Stránka 1 z 13
Úprava škrtící klapky 1,8 16V ZETEC
Napsal: 11.01.2008 20:19
od Boban
Tak sem se na popud rozhodl založit téma kolem úpravy škrtící klapky, předem bych chtěl napsat, že tato úprava nevede k žádnému nárůstu výkonu, nýbrž jen k tomu pocitu

a to proto, že vzduch se skrze ní dostává lépe

zatím sem vložím odkazy a po čase i své vlastní foto.
http://wiki.ffclub.ru/FF1/Dvigatel'/Ras ... onki?v=hve
http://thewarf.com/ryan/portedTB.php
použiju z dovolením citát našeho člena Pasmo který mě dokopal k této myšlence jí realizovat
"Drzim palce...takze ziaden "spech" a pekne pomalicky, hlavne nezabudni ten epoxid naniest na zaciatku. A odpoj baterku aby sa computer potom naucil,ze ma nieco nove...a po namontovani skontroluj ci ti neunika vacuum .... vela stastia"
více také na
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... sc&start=0
Napsal: 11.01.2008 21:01
od stigi
Rad si pockam az tady nekdo prokaze narust vykonu zvetsenou klapkou. Zvetsenou klapkou se snizi restrikce v sani, to je podle me vse. RJ dostava informace o poloze skrtici klapky a tomu odpovida pri puvodnim prurezu urcite mnozstvi vzduchu. Tou upravou se zvetsi prurez a RJ bude dostavat klamne informace o mnozstvi nasavaneho vzduchu. Bez dalsich uprav je to bezpredmetne.
Napsal: 11.01.2008 21:09
od pbjun
No ono fofo ma super reakce na popud ridice, ale urcite s tim plynem by se este dalo neco delat, takze jakmile to bude overene ze je tam nejaky rozdil k lepsimu tak jdu do toho!!! Pokud by to nemelo zadny prinos tak samozrejme do toho vrtat nebudu!

Napsal: 11.01.2008 21:24
od Boban
Ono právě nejde o žádné zvětšení průměru klapky nebo tak něco, jde jen o to, že auto bude mít citlivější reakce na pohyb plynu, odstraní se pouze ten bazmek co dělá z kruhu ovál aby tam při málo otevřené klapce šlo víc vzduchu, né víc, ale lépe, motor si nasává jen to co nasává.
Napsal: 11.01.2008 21:26
od pbjun
Ja se zitra mrknu jak to tam mam ja, mam totiz pocit ze ja mam klapku kulatou, jak sem koukal na ty odkazy tak si nejsu jisty zda tam ten bazmek mam...
Napsal: 11.01.2008 21:29
od stigi
Boban píše:Ono právě nejde o žádné zvětšení průměru klapky nebo tak něco, jde jen o to, že auto bude mít citlivější reakce na pohyb plynu, odstraní se pouze ten bazmek co dělá z kruhu ovál aby tam při málo otevřené klapce šlo víc vzduchu.
No sak jsem to rikal... ja jsem mluvil o prurezu a ne o prumeru. Tim, ze ten bazmek odstranis tak prurez zvetsis a pri stejne poloze klapky tam pujde vic vzduchu jako pred upravou, ale RJ si bude myslet neco jineho.
Napsal: 11.01.2008 21:32
od pbjun
Tak to kolik tam jde vzduchu rika spise vaha vzduchu ne? Podle me by to melo delat problemy jen kdyz bude vaha vzduchu KO a RJ pojede na defaultni hodnoty ne? Ja nevim, nejsu specialista...
Napsal: 11.01.2008 21:33
od Boban
No a kvůli tomu se musí před zprovozněním této úpravy odpojit baterka, aby se to při prvním spuštění "zkalibrovalo" toto sem vyčet kdysi z tuším fokaljet a teď o tom psal i Pasmo, ale i na tom ruském odkazu to píšou.
Napsal: 11.01.2008 21:34
od pbjun
Tak na tom ruskem odkazu si toho moc nepoctu

Tenhle jazyk mi absolutne nic nerika

Napsal: 11.01.2008 21:37
od Boban
No já jo, ale na překlad se necítím dole je ještě odkaz na forum kde to klucí ruský řeší jako mi tady

,ale oni v bukvičkách

Napsal: 11.01.2008 21:39
od pbjun
Tak v bukvickach je to pruser... To tak anglictina pohoda, ale toto fakt ne

Ono me by zajimalo proc ford na te klapce ten bazmek delal??? Je pro to nejake vysvetleni?

Napsal: 11.01.2008 21:46
od Boban
No určitě to nějaký opodstatnění bude mít, já ho neznám, jen sem se dočetl, že po této úpravě reaguje plyn citlivěji. Vyzkouším to a uvidíme, taky zkusím poprosi Pasma aby k tomu řekl své

Napsal: 11.01.2008 21:50
od pbjun
Tak mozna je to uprava pro ty lidi jako je kolega od taty z prace ktery je schopny splest si brzdu s plynem

aby kdyz zavadi o plyn tak aby to nekam nenapalili jak ten debil s tatikovou novou octavkou do zabradli => kapota KO, naraznik KO, svetla KO, chladice KO, airbagy KO, nosniky KO a podobne

Tato vlastnost by mi teda vubec nechybela, toto se mi nejak nestava

Napsal: 11.01.2008 22:00
od stigi
Ani ja nejsem specialista, ale predpokladam, ze krome mnozstvi nasavaneho vzduchu RJ vyhodnocuje nejakou charakteristiku odvozenou od otacek motoru a polohy skrtici klapky. Dalsi vec je ta, ze se bavime o atmosferickem motoru a ten si veme stejne kolik chce vzduchu a vic ho tam proste nedostanes. A predpokladam, ze ta klapka je na to dimenzovana. Rekneme, ze by se motor mohl zdat zivejsi, ale urcite mu nestoupne vykon. Samozrejme je to jen muj nazor a souhlasit s tim nikdo nemusi

Napsal: 11.01.2008 22:04
od Boban
No Stigi, ale já nepsal o nárustu víkonu, jen o pocitu nárustu, asi sem to napsal blbě

" předem bych chtěl napsat, že tato úprava nevede k žádnému nárůstu výkonu, nýbrž jen k tomu pocitu a to proto, že vzduch se skrze ní dostává lépe" nenapsal sem že víc, no a pro bližší vysvětlení sem poslal správu pasmovi aby nám k tomu řekl víc, ale já do toho jdu.
Edit : Jo Stigi beru zpět am sem to napsal špatně napsal sem aby tam šlo víc, místo líp, opravím to ať to neplete ještě někoho prmiň.