Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od V12 » 28.11.2014 20:45

kzlatak píše: Bohužel jsem laik, budu vděčný za každou radu.
Existuje jedina dobra rada - co najlacnejsie opravit, zobrat to co najkratsou cestou cestou do Aciek a modlit sa, aby to neklaklo este pred branou. V tom motore bude karbonu az po dekel rozvodov :evil:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
kzlatak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08.07.2009 11:59
Bydliště: Louny

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od kzlatak » 28.11.2014 20:51

Uff, až takhle :nixw:
Ford Focus II combi 1.6 TDCi 80 kW r.v. 2006 navy blue

Kamil Zlatohlávek
k.zlatohlavek@gmail.com
Louny

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od V12 » 28.11.2014 22:22

Ano. Pretoze ten motor bude zrat turba viac, ako naftu. Treba zastavit investicie do toho crepu, pretoze cena oprav je uz vyssia, ako zostatkova hodnota tej kopy srotu. Jednoducha matematika.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
losky
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 17.02.2011 08:01
Bydliště: Plzeň

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od losky » 29.11.2014 08:10

V12 je velký nepřítel nafty, nemusí to být až tak špatné.
Pokud by byla oprava dobře provedena a mazací soustava správně pročištěna a vyměněny všechny potřebné díly, problém by znovu nejspíše nenastal a jezdil by jsi spokojeně několik dalších desítek tisíc.

Předpokládám, že jelikož je to silnější verze už máš DPF.
u verzí s DPF je třeba kontrolovat olej (jestli nepřibývá a neředí se naftou) a výrazně zkrátit servisní intervaly (my jsme měnili olej a filtr každých 10-12t i u verze bez DPF).

Například u našeho FFII 1.6 TDCi 66kW jsme najezdili 260t km. Jediná závažná závada byla zaseknutý kompresor klimatizace.

zkus se s nimi dohodnout, že oprava byla provedena neodborně a nechat si udělat nějaké oficiální stanovisko z autorizovaného servisu.
Pokud se budeš dostatečně hádat, dost možná se ti povede zajistit spoluúčast na opravě správným postupem.

Druhá možnost samozřejmě je neřešit to a rychle prodat, jelikož čas jsou peníze a tohle potrvá dlouho a bude to hodně nervů. Nebo v tom nakonec zůstaneš finančně sám.

Asi nemusím říkat, že bych do onoho servisu již žádné auto nedával a našel si jiný.
V žádném případě netvrdím, že autorizovaný. Sám servisuji všechny auta v neautorizovaném. Než jsme ale našli správný, který pracuje podle mých přestav (chápej poctivě) vystřídali jsme jich 7 ...
Přibližovadlo: F. Mondeo MKIII kombi 05 - 2.0 107kW
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia

Uživatelský avatar
kzlatak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08.07.2009 11:59
Bydliště: Louny

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od kzlatak » 29.11.2014 11:41

Díky moc za uklidnění, nicméně nalomený jsem, je pravda, že ekonomicky má V12 naprostou pravdu.

Ráno jsem se tam byl podívat, ukazovali mi sítko, které bylo utržené, protože prý nový olej, co tam nalili, utrhl nečistoty a ty způsobily nemazání turba - zadření. Chtějí po mě 12000 - nové rameno se sítkem a repasované turbo. Při první výměně prý sítko vyčistili a provedli všechny potřebné úkony.


Podle slov servisáka, by se to již nemělo stát, prý je vše čisté, jen nesundali hlavu. Řekl jsem, že přijdu po neděli.

Asi už nechci ojetý Ford :dih:
Ford Focus II combi 1.6 TDCi 80 kW r.v. 2006 navy blue

Kamil Zlatohlávek
k.zlatohlavek@gmail.com
Louny

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13478
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od miki21 » 29.11.2014 11:47

Opravím- Ne ojetý Ford, ale Ford s tímto nepovedeným žabožroutským naftovým motorem. :cooler:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od stano. » 29.11.2014 13:41

A natahovanymi intervalmi vymenami oleja. Plus pravdepodobne aj stratil pri dovoze par desiatok tisic km.

K problemu: Ze sa to nezopakuje by som netvrdil. Motor mas zasrany karbonom. To je fakt. Do akej miery je otazne. V kazdom pripade by som to sitko teraz sledoval. Aby sa to nezopakovalo.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od V12 » 29.11.2014 15:58

kzlatak píše:Chtějí po mě 12000 - nové rameno se sítkem a repasované turbo. Při první výměně prý sítko vyčistili a provedli všechny potřebné úkony.
Za tuto cenu NEUROBILI vsetky potrebne ukony.
losky píše:V12 je velký nepřítel nafty, nemusí to být až tak špatné.
V pripade ineho motora by som bol ochotny dat Ti za pravdu. Kedze je tam ale DV6, tak ani nahodou :twisted:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
losky
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 17.02.2011 08:01
Bydliště: Plzeň

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od losky » 29.11.2014 19:16

U každého motoru se dá najít problém.
Staré litinové 1.8 Enduře praskala hlava. Novější 1.8 TDDi umírali čerpadla.
TDCi umírali vstřiky atd.

Na uvolnění carbonu se dá použít nějaká "detox" kůra a následně poctivě propláchnout olejem a zásadně zkrátit servisní interval a bude sloužit ještě mnoho Km.
jak píše V12 za 12k to rozhodně není poctivě provedená práce.

finančně to sice vyjde víc, ale pokud opravdu uživíš naftu (nájezd 30t+ km ročně) a auto si plánuješ několik let nechat, tak se to vyplatí.
Rozhodně víc, než nyní auto s prodělkem prodat a koupit jiné, které může mít stejný problém.


Už brousíme trochu do OT, jelikož se to řeší jinde ale...: Já osobně se jetého naftového nebojím. Ani jeden z našich naftových fordů nebyl nový. Naopak každý měl přes 120t a vždy sloužili. Ale samozřejmě s přihlédnutím k tomu, že případný servis by byl drahý a auto si na sebe muselo vydělat (nájezd +-50t ročně je dostatečný aby se to vyplatilo i s drahým servisem)
Přibližovadlo: F. Mondeo MKIII kombi 05 - 2.0 107kW
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od V12 » 30.11.2014 09:55

Presne tak, ked naftak, tak si musi na seba zarobit velkym najazdom.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 30.11.2014 23:21

Vzorec na to bych chtěl vidět.
Time to failure je od najetych km,ne za období. Tj. Opravou se zvýší náklady každému stejně na km bez ohledu na to jaký nájezd má. Ot
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od foki » 01.12.2014 07:52

kzlatak píše:provedli všechny potřebné úkony.
:
za 12t nemohli vse udelat protoze dle TSI se musi menit veci asi za 40t vcetne turba ( cca 17t ) . zbytek si musi clovek obhajit vnitrne sam jakou cestou se chce ubirat , nekdo tu meni turbo i 4x

kzlatak píše: Asi už nechci ojetý Ford :dih:
proc ? benzinovy je spolehlivy , nebo diesel s malo najeto ale ne odhonene sluzebaky co se taha kdo ma do prd... diru :mrgreen:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

pepannn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 117
Registrován: 22.06.2014 23:04

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od pepannn » 20.02.2015 22:55

Mám taky problém s turbem, že občas prostě nezabere.Po delším pátrání jsem zjistil,že podtlaková regulace na turbu občas nemá podtlak a tím má turbo otevřený ventil.No a na vině je podtlakové vedení k posilovači brzd.Tam je nějaký zpětný ventil a z něho hadička podtlaku k turbu.Ani jsem tuhle hadici nikde nenašel,určitě bude u fordu pěkně mastná. Přemýšlím jestli bych odbočku podlaku pro turbo neudělal před tímto ventilem a puvodní odbočku z ventilu nezaslepil.Tak se ptám jestli toto už někdo neřešil.
Focus II combi 1,6 TDCI 66 kw, 2009

milan1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 27
Registrován: 15.10.2010 00:20
Bydliště: Děčín

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od milan1 » 18.03.2015 23:07

Ahoj, dlouho jsem tu nebyl, před rokem a půl spojka, před rokem tlumiče, letos řemeny a kladka no a nyní prý turbo. Při ohřátem motoru a brždění motorem s kopce pískot jakoby volný řemen - provedena výměna včetně kladek a ejhle píská to stále. Dnes v servisu prohlédli co se dalo, samozřejmě řemen podle servisu ok, nějaké zvuky zjistili z oblasti turba a v hadici prý větší množství oleje.
Auto zatím jezdí, nekouří ale.... Chystám se na delší cestu ven a teď nevím. Co jsem tady četl, tak turbo spíš píská při studeném motoru, já to mám samozřejmě obráceně :( . Kdyby to i to turbo bylo
jak rychle to odejde - je to najednou nebo postupně - třeba ztráta výkonu nebo nějaké další projevy?
A co pak -dá se s tím něka dojet nebo už jen odtah? :bebng:
Děkuju
M.
FORD FOCUS 1.8 TDCi r.v.2008

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 19.03.2015 00:53

Turbo poznás. Tj. pískání není závislé na otáčkách motoru. U remene je závislé.v hadici olej bývá.. Ale záleží kolik. Mně píská při teplem i studeném. Ale spíše houka :-D
Když se rozlomí oska turba,tak raděj nejet. I když kdosi dojel takto až z itálie :-)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti