Světla pro denní svícení info na 1. strane
- romek883
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 22.02.2009 13:54
- Bydliště: Slovácko
Re: Světla pro denní svícení
Jasně ,to máš vlastně pravdu,bude se tam muset dát relé na zapnuté světla a přes rozp.kontakt ty DRL odpojit.
Focus C-Max 2.O 100 kw 2005 Ghia
Suzuki Swift Sport 1,6 100 kw 2016
Felicia 1.3 MPI 50 kw 1997
fotogalerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 26&t=20121
Suzuki Swift Sport 1,6 100 kw 2016
Felicia 1.3 MPI 50 kw 1997
fotogalerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 26&t=20121
- C-Max
- Nováček
- Příspěvky: 56
- Registrován: 26.01.2009 13:48
- Bydliště: Brno
Re: Světla pro denní svícení
viz. odkaz
http://www.vysilacky-navigace.cz/kulata ... t-305.html
kde je uvedeno:
V nabídce máme také totožné světlomety s modulem automatického spínání, který světla sepne po nastartování motoru po zvýšení napětí. Tento modul ale není příliš spolehlivý, kde např. za provozu rozsvítíte hlavní světla při vjetí do tunelu, LED denní světla zhasnou, ale při zhasnutí hlavních světel za provozu už přídavná LED světla nemusí zapnout, protože nedošlo ke zvýšení napětí a modul nesepne. Proto jeho použití nedoporučuji.
asi na tom něco bude.
pozn. pro ty co by nevěděli jak:
Jednoduše to jde vyřešit relátkem: Popis funkce:
1.) přes rozpínací kontakt relé je napájení od klíčku přivedeno na denní světla - po zapnutí klíčku DLR světla svítí.
2.) po rozsvícení obrysových (někdy nazýváno parkovacích) se vybudí cívka relé a to sepne, tím odpojí napájení k DLR světlům (ty zhasnou).
3.) po vypnutí světel (parkovacích) přestane cívka držet a přepne se zpět na DLR světla která svítí.
4.) po vypnutí zapalování (klíčku) přestanou DLR světla svítit.
Při tomto zapojení svítí světla i při startování auta což vzhledem ke spotřebě světel není problém.
Pouze na vlastní zodpovědnost, neručím za správnost ani za to že to nejde zapojit jinak a lépe
http://www.vysilacky-navigace.cz/kulata ... t-305.html
kde je uvedeno:
V nabídce máme také totožné světlomety s modulem automatického spínání, který světla sepne po nastartování motoru po zvýšení napětí. Tento modul ale není příliš spolehlivý, kde např. za provozu rozsvítíte hlavní světla při vjetí do tunelu, LED denní světla zhasnou, ale při zhasnutí hlavních světel za provozu už přídavná LED světla nemusí zapnout, protože nedošlo ke zvýšení napětí a modul nesepne. Proto jeho použití nedoporučuji.
asi na tom něco bude.
pozn. pro ty co by nevěděli jak:
Jednoduše to jde vyřešit relátkem: Popis funkce:
1.) přes rozpínací kontakt relé je napájení od klíčku přivedeno na denní světla - po zapnutí klíčku DLR světla svítí.
2.) po rozsvícení obrysových (někdy nazýváno parkovacích) se vybudí cívka relé a to sepne, tím odpojí napájení k DLR světlům (ty zhasnou).
3.) po vypnutí světel (parkovacích) přestane cívka držet a přepne se zpět na DLR světla která svítí.
4.) po vypnutí zapalování (klíčku) přestanou DLR světla svítit.
Při tomto zapojení svítí světla i při startování auta což vzhledem ke spotřebě světel není problém.
Pouze na vlastní zodpovědnost, neručím za správnost ani za to že to nejde zapojit jinak a lépe
- romek883
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 22.02.2009 13:54
- Bydliště: Slovácko
Re: Světla pro denní svícení
JJ to je přesně ono jak jsem to myslel.......tak du na to,jen aby to relé časem nezačalo taky blbnout
Asi tam pro jistotu někam hodím kontrolku.

Focus C-Max 2.O 100 kw 2005 Ghia
Suzuki Swift Sport 1,6 100 kw 2016
Felicia 1.3 MPI 50 kw 1997
fotogalerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 26&t=20121
Suzuki Swift Sport 1,6 100 kw 2016
Felicia 1.3 MPI 50 kw 1997
fotogalerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 26&t=20121
- C-Max
- Nováček
- Příspěvky: 56
- Registrován: 26.01.2009 13:48
- Bydliště: Brno
Re: Světla pro denní svícení
Zajímalo by mě kde přesně vezmeš napájení od klíčku. Předpokládám, že s pojistkové skříně co je u motoru. Jestli můžu poprosit o fotku popř. info.
Ani nevím jak bych protáhl drát do auta z mot prostoru. U favoritu jsem si tahal co chtěl tam nebyl problém tady je míň místa a ani nevím kudy. (např. pro tu kontrolku)
Díky
Ani nevím jak bych protáhl drát do auta z mot prostoru. U favoritu jsem si tahal co chtěl tam nebyl problém tady je míň místa a ani nevím kudy. (např. pro tu kontrolku)
Díky
- romek883
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 22.02.2009 13:54
- Bydliště: Slovácko
Re: Světla pro denní svícení
Tak jsem se na to díval a našel jsem napětí u patice relé K164(vyhřívání př.skla) od pojistky F25
Když tak to ještě prozkoumejte jestli mám pravdu
Když tak to ještě prozkoumejte jestli mám pravdu

Focus C-Max 2.O 100 kw 2005 Ghia
Suzuki Swift Sport 1,6 100 kw 2016
Felicia 1.3 MPI 50 kw 1997
fotogalerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 26&t=20121
Suzuki Swift Sport 1,6 100 kw 2016
Felicia 1.3 MPI 50 kw 1997
fotogalerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 26&t=20121
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Světla pro denní svícení
Chapem to spravne, ze to v motorovom priestore napojim tam, kde by som mal vyhrievanie celneho skla a potom si kupim tlacitko vo Forde, dam ho tam, kde ma byt v orginale na palubovke a budem mat tlacitko na spinanie LED aj s kontrolkou? To by bolo skvele a elegantne riesenie!romek883 píše:Tak jsem se na to díval a našel jsem napětí u patice relé K164(vyhřívání př.skla) od pojistky F25
Když tak to ještě prozkoumejte jestli mám pravdu
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- romek883
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 22.02.2009 13:54
- Bydliště: Slovácko
Re: Světla pro denní svícení
Ne............... ja jsem jen našel v motorovém prostoru kde je napětí po otočení klíčku!!
A pak to budeš muset zapojit podle schematu co zde zveřejnil C-MAX...................ale nápad by to nebyl špatný,když už tam vedou drátky
A pak to budeš muset zapojit podle schematu co zde zveřejnil C-MAX...................ale nápad by to nebyl špatný,když už tam vedou drátky

Focus C-Max 2.O 100 kw 2005 Ghia
Suzuki Swift Sport 1,6 100 kw 2016
Felicia 1.3 MPI 50 kw 1997
fotogalerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 26&t=20121
Suzuki Swift Sport 1,6 100 kw 2016
Felicia 1.3 MPI 50 kw 1997
fotogalerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 26&t=20121
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Světla pro denní svícení
Otazka je, ci tam vedu tie dratky
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7238
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: Světla pro denní svícení
ak myslíš drátky k tým vypínačom pod klimou, tak mne tam drátky idú.. obsadenú mám len pozíciu č.3 na vyhrievanie zadneho skla a ostatné je nič.. ale káble mi tam idú
pozri tu, tretia fotka
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 04#p464904
pozri tu, tretia fotka
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 04#p464904
- C-Max
- Nováček
- Příspěvky: 56
- Registrován: 26.01.2009 13:48
- Bydliště: Brno
Re: Světla pro denní svícení
Tlačítko (vypínač) k DLR nepotřebuji. V schvalovacím přepise je uvedeno, že musí být možnost je trvale a jednoduše vyřadit DLR z provozu, ale to řeší pojistka (která tam musí být a v tom schématu co jsem sem dal není).
Pokud kontrolku tak "aktivní" tzn. od napájení světel by se rozsvěcela tato kontrolka. Takže bych měl jistotu, že skutečně světla svítí (jde k nim šťáva). Aby za této situace nesvítilo DLR musela by být chyba v samotném světle co je velmi málo pravděpodobné. kontrolka která se rožne po stisku tl. nic neznamená krom toho že je zmáčklé tlačítko.
Ty drátky vedoucí k tlačítkům jsou nějaké tenké bojím se aby nevedly do can-bus jednotky, pak by cokoli přes ně poslat byl problém.
Jinak zjistit které tlačítko je co lze z více vybavených verzí např z fotek.
Pokud kontrolku tak "aktivní" tzn. od napájení světel by se rozsvěcela tato kontrolka. Takže bych měl jistotu, že skutečně světla svítí (jde k nim šťáva). Aby za této situace nesvítilo DLR musela by být chyba v samotném světle co je velmi málo pravděpodobné. kontrolka která se rožne po stisku tl. nic neznamená krom toho že je zmáčklé tlačítko.
Ty drátky vedoucí k tlačítkům jsou nějaké tenké bojím se aby nevedly do can-bus jednotky, pak by cokoli přes ně poslat byl problém.
Jinak zjistit které tlačítko je co lze z více vybavených verzí např z fotek.
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Světla pro denní svícení
OK, takze kable tam asi su, ale ako pise C-Max, tak mozno idu do CAN zbernice. Jedine, ze by som to nechal zapojit elektrikarovi vo Ford servise, ze chcem ich pripojit na nove tlacitko s kontrolkou v kabine. Ostatne uz bude na nom.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7238
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: Světla pro denní svícení
haha... to bude iná pálka
ked som bol na garančke po roku, tak najdrahší servisný úkon zo všetkého bola montáž modulu denného svietenia (vlastného). trvalo to hodinu a pol podla faktury.
a to podla návodu nemalo byť nič zložité. Tri či štyri kabliky zapojiť. Kebyže nemam auto v záruke a neni som na vozíčku, tak by som to asi zvladol aj sám
Ale na toto by som si netrufol, hoci aj to nemusi byť zložité
ked som bol na garančke po roku, tak najdrahší servisný úkon zo všetkého bola montáž modulu denného svietenia (vlastného). trvalo to hodinu a pol podla faktury.
a to podla návodu nemalo byť nič zložité. Tri či štyri kabliky zapojiť. Kebyže nemam auto v záruke a neni som na vozíčku, tak by som to asi zvladol aj sám

Ale na toto by som si netrufol, hoci aj to nemusi byť zložité
- Jari
- Zkušený
- Příspěvky: 1202
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: kousek od Litomyšle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Světla pro denní svícení
Tak taky silně uvažuji o světlech pro den.svic.Tchýně neví co mě má koupit k narozeninám,tak ať si je prej koupím.Vybral jsem si tyhle-prý mají velikou svítivost-nemá s něma někdo zkušenost??
http://www.e-xenony.cz/vysoce-svitive-l ... j-286typ2-
http://www.e-xenony.cz/vysoce-svitive-l ... j-286typ2-
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Světla pro denní svícení
Tie su v pohode. Ma ich tu vacsina, ja mam 4 diodove, kvoli rozmerom. Akurat sa teraz diskutuje, ze ta riadiaca jednotka nie je celkom spolahliva, takze ak to dokazes, radsej si to zapoj na vypinac, nez na automatiku.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- romek883
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 22.02.2009 13:54
- Bydliště: Slovácko
Re: Světla pro denní svícení
No myslím že zapojení na vypínač strácí efekt nezapomenout zapnout světla(hlavně u mě),takže řešení je schema od C-maxe...................jednoduché a automatické
Focus C-Max 2.O 100 kw 2005 Ghia
Suzuki Swift Sport 1,6 100 kw 2016
Felicia 1.3 MPI 50 kw 1997
fotogalerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 26&t=20121
Suzuki Swift Sport 1,6 100 kw 2016
Felicia 1.3 MPI 50 kw 1997
fotogalerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 26&t=20121
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host