volnoběžný ventil

Odpovědět
Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 418
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Johny181 » 06.03.2015 15:41

Docela bych to viděl i na díravé nebo netěsné hadice odvětrání klikovky co vedou pod sání, nebo prostě falešnej vzduch.To co popisuješ bych ale viděl spíš na kombinaci víc problému.Zkontroloval bych ty hadice případně bych ten systém zrušil tak jak je a odvětrání bych odvedl do airboxu a na sáni to zaslepil.Po vzoru některých zdejších členů jsem to také provedl a i když sem neměl žádný vyloženě problém tak musím říct že chod motoru ve všech režimech se zlepšil a pocitově auto jede líp.Tohle Ford težce nevychytal.Dál bych případně pokračoval čištěním volnoběžného ventilu a škrtící klapky.No a uvidíš.Ale řekl bych že ti tam jde někde falešnej vzduch plus voln. ventil a možná i klapka nefungují jak mají.A vibrace na to bych doporučil vyměnit silentbloky(zavěšení motoru) mě to hodně pomohlo.Ale to bych řešil až se ti spraví ty otáčky.
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Cimi » 06.03.2015 16:10

jojo to zrušení odvětrání z klikovky udělalo hodně, sem tam otáčky zahoupou ale je to asi tak o 50% menší výchylka než předtím. + ještě možna to odvětrání z nádrže zaslepit a provrtat víčko nádrže ale stím sem nepocítil nějakej výraznej rozdíl. možna taky pomalejší lambda jak teď řeší Punisher
Přílohy
210220152488.jpg
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 418
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Johny181 » 06.03.2015 18:39

Zajímaví že když sem to dělal tak sem si všiml že ta hadice až do sání je plná oleje.Teď tam mám průhlednou hadici jako ty a žádný olej tam zatím neni jen zkondenzovaná voda.
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Cimi » 06.03.2015 19:32

jo ta voda kondenzuje hodně. sem zvědavej kolik se toho mastnyho svinstav dostane do filtru a jak často budu muset prát. snad to pochytá houbička. když by to dělalo ee tak mam v záloze plastovej separátor kterej vrazim mezi.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13466
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od stano. » 06.03.2015 20:23

Kedze tam nie je teraz poriadny podtlak ako predtym (ked to bolo pod klapkou), nema co vycuciavat olejove vypary (a trochu aj z hmly) do tej hadice.

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Cimi » 06.03.2015 21:43

podtlak je tam tedka menší to je pravda ale když na volnoběh otevřu klapku a protočim to tak se hadička zamlží takže to snad odvětrává dostatečně. to jsem tu právě předtím řešil jestli to stačí odfukovat volně a nebo jestli se to musí odsávat ještě. aby se to tam nekazilo :D
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13466
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od stano. » 07.03.2015 07:26

Predtym to prave vycuciavalo hlavne pri pusteni plynu - ked sa motor tocil, ale klapka sa uz zavrela. A na volnobehu. Teraz je to skor vytlacane von pretlakom, ked prefukuje okolo kruzkov.

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Cimi » 07.03.2015 09:56

tak ono předtím i ted jde především o kondenzovanou vodu která se drží na vrch oleje.. takže při krátkych trasách se nestíhá odpařovat ale při zahřátí už jde voda pryč kudy jen může tzn touhle trubičkou do houbičky. ... tedka se ta voda nedostává do sání tudíž nedochází k nekvalitnímu a hlavně k neřízenému spalování. Voda v oleji ale bude vždycky.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
Achiler
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 26.02.2012 14:08
Bydliště: Mírovice, Praha-východ

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Achiler » 08.03.2015 18:52

Tak jedno po druhém :wink:
To video jsem už viděl, ale ty problémy nesouhlasí. Vůbec mi nezlobí ten volnoběh při těch 2 tisících ani jindy, spotřeba by se podle mě také víc projevila, já s ní jsem naprosto spokojen, žádná změny oproti stavu před výměnou rozvodů. Mimochodem ta proběhla před rokem, měl jsem tenkrát dost pochyb, že je nastavil špatně, ale tak to by se snad už projevilo. A ztráta výkonu také není patrná - tu jsem měl po té výměně, tak jsem mu to tam vezl a prý na diag. vyskočila chyba, tak ji odstranil a od té doby v pohodě.
Jak jsem psal, spíš poznám každý sebemenší odběr elektřiny (volnoběžný ventil nereaguje) a při studeném startu otáčky hodně vyletí a drží se vysoko.

Jinak jsem poslouchal zvuk na volnoběh. Pokud je člověk přímo u motoru, slyší spíš je klapat ventily - ty chci nechat zkontrolovat, jinak vše zní ale v pohodě. Jakmile udělám ale tak 3 kroky od auta, je slyšet přerušované syčení, foukání (v řádu milisekund) - dojmem z pravé strany.

Přikládám video ze středečního rána, ty otáčky nevylítly přes 2 tis. tentokrát (je to opravdu náhodné) ale problém je zřejmý už při tom jak otáčky spadnou nejdřív na 1250 a pak pomalu vyjedou skoro snad na 1400 cca. Na konci videa je vidět, jak se otáčky pod 1000 dostanou až v tu chvíli, co zařadím a dvojku a pustím spojku. Než ji pustím, drží si nějakých těch 1300-1400.


https://www.youtube.com/watch?v=H57Me7G ... e=youtu.be
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13466
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od stano. » 08.03.2015 20:17

No v kazdom pripade mas v prdeli baterku. A kedze regulacia napatia saha aj do otacok, skus zacat tam.

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Cimi » 08.03.2015 21:35

Achiler píše:Tak jedno po druhém :wink:

Jinak jsem poslouchal zvuk na volnoběh. Pokud je člověk přímo u motoru, slyší spíš je klapat ventily - ty chci nechat zkontrolovat, jinak vše zní ale v pohodě. Jakmile udělám ale tak 3 kroky od auta, je slyšet přerušované syčení, foukání (v řádu milisekund) - dojmem z pravé strany.


https://www.youtube.com/watch?v=H57Me7G ... e=youtu.be
ten zvuk pozoruji taky a vychází to přerušovaně od regulátoru tlaku paliva. někde jsem tu četl že by to dělat nemělo. ale všechno funguje jak má. až na kolísání otáček teda :D zvuk je to jak když syčí vzduch ale nikde nic nefouká. syčí to přesně v místě červenočerné ryhlospojky přes kterou je na regulátoru napojena přepadová vracečka do nádrže. tam by stříkalo tak akorát palivo kdyby to netěsnilo.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 09.03.2015 12:46

mate to delat jako ja....pustit si hlasiteji radio a hned jsou vsechny zvuky(v mem pripade klepani pistniho cepu na 3 hrnku) absolutne v poradku :D
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Achiler
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 26.02.2012 14:08
Bydliště: Mírovice, Praha-východ

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Achiler » 09.03.2015 18:32

O baterce vím, všiml jsem si toho už ze zatáčku mrazů, ale projevuje se to právě a pouze tím rozsvícením ABS. Jinak jsem zatím za celou zimu startoval na první škit, 2x při větších mrazech co tu byly asi na druhej až třetí. Ale žádné dlouho přemlouvání to není, tak jsem ji nechtěl zatím měnit.

Jak jsem již psal, jezdím do prácě něco přes 3km přes vesnici a kus Prahy a když jedu nakoupit, mám to jen o 2km dál, takže baterka trpí.

Ale je fakt, že než dát skoro 4 tisíce za volnoběh. ventil, co může být v pohodě, bylo by lepší ji za tu tisícovku vyměnit, když by to stejně příští zimu přišlo. Už tam je také skoro 16 let pořád původní :cooler: :totlsmile:
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Cimi » 09.03.2015 20:10

volnoběžny ventil se dá koupit za 1600,- cca :) :D jo vítr rádio to jistí :D ale to by mi nesměl volant táhnout do leva :D (asi už silentbloky ramen)
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
Achiler
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 26.02.2012 14:08
Bydliště: Mírovice, Praha-východ

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Achiler » 24.03.2015 22:33

Ale za 1600 to asi není origo, ne? Mě bylo řečeno, ze přej nějakých 3400 Kč...
Jinak jsem našel i třeba Febi, ale ty se zase prý nedoporučují kvůli nastavení a i výdrži prý, nevím! Jestli to není jen marketing. Nebo vrakáč/bazar..tam jsou za litra, ale aby byly úplně v poho :/
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti