Libiq1 píše:help pls mám obrovskej problém dnes jsem se pustil do výměny žhavičů na mě 1.6 tdci a povedlo se mě tohle 

 nemá s tím někdo zkušenosti jak tu zalomenou část dostat ven bez sundání hlavy?
 
Ahoj Libiq1, a další příznivce s motorem 1,6TDCi. Poslední tři dny jsem nedělal nic jinýho než sjížděl toto téma a hrabal se v motoru.
Začnu od začátku:
Auto žhavilo a jezdilo v poho, jen cca po 5min jízdy mi skočila chyba ENGINE SYSTEMS FAULT. Auto do nouzáku - akcelerace jak kdyby mi upadlo turbo  

  Připojil jsem ŘJ přes ELM327 a co nevidím chyba P0380 - chyba žhaviče jak bylo zde napsáno je to nesmyslně udělaný že ŘJ jakmile zjistí že jsou 2 žhavky KO vyhodí chybu a hlavně hodí auto do nouzáku. No nic objednal jsem 4 nový žhavky od NGK a pustil jsem se do díla. Začal jsem povolovat první žhavič (nejblíže k baterce) a už podle vrzajícího zvuku při povolování jsem měl stažený půlky jak to dopadne. No a co myslíte. žhavič jsem vytáhnul ale špička nikde - prostě jsem ji ukroutil. Celej nasr...j jsem se pustil do ostatních. Druhý šel jako po másle, třetí vrzal stejně jako první ale kupodivu byl celej 

 no a čtvrtej mi šel opět nádherně (to bylo dobře protože přístup kněmu bylo jak k penězům...)
Tak jsem zkoušel tu zalomenou špičku něčím podebrat ale marně.Tak jsem vsadil na nápad jak tu někdo zmiňoval v klepnout ji do spalovací komory a vytáhnout ji přes otvor pro vstřik. Šla vcelku dobře v klepnout dovnitř. Otvor pro vstřik má 8mm tak mě napadlo vzít si hadičku na vzduch a pomocí vysavače ji nasát a otvorem ji vytáhnou protože jak tu někdo zmiňoval že špička není magnetická tak jsem magnet ani nezkoušel. No nezadařilo se 

  Tak jsem začal zvažovat znovu ten magnet. Špičku ze staré žhavky jsem ulomil a ejhle zjistil jsem, že docela obstojně magnetizuje. No protože jsem měl píst v horní pozici spal. komory bylo obtížný se dostat do krajních poloh pístu kdyby tam náhodou špička žhavky byla. Tak jsem začal vyrábět "patent" . Do špičky hadičky prům. 6mm jsem dal kousek super silnýho magnetu a konec jsem zapalovačem spekl aby magnet nevypadl do válce (to by mi ještě tak chybělo 

 No a šup s tím do komůrky. Hadička byla pěkně ohebná, tak jsem stím projel celý vršek pístu no a co myslíte - bingo, špička byla na magnetu. Roztřepal jsem se radostí jak malej kluk  

  No ta komůrka pro vstřik je dost hluboká tak jsem to vytahoval jak svátost ale podařilo se  

  Tak jsem do spal komory ještě znovu poslal hadičku na vysavači, jen abych povysával zbytky od te keramiky nebo co to v té žhavce je, no a vstřik šel zpátky a už to zase vrčí. Tak se omlouvám, že jsem se tak rozvášnil, ale myslím, že nebudu poslední komu se to stane a tím chci říct, že hlavu motoru nechte kde je a zkuste to touto metodou. Good luck a ať to jezdí.
P.S. Chyba P0380 už se po následné jízdě nezobrazila.