012 13:30
Re: Netáhne, nouzový režim
Tak jsem se trochu posunul v opravě závad.
Mám tedy vyměněnou váhu vzduchu+EGR ventil. Nyní již není zaslepený.
Auto jakš takš jede, do nouzového režimu už nepadá, ale problém je v tom, že musím motor více vytáčet do otáček, aby vůbec jelo. Tj. nemá v nižších otáčkách vůbec žádný výkon. Hadice k turbu jsou ok. Podtlakový regulátor u turba se hýbe, bez problémů. Přijde mi, jako přidušený, nebo tak podobně.
Někde jsem četl, že toto může mít za příčinu MĚNIČ TLAKU TURBODMYCHADLA. Je to možné? Nerad bych zase kupoval další věc, která problém nevyřeší. Že by ten měnič prostě nereagoval dobře? A co vlastně mění? Podtlak?
A ještě chci dodat, že po výměně EFG ventilu je paměť závad prázdná. Ale auto prostě nejede, tak jak má.
Děkuji za reakce.
Mám tedy vyměněnou váhu vzduchu+EGR ventil. Nyní již není zaslepený.
Auto jakš takš jede, do nouzového režimu už nepadá, ale problém je v tom, že musím motor více vytáčet do otáček, aby vůbec jelo. Tj. nemá v nižších otáčkách vůbec žádný výkon. Hadice k turbu jsou ok. Podtlakový regulátor u turba se hýbe, bez problémů. Přijde mi, jako přidušený, nebo tak podobně.
Někde jsem četl, že toto může mít za příčinu MĚNIČ TLAKU TURBODMYCHADLA. Je to možné? Nerad bych zase kupoval další věc, která problém nevyřeší. Že by ten měnič prostě nereagoval dobře? A co vlastně mění? Podtlak?
A ještě chci dodat, že po výměně EFG ventilu je paměť závad prázdná. Ale auto prostě nejede, tak jak má.
Děkuji za reakce.
FoFo r.v 2005 1,6 TDCi 80kW, bez DPF
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Takto slabě mě jelo auto, když byla špatná váha vzduchu. Proc ji měnili?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Fabio88
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 07.04.2012 13:30
Re: Netáhne, nouzový režim
Váha byla měněna, neboť byla stále nějaká chyba na diagnostice. Upřímně jsem po výměně váhy nepoznal žádný rozdíl.
Ještě mě napadlo, jestli se neprovádí nějaké speciální nastavení toho EGR ventilu přes diagnostiku, nevíte někdo?
Ještě mě napadlo, jestli se neprovádí nějaké speciální nastavení toho EGR ventilu přes diagnostiku, nevíte někdo?
FoFo r.v 2005 1,6 TDCi 80kW, bez DPF
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Tak ho zkus zaslepit. Poškození egr stejně nenastalo v důsledku zaslepeni
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Fabio88
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 07.04.2012 13:30
Re: Netáhne, nouzový režim
EGR zaslepen a beze zmeny.
Ale menil jsem http://www.autokseft.cz/PIERBURG-Menic- ... 0-nd318530 a dle meho nazoru jede lepe, ale turbo v nizsich itackach dobre netahne, pocituji hrozny turbo efekt. Dale vymazano nekolik zavad, jako recirkulace spalin, nizky saci tlak, pote spatne hodnoty na cidle tlaku a dale uz nevim, mechanik smazala drive, nez jsem stacil kouknout.
Ale menil jsem http://www.autokseft.cz/PIERBURG-Menic- ... 0-nd318530 a dle meho nazoru jede lepe, ale turbo v nizsich itackach dobre netahne, pocituji hrozny turbo efekt. Dale vymazano nekolik zavad, jako recirkulace spalin, nizky saci tlak, pote spatne hodnoty na cidle tlaku a dale uz nevim, mechanik smazala drive, nez jsem stacil kouknout.
FoFo r.v 2005 1,6 TDCi 80kW, bez DPF
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Tak pak nech načíst chyby znova a dej sem
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Recirkulace spalin je něco kolem egr.. Reset naučených hodnot egr byl?
Možná turbo nedává správně tlak, že by netesnost v podtlaku ovládání turba?
Možná turbo nedává správně tlak, že by netesnost v podtlaku ovládání turba?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti