Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Odpovědět
Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 28.11.2009 20:59

Komi píše:ano to je ta riadiaca jednotka ventilatora a myslim ze aj tato tvoja by mohla byt vymenena
..áno - mala - a podľa protokolu i výzoru aj je... :mrgreen: :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od pavel28 » 11.02.2010 21:25

Tak už se to točí i mě :evil: :evil: Vyjedu z garáže,venku -10 a zapne se ventylátor.po chvili se zase vypne.Tyhle Fordy už mě začínají pěkně srát,asi půjde z domu!!!!!a vrátím se k bývalé značce.
NECHCETE NĚKDO C-MAXE ? :lol: :lol: 01/2007
Já si myslím,že za to může DPF.a není to porucha,ale to je jen můj názor.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 12.02.2010 21:14

Nemôže za to ani DPF samotný - ale soft pre DPF.
Je to nejaký "vedľajší účinok" - hlúpy, nezmyselný - ale je.
Snáď by mi páni z Forda nechceli povedať, že je nutné chladiť chladič, či nebodaj teleso DPF pri vonkajšej teplote trebárs -10°C a teplote motora povedzme 70 či 60°C?!
Alebo by sa niekto mohol nazdávať, že za takýchto podmienok je možné aby bežala regenerácia DPF? To hádam nie...
Neboj aj môj dnes šiel a to som zďaleka nemal pracovnú teplotu - "milujem" tú novú riadiacu jednotku ventilátora chladiča. Najradšej by som ju dal "polepšovne" pre neposlušné riadiace jednotky... :!: :!: :!: :idea: :roll: :wink:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od pavel28 » 13.02.2010 14:03

BobTDCi píše:Nemôže za to ani DPF samotný - ale soft pre DPF.
Je to nejaký "vedľajší účinok" - hlúpy, nezmyselný - ale je.
Snáď by mi páni z Forda nechceli povedať, že je nutné chladiť chladič, či nebodaj teleso DPF pri vonkajšej teplote trebárs -10°C a teplote motora povedzme 70 či 60°C?!
Alebo by sa niekto mohol nazdávať, že za takýchto podmienok je možné aby bežala regenerácia DPF? To hádam nie...
Neboj aj môj dnes šiel a to som zďaleka nemal pracovnú teplotu - "milujem" tú novú riadiacu jednotku ventilátora chladiča. Najradšej by som ju dal "polepšovne" pre neposlušné riadiace jednotky... :!: :!: :!: :idea: :roll: :wink:
Já jenom doufám,že to nezpůsobí nějaké větší problémy.Dneska jsem vyjel z garáže,a vůbec nic a v týdnu nejméně 4x.Zajímalo by mě,jestli se to spustí i za jízdy a nebo když je to zahřáté na prov. teplotu.Jediné co jsem vypozoroval,tak když jsem vyjel z garáže -5sC. a spustil se ventilator,tak po ujetí asi 200m.už byl vypnutý.A v létě jsem o něm nevěděl vůbec. 8O
Naposledy upravil(a) pavel28 dne 14.02.2010 11:37, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od pavel28 » 14.02.2010 11:34

Možná je to blbost,ale možná jsem u sebe vyřešil ten ventilátor,až teprve dneska jem si všiml,že jezdím asi celou zimu se zapnutou klimatizací.V létě se mě to samo od sebe nezapínalo až tet v zimě a protože mám vyhřívanou garáž,v které je asi +8 až 10sC,tak se mě sepl ventilátor,ale jak jsem vyjel ven,teplota spadla rychle dolů,tak se klima vypla a tím i ventilátor.Když jsem stál venku např. v práci,a bylo pod +4sC. tak se ventilátor nesepl.
Tak uvidím co to bude dělat v létě. :?: :?:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 17.02.2010 17:59

Ak DPF máš - tak si bude žiť svojim životom tak či tak.
Bol si na zvolávačke Fordu - kde menia riadiacu jednotku ventilátora chladiča? Každý kto ju absolvuje už má úplne "intelektuálny" ventilátor - ktorý si sám od seba kedykoľvek sám zmyslí že sa mu chce krútiť - tak sa krútiť začne...aj ke´d je mínus 5 či 10°C... 8O :? :roll: :idea:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Radekjo » 17.02.2010 18:36

A v čem Vás běh ventilátoru omezuje? Vybíjí baterku je hlučný nebo něco jiného?
Jenom to že ochlazuje vodu ve velkém okruhu a na to je vyvinutý.
Na topení to nemá žádný vliv. :roll:
Tak proč?
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 17.02.2010 19:04

Radekjo píše:A v čem Vás běh ventilátoru omezuje? Vybíjí baterku je hlučný nebo něco jiného?
Jenom to že ochlazuje vodu ve velkém okruhu a na to je vyvinutý.
Na topení to nemá žádný vliv. :roll:
Tak proč?
No rád ti ho "darujem" - ak by tebe neprekážal..hihi...
Áno pocit hluku, potom blbý pocit - že zbytočne veľký odber prúdu - tým i vyšší odber z alternátora(tzn. i väčší odber z výkonu motora), nepríjemný pocit, že sa skôr opotrebuje elmotor ventilátora či jeho ložiská. :idea: :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Radekjo » 17.02.2010 19:20

No rád ti ho "darujem" - ak by tebe neprekážal..hihi...
Áno pocit hluku, potom blbý pocit - že zbytočne veľký odber prúdu - tým i vyšší odber z alternátora(tzn. i väčší odber z výkonu motora), nepríjemný pocit, že sa skôr opotrebuje elmotor ventilátora či jeho ložiská. :idea: :roll:[/quote]

To jsem nevěděl že když v autě zapnu spotřebič tak mi klesne výkon motoru :D
Myslíš že konstrukce motoru a ložisek ventilátoru je až tak špatná a nevydrží v celku těch pár dní provozu? :lol:
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Komi » 18.02.2010 07:00

To jsem nevěděl že když v autě zapnu spotřebič tak mi klesne výkon motoru

ze by perpetum mobile predsa len existovalo ?
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 18.02.2010 07:23

Radekjo píše:No rád ti ho "darujem" - ak by tebe neprekážal..hihi...
Áno pocit hluku, potom blbý pocit - že zbytočne veľký odber prúdu - tým i vyšší odber z alternátora(tzn. i väčší odber z výkonu motora), nepríjemný pocit, že sa skôr opotrebuje elmotor ventilátora či jeho ložiská. :idea: :roll:
To jsem nevěděl že když v autě zapnu spotřebič tak mi klesne výkon motoru :D
Myslíš že konstrukce motoru a ložisek ventilátoru je až tak špatná a nevydrží v celku těch pár dní provozu? :lol:[/quote]

No myslím si, že to je napočítané - aby to tie ložiská i komutátor vydržali - ale toho hlúpeho pocitu sa i tak nezbavíš...
No väčší odber znamená, že regulácia alternátora musí zvýšiť budiaci prúd - teda čím viac vyrábaš, tým väčšiu "brzdnú" silu to má...z motora si môže ukradnúť asi tak 2-5kW/možno i viac - podľa toho koľko má ten ktorý alt. výkon na štítku/ podľa odberu - keď povedzme ide dobíjací prúd na maximum možností altíka.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od pavel28 » 18.02.2010 08:39

BobTDCi píše:Ak DPF máš - tak si bude žiť svojim životom tak či tak.
Bol si na zvolávačke Fordu - kde menia riadiacu jednotku ventilátora chladiča? Každý kto ju absolvuje už má úplne "intelektuálny" ventilátor - ktorý si sám od seba kedykoľvek sám zmyslí že sa mu chce krútiť - tak sa krútiť začne...aj ke´d je mínus 5 či 10°C... 8O :? :roll: :idea:
Jestli to bylo na zvolávečce u Fordu to nevím,protože je to dovezené z Francije.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od pavel28 » 21.02.2010 18:21

A přece se točí: Tak tou klimou to není,jedině opravdu tim DPF :evil: :evil: :twisted:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Komi » 22.02.2010 07:29

tie zvolavacky maju registrovane v systeme, takze by ti to mali vediet v servise Ford povedat ci to ma zvolavacku za sebou...ak ta to zaujima...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od pavel28 » 22.02.2010 19:46

Komi píše:tie zvolavacky maju registrovane v systeme, takze by ti to mali vediet v servise Ford povedat ci to ma zvolavacku za sebou...ak ta to zaujima...
Díky,zajímá.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host