Sportova jazda, brzdenie motorom
- -Ladis-
- Junior

- Příspěvky: 415
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BRNO, CB, UH
- Kontaktovat uživatele:
No, jestli se někdy potkáme, doufám, že tě ukecám abys mi svižný styl jízdy (mimo provoz, ovšem) ukázal 
Ford Focus II 1.6 74 kW Collection 5HB 2007 modrá aquarius + Sony CD/mp3, dualklima, vyhř. přední sklo, EBA

galerie: zde

galerie: zde
- MobyDick
- Test driver

- Příspěvky: 4547
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
- antonio
- Nováček

- Příspěvky: 120
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chýně
- Kontaktovat uživatele:
Pokud potřebuješ co nejdříve zabrzdit, zažazený kvalt bez vymáčklé spojky ti v tom moc nepomůže. Zkus si na nějaké široké silnici bez provozu zatáhnout ruční brzdu a nech zařazený kvalt. Brzdit to bude. Jakmile spojku vyšlápneš, sám ucítíš že auto bude brzdit mnohem více, než se zařazenou rychlostí. Při normální jízdě je brždění motorem ok, ale při sportovní nemá smysl (je to ale jen můj názor). 
Ford Focus Wolf 1.8i, 1999, Black Panther
- MobyDick
- Test driver

- Příspěvky: 4547
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
- antonio
- Nováček

- Příspěvky: 120
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chýně
- Kontaktovat uživatele:
- antonio
- Nováček

- Příspěvky: 120
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chýně
- Kontaktovat uživatele:
- vcedula
- .

- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
No, pekne sa to tu rozobera. To som rad.
Este sa pokusim vysvetlit, preco si myslim ze je otazne, ci pri brzdeni z vyssich rychlosti do nizsich nechavat zaradenu rychlost, alebo ju tam dat az tesne pred zakrutou.
Standardny motor, ako mam aj ja, neupraveny, ma velku zotrvacnost (tusim sa to robi kvoli spotrebe). Sportove motory maju odlahcene krutiace sa casti a tym je zotrvacnost omnoho mensia. Mne trva vyslovene niekolko sekund (nemeral som to, ale je to dost dlho), kym sa dostanu otacky z cca 6000 na 2000. Pri sporotvych motoroch je to omnoho menej. Tato vlastnost ma podla mna za nasledok, ze ked prudko brzdim so zaradenou rychlostou, tak brzdami brzdim este aj ten motor, pretoze jeho otacky zotrvacnostou klesaju pomalsie a nestiha za brzdami. Dufam, ze mi rozumiete.
A tento jav (zotrvacnost) ma este jednu zlu vlastnost, ze ked podradujes a pustits spojku, motor sa musi roztocit a tento moment strasne rozhodi auto. Treba to robit s velkym citom. A to zasa potrebuje cas. Zakial sa motor roztoci, uz mozem zasa vytlacat spojku. Dnes za mokra som napr. skusil tu spojku pustit rychlejsie a dostal som smyk na predne kolesa.
Takze ja mam uz taky pocit, ze sa to neoplati. Ale aj tak to stale robim
Diki za nazory. Cakal som, ze mi tu aj niekto vynada
Este sa pokusim vysvetlit, preco si myslim ze je otazne, ci pri brzdeni z vyssich rychlosti do nizsich nechavat zaradenu rychlost, alebo ju tam dat az tesne pred zakrutou.
Standardny motor, ako mam aj ja, neupraveny, ma velku zotrvacnost (tusim sa to robi kvoli spotrebe). Sportove motory maju odlahcene krutiace sa casti a tym je zotrvacnost omnoho mensia. Mne trva vyslovene niekolko sekund (nemeral som to, ale je to dost dlho), kym sa dostanu otacky z cca 6000 na 2000. Pri sporotvych motoroch je to omnoho menej. Tato vlastnost ma podla mna za nasledok, ze ked prudko brzdim so zaradenou rychlostou, tak brzdami brzdim este aj ten motor, pretoze jeho otacky zotrvacnostou klesaju pomalsie a nestiha za brzdami. Dufam, ze mi rozumiete.
A tento jav (zotrvacnost) ma este jednu zlu vlastnost, ze ked podradujes a pustits spojku, motor sa musi roztocit a tento moment strasne rozhodi auto. Treba to robit s velkym citom. A to zasa potrebuje cas. Zakial sa motor roztoci, uz mozem zasa vytlacat spojku. Dnes za mokra som napr. skusil tu spojku pustit rychlejsie a dostal som smyk na predne kolesa.
Takze ja mam uz taky pocit, ze sa to neoplati. Ale aj tak to stale robim
Diki za nazory. Cakal som, ze mi tu aj niekto vynada
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- Pulda
- Nováček

- Příspěvky: 78
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec
Meziplyn
Možná se to sem hodí: dáváte meziplyn při podřazování - např. před zatáčkou? Nebo je to zbytečné?
Nyní: Ford Focus sedan EB 1.5/110KW, Titanium, 04/2015, černá Panther
Dříve: Ford Focus 1.6/74kW, sedan, 06/2003, šedá MAGNUM
Dříve: Ford Focus 1.6/74kW, sedan, 06/2003, šedá MAGNUM
- MobyDick
- Test driver

- Příspěvky: 4547
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
-
TripleJay
- Test driver

- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti




