1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Odpovědět
vítek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 04.02.2012 14:59

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vítek » 13.12.2012 15:40

jak jsem psal v mailu, diagnostika čidlo vůbec neukázala, vyměnili jsme ho zkušebně (jediné, co diagnostika ukazovala byl tlak na rampě "0" a čerpadlo tlačilo) a pomohlo to...

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 13.12.2012 16:10

sel bych asi taky po cidlu na rampe... Pak asi regulator podtlaku pro turbo...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 13.12.2012 16:19

Ale uplne nejdriv bych zkusil, jestli se cukani deje jen pri regeneracich. Pripojit ELM 327 + diagnostiku Torque (nebo jinou) a pridat si hlidani teploty katalyzatoru/dpf. Navod poskytnu, je-li treba.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Qrx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11.12.2012 14:54

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Qrx » 14.12.2012 08:26

No já nejsem vůbec zasvěcený. Co myslíte rampou? Co to je, a k čemu?
Měnili mě ten ERG ventil i s čidlem, to není ono?

PS: Jak to tak tady furt pročítám tak hodně lidem pomohlo zaslepení toho ERG ventilu (ale opravce mi sdělil, že jsou dva druhy ventilů a že tento ventil by zaslepit nešel, že by to ŘJ poznala. :(

Nejradši bych vykuchal PDF a zaslepil ERG. Protože co tak čtu a zjišťuji, tak jsou to pouze výmysly chorejch ekologů.
Ale mám strach, že tím bych auto definitivně poslal do věčnejch lovišť.
Přitom to mohl být tak dobrej motor...

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 14.12.2012 09:03

Qrx píše: PS: Jak to tak tady furt pročítám tak hodně lidem pomohlo zaslepení toho ERG ventilu (ale opravce mi sdělil, že jsou dva druhy ventilů a že tento ventil by zaslepit nešel, že by to ŘJ poznala. :(
Nejradši bych vykuchal PDF a zaslepil ERG. Protože co tak čtu a zjišťuji, tak jsou to pouze výmysly chorejch ekologů.
Mam egr zaslepen a dpf vykuchan. Tohle urcite nepomuze.

rail-rampa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
egr:
http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

Co ta diagnostika? Zkusil bys to?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Marod22 » 14.12.2012 10:44

Mam egr zaslepen a dpf vykuchan. Tohle urcite nepomuze.
Vita ty si hotový environmentalista :mrgreen: :totlsmile:

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 14.12.2012 12:34

jj, to kvuli tomasonovi:) Ale jezdim dost na kole do zamestnani, takze nejaky ten NOx usetrim na tom:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Qrx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11.12.2012 14:54

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Qrx » 14.12.2012 14:34

No rád bych zjistil čím to je. Regeneraci PDF jsem u auta nikdy nepoznal - nikdy jsem nezjistil že by to začlo dělat. (před cukáním). Vita_k máte servis, nebo jak?
A když to máte vykuchaný a zaslepený, tak to taky muselo něčemu pomoct, nebo naopak?
Podle těch všech zkušeností, každýmu to jen prospělo (Teda pokud se mu nerozhodil motor - cukání a pod). Ale když ten ERG zaslepily a PDF vyhodily a přečipování bylo v pohodě, tak každej to jen chválil, že už mají po problémech a spotřeba jak fík...
No chtěl bych najít servis kterej je na toto machr a nebojí se toho. Někdo hodně doporučoval v Novém městě. Kdo to dělal Vám (Vita_k)?

No ale nejdřív bych chtěl vyřešit problém s cukáním - tak to čidlo na rampě bych určitě zkusil a pak ještě bych zkusil čidlo polohy klikovky, případně dávkovací ventil čerpadla.
Jinak už nevím (možná ještě řídící jednotka)...

vítek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 04.02.2012 14:59

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vítek » 14.12.2012 14:45

DPF vyndat a přeprogramovat jednotku je nesmysl, bude to kravit pořád, prostě je to neoriginál zásah do ŘJ, když potom půjde auto do servisu, bude problém s napojením, třeba nebude ani komunikovat...
doporučuju borce, co to dělal mě, je z Havlíčkova Brodu, úprava DPF (provrtá se na třech místech v určité poloze - jednotka vyhodnocuje tlaky před a za v pořádku a nemusí regenerovat, případná regenerace jednou za 1000km není nijak poznat a proběhne bez jakýchkoliv problémů), chce za to 4500,-

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 14.12.2012 15:03

no regenerace se da poznat nekdy opravdu jen pres tu diagnostiku. Ja=absolutni amater (zadnej servisak) mam na to telefon s androidem a tento program - stoji 5 dolaru:
https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=en
k tomu je nutny adapter elm327
http://aukro.cz/bluetooth-diagnostika-e ... 44966.html
Zapojis to do zasuvky pod volantem a udaje z motoru, chyby si zobrazim na telefonu. Nic jednodussiho:) Programy existuji i pro notebooky.

Mam to vykuchane od fapoff, ale cukani se mi objevuje jednou za 300-400 i tak... Nekdy to neni poznat nekdy jo. Ale cuka to vzdy kdyz regeneruje. Tj teplota 450-500 stupnu celsia na katalyzatoru. Doporucuju zkusit, kdyztak vyradim pres SZ.

Priste bych sel do telce do http://moravia-tuning.cz/

Takze: Jestli se potvrdi u tebe cukani jen pri regeneracich, tak je potreba po odstraneni filtru DPF odstranit regenerace a je vyreseno.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 14.12.2012 15:05

vítek píše:DPF vyndat a přeprogramovat jednotku je nesmysl, bude to kravit pořád, prostě je to neoriginál zásah do ŘJ, když potom půjde auto do servisu, bude problém s napojením, třeba nebude ani komunikovat...
doporučuju borce, co to dělal mě, je z Havlíčkova Brodu, úprava DPF (provrtá se na třech místech v určité poloze - jednotka vyhodnocuje tlaky před a za v pořádku a nemusí regenerovat, případná regenerace jednou za 1000km není nijak poznat a proběhne bez jakýchkoliv problémů), chce za to 4500,-
Regenerace probihaji s kilometrovymi intervaly, takze provrtat nepomuze, regenerace treba nebudou tak caste, ale budou.

1000km to neni. Je to zrejme min. Kazdopadne kdyz to cuka s filtrem bude i bez filtru s nebo neprovrtanym.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

vítek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 04.02.2012 14:59

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vítek » 14.12.2012 15:42

regenerace je nastavena jedno za zhruba 1000km, ostatní jsou dle stavu DPF a vyhodnocení tlaků, čili čím víc DPF v prd.li, tím častější regenerace, ale na to cukání to opravdu vliv nemá...každopádně je to mnohem lepší a levnější varianta, než vyndat za 6000,- :perfect:

Qrx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11.12.2012 14:54

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Qrx » 14.12.2012 20:58

No já samozřejmě chci v prvé řadě vyřešit to cukání. Vykuchání PDF by mohlo pomoct. Dle mýho tam prostě nahrajou software z aut co PDF nemají a musí to být OK.
Ale stejně si myslím že je to něčím jiným. Díky za tip na program a diagnostiku.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od vita_k » 14.12.2012 21:15

Timto napadem jsem si taky samozrejme prosel, je to logicke - prehrat tam ten SW, kde neni DPF. doporucuji precist cele, neni to tak dlouhe:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Hanisek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 05.03.2011 21:34
Bydliště: Ostrava

Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?

Příspěvek od Hanisek » 18.12.2012 21:39

vítek píše:tak auto je prý opraveno, prý to dělalo čidlo na rampě, nové stojí 7500,-, ale sehnal mi ho za 1000,-, tak snad už bude vše ok (sakra, proč tomu nevěřím :cry: )
Ahoj,
mám problém s úplně stejným průběhem jak popisuješ. Taky jsem už metodou pokus / omyl vyměnil půlku auta a teď se mechanik chystá na čidlo. Diagnostika vypsala : Systém přívodu paliva nízké a vysoké napětí + druhá hláška: snímáč tlaku paliva.
Nevíš, jestli to samé bylo i u tebe? Díky za odpověď a gratuluju k vyřešení záhady. :cooler: Jestli teda mazel ještě jezdí...
Honza

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti