Sportova jazda, brzdenie motorom
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Sportova jazda, brzdenie motorom
Uz dlho ma trapi otazka brzdenia motorom pri sportovej jazde. Samozrejme myslim v lete za suchych podmienok.
Naucil som sa to uz dost davno, ked som este jazdil na 120-tke a brzdny system nemal velky vykon. Vtedy sa to oplatilo.
Teraz mam vsak 4 kotuce, brzdy strasne vykonne a brzdenie motorom mi pripada skor ako komplikacia a nie pomoc. Samozrejme, u inych aut, kde ten vykon brzd nie je taky velky, je to ina situacia. Tak isto za mokra alebo snehu.
Pretoze ked ja dam brzdam plny kotol, tak auto brzdi ako blaznive, brzdny cas je velmi kratky. Ked by som si ma predstavit, ze tam mam este hodenu rychlost, tak mam dojem, ze by som musel este brzdit aj ten motor (pokles otacok pri volnobehu je pomaly, asi ma velku zotrvacnost).
Viem, ze otacanim motora sa urcita energia absorbuje, ale ako vela je tej energie, ktora sa tak spotrebuje ?
Oplati sa pri vykonnych brzdnych systemoch brzdit pri sportovej jazde aj motorom ?
Aky je na to vas nazor ?
Naucil som sa to uz dost davno, ked som este jazdil na 120-tke a brzdny system nemal velky vykon. Vtedy sa to oplatilo.
Teraz mam vsak 4 kotuce, brzdy strasne vykonne a brzdenie motorom mi pripada skor ako komplikacia a nie pomoc. Samozrejme, u inych aut, kde ten vykon brzd nie je taky velky, je to ina situacia. Tak isto za mokra alebo snehu.
Pretoze ked ja dam brzdam plny kotol, tak auto brzdi ako blaznive, brzdny cas je velmi kratky. Ked by som si ma predstavit, ze tam mam este hodenu rychlost, tak mam dojem, ze by som musel este brzdit aj ten motor (pokles otacok pri volnobehu je pomaly, asi ma velku zotrvacnost).
Viem, ze otacanim motora sa urcita energia absorbuje, ale ako vela je tej energie, ktora sa tak spotrebuje ?
Oplati sa pri vykonnych brzdnych systemoch brzdit pri sportovej jazde aj motorom ?
Aky je na to vas nazor ?
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
ak blbnem na dráhe a pod, podradujem pravidelne a nieje to ani kvoli tým brzdám, ako kvoli tomu aby som udržal motor v permanentne vysokých otáčkach..
podla toho čo popisuješ si myslím, že ho máš spervodovaný na dlhé prevody, takže ak je iba otázka, či to pomože brzdám tak určite ano, ale je to zbytočne pri všetkých tých asistentoch
ja "brzdím"motorom len z toho dovodu aby som mal pri výjazde, apexe zatáčky motor v plnom zabere
podla toho čo popisuješ si myslím, že ho máš spervodovaný na dlhé prevody, takže ak je iba otázka, či to pomože brzdám tak určite ano, ale je to zbytočne pri všetkých tých asistentoch
ja "brzdím"motorom len z toho dovodu aby som mal pri výjazde, apexe zatáčky motor v plnom zabere

- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
jasne, to robim aj ja. Pri najazde do zatacky tam mam uz rychlost, ktorou budem vychadzat. Ale si predstav brzdenie zo 150 na 20. Chces prudko zabrzdit. Mas tam vtedy rychlost, alebo vytlacis spojku a az na konci tam hodis rychlost ? To je moja otazka.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- miro
- Junior
- Příspěvky: 454
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: bratislava
- Kontaktovat uživatele:
podla mna nema motor nejaku velku zotrvacnost pretoze su v nom dost velke tlaky
preto si myslim ze brzdit s motorom je ucinejsie napr. ked sa pustis dole kopcom bez rychlosti zistis ze tie brzdy nie su az take ucinne
ked sa zohreju
preto si myslim ze brzdit s motorom je ucinejsie napr. ked sa pustis dole kopcom bez rychlosti zistis ze tie brzdy nie su az take ucinne

Ford FOCUS II 1.6 16v Duratec Ti - VCT ghia (115 k) 2006 K&N Air Filter




-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
vcedula:podradujem počas brzdenia, takže ak tam mam napr.prave 150km/h a pripravujem sa na zakrutu, tak začnem prudko brzdit, stalčím spojku, hodím tam 3 a pustam spojku niekedy okolo 120km/h vtedy je zaber motora poriadne citit a motor /otáčky pomahaju pribrzdit auto, takže ak toto je ta otázka tak ANO 

- -Ladis-
- Junior
- Příspěvky: 415
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BRNO, CB, UH
- Kontaktovat uživatele:
4 miro: brzdění motorem při jízdě z kopce je asi něco jiného, než na co se ptá vcedula. Alespoň si myslím...
4 vcedula: IMHO při prudkém brzdění ze 150 na 20 už není čas myslet na to, jestli motor pomůže nebo ne.
Při takových krizovkách je asi lepší automaticky sešlápnout i spojku aby se člověk mohl soustředit na směr jízdy a brzdy jako takové a nemusel ještě sledovat motor. O ten se pak postará, až bude čas...
-Ladis-
4 vcedula: IMHO při prudkém brzdění ze 150 na 20 už není čas myslet na to, jestli motor pomůže nebo ne.
Při takových krizovkách je asi lepší automaticky sešlápnout i spojku aby se člověk mohl soustředit na směr jízdy a brzdy jako takové a nemusel ještě sledovat motor. O ten se pak postará, až bude čas...
-Ladis-
Ford Focus II 1.6 74 kW Collection 5HB 2007 modrá aquarius + Sony CD/mp3, dualklima, vyhř. přední sklo, EBA

galerie: zde

galerie: zde
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
a do kolko otacok tam tu trojku nechavas ? Ja ked brzdim motorom, tak do cca 3000, len potom tam dat dvojku, to sa uz neoplati. Aj tak mam dojem, ze ten ucinok brzdy motora je len pri pusteni spojky, ked sa motor roztaca...
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
presne tak, umyselne prudke brzdenie, ked si robim radost 

Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
ako si popísal, dám tam trojku a sustredím sa na brzdenie a asi mas aj pravdu, že je cítit hlavne ten kopanec od motora ked sa roztaca, potom to už nevnímam...
stale tam davam rýchlost akou chcem tu zakrutu prejst, takže ak sa napríklad jedna o prudšiu brzdím a prehadzujem na dva ale jemne, čakam, až tam spadne sama..poznáš ten pocit nie?
stale tam davam rýchlost akou chcem tu zakrutu prejst, takže ak sa napríklad jedna o prudšiu brzdím a prehadzujem na dva ale jemne, čakam, až tam spadne sama..poznáš ten pocit nie?

- -Ladis-
- Junior
- Příspěvky: 415
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BRNO, CB, UH
- Kontaktovat uživatele:
Ty jsi drak - to je krutá sportovní jízda, brzdit ze 150 na 20chmelko píše:popisoval som sportovu premyslenu jazdu, žiadnu krízovu situaciu..

-Ladis-
Ford Focus II 1.6 74 kW Collection 5HB 2007 modrá aquarius + Sony CD/mp3, dualklima, vyhř. přední sklo, EBA

galerie: zde

galerie: zde
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
jasne, ze ten pocit poznam. Az ked rychlost auta klesne tak, ze pustenie spojky nerozhodi auto. Dik za info.
Ja som mal na mysli skor situaciu, ked v tej 140 tam dam tu trojku a brzdim cez nu az do cojaviem 40. Na felde som to robil normalne, tam som hlavne nemal ABS, takze hodenie rychlosti bolo dobre aj na to, aby sa nezablokovali predne kolesa. Na tomto aute ten pocit stracam. Je tam ABS a brzdu su take prudke ....
Chcel som to inak overit tak, ze sa rozbehnem a na presne jednom mieste prvykrat zabrzdim so zaradenou rychlostou a druhy krat s vytlacenou spojkou a porovnam, ako vzdialenost som potreboval na ubrzdenie. Len som to nestihol. A hlavne som to nemal kde vyskusat.
Ja som mal na mysli skor situaciu, ked v tej 140 tam dam tu trojku a brzdim cez nu az do cojaviem 40. Na felde som to robil normalne, tam som hlavne nemal ABS, takze hodenie rychlosti bolo dobre aj na to, aby sa nezablokovali predne kolesa. Na tomto aute ten pocit stracam. Je tam ABS a brzdu su take prudke ....
Chcel som to inak overit tak, ze sa rozbehnem a na presne jednom mieste prvykrat zabrzdim so zaradenou rychlostou a druhy krat s vytlacenou spojkou a porovnam, ako vzdialenost som potreboval na ubrzdenie. Len som to nestihol. A hlavne som to nemal kde vyskusat.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- -Ladis-
- Junior
- Příspěvky: 415
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BRNO, CB, UH
- Kontaktovat uživatele:
4 chmelko:
Myslím, že k nevolnu v autě by mi stačila i ta tvá jízda. Jak by mi asi bylo v "upravenej carrere GT2" ani nechci domyslet
-Ladis-
Myslím, že k nevolnu v autě by mi stačila i ta tvá jízda. Jak by mi asi bylo v "upravenej carrere GT2" ani nechci domyslet

-Ladis-
Ford Focus II 1.6 74 kW Collection 5HB 2007 modrá aquarius + Sony CD/mp3, dualklima, vyhř. přední sklo, EBA

galerie: zde

galerie: zde
-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Ja som nauceny brzdit motorom
Pamatam si v autoskole (bo aj tam som uz brzdil motorom) na mna pozeral instruktor ako blb, ze aj tak sa to da robit alebo hodit pred krizovatkou do neutralu a brzdit
Robim to aj nie kvoli tomu ze chcem setrit brzdy, ale napr. pred zatackou ked by som musel pribrzdit, radsej podradim a spomalim sa tak, pride mi to "bezpecnejsie", auto sa nejak nerozhodi ako ked napr. brnknes na brzdu v zakrute...
A potom suhlasim s chmelkom, robim to aby som mal otacky tak ze mozem hned "vystartovat"
A mam to rad, brzdu pouzivam len v nudzovych situaciach...


Pamatam si v autoskole (bo aj tam som uz brzdil motorom) na mna pozeral instruktor ako blb, ze aj tak sa to da robit alebo hodit pred krizovatkou do neutralu a brzdit

Robim to aj nie kvoli tomu ze chcem setrit brzdy, ale napr. pred zatackou ked by som musel pribrzdit, radsej podradim a spomalim sa tak, pride mi to "bezpecnejsie", auto sa nejak nerozhodi ako ked napr. brnknes na brzdu v zakrute...
A potom suhlasim s chmelkom, robim to aby som mal otacky tak ze mozem hned "vystartovat"



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host