Jak jezdit s 1.8 TDCI /2001 - 2004/ na nejmenší spotřebu.

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
EL
Junior
Junior
Příspěvky: 266
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostravsko

Jak jezdit s 1.8 TDCI /2001 - 2004/ na nejmenší spotřebu.

Příspěvek od EL » 05.05.2006 19:27

Jak točíte motor a řadíte ve Ford Focus s 1.8 TDCI 85kW /2001-2004/ s ohledem na nízkou spotřebu ?
Naposledy upravil(a) EL dne 10.07.2010 19:27, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver

Uživatelský avatar
Krabator
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od Krabator » 05.05.2006 19:52

V normální provozu řadím okolo 2000 ot. na dálnici točím 3000 ot. což odpovídá 150 km/h. Plyn stačí jen tak lechtat. Pokud je třeba svižnější jizda dostávám se nad 2500 ot. a to už zase cítím v zádech sedačku...
Focus 1.8 TDCi, 115k., 5dv., 2002

Uživatelský avatar
boss99
Nováček
Nováček
Příspěvky: 120
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boss99 » 06.05.2006 21:24

Myslim dulezitejsi nez jezdit pomalu je jezdit plynule, vyuzivat setrvacnosti auta, predvidat a tak dale. To plati pro vsechny motory.
U dieslu s turbem je vhodne jezdit v oblasti otacek nejvetsiho tociveho momentu.
V techto otackach si myslim ze nas nekdy ve skole ucili je nejvetsi ucinnost a tak i nejnizsi spotreba, ale tuhle informaci ber s rezervou.
A urcite na co nejvyssi rychlostni stupen, zase samozrejne nic nehnat do extremu a nenicit motor...

Uživatelský avatar
patmat
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lux

Příspěvek od patmat » 10.05.2006 22:17

Asi nejlepsi je jezdit kolem 2000 ot. a jak pise boss99 hlavne plynule.
kombík 1.8 TDCi 85kW (FII 2006)

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 13.05.2006 00:12

Pokud je nutné rychle sešlápnout plyn, tak jen tak rychle, jak stačí reagovat motor. Při dosažení požadované rychlosti uvolnit plynový pedál tak, aby se rychlost ještě nezačala zpomalovat.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 14.05.2006 13:55

Kdyz jsem ted byl menit alternator u mechanika, tak se me ptal na spotrebu a jak jezdim, tak jsem mu rikal, ze priblizne za 6,3l a jestli se s tim da jeste neco delat, rekl ze nemam jezdit vice jak 80km/h a nejlepe porad 80, ze to bude stacit :twisted:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 14.05.2006 17:34

Na radarech, které bývají před některými vjezdy do měst mám vyzkoušeno, že mi tachometr ukazuje cca o 10% více. Budu si to muset ještě ověřit měřením doby mezi kilometrovníky na dálnici při konstantní rychlosti.
Ve městě 50km/h na 4 neudržím, jezdím zatím 60 a více, mimo město 90-100, na dálnici většinou 140-150 a spotřebu mám mimo zimu pod 5l/100km a v zimě max. 5,8 (celoroční průměr 5,03).
Hodně asi záleží na čistotě vstřikovacích trysek. Zatím používám naftu ze Slovnaftu a přípravek Hekra Diesel Start, naftu Shell V-Power Diesel jsem ještě nezkoušel.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
horvatm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od horvatm » 04.09.2006 11:30

pelen píše:Na radarech, které bývají před některými vjezdy do měst mám vyzkoušeno, že mi tachometr ukazuje cca o 10% více. Budu si to muset ještě ověřit měřením doby mezi kilometrovníky na dálnici při konstantní rychlosti.
Ve městě 50km/h na 4 neudržím, jezdím zatím 60 a více, mimo město 90-100, na dálnici většinou 140-150 a spotřebu mám mimo zimu pod 5l/100km a v zimě max. 5,8 (celoroční průměr 5,03).
Hodně asi záleží na čistotě vstřikovacích trysek. Zatím používám naftu ze Slovnaftu a přípravek Hekra Diesel Start, naftu Shell V-Power Diesel jsem ještě nezkoušel.
ako to robis pod 5 litrov spotreba, to jazdis asi iba po rovinach a dolu kopcom, myslel som si aj ja ze to bude pod 5 ale pri tej rychlosti 140 si to dobre uz pyta....
1.8 TDDI Combi r.v 99, tmavočervená - GHIA 

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 04.09.2006 15:39

On nehrka moc po meste... Ja jo a jezdim za 6.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
bob01
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od bob01 » 04.09.2006 20:30

Když šetřím palivo točím tak 2500 ot. a řadím. Pak mám spotřebu kolem 5,5l. Jinak se vejdu do 6,2l. Spotřebu počítám podle ujetých kilometrů od posledního tankování. Počítač mi ukazuje trochu víc.
Ford Focus 3 1.6 Ti-VCT 77KW Combi
Bylo:Ford Focus 1.8 TDCI 85KW Combi rv.2002 Silver.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 04.09.2006 20:38

Ahmed píše:On nehrka moc po meste... Ja jo a jezdim za 6.
Ahmed ma temer pravdu. Vzdalenosti do 2km mam opravdu malo. V nedeli jsem si kontroloval udaj tacha podle GPS. Nemam rozdil 10%, ale absolutni rozdil 4-5km. Pri cca 54 na tachu mam skutecnou rychlost 50 a pri cca 95 na tachu mam skutecnou 90.
Do kopcu pridavam vetsinou co to da. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
cole
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Linz AT

Příspěvek od cole » 06.09.2006 14:19

no co sa tyka tachometrov pokial viem vacsina je nastavenych tak ze ukazuju o 5 - 10% viacej napr. take audi pri 250 km/h ukazuje 270... len ako priklad..
co sa tyka spotreby dlho som sa nevedel dostat pod 5,5 l. Skor to bolo cez 6 ale to som sa nevedel nasytit pritlacenia do sedacky pri stlaceni plynu :D teraz som posledne razy mal malinko cez 5 a ako bolo povedane chce to plynulu jazdu okolo 2000 ot. Jazdil som plynule okolo 100 km/h mimo mesto a okolo 99 km/h v meste :D
Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 06.09.2006 15:18

To je idealni stav, bohuzel u nas uz nerealny :roll:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
toro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Karlovy Vary

to all

Příspěvek od toro » 06.09.2006 15:29

U TDDI mám vypozorováno, že poslední kulturní jízda je na 3, 4, 5 při 1600 -1650 ot. Trochu níž je rezonanční pásmo mého Fofa, kde by tetřev hlušec provoz nedoporučil. Tohle neplatí při udržování rychlosti z mírného kopce, kde si nechá líbit i nižší otáčky. Na jízdu po městě bych potřeboval 3,5 rychlost hi, hi...
1,8 TDDI 66 kW - HB, red pipe met.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 06.09.2006 16:28

cole píše:... Jazdil som plynule okolo 100 km/h mimo mesto a okolo 99 km/h v meste :D
Proc jsi v meste snizoval rychlost? :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 4 hosti