volnoběžný ventil
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: volnoběžný ventil
To aby do toho nešťoural ten, kdo o tom nemá ani šajn .
Je to nastaveno a zkalibrováno výrobcem a tolerance z proběhu motoru srovná ŘJ.
Je to nastaveno a zkalibrováno výrobcem a tolerance z proběhu motoru srovná ŘJ.
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
z nouze jednou vyzkouseno ze misto ventilu pripojit 5w zarovku aby řj nevedela ze je odpojen a nastavit doraz klapky tak aby volnobeh udrzel...a na to jsem dojel 400 km z dovoleny domu a ani jednou mne na krizovatce nechcipnul..



Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Nováček
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.08.2014 19:31
Re: volnoběžný ventil
matys -> tak jestli to kalibroval a nastavoval ten stejnej výrobce, co nastavil a nakalibroval to dementní nepadání otáček při řazení, tak se do toho vesele hrabat budu, protože to jde jen vylepšit 

Focus 1999, benzín 1.8
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
+ se to kalibruje na stolici, jako na novej motor / výrobce/spooon píše:matys -> tak jestli to kalibroval a nastavoval ten stejnej výrobce, co nastavil a nakalibroval to dementní nepadání otáček při řazení, tak se do toho vesele hrabat budu, protože to jde jen vylepšit
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 20.04.2008 10:49
- Bydliště: EU
Re: volnoběžný ventil
Tiež som mal problém so štartovaním, pretože nefungoval voľnobeh. Teda jeden deň ráno štart bez problémov, ale na spiatočnej ceste už len štart s málo stlačeným plynom. Na križovatkách motor nepríjemne zhasínal. Na diagnostike som nebol. Keďže nelieteli otáčky, vylúčil som závadu na snímači rýchlosti. Podtlaková hadička bola pred časom vymenená. Voľnobežný ventil takisto. Vystriekal som preto kontakty obidvoch protikusov konektora voľnnobežn.ventila čistiacim prostriedkom na slaboprúde kontakty KONTOX 10 a potom vyfúkal netečným vysokostlačeným plynom. Demontoval som kvôli prístupu voľnobežný ventil. Po jeho namontovaní a pripojení konektora som bez problému naštartoval. A už týždeň to funguje ako má.
Závada: znečistené (možno orosené) kontakty na voľnobežnom ventile.

Ford Focus Trend, 1,6, 74kW, hatchback, silver, 2001
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
pokud to pri tom nedrzeni volnobehu nerozsvitilo zavadu ze řj ten ventil "nevidi" pripojenej tak to zadny dratz nebyli..jen a pouze to ze ten elektromagnet ten pist proste nedokazal utahnout.
Stejne je s podivem ze Ford zacal pouzivat tenhle nespolehlivej system rizeni volnobehu kdyz vsechny ostatni automobilky kvuli nespolehlivosti od toho odesli...hold jak rikam..ty inzenyri tam jsou budto podplacenz verobcema tohohle nesmyslu nebo hulej nejakej drek protoze na kvalitu nemaj

Stejne je s podivem ze Ford zacal pouzivat tenhle nespolehlivej system rizeni volnobehu kdyz vsechny ostatni automobilky kvuli nespolehlivosti od toho odesli...hold jak rikam..ty inzenyri tam jsou budto podplacenz verobcema tohohle nesmyslu nebo hulej nejakej drek protoze na kvalitu nemaj



Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Cimi
- Zkušený
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 23.03.2013 11:15
- Bydliště: Křemže/Plzeň
Re: volnoběžný ventil


Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil

tos, toho cimi moc nenadělal, mě stačilo jen 2 roky, + už 5 let klid.


FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Cimi
- Zkušený
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 23.03.2013 11:15
- Bydliště: Křemže/Plzeň
Re: volnoběžný ventil




Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
ja to upravil tenkrat podle Petulaka a od te doby se s tim nemusim zabejvat.....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 13.11.2014 21:03
- Bydliště: Praha
Re: volnoběžný ventil
Ahoj pánové dnes jsem vyměnil volnobežný ventil. Otáčky mi jsem měl někdy pod 500. Resetoval jsem RJ. Aktualně mám otačky v klidném stavu kolem 900 viz video : https://youtu.be/Hh8qI8GfkVY Hadičky jsem také vyměnil. Nevím jestli jsou tyto hodnoty optimalní někde jsem četl že 850-900 je OK někdo zase píše 700-750. Jedná se o ford focus 1.6 zetec MK1 benzin. Díky moc za rady.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: volnoběžný ventil
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=42519
Tady píšou 670-730. Dle ručičky to je ok, ty digitálky asi ukazují nesmysly.
Tady píšou 670-730. Dle ručičky to je ok, ty digitálky asi ukazují nesmysly.

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 13.11.2014 21:03
- Bydliště: Praha
Re: volnoběžný ventil
Taky uplně nevím jestli tomu mám davat váhu. Je to taková ta zkušební diagnostika která se da zapnout po zapalování. Když jsem to zapojil na ScanMaster tak ukazoval taky kolem 880-900 ot (bez zateže ). Spíš nevím jestli to řešit nerad bych motoru nějak ublížil. Původní ventil fungoval tak že se mi občas rozsvítila i kontrolka dobíjení.
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
ja bych to neresil..na volnobeh a pri ubrani plynu nechcipe tak at se to dela co chce
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 15.03.2017 09:10
Re: volnoběžný ventil
Zdravim panove.
Prosim o radu nakopnuti. Procital jsem vse mozne a zatim moc nevim.
Muj problem je nasledujicí, u ford focus c-max 1.8 88 kw rok vyroby 11/2003 benzin s elektronicku skrtici klapkou, pri zahratem motoru (až po sepnutí termostatu) auto pri vyřazení z kopce samo turuje cca mezi 800 až 1250 otačkami. Dále pri dojezdu a zastaveni na cca 2 - 3 s zvýší otacky na cca 2000 a teprve pak spadnou na 800 volnobeh. To same pri startu naopak. Hadicky jsou OK, skrtici klapka prostriknuta ale zatím nesundána. Volnobezny ventil jsem absolutne nenasel. Nakopnete mne popisem nebo lepe fotem kde je ? Poradíte na co se zamerit?
Díky moc.
Petr
Prosim o radu nakopnuti. Procital jsem vse mozne a zatim moc nevim.
Muj problem je nasledujicí, u ford focus c-max 1.8 88 kw rok vyroby 11/2003 benzin s elektronicku skrtici klapkou, pri zahratem motoru (až po sepnutí termostatu) auto pri vyřazení z kopce samo turuje cca mezi 800 až 1250 otačkami. Dále pri dojezdu a zastaveni na cca 2 - 3 s zvýší otacky na cca 2000 a teprve pak spadnou na 800 volnobeh. To same pri startu naopak. Hadicky jsou OK, skrtici klapka prostriknuta ale zatím nesundána. Volnobezny ventil jsem absolutne nenasel. Nakopnete mne popisem nebo lepe fotem kde je ? Poradíte na co se zamerit?
Díky moc.
Petr
Focus C-MAX 11/2003 benzin 1,8, 88kw, 120 HP
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti