
Auto má jedinú odlyšnosť od sériovej výroby, a to, nomontovaným LPG. Už tu však upozorňujem, že LPG momentálne neriešim, mám vypnuté, motor aj adaptácie resetované, a všetky merané hodnoty sú počas prevádzky len na benzín.
Pred cca 2 mesiacmi som toto auto radostne poskladal po trochu radikálnejšej oprave (riešil som tu vtedy problém s prehrievaním). na aute som úspešne najazdil necelých 70000Km, a prestalo sa mi páčiť jeho chovanie... dosť mi pri prevádzke na benzín parilo z výfuku a to aj po cca 1hod. dlhej jazde. Navyše tento biely "paro-dym" zaváňal nespáleným palivom, čo sa mi už vôbec nepáčilo.
Začal som teda s diagnostikou. Keďže ta posledná oprava bola väčšia, a auto dostalo nové krúžky + jeden nový piest, a hlava bola na GO, tak som sa rozhodol odmerať tlaky.
Za ešte vlažného motora s trochu vybitou baterkou som každému valcu nameral 14,5 - 15 bar. Studený motor a nabitá baterka mi pri neskoršom motore vytlačili každý valec na cca 15 - 16 bar.
Super povedal som si.... tlaky sú ok, nebude to až taký prúser, krúžky si zrejme sadli. Olej mi to tiež nežerie, voda sa netratí, proste ideál. AVŠAK, po už pri prezeraní sviečok, ktoré som z motora vykrútil som zistil, že niečo tu nehrá, a moje obavy sú opodstatnené. Všetky 4 sviečky boli totiž očernené.. aj z pohľadu laika mi doplo, že to asi dobré nebude. Ich foto mám tuto v albume:
https://drive.google.com/open?id=1g2ZvR ... OI_RxLk0Ma
Mrkol som, či sa náhodou neposunuli a trochu nerozčasovali rozvody, no sú 100percentne OK.
Moje ďalšie pokusy smerovali k výmene lambdy za starú - áno menil som starú za ešte staršiu, no obidve sa chovajú rovnako(neviem či rovnako zle - uleteno, alebo rovnako - v poriadku).
Keď máme tak bohatú dávku, povedal som si, že MAF senzor je druhý podozrivý... vymenil som ho z druhého focusa, čoi máme doma... obe autá však po tejto výmene nezmenili správanie.
Mažem adaptácie motru každú chvílku, nakolko, neviem podľa akého algoritmu , no adaptačná tabuľka niekedy býva extrémne obohatená, a inokedy extrémne ochudobnená(ochudobnenie som však zrejme spôsobil nejakým časom prevádzky na LPG). slovom extrémne myslím lietanie adaptačných hodnôt až ku 11 či 25 percentám.
Povedal som si, že to asi bude tým, že auto má strašne bohaté dávkovanie. Tlak paliva sa pohybuje medzi 3.2 - 3,5 bar. voľnobežné vstreky benzínu jednotka volí o dĺžke cca 3,4ms.
Vytiahol som teda vstrekovaciu lištu.
Môj test som natočil, tu je video:
https://www.youtube.com/watch?v=aPaDRkw ... e=youtu.be
Má niekto z vás skúsenosti s týmito focusáckymi vstrekovačmi? nerozprašujú totiž, doslova striekajú, a zdá sa mi , že aj dosť veľké množstvo. (aj keď riadiaca jednotka si myslím volí šsartovaciu dávku okolo 110ms)
Nikde na nete som nenašiel, ako majú tieto vstrekovače fungovať, tak som vytiahol vstrek. lištu z druhého focusu, a na moje prekvapenie, výsledok sa dosť podobal, aj keď z môjho pohľadu asi tam je menšia dávka... posúdťe sami:
https://www.youtube.com/watch?v=ydDqO-QZejo
som teraz trochu dosť v rozpakoch... nové vstrekovače niesu až tak lacné, aby som ich kupoval, pokiaľ nezistím, že tie stzaré tak naozaj fungovať nemajú... tiež zvažujem kúpu novej lambdy, test signálu zo snímača vačky, a už začínam podozrievať aj oba MAF senzory


ako bonus pridávam video s prevádzkovými hodnotami cez fordiag. Motor bol zohriaty, adaptácie boli vynulované...(počas videa zablúdim aj do končín adaptačnej mapy)
https://www.youtube.com/watch?v=PwtTgms ... e=youtu.be