Čo sa týka toho benzínu 1.2 ...ten sa zohreje za 5 minut
TDCi v zime, zohrievanie, používanie
-
Crush2
- Nováček

- Příspěvky: 20
- Registrován: 03.12.2011 16:37
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Tak ale nemôže to byť jedno či ho vypneš studený alebo nie. Lepšie, keď sa zohreje nie ? Celý sa poriadne premaže ne ? Ja si myslím, že keby som ho každé ráno zohrial na 90°C tak by to bolo najlepšie nie ? inak po obchvate by sa ráno krásne zohrial.
Čo sa týka toho benzínu 1.2 ...ten sa zohreje za 5 minut
Čo sa týka toho benzínu 1.2 ...ten sa zohreje za 5 minut
- zajo21
- Pokročilý

- Příspěvky: 567
- Registrován: 29.11.2010 11:14
- Bydliště: Dubnica n/Váhom / BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
a práve preto by som ho vybral na Tvoju cestu do práceCrush2 píše:Čo sa týka toho benzínu 1.2 ...ten sa zohreje za 5 minut
Motor sa začne premazávať hned ked sa zapne olejová pumpa a tá fičí už ked motor nahodíš.Crush2 píše:Celý sa poriadne premaže ne ?
- spoofan
- Zkušený

- Příspěvky: 1421
- Registrován: 15.03.2010 21:56
- Bydliště: Praha/Malacky
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
teplota motora/oleja je dolezita pre optimalne mazacie schopnosti oleja...ale studenym olejom motor urcite nezadres...ak ho budes drzat do 2tis otacok.
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V
-
Crush2
- Nováček

- Příspěvky: 20
- Registrován: 03.12.2011 16:37
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
dobre takže čo je lepšie ? ísť do práce tých 5km na studenom motore ....ale pekne šetrne čiže ako si napísal ...2000 otáčok cca...alebo ho ráno prešunúť cez obchvat, zohriať ho a spraviť o 10km viac.
Lebo keď ráno na ňom budem chodiť šetrne tak sa mu nemôže nič stať nie ?
možnosť ,,a,, alebo ,,b,, alebo je to to isté
Lebo keď ráno na ňom budem chodiť šetrne tak sa mu nemôže nič stať nie ?
možnosť ,,a,, alebo ,,b,, alebo je to to isté
- spoofan
- Zkušený

- Příspěvky: 1421
- Registrován: 15.03.2010 21:56
- Bydliště: Praha/Malacky
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
myslim, ze 5 km za studena mu neuskodi...takze tych 15km si daj len ak sa ti naozaj chce
dolezite je motor netrapit zastudena...proste jazdit s lahkou nohou...a to je u 2.0 velmi tazke
dolezite je motor netrapit zastudena...proste jazdit s lahkou nohou...a to je u 2.0 velmi tazke
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V
- cereus
- Nováček

- Příspěvky: 155
- Registrován: 30.06.2011 22:53
- Bydliště: TT, SA
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Len ono je to s tym setrenim za studena trochu zlozitejsie kvoli nasim "dieslovym" dlhym prevodovkam.
Ja sa snazim samozrejme tiez studeny motor setrit, ale tazko hladam kompromis medzi nevytacanim a nepodtacanim. Vsade sa pise, ake je podtacanie skodlive. Takze nechcem ani podtacat. Napriklad ked jednotku potiahnem do spominanych 2000, dvojka mi spadne niekde okolo 1000. A to sa mi zda dost malo. Aj z dvojky na trojku sa mi zda 2000 malo, lebo trojka padne hlboko pod 1500 a to sa mi zda ako minimum pri tomto motore. Ako teda riesite studene rozbehy, aby to nebolo ani vytacanie ani podtacanie?
Ja sa snazim samozrejme tiez studeny motor setrit, ale tazko hladam kompromis medzi nevytacanim a nepodtacanim. Vsade sa pise, ake je podtacanie skodlive. Takze nechcem ani podtacat. Napriklad ked jednotku potiahnem do spominanych 2000, dvojka mi spadne niekde okolo 1000. A to sa mi zda dost malo. Aj z dvojky na trojku sa mi zda 2000 malo, lebo trojka padne hlboko pod 1500 a to sa mi zda ako minimum pri tomto motore. Ako teda riesite studene rozbehy, aby to nebolo ani vytacanie ani podtacanie?
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010
- spoofan
- Zkušený

- Příspěvky: 1421
- Registrován: 15.03.2010 21:56
- Bydliště: Praha/Malacky
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Otacky by si mal drzat medzi 1500-2000...ale aby ti nepadli otacky, tak musis preradovat cca pri 2200-2300...
s podtacanim opatrne...dvojhmota je svina
s podtacanim opatrne...dvojhmota je svina
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V
- cereus
- Nováček

- Příspěvky: 155
- Registrován: 30.06.2011 22:53
- Bydliště: TT, SA
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Myslim, ze ist kilometre navyse pre zohriatie je totalne zbytocne z jednoducheho dovodu. Pokusim sa to napisat tak, aby to bolo pochopitelne.Crush2 píše:dobre takže čo je lepšie ? ísť do práce tých 5km na studenom motore ....ale pekne šetrne čiže ako si napísal ...2000 otáčok cca...alebo ho ráno prešunúť cez obchvat, zohriať ho a spraviť o 10km viac.
Lebo keď ráno na ňom budem chodiť šetrne tak sa mu nemôže nič stať nie ?
možnosť ,,a,, alebo ,,b,, alebo je to to isté
Ked prejdes 15 km, motor sice zohrejes, ale hacik spociva v tom, ze prvych 5 km tak ci tak prejdes so studenym motorom. Cize motor si "prejde tym istym" opotrebovanim + pribudnu dalsie km. Cize v konecnom dosledku motor opotrebujes viac, lebo ani dalsie km este nie je na prevadzkovej teplote, mozno tych poslednych 5 km. Cize nadchadzat kvoli zohrievaniu je absolutny nezmysel.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010
- cereus
- Nováček

- Příspěvky: 155
- Registrován: 30.06.2011 22:53
- Bydliště: TT, SA
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
No ved prave aj tu dvojhmotu sa snazim setrit (v ramci normy samozrejme). Tak potom asi na to idem celkom dobre. V zime preradujem prave okolo 2200-2300, v lete som to vytahoval tak do 2500.spoofan píše:Otacky by si mal drzat medzi 1500-2000...ale aby ti nepadli otacky, tak musis preradovat cca pri 2200-2300...
s podtacanim opatrne...dvojhmota je svina
Cize to rozmedzie 1500-2000 sa tyka jazdy ustalenou rychlostou, nie rozbehu. Tak som to pochopil.
Este ma napada 1 otazka. Do akej teploty ho setrite? Viem, ze sa to tu uz niekde riesilo, ale cim viac nazorov a skusenosti, tym lepsie.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010
- zajo21
- Pokročilý

- Příspěvky: 567
- Registrován: 29.11.2010 11:14
- Bydliště: Dubnica n/Váhom / BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Ja sa snažím až dokedy nedosiahne prac. teplotu až potom mu dávam poza uši (vrámci normy samozrejmecereus píše:Do akej teploty ho setrite?
ale väčšinou už pri teplote okolo 60 - 70 ho vytlačím na 2500 rpm a to potom pekne pri preradeni padne na tých 2000 a to sa mi zdá byť akurát.
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Ked tych 11 km frcim po dialnici 130 - 140, ono sa to zohreje. Na 90 nie, ale zohreje. Aku teplotu ma olej, netusim, Fofo nedisponuje vychytavkou od zabozrutov zobrazujucou teplotu oleja. Turbo dochladzujem iba po pripadnej predvadzacke na zasnezenom parkoviskuCrush2 píše:dochladíš turbo ? za tých 11 km aj zohreješ motor na 90°C ??? ....a turbo sa dochladzuje ked mu peckuješ napr. na diaľnici a potom zastavíš na benzinke ne ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- cereus
- Nováček

- Příspěvky: 155
- Registrován: 30.06.2011 22:53
- Bydliště: TT, SA
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
zajo21: Vdaka!
V12: Trochu podpichnem. Aj ked je 2500 rpm maximum za studena, tak 2500 na trojke pri 70 km/h nie je ani zdaleka to iste ako 2500 pri 140 km/h. Motor pracuje s ovela vacsim zatazenim. Takze ja si myslim, ze riadne davas do tela, ked ho zenies studeny 140-kou. Ale neber to v zlom, je to len vec nazoru.
Inak k tomu "predhrievaniu" motora na volnobeh pred jazdou. Dnes som chvilu sledoval na PP teplotu po nastartovani na volnobeh a nema to ziadny vyznam, jedine to premazanie. Teplota po minute na volnobehu stupla horko-tazko o 2-3 stupne, co naozaj nema vyznam.
V12: Trochu podpichnem. Aj ked je 2500 rpm maximum za studena, tak 2500 na trojke pri 70 km/h nie je ani zdaleka to iste ako 2500 pri 140 km/h. Motor pracuje s ovela vacsim zatazenim. Takze ja si myslim, ze riadne davas do tela, ked ho zenies studeny 140-kou. Ale neber to v zlom, je to len vec nazoru.
Inak k tomu "predhrievaniu" motora na volnobeh pred jazdou. Dnes som chvilu sledoval na PP teplotu po nastartovani na volnobeh a nema to ziadny vyznam, jedine to premazanie. Teplota po minute na volnobehu stupla horko-tazko o 2-3 stupne, co naozaj nema vyznam.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010
-
Kombík
- Nováček

- Příspěvky: 102
- Registrován: 02.01.2009 18:42
- Bydliště: Přerov
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Jedno nastartování studeného motoru se rovná opotřebení po 100 až 200 km jízdy teplého motoru:lol:

FOCUS 1.6 16V kombi modrá metalíza 2001
- cereus
- Nováček

- Příspěvky: 155
- Registrován: 30.06.2011 22:53
- Bydliště: TT, SA
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Co sa da vlastne povazovat za start studeneho motora?
Mne sa dost casto stava, ze auto odstavim na 1-2 hodiny, vybavim veci a idem dalej. Ked startujem, motor je este teply (okolo 40-50), ale samozrejme od prevadzkovej teploty to uz je daleko. Je to to iste, ako start uplne studeneho motora? Predpokladam, ze nedostane az tak zabrat.
Mne sa dost casto stava, ze auto odstavim na 1-2 hodiny, vybavim veci a idem dalej. Ked startujem, motor je este teply (okolo 40-50), ale samozrejme od prevadzkovej teploty to uz je daleko. Je to to iste, ako start uplne studeneho motora? Predpokladam, ze nedostane az tak zabrat.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: TDCi v zime, zohrievanie, používanie
Nějak nechápu, co řešíte.
Ano, start je pro motor horší, než ustálených chod při ohřátém oleji. Tak kvůli tomu nebudu startovat a nechám motor běžet????
Chci jet do práce. Je mínus 5C. V noci pršelo, auto zabalené. Nastoupím, nastartuji, zapnu ohřev všeho. Jdu ven škrábat světla, boky. Vrátím se, setřu čelní, zadní okno, jedu. Než se dostane do pracovní oblasti - u MKI nemáme stupně C, ale jen plné bílé a pracovní oblast a červené pole, jedu kolem 2000 ot. Rozhodně nepodtáčím, ale přes 2500 taky nejdu. Jak se ohřívá, tak postupně přidávám. Rozhodně nedávám 5, než se dostanu do pracovní oblasti.
Ano, studený start není to pravé ořechové, ale auto potřebuji na ježdění. Pokud bych jej měl na sváteční cesty, tak v listopadu jej zazimuji do garáže a dělám jen kondiční jízdu, když je sucho a není nasoleno.
Moje zkušenosti mi radí, že auto, které každý den jede, tak nastartuje i v -20C. Je prostě v lepší provozní kondici, než auto, které 10 dnů stojí a pak chci při -5C nastartovat.
Ano, start je pro motor horší, než ustálených chod při ohřátém oleji. Tak kvůli tomu nebudu startovat a nechám motor běžet????
Chci jet do práce. Je mínus 5C. V noci pršelo, auto zabalené. Nastoupím, nastartuji, zapnu ohřev všeho. Jdu ven škrábat světla, boky. Vrátím se, setřu čelní, zadní okno, jedu. Než se dostane do pracovní oblasti - u MKI nemáme stupně C, ale jen plné bílé a pracovní oblast a červené pole, jedu kolem 2000 ot. Rozhodně nepodtáčím, ale přes 2500 taky nejdu. Jak se ohřívá, tak postupně přidávám. Rozhodně nedávám 5, než se dostanu do pracovní oblasti.
Ano, studený start není to pravé ořechové, ale auto potřebuji na ježdění. Pokud bych jej měl na sváteční cesty, tak v listopadu jej zazimuji do garáže a dělám jen kondiční jízdu, když je sucho a není nasoleno.
Moje zkušenosti mi radí, že auto, které každý den jede, tak nastartuje i v -20C. Je prostě v lepší provozní kondici, než auto, které 10 dnů stojí a pak chci při -5C nastartovat.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti


