Výměna žhavicích svíček

Odpovědět
Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9501
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od phofy » 10.08.2016 13:46

TomFocus píše:Předpokládám dle motorizace tázajícího (1,6D) jej výdrž jiných motorů ,,asi,, moc zajímat k porovnání nebude.

Je možný, že se pletu a bude jej zajímat k porovnání, výdrž žhavičů 1,8D (tam žhavý pořád-viď Phofy :wink: )
https://youtu.be/UTYKGP3Hrnc
Tady sem vam natocil jak dlouho zhavi 1.8tdci

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Jardak » 10.08.2016 16:23

To svítí žhavení dost dlouho na to, že bylo 10 °C. U jedničkovýho focuse TDCi se svit kontrolky začal prodlužovat až když bylo cca -5°c a starty tomu taky odpovídaly...
A jen pro srovnání u mého TDIčka se svit kontrolky začne prodlužovat když teploty spadnou pod +5 °C. To ale svíčky stejně nepotřebuje, protože první zimu jsem jezdil jen s jednou funkční a motor startoval naprosto bezproblémově a na jaře když jsem měnil svíčky tátovi, tak jsem se kouknul i na moje a docela jsem koukal.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9501
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od phofy » 10.08.2016 17:06

Sviti dost dlouho, nevim proc :nixw:

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Standa.64 » 10.08.2016 17:39

Těch 5 až 6 s je normální.Myslel jsem,že mám některou svíčku v háji,ale po výměně všech svíček byla doba žhavení cca stejná.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od zuntak » 10.08.2016 19:34

Tak mě napadá si zkontrolovat čidlo teploty jestly hodnota odpovídá skutečnosti,napíchnout diagnostiku a kolik ukazuje,přes 10 stupnů a takova delší doba žhavení :roll:

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9501
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od phofy » 10.08.2016 20:57

Cidlo ukazuje dobre, uz sem ho kontroloval x krat a to i ohmetrem

Uživatelský avatar
ScorpionSX
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1805
Registrován: 29.01.2011 18:05
Bydliště: Trenčín, SR

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od ScorpionSX » 11.08.2016 07:48

phofy, mne tiež žhaví tak dlho, nové žhaviče od minulej jesene (podzimu) a neriešim to. 1,8TDCi sa proste dlho zohrieva aj dlhšie žhaví. Tak mi bolo povedané x-krát vo Forde aj inými mechanikmi, ktorí poznajú tento motor. Bohužial s tým asi nič nespravíme, tých 6-7 sek. je v norme. Ak by to bolo povedzme 10+ tak už je problém, ale to by zrejme aj motor už padal do núdzáku, ako aj keď je žhavič v p*deli...
:arrow: Roman_Ko211
Ford Focus MK2 2005 1.8TDCi - GALLERY

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od vladko » 20.10.2016 15:10

Zdravím všechny, vyměnil jsem svíčky (všechny 4 KO). Kontrolka žhavení v současném počasí jen problikne a někdy ji ani nezaznamenám při otočení klíčku do první polohy. Jak nejjednodušeji ověřit, že je vše ok? Nejsem si jist, jestli není špatné i něco jiného než vyměněné žhaviče. Relé u 1.6 není v pojistkové skříni u baterky, protože má dvojnásobnou výšku než klasické relé. Má v sobě i nějaké chytřejší řízení, takže klasický způsob proměření spínacího relé zde není možný. Klešťák sice mám, ale na jednotlivé přívody ke žhavičům se nedostanu. Není tam tolik místa. Neví někdo jak dlouho 1.6 má žhavit? Měnil jsem je protože vyskočila chyba žhavičů. Že byly ko všechny 4 mě docela překvapilo. Nikdy jsem neměl se startováním problémy. Mám elm a Forscan, není třeba tam nějaký pid na live data žhavení?
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
ScorpionSX
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1805
Registrován: 29.01.2011 18:05
Bydliště: Trenčín, SR

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od ScorpionSX » 20.10.2016 15:26

Pokial ti Forscan nevyhadzuje žiadne chyby a motor nepadá do núdzáku tak by malo byť všetko v poriadku. 1.6TDCI žhaví velmi krátko a skôr myslím že dožhavuje po ceste ak je treba. Čiže ak ti kontrolka len preblikne tak by malo byť všetko ok. Pri štartovaní som nemal problémy ani ja keď som mal žhaviče už zničené. Tiež som vymenil všetky 4, pri tej cene sa to ani neoplatí inak...načo po jednom keď to budem o pol roka meniť znova...
:arrow: Roman_Ko211
Ford Focus MK2 2005 1.8TDCi - GALLERY

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od lucky.jack » 20.10.2016 17:45

1.6 tdci se za tepla ani nerozsvítí. Když se ochladí kolem 0, tak jen problikne, a když už je pod nulou tak se rozsvítí. Řešilo se to tu několikrát.
Naopak 1.8 tdci zase svítí až skoro abnormálně dlouho.

PS: zkus otočit klíčem hned do startovací polohy a nečekej až ti zhasnou nějaký kontrolky. Uvidíš, že tam žhavící kontrolka je :wink:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od vladko » 21.10.2016 10:59

Ahoj, že tam je to vím:-). K délce žhavení 1.6 tady jsou jen kusé informace, typu žhaví krátce apod.. Potřeboval jsem, ale od někoho kdo má taky 1.6 informaci přesně jakou jsi mi podal. Že teď to nemá cenu kontrolovat protože u +5 a více to prostě zkontrolovat nelze z důvodu nežhavení.
Počkám tedy až bude zima a snad bude kontrolka svítit déle. Díky za info, tohle jsem potřeboval přesně vědět.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

diver
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 12.01.2015 21:04
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od diver » 04.11.2016 13:04

Tak došlo na výměnu žhavících svíček, ale ta jedna je opravdu na titul ani očko nenasadíš.
Jednodušší je uhlídat mír na Blízkém východě než ji vůbec povolit a pak dostat ven :wallbash: :wallbash:
FF combi 1.6 tdci 66 kW rok 2006

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od memento » 10.01.2017 18:51

vladko píše: ...vyměnil jsem svíčky (všechny 4 KO). Kontrolka žhavení v současném počasí jen problikne ... Měnil jsem je protože vyskočila chyba žhavičů.
Tiez som mal vsetky 4 KO, ale kontrolka fungovala normalne, cize az do silnych mrazov som startoval bez zhavenia co som nevedel. Ziadna chybova hlaska nevyskocila.

