spojka

Odpovědět
Uživatelský avatar
bluepeter
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko-Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: spojka

Příspěvek od bluepeter » 09.03.2012 23:53

Zdravim chalani mne sa teraz v zime deje taka vec ze ked je auto uplne chladne a nastartujem stlacim spojku a pomaly ju na volnobeh pustam tak v mieste kde zabera sa mi ozve rapcanie. Ked prejdem cca 3-4 km uz to nerobi , tak isto ked je vonku +7 a vyssie. Iba ked je zima a kym neprejdem par km. Spojka sami zda ze zabera normalne , nepreklzuje a ani zotrvak nechrasti ked vypnem motor . Mam najzdenych skutocnych 110000 km . Neviete co by to mohlo byt?
Ford FOCUS II 2.0 TDCI (100kw/136ps) Verzia SPORT r.v. 2005/8 Pruzenie Eibach Pro-Kit
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: spojka

Příspěvek od V12 » 11.03.2012 11:10

Si si isty, ze to ide od spojky ? Nie je to zvuk vstrekovacov ? Hoci po 110k km by mali byt este v bezvadnej kondicii.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
bluepeter
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko-Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: spojka

Příspěvek od bluepeter » 14.10.2012 23:01

ee vstreky a čerpadlo boli menené pri 94000 km za nové žiaden repas. Od zimy ked sa začalo oteplovat mi to do teraz nerobí uvidíme ked klesnú teploty. Zdá sa mi že sa nejako ťažšie radí , nie tak plinule ako pred tým.
Ford FOCUS II 2.0 TDCI (100kw/136ps) Verzia SPORT r.v. 2005/8 Pruzenie Eibach Pro-Kit
Obrázek

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: spojka

Příspěvek od Marod22 » 15.10.2012 07:16

Vstreky a čerpadlo menené pri 94000???...si si naozaj istý tým nájazdom? Alebo si mal len krásne vyplnenú servisnú knižku pri kúpe dovezeného auta? :!:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: spojka

Příspěvek od V12 » 15.10.2012 09:09

Pravdepodobnost, ze vstreky odidu po 90k km je extremne mala, pokial to auto jazdilo v zahranici a neliala sa do toho nejaka fakt podradna nafta. Bol folklor hovorit, ze "nafta do traktorov", je to ale nezmysel, pretoze vsetky nove stroje v ramci EURO V maju uz tiez commonraily, ktore by sa nejakym smejdom velmi lahko otravili. Skor si myslim, ze to auto ma daleko cez 200k km a toto je zaciatok jeho konca.
Ja som menil vstreky po 160k km, jeden bol KO, druhy takmer KO a zvysok ako tak OK. Prejavy :
- po nastartovani pri teplotach pod 5 stupnov hlasity prejav traktora, silna nepravidelnost chodu, kolisanie otacok, biely dym zapachajuci naftou
- po miernom zohriati (stacila minuta) motor dosiel k rozumu a ani necmudil, ani netraktoroval
- po nastartovani pri teplote pod -5 stupnov start na 3 valce, husty biely dym cca minutu s intenzivnou aromou nespalenej nafty
- oblaky cierneho dymu po akceleracii
Vymena vstrekovacov potlacila problemy po nastartovani o cca 10 stupnov dole, pred aj po vymene ale motor bol schopny natocit aj pri -20. Podotykam, ze zhavice boli nove, EGR cisty.
To ze odislo cerpadlo po 90k km, neverim. To skor po 290k :twisted:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
bluepeter
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko-Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: spojka

Příspěvek od bluepeter » 16.10.2012 10:03

Tak KM su skutočné auto kupované od znameho nemca ktory bol prvý majitel. Pre istotu som si aj zavolal do servisu kde bol servisovany a kde mi to aj potvrdily . Vstreky a čerpadlo sa menily preto lebo , časom som spozoroval že auto ked je studene tak po naštartovaní mu jemne kolisali otáčky kym sa aspon trošička nezahrial. Tak som to riešil v origo Ford servise , tam ho pichly na diagnostiku a povedaly vada EGR . Tak sa vymenilo EGR a zmena žiadna , tak povedaly to bude EVR tak sa vymenilo EVR a zmena žiadna. Potom sa mi stalo to že som auto naštartoval a otačky padly na 500 a žiadna reakcia na plyn. Stačilo vypnut a parkrat naštartovat a naskočil normalne. Stalo sa mi to aj vo forde ked som bol menit gumy. Mechanik stal a nechapal že čo to je že to ešte nevidel. Dal ho hned na diagnostiku a tma žiadna chyba dal naštartoval dal LIVE data a tam hodnoty ako u noveho auta. Skušal vypinat vstrek za vstrekom a všetko OK . Tak som dalej jazdil a stalo sa to iba sem tam. Potom som bol na serviske kde menily palivak , stale som sa dožadoval opravy toho divneho štartovaniA , povedaly mi že ked menily palivak tak tam našly par drobnučkých piliniek , takže čerpadlo mam určite chytene a vstreky tiež takže toto je určite pričina toho štartovania. Povedaly že mam jazdit kým to neklakne a potom to nechat vzmenit. Tak som jazdil a začal zhanat Vstreky a Cerpadlo , tak sa mi ich podarilo po znamosti zohnat cely set za 1980eur. Auto jazdilo viac menej OK až jedneho dna som rano nenaštartoval proste toči toči a nič. Tak auto šup na odtahovku a podme do Diesel BOSCH servisu. Dal som im vstreky čerpadlo. všetko vymenily komplet palivovu sustavu prečistily. Auto som si prevzal a čo sa na druhy dne nestalo idem štartovat auto naskočí otačky 500 žiadna reakcia na plyn čierny dym. MNa dobre že ne*je*blo . PO roku laborovania a vlastneho patrania (naštudoval som si komplet servisné školenie mechanikou ford pre tento konkrétny motor) som prišiel nato že to štartovanie mala na svedomí škrtiaca klapka na saní ktora sa zasekávala v polohe zavrete.
Ford FOCUS II 2.0 TDCI (100kw/136ps) Verzia SPORT r.v. 2005/8 Pruzenie Eibach Pro-Kit
Obrázek

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: spojka

Příspěvek od Komi » 16.10.2012 10:34

je neuveritelne ze takuto chybu nevedia vo Forde odhalit - napis v ktorom meste !
jedna sa o jednu z najcastejsich chyb tohoto motora, na nemeckom fore je o tom napisane mnoho vratane detailnych fotiek ako to vnutri vyzera ...
Přílohy
klapka2.0_1.jpg
klapka2.0.jpg
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
bluepeter
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko-Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: spojka

Příspěvek od bluepeter » 16.10.2012 12:00

Komi tak vo forde HE netušily čo to je ale oni potom objavili tie pilinky. A vo Forde KE mi povedali že je to ventil EVR . To čo je na tých fotkach lebo to nepoznavam , moja škrtiaca klapka je ovladana podtlakom ide k nej len podtlakova hadička a klapka sa neda rozobrat, to su vnutornosti tej klapky alebo čo je to na tých foto ?
Ford FOCUS II 2.0 TDCI (100kw/136ps) Verzia SPORT r.v. 2005/8 Pruzenie Eibach Pro-Kit
Obrázek

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: spojka

Příspěvek od Komi » 16.10.2012 12:23

tu su aj fotky celej klapky nielen toho plastoveho prevodu nahonu osky klapky, je tam este viac fotiek
Přílohy
klapka2.0_komplet_1.jpg
klapka2.0_komplet.jpg
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: spojka

Příspěvek od V12 » 17.10.2012 11:50

Piliny v palivovom filtri nemusia automaticky znamenat fatalnu vadu cerpadla. Je viacero pripadov, ze mechanik nasiel v nadobe plno pilin, automaticky dal cerpadlo aj vstreky na test s vysledkom, ze je vsetko v najvacsom poriadku. A te viacero info, ze piliny su aj vo filtroch zanovnych aut s nabehom 20 - 30k km.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: spojka

Příspěvek od vita_k » 17.10.2012 13:19

kdyztak me nekdo poucte, to vite skoly nemam :), ale jak by se jakykakoli pilina mohla dostat z cerpadla do filtru? Neni nahodou filtr pred cerpadlem? Furt me to vrta hlavou. ani to co pritece z prepadu netece pres filtr
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: spojka

Příspěvek od spanel » 17.10.2012 13:23

Pokud to z přepadu teče z5 do nádrže, tak to asi z nádrže zase šupem jede do filtru? :?:
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: spojka

Příspěvek od spanel » 17.10.2012 13:28

Komi píše:tu su aj fotky celej klapky nielen toho plastoveho prevodu nahonu osky klapky, je tam este viac fotiek
Jó, dříve se věci dělaly z kovu, aby vydržely, dnes se to udělá z plastu a jde to do kytek. S podobnou "inovací" jsem se setkal ještě u Š125L, kdy mi přestalo počítat počítadlo najetých km. Když jsem to rozdělal, tak jsem zjistil, že ozubené kolečko prevodu je sice mosazné, ale šnek převodu již byl inovačně vyroben z plastu a protože ten, kdo to montoval dohromady, to málo zapustil do sebe a mosaz vyhlodala plast a kolečko se bez záběru protáčelo.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: spojka

Příspěvek od vita_k » 17.10.2012 14:42

ajo, asi jo, jsem trouba. Nejak jsem si rikal, ze uz se to zpatky z nadrze nemuze nasat, ale zrejme i muze.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8449
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: spojka

Příspěvek od lucky.jack » 05.12.2012 19:52

Neví někdo jaký výrobce spojky a setrváku je u 1.6 tdci? Je tam SACHS? Nebo je to zase co ves to jinej pes...?
A nebo ještě jinak...je možný zkombinovat řekněme setrvák sachs a spojku s ložiskem třeba od luku nebo valea?
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti