FF a pohon na plyn
- hape
- Junior

- Příspěvky: 287
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Orlová
FF a pohon na plyn
Chtěl bych se Vás zeptat, protože vím,že tady poradíte každému
, máte někdo zkušenosti nebo informace o pohonu FF na plyn? Teď když hrozí že benzín bude stát 35 Kč, je to vcelku aktuální
. Proto bych přivítal jakékoliv informace, jak to jezdí, klady, zápory, kolik to stojí, kam se může umístit nádrž na plyn, atd,atd. Jen upřesňuji, že mám combi, což je ostatně v podpisu
. Díky předem!
-
petulka
- Pokročilý

- Příspěvky: 530
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Letovice
- Kontaktovat uživatele:
S plynem obecně mám dlouholetou zkušenost(Felicia 1.3 MPi hatch.). Zjišťoval jsem to i ohledně FF. "Můj" propanbutanový mechanik by mi to instaloval za 26000 Kč. Ale dá se to pořídit i za 45000 Kč.Záleží jestli to dávkuje plyn do sání, nebo do válců. Mrkni na konkurenční fórum Ford http://forum.fordclubs.org. Nádrž ti dají budˇmísto rezervy (dražší), nebo válec do kufru za zadní sedačky. Máš kombi, tak lepší do kufru. Snížení výkonu naprosto zanedbatelné ( nesrovnávat se Š 120 apod.
to by nebylo srovnání ale urážka FoFO) ,vykompenzuje ti to nehubnoucí peněženka.Častější servis, revize a výměny svíček a vzduch. filtru jsou směšné položky proti tomu,co ušetříš. Já to počítal a za šest let jsem ušetřil 150 tis. při 25 tis.km/rok.Pokud hodně jezdíš a chceš si FF nechat dýl než 3 roky tak jdi do toho. Jako zápor bych uvedl větší opotřebení motoru,co se týče ložisek klik. hřídele, ojnic a tak. Ono to hoření směsi ve válci má jiný průběh,tak to víc vibruje a namáhá uvedené. Holt s tím motorem nenajedeš 400 tis. ale jenom 300 tis. (Příklad):lol: Mohl bych popisovat jak to funguje,co se kam montuje,ale není místo a chce se mi spát 
- speedy
- Pokročilý

- Příspěvky: 831
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slánsko
- Kontaktovat uživatele:
Tady na foru řeší chip tunning a vy tu pohon na plyn...
A co další mínusy?? Kromě snížení výkonu a životnosti...
Co tak startování v zimě? Co parkování v uzavřených prostorech? Při nehodě zvýšení nebezpečí ? Pravidelné kontroly na těsnost? Zápach plynu? Kolik zabere nádoba na plyn místa v kufru ?
No autu bych to asi neudělal...namontovat do něj plyn
Ale je to věc každého soudruha...
A co další mínusy?? Kromě snížení výkonu a životnosti...
Co tak startování v zimě? Co parkování v uzavřených prostorech? Při nehodě zvýšení nebezpečí ? Pravidelné kontroly na těsnost? Zápach plynu? Kolik zabere nádoba na plyn místa v kufru ?
No autu bych to asi neudělal...namontovat do něj plyn
Ale je to věc každého soudruha...
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver
-
petulka
- Pokročilý

- Příspěvky: 530
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Letovice
- Kontaktovat uživatele:
speedy píše:Tady na foru řeší chip tunning a vy tu pohon na plyn...![]()
A co další mínusy?? Kromě snížení výkonu a životnosti...
Co tak startování v zimě? Co parkování v uzavřených prostorech? Při nehodě zvýšení nebezpečí ? Pravidelné kontroly na těsnost? Zápach plynu? Kolik zabere nádoba na plyn místa v kufru ?
No autu bych to asi neudělal...namontovat do něj plyn
Ale je to věc každého soudruha...
Jo jo jo, ALE ! měl by jsi vědět,že startuješ vždy na benzin a k přepnutí na plyn dochází při zvýšení otáček motoru automaticky.Psal jsem nesrovnávat se šádama apod. Zimní starty tudíž bez rozdílu.
V životě jsem necítil plyn, mimo tankování,věř mi.
Býval jsem ohledně LPG taky skeptický, ale po sedmileté osobní zkušenosti tzn. že mi to auto ušetřilo jistou sumu na pořízení bytu a já nemusel brát hypotéku...... nikoho bych nepřemlouval,ale já jsem max. spokojený
- Ahmed
- Test driver

- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Dle meho nazoru velky minus, ze nemuzes do podzemnich garazi, ktere se ted celkem hodne rozsiruji. Je rozdil jet na nakupy a strcit auto v 35°C do tmy pod zem nebo nechat na slunku
Dalsi vec instalace treba tech 40 000kc + nejaky ten castejsi servis, kontroly nadrze, atd. Tak usetris priblizne 110,- na 100km, podle spotreby a cen... Tady asi celkem dost zalezi na tom, kolik rocne nahrkas. Muze se ti to vratit za rok, kdyz najedes 40k, nebo taky za 3-4 roky. A pokud uz nahrkas tolik, tak te dost mozna vyjde nastejno diesel, za ktery nezaplatis navic vice nez tech 40 000,- a nemas zacpany kufr nejakou bombou - nadrz misto rezervy je sice pekna, ale stejne nekam musis dat tu rezervu.
- foki
- Admin

- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
- speedy
- Pokročilý

- Příspěvky: 831
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slánsko
- Kontaktovat uživatele:
- Ahmed
- Test driver

- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Mozna jeste k te bezpecnosti. Ja osobne si myslim, ze plyn je bezpecnejsi, nez benzin, i kdyz jsem odpurce plynu
Pokud je bomba po pravidelnych kontrolach, tak se nemuze stat, ze ti to rachne pod zadkem, ty nadoby jsou celkem predimenzovane, takze vydrzi urcite o hodne vice, nez plastova vana na benzin. Zlata nafta

-
petulka
- Pokročilý

- Příspěvky: 530
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Letovice
- Kontaktovat uživatele:
Pravda pravda,ona ta mastná páchnoucí tekutina
má taky svoje klady. Jenom nesmí uhodit kruté mrazy.
Ještě na doplnění k té bezpečnosti. Nádrž na plyn má platnost tlakové zkoušky 10 let. Po deseti letech, ať je v sebelepším stavu zkrátka končí a musíš koupit novou. Něco jako bezpečnost u raketoplánů asi ....Jinak neprojdeš na TK. Na tento zápor jsem zapomněl. 
- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
To je problem jen u nas. Napriklad v severskych zemich maji v autech zabudovane elektricke vyhrivani chladici kapaliny a kdyz zaparkuji u sveho domu, tak se pripoji kabelem do specialniho konektoru, tusim na blatniku, a celou mrazivou noc je motor teply. (z vypraveni naseho zakaznika)petulka píše:Pravda pravda,ona ta mastná páchnoucí tekutinamá taky svoje klady. Jenom nesmí uhodit kruté mrazy.
....
U nas by nekdo ze zavisti asi ty kabely rozstrihal, takze by pouziti takoveho vyhrivani bylo hodne nejiste.
-
petulka
- Pokročilý

- Příspěvky: 530
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Letovice
- Kontaktovat uživatele:
Něco podobného mají u nás akorát traktory a stavební stroje. Soused zetora napíchne přes spínací hodiny a hodinku a půl před tím ,než chce vyjet se to sepne. Nasedá do traktoru nastartuje a má to 50 stupňů a hned jde do kabiny teplý vzduch. Ale to parkuje na svém pozemku a za plotem. Jinak by byl už dávno bez prodlužováku.
- Ahmed
- Test driver

- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- Ahmed
- Test driver

- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
-
petulka
- Pokročilý

- Příspěvky: 530
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Letovice
- Kontaktovat uživatele:
Ahmed píše:Dle meho nazoru velky minus, ze nemuzes do podzemnich garazi, ktere se ted celkem hodne rozsiruji. Je rozdil jet na nakupy a strcit auto v 35°C do tmy pod zem nebo nechat na slunkuDalsi vec instalace treba tech 40 000kc + nejaky ten castejsi servis, kontroly nadrze, atd. Tak usetris priblizne 110,- na 100km, podle spotreby a cen... Tady asi celkem dost zalezi na tom, kolik rocne nahrkas. Muze se ti to vratit za rok, kdyz najedes 40k, nebo taky za 3-4 roky. A pokud uz nahrkas tolik, tak te dost mozna vyjde nastejno diesel, za ktery nezaplatis navic vice nez tech 40 000,- a nemas zacpany kufr nejakou bombou - nadrz misto rezervy je sice pekna, ale stejne nekam musis dat tu rezervu.
A ještě si neodpustím jednu poznámku
- Ahmed
- Test driver

- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 2 hosti