Ako sa da na jesen zistit ze zhavice v zime sklamu, tak ich radsej preventivne vymenit?

Vitr73: zhavici svicky odpoj od dratu a zmer je ohmetrem..ktera je prerusena poznas lehce....

Vitr, kam prilozit kontakty ohm-metra a aku hodnotu ma dobry zhavic?
Motor vypnuty? Kluc otoceny? Alebo zhavic vybrat von?
Prosim o viac informacii.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Uživatelský avatar
Truďa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 15.06.2008 23:34
Bydliště: Bučovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Truďa » 15.01.2017 00:13

Libiq1 píše:help pls mám obrovskej problém dnes jsem se pustil do výměny žhavičů na mě 1.6 tdci a povedlo se mě tohle :-( nemá s tím někdo zkušenosti jak tu zalomenou část dostat ven bez sundání hlavy?
Ahoj Libiq1, a další příznivce s motorem 1,6TDCi. Poslední tři dny jsem nedělal nic jinýho než sjížděl toto téma a hrabal se v motoru.
Začnu od začátku:
Auto žhavilo a jezdilo v poho, jen cca po 5min jízdy mi skočila chyba ENGINE SYSTEMS FAULT. Auto do nouzáku - akcelerace jak kdyby mi upadlo turbo 8) Připojil jsem ŘJ přes ELM327 a co nevidím chyba P0380 - chyba žhaviče jak bylo zde napsáno je to nesmyslně udělaný že ŘJ jakmile zjistí že jsou 2 žhavky KO vyhodí chybu a hlavně hodí auto do nouzáku. No nic objednal jsem 4 nový žhavky od NGK a pustil jsem se do díla. Začal jsem povolovat první žhavič (nejblíže k baterce) a už podle vrzajícího zvuku při povolování jsem měl stažený půlky jak to dopadne. No a co myslíte. žhavič jsem vytáhnul ale špička nikde - prostě jsem ji ukroutil. Celej nasr...j jsem se pustil do ostatních. Druhý šel jako po másle, třetí vrzal stejně jako první ale kupodivu byl celej :-) no a čtvrtej mi šel opět nádherně (to bylo dobře protože přístup kněmu bylo jak k penězům...)
Tak jsem zkoušel tu zalomenou špičku něčím podebrat ale marně.Tak jsem vsadil na nápad jak tu někdo zmiňoval v klepnout ji do spalovací komory a vytáhnout ji přes otvor pro vstřik. Šla vcelku dobře v klepnout dovnitř. Otvor pro vstřik má 8mm tak mě napadlo vzít si hadičku na vzduch a pomocí vysavače ji nasát a otvorem ji vytáhnou protože jak tu někdo zmiňoval že špička není magnetická tak jsem magnet ani nezkoušel. No nezadařilo se :-( Tak jsem začal zvažovat znovu ten magnet. Špičku ze staré žhavky jsem ulomil a ejhle zjistil jsem, že docela obstojně magnetizuje. No protože jsem měl píst v horní pozici spal. komory bylo obtížný se dostat do krajních poloh pístu kdyby tam náhodou špička žhavky byla. Tak jsem začal vyrábět "patent" . Do špičky hadičky prům. 6mm jsem dal kousek super silnýho magnetu a konec jsem zapalovačem spekl aby magnet nevypadl do válce (to by mi ještě tak chybělo :-) No a šup s tím do komůrky. Hadička byla pěkně ohebná, tak jsem stím projel celý vršek pístu no a co myslíte - bingo, špička byla na magnetu. Roztřepal jsem se radostí jak malej kluk :hhura: No ta komůrka pro vstřik je dost hluboká tak jsem to vytahoval jak svátost ale podařilo se :Dancer: Tak jsem do spal komory ještě znovu poslal hadičku na vysavači, jen abych povysával zbytky od te keramiky nebo co to v té žhavce je, no a vstřik šel zpátky a už to zase vrčí. Tak se omlouvám, že jsem se tak rozvášnil, ale myslím, že nebudu poslední komu se to stane a tím chci říct, že hlavu motoru nechte kde je a zkuste to touto metodou. Good luck a ať to jezdí.
P.S. Chyba P0380 už se po následné jízdě nezobrazila.
Přílohy
Ověření magnetičnosti spičky
Ověření magnetičnosti spičky
Zatavený magnet ve špičce hadičky.
Zatavený magnet ve špičce hadičky.
Hadička ke vzduchování akvárií - je pěkně ohebná
Hadička ke vzduchování akvárií - je pěkně ohebná
silný magnet - použil jsem z něho pouze kousek
silný magnet - použil jsem z něho pouze kousek
Zlomený žhavič - zase pohromadě :-)
Zlomený žhavič - zase pohromadě :-)
Hatcback 5dv., 1.6TDCi 80kW/109PS, tmavě šedá metalíza r.v.2006

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 15.01.2017 07:23

Tak to je super, až to budu dělat podruhé, tak to zkusím stejně :)
Dík za sdílení
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti