TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Odpovědět
Crush2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 03.12.2011 16:37

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od Crush2 » 18.12.2011 00:07

Tak ale nemôže to byť jedno či ho vypneš studený alebo nie. Lepšie, keď sa zohreje nie ? Celý sa poriadne premaže ne ? Ja si myslím, že keby som ho každé ráno zohrial na 90°C tak by to bolo najlepšie nie ? inak po obchvate by sa ráno krásne zohrial.

Čo sa týka toho benzínu 1.2 ...ten sa zohreje za 5 minut :)

Uživatelský avatar
zajo21
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 567
Registrován: 29.11.2010 11:14
Bydliště: Dubnica n/Váhom / BA
Kontaktovat uživatele:

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od zajo21 » 18.12.2011 00:12

Crush2 píše:Čo sa týka toho benzínu 1.2 ...ten sa zohreje za 5 minut
a práve preto by som ho vybral na Tvoju cestu do práce :palec_nahoru:
Crush2 píše:Celý sa poriadne premaže ne ?
Motor sa začne premazávať hned ked sa zapne olejová pumpa a tá fičí už ked motor nahodíš.
FOrd-FOcus II, 1.6 TDCi, 66 KW, Black-Panther Obrázek galéria -> TU
Obrázek

Uživatelský avatar
spoofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1421
Registrován: 15.03.2010 21:56
Bydliště: Praha/Malacky

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od spoofan » 18.12.2011 00:16

teplota motora/oleja je dolezita pre optimalne mazacie schopnosti oleja...ale studenym olejom motor urcite nezadres...ak ho budes drzat do 2tis otacok.
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V

Crush2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 03.12.2011 16:37

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od Crush2 » 18.12.2011 00:24

dobre takže čo je lepšie ? ísť do práce tých 5km na studenom motore ....ale pekne šetrne čiže ako si napísal ...2000 otáčok cca...alebo ho ráno prešunúť cez obchvat, zohriať ho a spraviť o 10km viac.
Lebo keď ráno na ňom budem chodiť šetrne tak sa mu nemôže nič stať nie ?

možnosť ,,a,, alebo ,,b,, alebo je to to isté :)

Uživatelský avatar
spoofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1421
Registrován: 15.03.2010 21:56
Bydliště: Praha/Malacky

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od spoofan » 18.12.2011 00:35

myslim, ze 5 km za studena mu neuskodi...takze tych 15km si daj len ak sa ti naozaj chce :mrgreen:
dolezite je motor netrapit zastudena...proste jazdit s lahkou nohou...a to je u 2.0 velmi tazke :twisted:
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od cereus » 18.12.2011 00:36

Len ono je to s tym setrenim za studena trochu zlozitejsie kvoli nasim "dieslovym" dlhym prevodovkam.
Ja sa snazim samozrejme tiez studeny motor setrit, ale tazko hladam kompromis medzi nevytacanim a nepodtacanim. Vsade sa pise, ake je podtacanie skodlive. Takze nechcem ani podtacat. Napriklad ked jednotku potiahnem do spominanych 2000, dvojka mi spadne niekde okolo 1000. A to sa mi zda dost malo. Aj z dvojky na trojku sa mi zda 2000 malo, lebo trojka padne hlboko pod 1500 a to sa mi zda ako minimum pri tomto motore. Ako teda riesite studene rozbehy, aby to nebolo ani vytacanie ani podtacanie?
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
spoofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1421
Registrován: 15.03.2010 21:56
Bydliště: Praha/Malacky

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od spoofan » 18.12.2011 00:40

Otacky by si mal drzat medzi 1500-2000...ale aby ti nepadli otacky, tak musis preradovat cca pri 2200-2300...
s podtacanim opatrne...dvojhmota je svina
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od cereus » 18.12.2011 00:41

Crush2 píše:dobre takže čo je lepšie ? ísť do práce tých 5km na studenom motore ....ale pekne šetrne čiže ako si napísal ...2000 otáčok cca...alebo ho ráno prešunúť cez obchvat, zohriať ho a spraviť o 10km viac.
Lebo keď ráno na ňom budem chodiť šetrne tak sa mu nemôže nič stať nie ?

možnosť ,,a,, alebo ,,b,, alebo je to to isté :)
Myslim, ze ist kilometre navyse pre zohriatie je totalne zbytocne z jednoducheho dovodu. Pokusim sa to napisat tak, aby to bolo pochopitelne.
Ked prejdes 15 km, motor sice zohrejes, ale hacik spociva v tom, ze prvych 5 km tak ci tak prejdes so studenym motorom. Cize motor si "prejde tym istym" opotrebovanim + pribudnu dalsie km. Cize v konecnom dosledku motor opotrebujes viac, lebo ani dalsie km este nie je na prevadzkovej teplote, mozno tych poslednych 5 km. Cize nadchadzat kvoli zohrievaniu je absolutny nezmysel. :D
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od cereus » 18.12.2011 00:45

spoofan píše:Otacky by si mal drzat medzi 1500-2000...ale aby ti nepadli otacky, tak musis preradovat cca pri 2200-2300...
s podtacanim opatrne...dvojhmota je svina
No ved prave aj tu dvojhmotu sa snazim setrit (v ramci normy samozrejme). Tak potom asi na to idem celkom dobre. V zime preradujem prave okolo 2200-2300, v lete som to vytahoval tak do 2500.
Cize to rozmedzie 1500-2000 sa tyka jazdy ustalenou rychlostou, nie rozbehu. Tak som to pochopil.

Este ma napada 1 otazka. Do akej teploty ho setrite? Viem, ze sa to tu uz niekde riesilo, ale cim viac nazorov a skusenosti, tym lepsie. :D
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
zajo21
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 567
Registrován: 29.11.2010 11:14
Bydliště: Dubnica n/Váhom / BA
Kontaktovat uživatele:

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od zajo21 » 18.12.2011 01:07

cereus píše:Do akej teploty ho setrite?
Ja sa snažím až dokedy nedosiahne prac. teplotu až potom mu dávam poza uši (vrámci normy samozrejme :twisted: ),
ale väčšinou už pri teplote okolo 60 - 70 ho vytlačím na 2500 rpm a to potom pekne pri preradeni padne na tých 2000 a to sa mi zdá byť akurát.
FOrd-FOcus II, 1.6 TDCi, 66 KW, Black-Panther Obrázek galéria -> TU
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od V12 » 18.12.2011 12:23

Crush2 píše:dochladíš turbo ? za tých 11 km aj zohreješ motor na 90°C ??? ....a turbo sa dochladzuje ked mu peckuješ napr. na diaľnici a potom zastavíš na benzinke ne ?
Ked tych 11 km frcim po dialnici 130 - 140, ono sa to zohreje. Na 90 nie, ale zohreje. Aku teplotu ma olej, netusim, Fofo nedisponuje vychytavkou od zabozrutov zobrazujucou teplotu oleja. Turbo dochladzujem iba po pripadnej predvadzacke na zasnezenom parkovisku :mrgreen: Ked bolo minulu zimu rano -18, ani 15km 140-tkou motor nezohrialo na 90. V 140 podla tacho (GPS 135) ma motor 2500 otacok, co je pre mna maximum na studeno, takze tymto mu rozhodne neublizujem. Vobec sa netreba bat natocit to, oskriabat a pomaly bez vytacania vyrazit. Nic sa tomu nemoze stat. Oleje 5W maju dobru cerpatelnost do -20, takze toto je bez obav. Tym, ze to nechas poklepkat na volnobehu pocas ometania / oskriabavania auta sa motor sice nezohreje, ale premaze. A prave o to ide, aby boli vsetky diely perfektne premazane.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od cereus » 18.12.2011 22:16

zajo21: Vdaka!

V12: Trochu podpichnem. Aj ked je 2500 rpm maximum za studena, tak 2500 na trojke pri 70 km/h nie je ani zdaleka to iste ako 2500 pri 140 km/h. Motor pracuje s ovela vacsim zatazenim. Takze ja si myslim, ze riadne davas do tela, ked ho zenies studeny 140-kou. Ale neber to v zlom, je to len vec nazoru. :D

Inak k tomu "predhrievaniu" motora na volnobeh pred jazdou. Dnes som chvilu sledoval na PP teplotu po nastartovani na volnobeh a nema to ziadny vyznam, jedine to premazanie. Teplota po minute na volnobehu stupla horko-tazko o 2-3 stupne, co naozaj nema vyznam.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Kombík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 02.01.2009 18:42
Bydliště: Přerov

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od Kombík » 18.12.2011 22:23

Jedno nastartování studeného motoru se rovná opotřebení po 100 až 200 km jízdy teplého motoru:lol: :lol: :lol:
FOCUS 1.6 16V kombi modrá metalíza 2001

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od cereus » 18.12.2011 22:54

Co sa da vlastne povazovat za start studeneho motora?
Mne sa dost casto stava, ze auto odstavim na 1-2 hodiny, vybavim veci a idem dalej. Ked startujem, motor je este teply (okolo 40-50), ale samozrejme od prevadzkovej teploty to uz je daleko. Je to to iste, ako start uplne studeneho motora? Predpokladam, ze nedostane az tak zabrat.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie

Příspěvek od Eidž » 19.12.2011 06:33

Nějak nechápu, co řešíte.
Ano, start je pro motor horší, než ustálených chod při ohřátém oleji. Tak kvůli tomu nebudu startovat a nechám motor běžet????
Chci jet do práce. Je mínus 5C. V noci pršelo, auto zabalené. Nastoupím, nastartuji, zapnu ohřev všeho. Jdu ven škrábat světla, boky. Vrátím se, setřu čelní, zadní okno, jedu. Než se dostane do pracovní oblasti - u MKI nemáme stupně C, ale jen plné bílé a pracovní oblast a červené pole, jedu kolem 2000 ot. Rozhodně nepodtáčím, ale přes 2500 taky nejdu. Jak se ohřívá, tak postupně přidávám. Rozhodně nedávám 5, než se dostanu do pracovní oblasti.

Ano, studený start není to pravé ořechové, ale auto potřebuji na ježdění. Pokud bych jej měl na sváteční cesty, tak v listopadu jej zazimuji do garáže a dělám jen kondiční jízdu, když je sucho a není nasoleno.

Moje zkušenosti mi radí, že auto, které každý den jede, tak nastartuje i v -20C. Je prostě v lepší provozní kondici, než auto, které 10 dnů stojí a pak chci při -5C nastartovat.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti