1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 04.02.2012 14:59
1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
zdravím, pročetl jsem celé fórum s podobnými problémy, ale nenašel jsem žádnou pořádnou odpověď, teď k problému:
auto mi zničeho nic začlo fest cukat, přestalo táhnout, po chvilce to ustalo, jel jsem dál, pak zase trochu, vyšlápl jsem spojku, prošlápl motor a ok, po 2km zacukalo a zdechlo, ani nešlo natočit, chytlo, ale hned zdechlo. Cca po 10 minutách jsem to v pohodě natočil, ale po sešlápnutí plynu se to začlo hádat jako prase. auto jsem nechal odvézt do servisu. Vyměnil se palivový filtr, na diagnostice ve fordu vymazali chyby, auto bez problémů, tak do toho sedli i s diagnostikou a jeli to projet, auto jim začalo cukat, zdechlo, ale diagnostika neukázala nic závažného, pořád jen nějaké závady kolem palivového systému, tak jsme vyndali nádrž, vycucli naftu a vyčistili komplet palivový systém, dali jsme novou naftu a nic, hádá se to ještě víc, nevíme, co s tím.
Tady jsem četl o EGR, čidle váhy vzduchu, nějakých uvolněných kontaktech na čerpadle, ale diagnostika nic takového neukazuje, commonraily makají v pohodě, tankuju shell a vervu, co s tím může být?
Díky za radu, rok je to 07´ najeto 162.000km, DPF měněn ve 120, problém jsem s ním nikdy neměl.
auto mi zničeho nic začlo fest cukat, přestalo táhnout, po chvilce to ustalo, jel jsem dál, pak zase trochu, vyšlápl jsem spojku, prošlápl motor a ok, po 2km zacukalo a zdechlo, ani nešlo natočit, chytlo, ale hned zdechlo. Cca po 10 minutách jsem to v pohodě natočil, ale po sešlápnutí plynu se to začlo hádat jako prase. auto jsem nechal odvézt do servisu. Vyměnil se palivový filtr, na diagnostice ve fordu vymazali chyby, auto bez problémů, tak do toho sedli i s diagnostikou a jeli to projet, auto jim začalo cukat, zdechlo, ale diagnostika neukázala nic závažného, pořád jen nějaké závady kolem palivového systému, tak jsme vyndali nádrž, vycucli naftu a vyčistili komplet palivový systém, dali jsme novou naftu a nic, hádá se to ještě víc, nevíme, co s tím.
Tady jsem četl o EGR, čidle váhy vzduchu, nějakých uvolněných kontaktech na čerpadle, ale diagnostika nic takového neukazuje, commonraily makají v pohodě, tankuju shell a vervu, co s tím může být?
Díky za radu, rok je to 07´ najeto 162.000km, DPF měněn ve 120, problém jsem s ním nikdy neměl.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 04.02.2012 14:59
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
kéž by to bylo aspoň něco, ikdyž vstřiky jsou docela mrda, ale věděl bych, co s tím je...
myslím, ale že by to diagnostika ukázala, nebo se pletu?
myslím, ale že by to diagnostika ukázala, nebo se pletu?
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
No to myslím, že někdo psal, že jdou z nich vyčíst nějaký hodnoty přes diagnostiku a nebo zkusit ještě baňkový test kolik pouštěj do přepadu a nebo je rovnou poslat na proměření 

- eda.davids
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 14.03.2010 18:50
- Bydliště: Jižní čechy
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Tam bych taky začal ,kontrolou tlaku railu.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Na Rumbovom FFI 1.8TDCI sa mi podarilo vycitat vyrovnavacie davky vstrekovacov pri volnobehu :

To je velmi dobry ukazovatel ich stavu. Na mojich turbokachliach sa mi to ale nepodarilo - stale to ukazovalo nuly
Ak s diagnostikou za jazdy neprisli na nic, treba vymenit servis. Treba monitorovat vsetky data ovplyvnujuce vykon - napr.
- teplota nasavaneho vzduchu
- MAP
- MAF
- polohu VGT
- polohu EGR
- tlak v raile
- polohu plynu
Dobre je aj osciloskopom kontrolovat vystupy zo snimacov polohy vacky a klukovky. Akykolvek vypadok tahu sa MUSI prejavit na niektorej z tychto velicin.

To je velmi dobry ukazovatel ich stavu. Na mojich turbokachliach sa mi to ale nepodarilo - stale to ukazovalo nuly

- teplota nasavaneho vzduchu
- MAP
- MAF
- polohu VGT
- polohu EGR
- tlak v raile
- polohu plynu
Dobre je aj osciloskopom kontrolovat vystupy zo snimacov polohy vacky a klukovky. Akykolvek vypadok tahu sa MUSI prejavit na niektorej z tychto velicin.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Mne presne takéto problémy sposoboval zanesený snímač polohy kľukovky (CKP) prachom zo spojky kompresoru klimatizácie. (tiež po cca 150 000 km)
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=135
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=135
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8461
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
V12: z jakýho programu je to graf?
Jak tomu mám rozumět? Jak na to koukám tak je to záznam z nějaký jízdy a volnoběhu tam moc nevidím. Evidentně C a D(3. a 4. válec?) jsou dost rozházený. Je lepší když jde do + hodnot nebo - hodnot? Když jde do plusu tak to značí, že je "horší" komprese a musí tím pádem vstřik íc dávkovat?
Sorry za to hafo otázek, ale nejde to jinak

Jak tomu mám rozumět? Jak na to koukám tak je to záznam z nějaký jízdy a volnoběhu tam moc nevidím. Evidentně C a D(3. a 4. válec?) jsou dost rozházený. Je lepší když jde do + hodnot nebo - hodnot? Když jde do plusu tak to značí, že je "horší" komprese a musí tím pádem vstřik íc dávkovat?
Sorry za to hafo otázek, ale nejde to jinak


Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Taky to takhle vypadá,že odchází turbo regulace spíná špatně a může i vyhořet nutná kontrola a nejezdit.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
lucky.jack :
Je to zo ScanXL Pro s rozsirenou Ford diagnostikou.
Vyrovnavacie davky by mali byt co najblizsie nule. Z grafu je zrejme, ze po prekroceni cca 1400 rpm RJ nastavi vyrovnavanie na nulu.
Z grafu dalej vidiet, ze vstrekovac C ma zjavne mierny problem. Podla viacerych zdrojov ale je hranicna hodnota +/- 1 miligram a k tej sa to neblizi, takze Rumbo moze spavat este relativne pokojne.
Na velkost vyrovnavacej davky ma vplyv fyzicky stav vstrekovaca. Ak je korekcia kladna, vstrekovac davkuje malo, pretoze je asi pripchaty. A naopak, ak je korekcia zaporna, vstrek dava privela, pretoze pomaly zatvara (asi drhne). Pomale zatvaranie moze sposobit aj privelke prepady, z coho potom vyplyvaju zname nasledky - nudzak po dlhsej poziadavke plneho vykonu.
Je to zo ScanXL Pro s rozsirenou Ford diagnostikou.
Vyrovnavacie davky by mali byt co najblizsie nule. Z grafu je zrejme, ze po prekroceni cca 1400 rpm RJ nastavi vyrovnavanie na nulu.
Z grafu dalej vidiet, ze vstrekovac C ma zjavne mierny problem. Podla viacerych zdrojov ale je hranicna hodnota +/- 1 miligram a k tej sa to neblizi, takze Rumbo moze spavat este relativne pokojne.
Na velkost vyrovnavacej davky ma vplyv fyzicky stav vstrekovaca. Ak je korekcia kladna, vstrekovac davkuje malo, pretoze je asi pripchaty. A naopak, ak je korekcia zaporna, vstrek dava privela, pretoze pomaly zatvara (asi drhne). Pomale zatvaranie moze sposobit aj privelke prepady, z coho potom vyplyvaju zname nasledky - nudzak po dlhsej poziadavke plneho vykonu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8461
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Len to s tym klananim neprehanaj, su to zozbierane mudrosti inych ludi, prevazne motorarov a informacii z roznych for.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8461
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Beru na vědomí 

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 04.02.2012 14:59
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
čidlo na polohu kladky je prý čisté, tak jsem zase tam, kde jsem byl, Ford prohlásil, že asi možná čerpadlo, přijde mi, že oni tam snad ani nic jiného neznají, ale kdyby to bylo čerpadlo, tak to dělá furt a ne někdy...
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Vykašli se na FORD a dej to nějakýmu jinýmu automechanikovy, jsou to jenom výměnkáři. To bylo stejný na firemním transitu nějaký tddi, a pak přišli, že je v háji čerpadlo, tak ho vyměnili a byl klid a cena? Kolem 70 000kč



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 1 host