Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
na volnobeh to jede na jinou mapu....
kdyz cidlo rychlosti da vedet ze auto jede tak ridici jednotka ridi motor trochu jinak(rekl bych jeste nesmyslneji nez na volnobeh-to se ten vynalezce vyradil teda)..
mne se zda ze kdyz odpojim cidlo rychlosti ze se motor chova normalneji za jizdy-nema snahu si drzet otacky a mne se zda ze i lip reaguje na plyn
kdyz cidlo rychlosti da vedet ze auto jede tak ridici jednotka ridi motor trochu jinak(rekl bych jeste nesmyslneji nez na volnobeh-to se ten vynalezce vyradil teda)..
mne se zda ze kdyz odpojim cidlo rychlosti ze se motor chova normalneji za jizdy-nema snahu si drzet otacky a mne se zda ze i lip reaguje na plyn
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
romane, to se ti nezdá, taky jsem kdysi měl odpojené čidlo a otáčky byli O.K.
asi je to tím, že ti to čidlo přes ŘJ drží zvýšené otáčky do těch 7km/h. pod 7 pak maj spadnot na normál. celkově ale konstatuju, že s volnoběhem to ford dobře spískal.
asi je to tím, že ti to čidlo přes ŘJ drží zvýšené otáčky do těch 7km/h. pod 7 pak maj spadnot na normál. celkově ale konstatuju, že s volnoběhem to ford dobře spískal.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
ale Petoo..to neni chyba,to je vlastnost...u fordu....

prave to drzeni zvysenejch otacek je ten maler....kdyz da povel zvednout otacky a nijak neresi jestli se to povedlo dobre a nebo to blazni-to řj vubec nezajima...vi ze kdyz prida trosku na vol.ventilu vzduchu tak to ma mit o +- 200 otacek vic...a jestli jo a nebo ne to nijak neresi-nema to zpetnou odezvu....



prave to drzeni zvysenejch otacek je ten maler....kdyz da povel zvednout otacky a nijak neresi jestli se to povedlo dobre a nebo to blazni-to řj vubec nezajima...vi ze kdyz prida trosku na vol.ventilu vzduchu tak to ma mit o +- 200 otacek vic...a jestli jo a nebo ne to nijak neresi-nema to zpetnou odezvu....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
No ale u mě je to naopak pokud stojím, tak to dělá nesmysly při vytáčení motoru v určitých otáčkách a to dělá i po najetí třeba 10tis. km od resetu ŘJ.To vím dělá to celou dobu co auto mám.Ale za jízdy naopak neni sebemenší problém.Dokonce ani ten zvýšený volnoběh se nekoná.To ale muselo začít dělat někdy teď, protože před tím za jízdy držel zvýšený na těch asi 1000ot.Teď spadne na volnoběh a drží ať už stojím nebo jedu.Takže předpokládám že pokud bych odpojil čidlo rychlosti problémy zůstanou i za jízdy a bude problém.No můžu to zkusit.Myslíte že teda to čidlo může být nějaké vadné a může způsobovat takové problémy.Ale při stání kdy mám tyhle problémy je vlastně čidlo rychlosti mimo roli, takže to by ho to vylucovalo jako příčinu problému ne?
FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Netaha ti to odniekadial vzduch? Tie stuple a hadice, ktore su na sacich zvodoch. A klapka ti tesni? Staci uplne minimum a na volnobeh to blbne.
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
..na klapku bych to ja nevidel...moje duralova taky netesni a chova se to perfektne
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Ja ked som ju uz davnejsie na skusku otocil a neposunul doraz, tak ta drobna medzera stacila na rozhadzanie volnobehu.
No uznavam, ze kazde auto ma po tych rokoch iny motor, iny soft v RJ, cidla uz nemaju taku presnost ako od vyroby a casto su uz vymenene za vselijake ine. Tak sa potom kazde auto sprava inak.
No uznavam, ze kazde auto ma po tych rokoch iny motor, iny soft v RJ, cidla uz nemaju taku presnost ako od vyroby a casto su uz vymenene za vselijake ine. Tak sa potom kazde auto sprava inak.
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
No tak u mě nastala po té poslední laboraci celkem velká změna k lepšímu.Po najetí asi něco přes 200km od té laborace se to změnilo z onoho známého stavu, kdy po dosažení cca. 2200ot. přestane motor reagovat na další změny plynového pedálu, otáčky mírně poskakují, předstíh lítá nahoru dolů od 8 do 33 a zvýší se průtok paliva za min.A až se překoná určitá hranice přidávání plynu tak otáčky vyletí někam k 3 tis a předstih i vše ostatní se zpraví.Přesně jako na tomto zde známém videu https://www.youtube.com/watch?v=L5eCetJb1qU .Teď je to tak že do 2500 ot. je vše v pořádku nic nehapruje a předstih drží asi na 33.Po dosažení 2500ot. předstih spadne na nějakých 14-15 ale už nelítá, prostě drží +/- 2°.Reakce na plyn je trochu s polamlejší oodezvou než do 2500 ot. ale otáčky se dají pomalu zvyšovat či ubírat bez nějakých skoků.Pak těsně při cca.3000ot. nebo těsně před se předstih opět vrátí k nějakým 33 a otáčky trochu povyskočí na asi 3100ot. a motor změní mírně zvuk.Jako kdyby říkal juchů konečně 3000 a víc ot.
Nicméně kdybych nesledoval live data, tak bych si kromě té mírné změny zvuku motoru asi ničeho nevšimnul.Taky dokud sem to nesledoval tak sem si myslel že už je to všechno pryč.Takhle bych to přirovnal k 95% zlepšení předchozího stavu.Nebo ta změna předstihu od 2500 do asi 3000 je normální?Asi neé co?Protože pokud nechám padat otáčky polamle od třeba 3500ot postupně dolů, tak předtih drží v celé škále otáček až k volnoběhu na asi 33 a nepadá v rozmezí 2500-3000ot. tak jako při vytáčení motoru nahoru.Každopádně prohlašuji problém za téměř vyřešený.Zde je video jak se mi teď motor chová při vytáčení na neutrál u stojícího vozidla https://www.youtube.com/watch?v=KfqHogG5pPs

Naposledy upravil(a) Johny181 dne 22.04.2015 14:36, celkem upraveno 1 x.
FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
podle toho prvniho videa bych se ja podival na TPS...tohle vybada na jeho chybu(podle mne) dava udaj jinej v tom miste seslapnuti plynu a jednotka se snazi to nejak dohnat...vetsinou jsou TPS vydreny +- kolem 3 tisic ot (nebo jak bych to rekl
) ...zkosil bych na sprostaka TPS sundat a prostriknout(spis proplachnout) Kontaktolem...pokud by to ny chvilku prestalo delat tak je to urcite TPS...to rikam z vlastni zkusenossti nad badanim proc to houpe a nekdy dokonce za jizdy na neutral samo chcipne...a byl to nakonec TPS

Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
To som pisal uz davno. A najlepsie je ho rovno odpojit a tak skusat.
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Jj, taky sem nad tím přemýšlel.TPS jsem při té laboraci měl venku a prostříkal jsem ho sprejem na čištění elektrokontaktů.Ale na diagnostice to ukazuje polohu plynového pedálu v pořádku Při pomalém přidávání plynu hodnota na diagnostice plynule roste souběžně s postupným stlačením plynu.Ješte ho zkusím odpojit a uvidíme, to stejný udělám i s čidlem rychlosti a uvidise.Ale zase když nejdu do otáček nahoru,ale pomalu je pouštím dolů tak projdou celé spektrum otáček bez změny předstihu.Jen při vytáčení nahoru se od 2500. do 3000ot změní předstih asi na poloviční hohotu než v jiných otáčkách.Každopádně už tohle beru jako malou výhru oproti tomu stavu co to dělalo do teď.Jak říkám bez sledování aktuálního předstihu při tom vytáčení bych to bral asi jako vyřešený problém.
FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
V mým případě cukání bylo svíčkama, byly v žalostným stavu. Vlastně ani nevím, kolik maj naběháno, na kolik je tipujete?
Jinak škubání se projevovalo při přidání plynu v nízkých otáčkách, typicky ve městě do kopce, takže jsem musel podřadit, aby to přestalo cukat a jelo.
Jinak škubání se projevovalo při přidání plynu v nízkých otáčkách, typicky ve městě do kopce, takže jsem musel podřadit, aby to přestalo cukat a jelo.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
+ na, takovej odtrh, ani se nedivím
/ 1,3mm/-??

/ 1,3mm/-??
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Jsou to NGK PTR5A-13 = odtrh 1,3, najezdil jsem na ně 40 000 km a potíže s cukáním začaly až nedávno. Kolik maj celkem, to nevím, protože mi tehdy měnili motor a zřejmě tam nechali svíce, se kterejma ten novej (= z vrakáče) motor přivezli. (Svíčky z mojeho motoru mi tam určitě nedali, měl jsem Fordí, s najetými cca 20 000 km.)
EDIT: Nové jsem dal taky s odtrhem 1,3, přeměřoval jsem to svépomocí, vzal jsem nějakej drát, změřil šuplérou, že má cca 1,4mm a do škvíry se nevešel. (A jsou to Eyquem A182 = RC62HJS6, měli je skladem v obchodě, co mám cestou do práce. Vím, že tu všichni píšou, že do Forda jedině Fordí svíčky, ale tomu já nevěřím, navíc když ty fordí jsou stejně přeznačené NGK nebo snad i BOSCH. Je to jenom svíčka, pokud není vadná a má správný odtrh, tak prostě musí pálit.)
EDIT: Nové jsem dal taky s odtrhem 1,3, přeměřoval jsem to svépomocí, vzal jsem nějakej drát, změřil šuplérou, že má cca 1,4mm a do škvíry se nevešel. (A jsou to Eyquem A182 = RC62HJS6, měli je skladem v obchodě, co mám cestou do práce. Vím, že tu všichni píšou, že do Forda jedině Fordí svíčky, ale tomu já nevěřím, navíc když ty fordí jsou stejně přeznačené NGK nebo snad i BOSCH. Je to jenom svíčka, pokud není vadná a má správný odtrh, tak prostě musí pálit.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Taketo reci tu malo kopu ludi. A nechapali, preco im nove sviecky trhali. Ja som si to vyskusal tiez...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti