|
Právě je 12.12.2019 05:30
|
problikavajici kontrolka mazani
Autor |
Zpráva |
Fox73
Nováček
Registrován: 20.06.2016 07:54 Příspěvky: 6
|
 Re: problikavajici kontrolka mazani
Tak půl roku a začalo to problikávat už před výměnou.Ale jak jsem už psal,dnes ani jednou.Jinak je to Ford Focus rv.1999 1.8 jen nevím jestli TDCi (je napsáno na kastli) ale já si myslím že je to TDDi protože má 66Kw.
|
20.06.2016 16:00 |
|
 |
vladka1
Junior
Registrován: 09.01.2013 22:02 Příspěvky: 336
|
 Re: problikavajici kontrolka mazani
Jako první změřit tlak oleje. Až pokud je tlak v pořádku tak jít po čidle. "Vono to bude čidlem" je nejlepší cesta k zadření/ opotřebení  Stejně tak jezdit s blikající kontrolkou s tim že "to nebude nic hroznýho, vždyť zvuk je normální" Aneb nízký tlak oleje = (hlavní) ložiska můžou jít nasucho, slyšet to neni  Prohlá vana - přicpaný sací koš, vadné/ opotřebené čerpadlo, vadná regulace tlaku atd. Olej 5w40 a 10W 40 má za provozní teploty stejnou viskozitu, 5W je řidší jen za studena. Spíš se viskozita liší jen o něco málo podle konkrétního oleje (za tepla klidně může být 10W40 řidší než 5W40). Pro Focus je 5-10W40 hustá až až, ta se leje do opotřebovanýho olejožrouta...
_________________ FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 222 kkm
|
20.06.2016 16:10 |
|
 |
Fox73
Nováček
Registrován: 20.06.2016 07:54 Příspěvky: 6
|
 Re: problikavajici kontrolka mazani
No jak jsem už psal tak mám prohlou vanu dovnitř a sací koš je těsně nad ní,velká pravděpodobnost problému.Našel jsem tu i podrobný návod jak na to takže půjdu do toho a uvidím.
|
20.06.2016 16:57 |
|
 |
Fox73
Nováček
Registrován: 20.06.2016 07:54 Příspěvky: 6
|
 Re: problikavajici kontrolka mazani
  Mohl by to být ten problém???
|
20.06.2016 18:22 |
|
 |
Nepér
Pokročilý
Registrován: 09.12.2009 09:35 Příspěvky: 1474 Bydliště: Praha východ
|
 Re: problikavajici kontrolka mazani
Vypusť olej, sundej vanu a uvidíš, nic lepšího na internetu nezjistíš. Třeba je to jenom tím, že je sací koš ucpaný plechem vany, nebo je ohnutý, vlivem toho třeba netěsní...
_________________ Focus II 1.6 Ti-VCT, 2005
|
21.06.2016 10:12 |
|
 |
Fox73
Nováček
Registrován: 20.06.2016 07:54 Příspěvky: 6
|
 Re: problikavajici kontrolka mazani
Díky,přesně tohle mám v plánu.Snad to bude jeden s těchto problémů.Pak dám vědět.
|
21.06.2016 10:57 |
|
 |
stano.
Člen klubu
Registrován: 18.07.2011 19:55 Příspěvky: 7469
|
 Re: problikavajici kontrolka mazani
Menili ste niekto olejove cerpadlo na 1.6 TDCi? Odchadzaju vobec? Kontrolka po nastartovani zhasne dost neskoro, skapalo turbo a mazacia skuska dopadla katastrofalne. Cca 10t km dozadu som mal ten motor otvoreny a po karbone tam nebolo ani stopy. Takze zasvinenie karbonom sa mi nezda. Teraz som ten motor este nevidel. Zhanam info, na co sa pripravit.
_________________ Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5  FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF
|
01.01.2018 19:34 |
|
 |
stano.
Člen klubu
Registrován: 18.07.2011 19:55 Příspěvky: 7469
|
 Re: problikavajici kontrolka mazani
Kedze sa nikto neunuval, odpoviem si sam, mozno aspon ja pomozem niekomu dalsiemu:
Na Citroen fore som sa docital, ze obtokovy ventil cerpadla sa casom zvykne pokazit. Tam je gulicka na pruzinke, co ma otvarat pri prilis vysokom tlaku na vystupe. A po rokoch sa stava, ze plne otvara uz iba pri necelych 2atm a vacsi tlak nie je teda ani pri vyssich otackach. Pri vypnuti motora sa ani nemusi uplne zavriet, takze olej padne do vane. Preto pri starte dost dlho svieti kontrolka mazania. A kvoli tomu nizkemu tlaku nemaze motor a turbo. Nasiel som vela pripadov aj s novsimi 1.6HDi 8V, ze im toto spravilo cerpadlo pri relativne nizkom najazde. Od mechanika, co robil repas turba mam potvrdene, ze na starych aj novych 1.6 TDCi motoroch je castou chybou havarie turba bud zalepenie privodu oleja karbonom alebo tato chyba cerpadla. Casto je to aj ruka v ruke. Pretoze pri nizkom tlaku je aj mensi prietok oleja, ma tendenciu v kanaloch karbonovat.
Takze ak dopadne mazacia skuska turba zle, pricinou moze byt nielen zapchata trubka/stiko, ale aj cerpadlo. Podla oficialneho postupu sa po havarii turba ma menit:
turbo privodna hadicka oleja k turbu + novy srob so sitkom - ten novy ma inak tvarovane a vacsie sitko olejove cerpadlo - kvoli obtokovemu ventilu nasavaci kos olejoveho cerpadla - malo by stacit vycistit, no ide to dost komplikovane olejova vana - kvoli usadeninam na dne, ale staci vycistit - toto stale neupravili a stale ma tak blby tvar, ze na dne zostava 3-4 deci oleja na starsich 16V aj olejova merka, ak je tam stary typ (ta nova ma posunute rysky vyssie, aby sa do motora lialo viac oleja)
_________________ Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5  FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF
|
02.01.2018 23:55 |
|
 |
jojto
Nováček
Registrován: 23.03.2017 19:59 Příspěvky: 76
|
 Re: problikavajici kontrolka mazani
Priklad z praxe. Dôvod preblikavania kontrolky mazania hlavne do kopca, odhaleny. Zvukovy prejav pre pana vodica nepostrehnutelny. Na volnobeh jemne trhanie a trasenie agregatu. Je to sice Iveco Cargo120 - 6 valec, ale pre ukazku:
Drziak loziska kluky, vymena jedine s blokom (este spekulujeme)..cca 10.000€.
Přílohy:
IMG_20180221_093147.jpg [ 67.52 KB | Zobrazeno 158 krát ]
_________________ Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust
|
21.02.2018 20:30 |
|
 |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|