Sportova jazda, brzdenie motorom

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Sportova jazda, brzdenie motorom

Příspěvek od vcedula » 27.10.2007 17:37

Uz dlho ma trapi otazka brzdenia motorom pri sportovej jazde. Samozrejme myslim v lete za suchych podmienok.

Naucil som sa to uz dost davno, ked som este jazdil na 120-tke a brzdny system nemal velky vykon. Vtedy sa to oplatilo.

Teraz mam vsak 4 kotuce, brzdy strasne vykonne a brzdenie motorom mi pripada skor ako komplikacia a nie pomoc. Samozrejme, u inych aut, kde ten vykon brzd nie je taky velky, je to ina situacia. Tak isto za mokra alebo snehu.

Pretoze ked ja dam brzdam plny kotol, tak auto brzdi ako blaznive, brzdny cas je velmi kratky. Ked by som si ma predstavit, ze tam mam este hodenu rychlost, tak mam dojem, ze by som musel este brzdit aj ten motor (pokles otacok pri volnobehu je pomaly, asi ma velku zotrvacnost).

Viem, ze otacanim motora sa urcita energia absorbuje, ale ako vela je tej energie, ktora sa tak spotrebuje ?

Oplati sa pri vykonnych brzdnych systemoch brzdit pri sportovej jazde aj motorom ?

Aky je na to vas nazor ?
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 27.10.2007 17:42

ak blbnem na dráhe a pod, podradujem pravidelne a nieje to ani kvoli tým brzdám, ako kvoli tomu aby som udržal motor v permanentne vysokých otáčkach..

podla toho čo popisuješ si myslím, že ho máš spervodovaný na dlhé prevody, takže ak je iba otázka, či to pomože brzdám tak určite ano, ale je to zbytočne pri všetkých tých asistentoch

ja "brzdím"motorom len z toho dovodu aby som mal pri výjazde, apexe zatáčky motor v plnom zabere :wink:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 27.10.2007 17:50

jasne, to robim aj ja. Pri najazde do zatacky tam mam uz rychlost, ktorou budem vychadzat. Ale si predstav brzdenie zo 150 na 20. Chces prudko zabrzdit. Mas tam vtedy rychlost, alebo vytlacis spojku a az na konci tam hodis rychlost ? To je moja otazka.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
miro
Junior
Junior
Příspěvky: 454
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miro » 27.10.2007 17:50

podla mna nema motor nejaku velku zotrvacnost pretoze su v nom dost velke tlaky
preto si myslim ze brzdit s motorom je ucinejsie napr. ked sa pustis dole kopcom bez rychlosti zistis ze tie brzdy nie su az take ucinne :lol: ked sa zohreju
Ford FOCUS II 1.6 16v Duratec Ti - VCT ghia (115 k) 2006 K&N Air Filter
Obrázek
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 27.10.2007 17:54

vcedula:podradujem počas brzdenia, takže ak tam mam napr.prave 150km/h a pripravujem sa na zakrutu, tak začnem prudko brzdit, stalčím spojku, hodím tam 3 a pustam spojku niekedy okolo 120km/h vtedy je zaber motora poriadne citit a motor /otáčky pomahaju pribrzdit auto, takže ak toto je ta otázka tak ANO :wink:

Uživatelský avatar
-Ladis-
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BRNO, CB, UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -Ladis- » 27.10.2007 18:12

4 miro: brzdění motorem při jízdě z kopce je asi něco jiného, než na co se ptá vcedula. Alespoň si myslím...

4 vcedula: IMHO při prudkém brzdění ze 150 na 20 už není čas myslet na to, jestli motor pomůže nebo ne.
Při takových krizovkách je asi lepší automaticky sešlápnout i spojku aby se člověk mohl soustředit na směr jízdy a brzdy jako takové a nemusel ještě sledovat motor. O ten se pak postará, až bude čas...


-Ladis-
Ford Focus II 1.6 74 kW Collection 5HB 2007 modrá aquarius + Sony CD/mp3, dualklima, vyhř. přední sklo, EBA
Obrázek
galerie: zde

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 27.10.2007 18:13

popisoval som sportovu premyslenu jazdu, žiadnu krízovu situaciu..
(prejdenie na brzdný bod pred zakrutou)

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 27.10.2007 18:14

a do kolko otacok tam tu trojku nechavas ? Ja ked brzdim motorom, tak do cca 3000, len potom tam dat dvojku, to sa uz neoplati. Aj tak mam dojem, ze ten ucinok brzdy motora je len pri pusteni spojky, ked sa motor roztaca...
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 27.10.2007 18:16

presne tak, umyselne prudke brzdenie, ked si robim radost :)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 27.10.2007 18:20

ako si popísal, dám tam trojku a sustredím sa na brzdenie a asi mas aj pravdu, že je cítit hlavne ten kopanec od motora ked sa roztaca, potom to už nevnímam...
stale tam davam rýchlost akou chcem tu zakrutu prejst, takže ak sa napríklad jedna o prudšiu brzdím a prehadzujem na dva ale jemne, čakam, až tam spadne sama..poznáš ten pocit nie? :wink:

Uživatelský avatar
-Ladis-
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BRNO, CB, UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -Ladis- » 27.10.2007 18:21

chmelko píše:popisoval som sportovu premyslenu jazdu, žiadnu krízovu situaciu..
Ty jsi drak - to je krutá sportovní jízda, brzdit ze 150 na 20 :-D

-Ladis-
Ford Focus II 1.6 74 kW Collection 5HB 2007 modrá aquarius + Sony CD/mp3, dualklima, vyhř. přední sklo, EBA
Obrázek
galerie: zde

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 27.10.2007 18:26

to je nič, zvezli ma v upravenej carrere GT2 na okruhy a brzdilo sa z cca. 280 na taku 60 a to ti poviem to bol buchot..(po prvýkrat som zažil mierne nevolno v aute) :lol: :lol:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 27.10.2007 18:30

jasne, ze ten pocit poznam. Az ked rychlost auta klesne tak, ze pustenie spojky nerozhodi auto. Dik za info.

Ja som mal na mysli skor situaciu, ked v tej 140 tam dam tu trojku a brzdim cez nu az do cojaviem 40. Na felde som to robil normalne, tam som hlavne nemal ABS, takze hodenie rychlosti bolo dobre aj na to, aby sa nezablokovali predne kolesa. Na tomto aute ten pocit stracam. Je tam ABS a brzdu su take prudke ....

Chcel som to inak overit tak, ze sa rozbehnem a na presne jednom mieste prvykrat zabrzdim so zaradenou rychlostou a druhy krat s vytlacenou spojkou a porovnam, ako vzdialenost som potreboval na ubrzdenie. Len som to nestihol. A hlavne som to nemal kde vyskusat.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
-Ladis-
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BRNO, CB, UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -Ladis- » 27.10.2007 18:37

4 chmelko:
Myslím, že k nevolnu v autě by mi stačila i ta tvá jízda. Jak by mi asi bylo v "upravenej carrere GT2" ani nechci domyslet 8)

-Ladis-
Ford Focus II 1.6 74 kW Collection 5HB 2007 modrá aquarius + Sony CD/mp3, dualklima, vyhř. přední sklo, EBA
Obrázek
galerie: zde

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TripleJay » 27.10.2007 18:38

Ja som nauceny brzdit motorom :wink:
Pamatam si v autoskole (bo aj tam som uz brzdil motorom) na mna pozeral instruktor ako blb, ze aj tak sa to da robit alebo hodit pred krizovatkou do neutralu a brzdit :lol:
Robim to aj nie kvoli tomu ze chcem setrit brzdy, ale napr. pred zatackou ked by som musel pribrzdit, radsej podradim a spomalim sa tak, pride mi to "bezpecnejsie", auto sa nejak nerozhodi ako ked napr. brnknes na brzdu v zakrute...
A potom suhlasim s chmelkom, robim to aby som mal otacky tak ze mozem hned "vystartovat" 8) A mam to rad, brzdu pouzivam len v nudzovych situaciach... :wink: :lol:

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host