Vybitá baterie vs. svítící kontrolky ABS ASR dobíjení
- Konopka
- Nováček

- Příspěvky: 2
- Registrován: 02.02.2008 03:18
... takže pánové, svítí-li vám občas kontrolky nabíjení baterie a ABS (jako mi), a jste taky tak hloupí a šetříte za každou cenu, tak vězte, že do Focusu TDCi nepatří olověný akumulátor. Když mi to ve Fordu zjistili a vyměnili za "stříbrovápenatý" (ten název jsem slyšel poprvé), tak je to O.K. Akorát škoda těch 1 800 za Pb, ten správný je jen o necelou tisícovku dražší. A to mám neskonalé štěstí, že něco v řídicí elektronice nepoškodilo ...

- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Myslím, že to není pravda:Konopka píše:... takže pánové, svítí-li vám občas kontrolky nabíjení baterie a ABS (jako mi), a jste taky tak hloupí a šetříte za každou cenu, tak vězte, že do Focusu TDCi nepatří olověný akumulátor. Když mi to ve Fordu zjistili a vyměnili za "stříbrovápenatý" (ten název jsem slyšel poprvé), tak je to O.K. Akorát škoda těch 1 800 za Pb, ten správný je jen o necelou tisícovku dražší. A to mám neskonalé štěstí, že něco v řídicí elektronice nepoškodilo ...![]()
VARTA - startovací autobaterie SILVER dynamic
Autobaterie SILVER dynamic, díky technologii legování stříbrem, disponuje o 30% vyšším startovacím proudem oproti běžným autobateriím. Tím je zaručena absolutní spolehlivost i při třeskutých mrazech. Díky zlepšené odolnosti proti korozi je SILVER dynamic odolný proti cyklickým zátěžím a má životnost delší o 20%. Přitom je spotřeba vody baterie hluboko pod normou a proto je tato baterie absolutně bezúdržbová.
Obzvlášť komfortní je její vybavení indikátorem stavu nabití PowerCheck. Ukáže vám na první pohled stav nabití vaší baterie SILVER dynamic. Díky symbolům a barvám jste stále informováni o zásobě energie ve vaší baterii a tím se můžete vyvarovat nepříjemným překvapením při startování vozidla.
VARTA PRO motive
Pomocí technologie Calcium-stříbro přináší baterie PRO motive novou kvalitu mezi baterie určené pro užitková vozidla a nákladní automobily. Tato technologie, která byla v posledních letech intenzivně a velmi úspěšně testována, má tyto základní přednosti: prodlužuje životnost baterie a startuje i při velmi nízkých teplotách. Tato baterie se také vyznačuje unikátní konstrukcí víka s labyrintem s centrálním odplynováním a ochranou proti zpětnému zážehu. Díky této konstrukci nevyžaduje baterie prakticky žádnou údržbu. Další předností baterie PRO motive je indikátor stavu nabití Varta PowerCheck který se osvědčil již u baterie Silver dynamic.
Použití stříbra a calcium-stříbra je známé už více let. Jsou to nové technologie, které mají jen výše uvedené výhody, které nezabrání blikání kontrolek.
Napětí všech akumulátorů
Pb
Pb silver
Pb calcium-silver
je shodné, pouze odolnost proti startům a zvláště častým startům nebo startům v zimě je různá. Novější akumulátory jsou vhodné například pro taxkáře, kteří velmi často startují.
Baterka Pb, kterou ti u Fordu vyměnili byla buď nenabitá nebo již sulfatovaná. Kdyby ti tam dali tzv. obyčejnou Pb, tak by jsi byl také spokojen a navíc o nějaké peníze bohatší.
- hihi
- Zkušený

- Příspěvky: 1020
- Registrován: 02.02.2008 03:18
souhlas
Souhlasím s Pelenem. Já tam právě (ze stejného důvodu) strčil nějkakou klasiku Pb a je to OK. Ano, byla tam stříbrovápenatá. Vydržela dva roky.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- Ahmed
- Test driver

- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- vlami
- Nováček

- Příspěvky: 10
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
No teď jsem si tím prošel (jinak děkuji za radu -jekou baterii),, mám Focus Combi 2000 TDDi 1,8 a vyplivla mi baterie skoro do dna (zkrat v baterii). Při převozu na laně jsem blbě rosvítia a byla to totálka. Po dobití jsem bez problému nastartoval a odjel. Pak se to opakovalo a nová baterie vyřešila problém.
Ale při slabé baterii a startu mi začaly blikat všechny kontrolky a relátka zacvakaly, motor ani neškytl. Ptalsem se specialistů (mimo Ford opravnu) a ty mi zdělii, že se tím systém chrání a vypne co může. Ponasazení nové baterie se všechny systémy (kromě kód rádia) aktivovaly normálně.
Něco podobného jsem zažil s Mondeem TD 1,8, sytény fungovyly vždy stejně.
Ale při slabé baterii a startu mi začaly blikat všechny kontrolky a relátka zacvakaly, motor ani neškytl. Ptalsem se specialistů (mimo Ford opravnu) a ty mi zdělii, že se tím systém chrání a vypne co může. Ponasazení nové baterie se všechny systémy (kromě kód rádia) aktivovaly normálně.
Něco podobného jsem zažil s Mondeem TD 1,8, sytény fungovyly vždy stejně.
- vlami
- Nováček

- Příspěvky: 10
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Když jsem měl auto u FORDA, tak mi nic nezjistily (měl jsem problém viz předchozí příspěvek) neboť jsem měl totálně vybitou baterii resp poškozenou a ten problém údajně vymazal všechny problémy ze systému?!
Specializovaná firma na elektro (po telefonickém a pak osobním jednání), navštívila a to ihned u mého vozu, provedla kontrolu stávající baterie a doporučila novou "Banner 74 Ah" za 2360,- Kč + starost o mne tj. demontáž na parkovišti a opětovná nová montáž, odjeti k nim do firmy, změření nové baterie, dobíjení, unik energie při odpojení a vypnutí motoru cena 50,- Kč a záruka 24 měsíců resp 36. Typ baterie je P7405!!
Doporučuji!!
Specializovaná firma na elektro (po telefonickém a pak osobním jednání), navštívila a to ihned u mého vozu, provedla kontrolu stávající baterie a doporučila novou "Banner 74 Ah" za 2360,- Kč + starost o mne tj. demontáž na parkovišti a opětovná nová montáž, odjeti k nim do firmy, změření nové baterie, dobíjení, unik energie při odpojení a vypnutí motoru cena 50,- Kč a záruka 24 měsíců resp 36. Typ baterie je P7405!!
Doporučuji!!
- vlami
- Nováček

- Příspěvky: 10
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- Peter
- Junior

- Příspěvky: 326
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlate Moravce
niekde som cital ze novsie auta maju trochu vyssie napetie okolo 14.5 az 14.8 V a ze obycajna bateria by sa mohla prebijat a po urcitej dobe odist... pozrite si toto http://82.193.8.14/akuma_website/cz/ind_kat.htm
Ford Focus r.v. 99 1.8TDDi Trend 3dv Panther black


- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Tak tomu never. Hranice napeti, od ktereho zacina Pb baterie vice plynovat je prave 14,4V. Toto by melo byt nastaveno jako maximalni napeti. Tovarni nastaveni byva o nejakych 0,1V mene, pro jistotu.Peter píše:niekde som cital ze novsie auta maju trochu vyssie napetie okolo 14.5 az 14.8 V a ze obycajna bateria by sa mohla prebijat a po urcitej dobe odist... pozrite si toto http://82.193.8.14/akuma_website/cz/ind_kat.htm
- Galbas
- Nováček

- Příspěvky: 19
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zdarec borci,
Já vím z vlastní zkušenosti, že když jsem nabijel baterku přes noc a následně na to jsem zjístij, že je baterka špatná a koupil novou. Pak jsem se stavoval ve Fordu na diagnostiku tak mně řekl technik, že je vše v pořádku, ale že tam mám špatnou baterku. Tak jsem mu řekl že už mám novou a on mně tu chybu vymyzal. Takže i po delší době co je auto odpojené od baterky zustavají chyby v paměti jednotky.
Já vím z vlastní zkušenosti, že když jsem nabijel baterku přes noc a následně na to jsem zjístij, že je baterka špatná a koupil novou. Pak jsem se stavoval ve Fordu na diagnostiku tak mně řekl technik, že je vše v pořádku, ale že tam mám špatnou baterku. Tak jsem mu řekl že už mám novou a on mně tu chybu vymyzal. Takže i po delší době co je auto odpojené od baterky zustavají chyby v paměti jednotky.
Ford Focus 1,8 TDDI rv.99
- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Pokud jsi tam byl s novou baterkou, tak diagnostika mela ukazat, ze tam byla spatna baterka a ne, ze tam je spatna baterka.Galbas píše:Zdarec borci,
Já vím z vlastní zkušenosti, že když jsem nabijel baterku přes noc a následně na to jsem zjístij, že je baterka špatná a koupil novou. Pak jsem se stavoval ve Fordu na diagnostiku tak mně řekl technik, že je vše v pořádku, ale že tam mám špatnou baterku. Tak jsem mu řekl že už mám novou a on mně tu chybu vymyzal. Takže i po delší době co je auto odpojené od baterky zustavají chyby v paměti jednotky.
- Galbas
- Nováček

- Příspěvky: 19
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- Magic
- Pokročilý

- Příspěvky: 620
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Hele mě se zase dneska po cestě na dálnici a následném nájezdu do města rozsvítily kontrolky ABS a ASR. Zajel sem na kraj a zhasl motor, pak znova nastartoval a svítily furt. Jakmile sem ujel 50 m, tak vyply obě a vše funguje normálně. Baterka?
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver


- Magic
- Pokročilý

- Příspěvky: 620
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů





