GO hlavy motoru + rozvody
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 02.06.2013 13:37
GO hlavy motoru + rozvody
Zdravím všechny. Pustil jsem se do GO hlavy motoru, jelikož jsem zjistil, že mám po 280000km malé vůle na výfukových ventilech. Zřejmě vlivem lpg. Sací byly OK. Studené starty katastrofa, auto hned chcíplo po prvním startu, nechtělo za studena jet a byl nepravidelný chod motoru. Někde nebylo na ventilech ani 0.05mm. Jelikož jsem od koupě neměnil ani rozvodový řetěz, tak jsem to splachnul pri jednom. Oprava se povedla, rozvody vyměněny. Motor už běží plynule a hlavně konečně, poprvé od koupě auta při cca 160000km při studeném startu auto nechcipne! Toto chcipani se hodně diskutuje zde na fóru. Každopádně jsem také vyměnil pro jistotu i škrtící klapku. Kdyby chtěl kdokoli radu, tak napište. Rád poradím. Viz níže přiložím pár foto z opravy.
Zde postup rozebrání motoru:
Hlava motoru:
Spodní kryt motoru
Spodní kryt chladiče
Vypustit vodu
Vypustit olej
Nádobka na vodu- odpojit hadice
Vlnovec
Airbox s hadici
Baterka
Klapka drzak na kabelech kabel od klapky uchytit na sání 2x
Hadicka JLM
Konektory vstrik lpg
Lista lpg nasadit a pripojit hadicky do sani
Konektory benzin vstriky
Lista vstřikovací tece třetí vstrik z listy
Kabelaz od vstriku civek a lpg sundat ze sani
Sundat řemeny
Sundat napinak
Hadicka odvetrani nadrze
Konektory od lamdy, cidlo teploty a konektor zadniho ventilu virive klapky
Konektor vlevo pod sanim odpojit
Hadicky od virivych klapek
Hadice odvětrání lpg
Hadice do sani ze shora s opletem
Sání sundat
Mosazny naustek od egr jinak nevyndas sani
Sundat merku oleje 2 srouby a vysunout nahoru
Solenoid Ventily vyrivych klapek s drzakem
Egr + hadice mala do egru a velka od rozdelovace
Rozdelovac vody odojit zadni hadici
Lambda
Drzak motoru hydro ložisko
Vyfuk horni matky na hlavě jsou tam i spodni
Viko ventilu
Kolo na vodnim cerpadle 3x sroub
Starter pripravek
Remenice
Kryt rozvodu
Rozvody:
Napinak
Vodici lista napinaku
Řetěz
Vodoci lišta 2 srouby
Kola rozvodu na vackach
Vačkové hřídele
10x šroub hlava
Sundat hlavu
Zde postup rozebrání motoru:
Hlava motoru:
Spodní kryt motoru
Spodní kryt chladiče
Vypustit vodu
Vypustit olej
Nádobka na vodu- odpojit hadice
Vlnovec
Airbox s hadici
Baterka
Klapka drzak na kabelech kabel od klapky uchytit na sání 2x
Hadicka JLM
Konektory vstrik lpg
Lista lpg nasadit a pripojit hadicky do sani
Konektory benzin vstriky
Lista vstřikovací tece třetí vstrik z listy
Kabelaz od vstriku civek a lpg sundat ze sani
Sundat řemeny
Sundat napinak
Hadicka odvetrani nadrze
Konektory od lamdy, cidlo teploty a konektor zadniho ventilu virive klapky
Konektor vlevo pod sanim odpojit
Hadicky od virivych klapek
Hadice odvětrání lpg
Hadice do sani ze shora s opletem
Sání sundat
Mosazny naustek od egr jinak nevyndas sani
Sundat merku oleje 2 srouby a vysunout nahoru
Solenoid Ventily vyrivych klapek s drzakem
Egr + hadice mala do egru a velka od rozdelovace
Rozdelovac vody odojit zadni hadici
Lambda
Drzak motoru hydro ložisko
Vyfuk horni matky na hlavě jsou tam i spodni
Viko ventilu
Kolo na vodnim cerpadle 3x sroub
Starter pripravek
Remenice
Kryt rozvodu
Rozvody:
Napinak
Vodici lista napinaku
Řetěz
Vodoci lišta 2 srouby
Kola rozvodu na vackach
Vačkové hřídele
10x šroub hlava
Sundat hlavu
Naposledy upravil(a) Lipan dne 30.10.2020 08:05, celkem upraveno 3 x.
FF 2008 2.0 LPG
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: GO hlavy motoru + rozvody



Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 02.06.2013 13:37
Re: GO hlavy motoru + rozvody
To jo, jenomže byly podpálené ventily a vyměnit kalíšky, kterými se vymezují vůle bez sundání vaček a tím pádem znovu seřízení rozvodů není možné. Zabrousit sedla ventilů, atd. Je to teď úplně jiná liga. Dělal jsem to poprvé. Díky Home office jsem se k tomu dokopal. Cena za veškerá těsnění + kalíšky cca 8000. Oproti servisu i s prací 20tyček ušetřeno.
FF 2008 2.0 LPG
-
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 17.08.2016 12:56
- Bydliště: Příbram
Re: GO hlavy motoru + rozvody
Pekna prace. Ale 280 tis, to jsou teda hodne mekky sedla. Ja na moji 406 mel najeto na LPG skoro 600tis km a ventily byly furt cajk, podpalil jsem je az kvuli vysypanemu a ucpanemu katu
Me to vyslo tak do 3500 ( preventivni prebrouseni odstrojene hlavy za 1500, zabrouseni ventilu jsem si udelal sam, tesneni, srouby a rozvody s vodni pumpou 2500).
Neuvazoval jsi o primazavani ?

Neuvazoval jsi o primazavani ?
Focus Tournier r.v. 3/2006 - Duratorq 1,6TDCi 80kW alias peugeotí DV6TED4 FAP
další auta ve vlastnictví: Peugeot 106 1.0 33kW, 306 cabrio 1.6 72kW, 406 1.8 16V 81kW a 806 2.0 16V 97kW
další auta ve vlastnictví: Peugeot 106 1.0 33kW, 306 cabrio 1.6 72kW, 406 1.8 16V 81kW a 806 2.0 16V 97kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 02.06.2013 13:37
Re: GO hlavy motoru + rozvody
Komplet sada těsnění hlavy cca 1800, - victor reinz 02-35435-02, srouby hlavy cca 500, - , rozvodova sada řetězu 3000, - , 2800, - 7x kalíšek na vymezení vůle ventilů, pouze bohužel originál ford. Jinak nejdou sehnat. 200, - jeden výfukový ventil. Náhrada za špatný. Hlava zabroušení grátis, jelikož se pohybuji ve strojařině a sedla jsem si brousil sám přes pastu. Přimazávání ventilů jsem nechával dodělat, až když jsem koupil auto při cca 160000km na doporučení plynaře. Ale už to asi bylo načnutý.
Každopádně nejhorší na tom všem bylo povolit šroub na řemenici. Měl jsem půjčený nejsilnější pneumatický rázový utahovák z pneuservisu a nakonec jsem musel sundat starér, vyrobit přípravek na arrtaci setrvačníku přes zuby a povolit metr a půl dlouhou tyčí. Zabralo mi to půl dne
Každopádně nejhorší na tom všem bylo povolit šroub na řemenici. Měl jsem půjčený nejsilnější pneumatický rázový utahovák z pneuservisu a nakonec jsem musel sundat starér, vyrobit přípravek na arrtaci setrvačníku přes zuby a povolit metr a půl dlouhou tyčí. Zabralo mi to půl dne

FF 2008 2.0 LPG
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: GO hlavy motoru + rozvody
Metr a půl páka, to je hustý
A zpátky jsi to utahoval momenťákem?
Každopádně pěkná rozborka - sborka.

Každopádně pěkná rozborka - sborka.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 02.06.2013 13:37
Re: GO hlavy motoru + rozvody
Zpátky se utahuje 100Nm + 90st. Těch 90st jsem měl co dělat tím momentakem. Mám ho do 210Nm a cvakl dřív, než jsem to dotáhl o těch 90st. Ale dal jsem to. Musí to být dorvaný. Všechna ozubená kola rozvodů drží polohu pouze dotažením šroubů čelo na čelo. Nikde není aretace, ani na klice.
FF 2008 2.0 LPG
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: GO hlavy motoru + rozvody
Já jsem takhle přišel o motor na focusu 1.6 benzín. Koupil jsem to se 130 tisíci, nechal udělat rozvody. Ve 160 se to potkalo, protočilo se kolo, nevím proč, jestli to málo utáhli a po 30 tisících se to povolilo? Jeden ventil byl ulomený, a zaražený do pístu jako hřebík. Stalo se to po startu motoru, ani jsem se nerozjel, motor naskočil, hned chcípnul a pak už nešel natočit, bylo poznat, jak se s tím startér pere, ale marně. A přesně, není tam ani žádný klínek na hřídeli (na 1.8 prý je).
Není nad to, když si člověk servis umí udělat sám.
Není nad to, když si člověk servis umí udělat sám.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 02.06.2013 13:37
Re: GO hlavy motoru + rozvody
No já to dělal poprvé, ale když si to člověk na youtube nastuduje, tak to jde pak celkem samo. Kdo je připraven, není překvapen. Jen mně od začátku děsily ty ceny těch kalíšků co tu všichni psali, prej cca 850 za kus. Naštěstí nakonec origo od fordu 311/kus.
FF 2008 2.0 LPG
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: GO hlavy motoru + rozvody
Teď koukám, že ten čtyřhran to skoro nedal
Jednou jsem takhle ukroutil klíč na svíčky při povolování. Taky jsem myslím zničil cvrčka když jsem dělal přední brzdy na focusu, nářadí má všelijakou kvalitu. U zadních brzd na mazdě mi sice nářadí vydrželo, ale ožvejkala se hlava, nechal jsem to pak udělat servis, vyměnit ty čepy.
Jenom podle youtube dělat rozvody, fíha. A že to byl větší servis, no pokud to auto má nějakou pespektivu (280 tisíc najeto je dost), tak se to vyplatí.

Jenom podle youtube dělat rozvody, fíha. A že to byl větší servis, no pokud to auto má nějakou pespektivu (280 tisíc najeto je dost), tak se to vyplatí.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 02.06.2013 13:37
Re: GO hlavy motoru + rozvody
Mně šlo hlavně o to, na co si dát pozor a jak se nastavují rozvody. Je to fakt primitivní. Vždycky jsem se toho bál, ale nic na tom není. Teda aspoň u řetězových rozvodů. Největší pakárna je opravdu povolit šroub řemenice a povolit šrouby na hlavě. To se člověk bojí, že něco ukroutí. I u dotahování. Ale s momentakem to jde samo 

FF 2008 2.0 LPG
-
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 17.08.2016 12:56
- Bydliště: Příbram
Re: GO hlavy motoru + rozvody
Jo, remenice jsou nekdy problem, uz jsem videl povolovat i stylem zaprit trhacku o zem a protocit motor starterem
ja zatim vzdy uspel jen s pneumatickym razovym utahovakem a nebo pak 1" rozmerem goly a tyci ( to zvlaste u matic poloos)
Jinak jak pises, ve finale je to jen lego pro velky kluky a kdo si hraje, nezlobi.
Tak at to jezdi aspon dalsich 250 tis km


Jinak jak pises, ve finale je to jen lego pro velky kluky a kdo si hraje, nezlobi.
Tak at to jezdi aspon dalsich 250 tis km

Focus Tournier r.v. 3/2006 - Duratorq 1,6TDCi 80kW alias peugeotí DV6TED4 FAP
další auta ve vlastnictví: Peugeot 106 1.0 33kW, 306 cabrio 1.6 72kW, 406 1.8 16V 81kW a 806 2.0 16V 97kW
další auta ve vlastnictví: Peugeot 106 1.0 33kW, 306 cabrio 1.6 72kW, 406 1.8 16V 81kW a 806 2.0 16V 97kW
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: GO hlavy motoru + rozvody
Předpokládám, že šroub na kliku pak šel nový, stejně jako šrouby hlavy.
Jinak ani rozvody řemenem nejsou žádná věda. Jde o to vše správně nastavit a správně dorvat.

Jinak ani rozvody řemenem nejsou žádná věda. Jde o to vše správně nastavit a správně dorvat.

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 02.06.2013 13:37
Re: GO hlavy motoru + rozvody
Jasný. Viz výše výčet materiálu. Šrouby a hlavně na hlavě se musí vyměnit. To jest základ.
FF 2008 2.0 LPG
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: GO hlavy motoru + rozvody


Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti