problikavajici kontrolka mazani

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Fox73
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Poszewka jedwabna 40x60
Registrován: 20.06.2016 07:54

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od Fox73 »

Tak půl roku a začalo to problikávat už před výměnou.Ale jak jsem už psal,dnes ani jednou.Jinak je to Ford Focus rv.1999 1.8 jen nevím jestli TDCi (je napsáno na kastli) ale já si myslím že je to TDDi protože má 66Kw.
vladka1
Junior
Junior
Příspěvky: 338
Registrován: 09.01.2013 22:02

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od vladka1 »

Jako první změřit tlak oleje.
Až pokud je tlak v pořádku tak jít po čidle. "Vono to bude čidlem" je nejlepší cesta k zadření/ opotřebení ;) Stejně tak jezdit s blikající kontrolkou s tim že "to nebude nic hroznýho, vždyť zvuk je normální" Aneb nízký tlak oleje = (hlavní) ložiska můžou jít nasucho, slyšet to neni ;)

Prohlá vana - přicpaný sací koš, vadné/ opotřebené čerpadlo, vadná regulace tlaku atd.
Olej 5w40 a 10W 40 má za provozní teploty stejnou viskozitu, 5W je řidší jen za studena. Spíš se viskozita liší jen o něco málo podle konkrétního oleje (za tepla klidně může být 10W40 řidší než 5W40). Pro Focus je 5-10W40 hustá až až, ta se leje do opotřebovanýho olejožrouta...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 230 kkm
Fox73
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 20.06.2016 07:54

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od Fox73 »

No jak jsem už psal tak mám prohlou vanu dovnitř a sací koš je těsně nad ní,velká pravděpodobnost problému.Našel jsem tu i podrobný návod jak na to takže půjdu do toho a uvidím.
Fox73
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 20.06.2016 07:54

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od Fox73 »

ObrázekObrázek
Mohl by to být ten problém???
Uživatelský avatar
Nepér
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1478
Registrován: 09.12.2009 09:35
Bydliště: Praha 8

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od Nepér »

Vypusť olej, sundej vanu a uvidíš, nic lepšího na internetu nezjistíš. Třeba je to jenom tím, že je sací koš ucpaný plechem vany, nebo je ohnutý, vlivem toho třeba netěsní...
Focus II 1.6 Ti-VCT, 2005
Fox73
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 20.06.2016 07:54

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od Fox73 »

Díky,přesně tohle mám v plánu.Snad to bude jeden s těchto problémů.Pak dám vědět.
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7517
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od stano. »

Menili ste niekto olejove cerpadlo na 1.6 TDCi? Odchadzaju vobec?
Kontrolka po nastartovani zhasne dost neskoro, skapalo turbo a mazacia skuska dopadla katastrofalne.
Cca 10t km dozadu som mal ten motor otvoreny a po karbone tam nebolo ani stopy. Takze zasvinenie karbonom sa mi nezda.
Teraz som ten motor este nevidel. Zhanam info, na co sa pripravit.
Grand C-max 2019 1.5 TDCi 88kW
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7517
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od stano. »

Kedze sa nikto neunuval, odpoviem si sam, mozno aspon ja pomozem niekomu dalsiemu:

Na Citroen fore som sa docital, ze obtokovy ventil cerpadla sa casom zvykne pokazit. Tam je gulicka na pruzinke, co ma otvarat pri prilis vysokom tlaku na vystupe. A po rokoch sa stava, ze plne otvara uz iba pri necelych 2atm a vacsi tlak nie je teda ani pri vyssich otackach. Pri vypnuti motora sa ani nemusi uplne zavriet, takze olej padne do vane. Preto pri starte dost dlho svieti kontrolka mazania. A kvoli tomu nizkemu tlaku nemaze motor a turbo.
Nasiel som vela pripadov aj s novsimi 1.6HDi 8V, ze im toto spravilo cerpadlo pri relativne nizkom najazde.
Od mechanika, co robil repas turba mam potvrdene, ze na starych aj novych 1.6 TDCi motoroch je castou chybou havarie turba bud zalepenie privodu oleja karbonom alebo tato chyba cerpadla. Casto je to aj ruka v ruke. Pretoze pri nizkom tlaku je aj mensi prietok oleja, ma tendenciu v kanaloch karbonovat.

Takze ak dopadne mazacia skuska turba zle, pricinou moze byt nielen zapchata trubka/stiko, ale aj cerpadlo. Podla oficialneho postupu sa po havarii turba ma menit:

turbo
privodna hadicka oleja k turbu + novy srob so sitkom - ten novy ma inak tvarovane a vacsie sitko
olejove cerpadlo - kvoli obtokovemu ventilu
nasavaci kos olejoveho cerpadla - malo by stacit vycistit, no ide to dost komplikovane
olejova vana - kvoli usadeninam na dne, ale staci vycistit - toto stale neupravili a stale ma tak blby tvar, ze na dne zostava 3-4 deci oleja
na starsich 16V aj olejova merka, ak je tam stary typ (ta nova ma posunute rysky vyssie, aby sa do motora lialo viac oleja)
Grand C-max 2019 1.5 TDCi 88kW
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF
Uživatelský avatar
jojto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 23.03.2017 19:59

Re: problikavajici kontrolka mazani

Příspěvek od jojto »

Priklad z praxe. Dôvod preblikavania kontrolky mazania hlavne do kopca, odhaleny. Zvukovy prejav pre pana vodica nepostrehnutelny. Na volnobeh jemne trhanie a trasenie agregatu. Je to sice Iveco Cargo120 - 6 valec, ale pre ukazku:

Drziak loziska kluky, vymena jedine s blokom (este spekulujeme)..cca 10.000€.
Přílohy
IMG_20180221_093147.jpg
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust
Odpovědět

Zpět na „Motor“