1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 04.02.2012 14:59
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
jak jsem psal v mailu, diagnostika čidlo vůbec neukázala, vyměnili jsme ho zkušebně (jediné, co diagnostika ukazovala byl tlak na rampě "0" a čerpadlo tlačilo) a pomohlo to...
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
sel bych asi taky po cidlu na rampe... Pak asi regulator podtlaku pro turbo...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Ale uplne nejdriv bych zkusil, jestli se cukani deje jen pri regeneracich. Pripojit ELM 327 + diagnostiku Torque (nebo jinou) a pridat si hlidani teploty katalyzatoru/dpf. Navod poskytnu, je-li treba.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 11.12.2012 14:54
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
No já nejsem vůbec zasvěcený. Co myslíte rampou? Co to je, a k čemu?
Měnili mě ten ERG ventil i s čidlem, to není ono?
PS: Jak to tak tady furt pročítám tak hodně lidem pomohlo zaslepení toho ERG ventilu (ale opravce mi sdělil, že jsou dva druhy ventilů a že tento ventil by zaslepit nešel, že by to ŘJ poznala.
Nejradši bych vykuchal PDF a zaslepil ERG. Protože co tak čtu a zjišťuji, tak jsou to pouze výmysly chorejch ekologů.
Ale mám strach, že tím bych auto definitivně poslal do věčnejch lovišť.
Přitom to mohl být tak dobrej motor...
Měnili mě ten ERG ventil i s čidlem, to není ono?
PS: Jak to tak tady furt pročítám tak hodně lidem pomohlo zaslepení toho ERG ventilu (ale opravce mi sdělil, že jsou dva druhy ventilů a že tento ventil by zaslepit nešel, že by to ŘJ poznala.

Nejradši bych vykuchal PDF a zaslepil ERG. Protože co tak čtu a zjišťuji, tak jsou to pouze výmysly chorejch ekologů.
Ale mám strach, že tím bych auto definitivně poslal do věčnejch lovišť.
Přitom to mohl být tak dobrej motor...
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Mam egr zaslepen a dpf vykuchan. Tohle urcite nepomuze.Qrx píše: PS: Jak to tak tady furt pročítám tak hodně lidem pomohlo zaslepení toho ERG ventilu (ale opravce mi sdělil, že jsou dva druhy ventilů a že tento ventil by zaslepit nešel, že by to ŘJ poznala. :(
Nejradši bych vykuchal PDF a zaslepil ERG. Protože co tak čtu a zjišťuji, tak jsou to pouze výmysly chorejch ekologů.
rail-rampa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
egr:
http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation
Co ta diagnostika? Zkusil bys to?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Vita ty si hotový environmentalistaMam egr zaslepen a dpf vykuchan. Tohle urcite nepomuze.


- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
jj, to kvuli tomasonovi:) Ale jezdim dost na kole do zamestnani, takze nejaky ten NOx usetrim na tom:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 11.12.2012 14:54
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
No rád bych zjistil čím to je. Regeneraci PDF jsem u auta nikdy nepoznal - nikdy jsem nezjistil že by to začlo dělat. (před cukáním). Vita_k máte servis, nebo jak?
A když to máte vykuchaný a zaslepený, tak to taky muselo něčemu pomoct, nebo naopak?
Podle těch všech zkušeností, každýmu to jen prospělo (Teda pokud se mu nerozhodil motor - cukání a pod). Ale když ten ERG zaslepily a PDF vyhodily a přečipování bylo v pohodě, tak každej to jen chválil, že už mají po problémech a spotřeba jak fík...
No chtěl bych najít servis kterej je na toto machr a nebojí se toho. Někdo hodně doporučoval v Novém městě. Kdo to dělal Vám (Vita_k)?
No ale nejdřív bych chtěl vyřešit problém s cukáním - tak to čidlo na rampě bych určitě zkusil a pak ještě bych zkusil čidlo polohy klikovky, případně dávkovací ventil čerpadla.
Jinak už nevím (možná ještě řídící jednotka)...
A když to máte vykuchaný a zaslepený, tak to taky muselo něčemu pomoct, nebo naopak?
Podle těch všech zkušeností, každýmu to jen prospělo (Teda pokud se mu nerozhodil motor - cukání a pod). Ale když ten ERG zaslepily a PDF vyhodily a přečipování bylo v pohodě, tak každej to jen chválil, že už mají po problémech a spotřeba jak fík...
No chtěl bych najít servis kterej je na toto machr a nebojí se toho. Někdo hodně doporučoval v Novém městě. Kdo to dělal Vám (Vita_k)?
No ale nejdřív bych chtěl vyřešit problém s cukáním - tak to čidlo na rampě bych určitě zkusil a pak ještě bych zkusil čidlo polohy klikovky, případně dávkovací ventil čerpadla.
Jinak už nevím (možná ještě řídící jednotka)...
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 04.02.2012 14:59
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
DPF vyndat a přeprogramovat jednotku je nesmysl, bude to kravit pořád, prostě je to neoriginál zásah do ŘJ, když potom půjde auto do servisu, bude problém s napojením, třeba nebude ani komunikovat...
doporučuju borce, co to dělal mě, je z Havlíčkova Brodu, úprava DPF (provrtá se na třech místech v určité poloze - jednotka vyhodnocuje tlaky před a za v pořádku a nemusí regenerovat, případná regenerace jednou za 1000km není nijak poznat a proběhne bez jakýchkoliv problémů), chce za to 4500,-
doporučuju borce, co to dělal mě, je z Havlíčkova Brodu, úprava DPF (provrtá se na třech místech v určité poloze - jednotka vyhodnocuje tlaky před a za v pořádku a nemusí regenerovat, případná regenerace jednou za 1000km není nijak poznat a proběhne bez jakýchkoliv problémů), chce za to 4500,-
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
no regenerace se da poznat nekdy opravdu jen pres tu diagnostiku. Ja=absolutni amater (zadnej servisak) mam na to telefon s androidem a tento program - stoji 5 dolaru:
https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=en
k tomu je nutny adapter elm327
http://aukro.cz/bluetooth-diagnostika-e ... 44966.html
Zapojis to do zasuvky pod volantem a udaje z motoru, chyby si zobrazim na telefonu. Nic jednodussiho:) Programy existuji i pro notebooky.
Mam to vykuchane od fapoff, ale cukani se mi objevuje jednou za 300-400 i tak... Nekdy to neni poznat nekdy jo. Ale cuka to vzdy kdyz regeneruje. Tj teplota 450-500 stupnu celsia na katalyzatoru. Doporucuju zkusit, kdyztak vyradim pres SZ.
Priste bych sel do telce do http://moravia-tuning.cz/
Takze: Jestli se potvrdi u tebe cukani jen pri regeneracich, tak je potreba po odstraneni filtru DPF odstranit regenerace a je vyreseno.
https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=en
k tomu je nutny adapter elm327
http://aukro.cz/bluetooth-diagnostika-e ... 44966.html
Zapojis to do zasuvky pod volantem a udaje z motoru, chyby si zobrazim na telefonu. Nic jednodussiho:) Programy existuji i pro notebooky.
Mam to vykuchane od fapoff, ale cukani se mi objevuje jednou za 300-400 i tak... Nekdy to neni poznat nekdy jo. Ale cuka to vzdy kdyz regeneruje. Tj teplota 450-500 stupnu celsia na katalyzatoru. Doporucuju zkusit, kdyztak vyradim pres SZ.
Priste bych sel do telce do http://moravia-tuning.cz/
Takze: Jestli se potvrdi u tebe cukani jen pri regeneracich, tak je potreba po odstraneni filtru DPF odstranit regenerace a je vyreseno.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Regenerace probihaji s kilometrovymi intervaly, takze provrtat nepomuze, regenerace treba nebudou tak caste, ale budou.vítek píše:DPF vyndat a přeprogramovat jednotku je nesmysl, bude to kravit pořád, prostě je to neoriginál zásah do ŘJ, když potom půjde auto do servisu, bude problém s napojením, třeba nebude ani komunikovat...
doporučuju borce, co to dělal mě, je z Havlíčkova Brodu, úprava DPF (provrtá se na třech místech v určité poloze - jednotka vyhodnocuje tlaky před a za v pořádku a nemusí regenerovat, případná regenerace jednou za 1000km není nijak poznat a proběhne bez jakýchkoliv problémů), chce za to 4500,-
1000km to neni. Je to zrejme min. Kazdopadne kdyz to cuka s filtrem bude i bez filtru s nebo neprovrtanym.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 04.02.2012 14:59
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
regenerace je nastavena jedno za zhruba 1000km, ostatní jsou dle stavu DPF a vyhodnocení tlaků, čili čím víc DPF v prd.li, tím častější regenerace, ale na to cukání to opravdu vliv nemá...každopádně je to mnohem lepší a levnější varianta, než vyndat za 6000,- 

-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 11.12.2012 14:54
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
No já samozřejmě chci v prvé řadě vyřešit to cukání. Vykuchání PDF by mohlo pomoct. Dle mýho tam prostě nahrajou software z aut co PDF nemají a musí to být OK.
Ale stejně si myslím že je to něčím jiným. Díky za tip na program a diagnostiku.
Ale stejně si myslím že je to něčím jiným. Díky za tip na program a diagnostiku.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Timto napadem jsem si taky samozrejme prosel, je to logicke - prehrat tam ten SW, kde neni DPF. doporucuji precist cele, neni to tak dlouhe:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Hanisek
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 05.03.2011 21:34
- Bydliště: Ostrava
Re: 1,6 tdci 80kW, cuká, hádá se, proč?
Ahoj,vítek píše:tak auto je prý opraveno, prý to dělalo čidlo na rampě, nové stojí 7500,-, ale sehnal mi ho za 1000,-, tak snad už bude vše ok (sakra, proč tomu nevěřím)
mám problém s úplně stejným průběhem jak popisuješ. Taky jsem už metodou pokus / omyl vyměnil půlku auta a teď se mechanik chystá na čidlo. Diagnostika vypsala : Systém přívodu paliva nízké a vysoké napětí + druhá hláška: snímáč tlaku paliva.
Nevíš, jestli to samé bylo i u tebe? Díky za odpověď a gratuluju k vyřešení záhady.

Honza
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host