cvakaní ventilů

Odpovědět
Uživatelský avatar
chalomi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od chalomi » 02.09.2007 23:15

[quote="hide"]Tak teď jsem mluvil telefonicky s technikem z FORD JANIŠ a ten mi tvrdil, že v 1.6 16V je hydraulické seřizováni ventilů. :?: :?: :?: 8O 8O 8O[/quote]

a má pravdu :wink:
Ford Focus 1,6 16v r.v.2001 stříbrná metalíza

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 03.09.2007 10:14

No ale při 160 tis. se má vůle ventilů změřit a případně dát podložky, tak to píšou na ETISU. To platí ne ?

Uživatelský avatar
chalomi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od chalomi » 03.09.2007 15:55

[quote="hide"]No ale při 160 tis. se má vůle ventilů změřit a případně dát podložky, tak to píšou na ETISU. To platí ne ?[/quote]

ano má se to překontrolovat jestli to funguje tak jak má a případně doladit :wink: myslím ve 150 tis.
Ford Focus 1,6 16v r.v.2001 stříbrná metalíza

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 04.09.2007 20:50

Tak snad ukončím trápení...jak moje, tak vaše
Odpověď z Ford :arrow:
Dobrý den, pane R..... , posílám Vám vyjádření odborníků ze školicího střediska FMC :
"...Focus 1.6 je "Sigma", tudíž ventily skontrolovat eventuelně seřídit výměnou vymezovacích podložek po každých 150.000km "

S pozdravem
FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.
Karel Majer
infolinka: 800 555 109
e-mail: kmajer@ford.com

A kdo rád čte in English, něco pěkného jsem našel:
Zetec
The first Zetec engine appeared in 1992, powering the fourth generation of the European Ford Escort and Orion. It was codenamed as the "Zeta" engine before Italian car maker Lancia threatened to sue Ford for trademark infringement as it already owned the name. Ford hurriedly renamed the engine "Zetec".

Early versions of the engine (prior to mid 1998) came complete with self-adjusting hydraulic valves. This help prevented the notorious valve tapping (on the CVH) but caused other issues. The biggest problem was that a special Ford formulation of oil was required otherwise the valves tended to stick. Similarly, if the engine wasn't regularly revved above 4000 RPM, the valves tended to stick then too. For these reasons, conventional tappets with shims were introduced in 1998.

Ve zkratce..., před rokem 1998 přišla verze s ventily samostavitelnými hydraulicky. Předešlo se tím klepání ventilů, ale zapřičinilo jiné problémy. Problém byl ale v oleji, motor nechtěl jít do obrátek a ventily měli tendenci se lepit. Z tohoto důvodu byli v roce 1998 zavedeny konvenční podložky zdvihátek.

Ufff...snad to stačí, co říkáte... :?:
Naposledy upravil(a) speedy dne 04.09.2007 22:20, celkem upraveno 2 x.
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 04.09.2007 21:15

speedy píše: For these reasons, conventional tappets with shims were introduced in 1998.
Ja trochu upresnuji:
Z toho duvodu byla roku 1998 zavedena obycejna zdvihatka ventilu s podlozkami.
Tedy ne uz s hydraulickym vymezenim vule.:!:
Diky speedy-mu za usili pri hledani pravdy!
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 04.09.2007 21:36

No já jsem právě řešil co znamená to spojení conventional tappets...
Omlouvám se za chyby v překladu, kdyby tu byl Skippy...člen fora, určo by pomohl :wink:
jo něco dál...
Zeta
Main article: Ford Zeta engine
The first Zetec-branded engine was the Zeta family, introduced for the 1992 model year powering the fourth generation of the European Ford Escort and Orion. The "Zeta" name was dropped in favour of "Zetec" when Italian car maker Lancia threatened to sue Ford for trademark infringement.

Early versions of the engine had a problem with sticking valves - far more evident in the UK, where a driving style with early upchanges is more common than on the Continent - unless a special Ford formulation of oil was used. After small changes to fix this problem the engine was known as the Zetec-E.

The Zetec had another redesign in 1998, this version is known as the Zetec-E, the main differences being a two-piece crankcase which helped damp out noise and vibration, and conventional tappets with shims rather than hydraulic ones.
:idea:
Obrázek

ta poslední věta..., a běžné zdvihátka s podložkami radši(spíše) než hydraulické. :idea:
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 05.09.2007 11:05

Je možný, že jsem za jízdy slyšel klepat ventily, vždycky tak od 2 tis. otáček na trojku, když jsem prudce přidal. Benzin jsem měl V-Power. Včera jsem na Shellce vzal plnou normálního 95 a klepání je pryč. Tak nevím, jestli zase soudruzi ze Shelu nevymyli cisterny, ale ten V-Power byl nějakej divnej. :evil:

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 05.09.2007 12:48

hide píše:Je možný, že jsem za jízdy slyšel klepat ventily, vždycky tak od 2 tis. otáček na trojku, když jsem prudce přidal. ... ale ten V-Power byl nějakej divnej. :evil:
Klepat ventily: To, co popisujes, neni klepani ventulu, ale klepani motoru. Klepani motoru je zvukovy projev detonacniho spalovani, ktere nastava za spolupusobeni nekolika nebo alespon jedne z podminek:
- vliv spalovaciho prostoru (spatny tvar, usazeniny, vysoka teplota)
- nizke oktanove cislo
- nizke otacky
- veliky predstih ...
I kdyz je ten zvuk "kovovy", nejsou to ventily, jak se velmi casto soudi. (Klepe i dvoutakt, kdyz jsou pro to podminky.)

... netankoval jsi nahodou Shell V-Power Diesel? To by pak vse vysvetlovalo. (Mozna u Shellu lejou do tanku s benzinem naftu podle hesla V-Power jako V-Power.)
Naposledy upravil(a) Jiri02 dne 05.09.2007 23:14, celkem upraveno 1 x.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 05.09.2007 13:50

Jsem tankoval V-Power benzin. Mám 1.6. 8O
Každopádně si člověk myslí, že tam leje super benzin za ty prachy a pak mu klepe motor. :evil:

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 05.09.2007 20:42

Jiri02 píše:
speedy píše: For these reasons, conventional tappets with shims were introduced in 1998.
Ja trochu upresnuji:
Z toho duvodu byla roku 1998 zavedena obycejna zdvihatka ventilu s podlozkami.
Tedy ne uz s hydraulickym vymezenim vule.:!:
Diky speedy-mu za usili pri hledani pravdy!
Tak tohle si vytisknu a přinesu do hospody. Já po tom pátral u nás v hospodě, choděj tam motoráři (celkem tři) a jeden dělal přes osm let u Forda. Všichni se zasmály mojí otázce a jasně a hned vypálily jednotně: JASNĚ ŽE JSOU TAM SAMOŠTELOVÁKY!!! Kde že jsem prej vzal takovou blbost! Všichni používaj hydrauliku a zrovna Ford by se měl vrátit o dvacet let zpátky? Tak jsem se s tim spokojil. Ale koukám že je asi v pátek až zase dorazej na oběd překvapim! jediný na čem se shodli je že to co píšou na ETISU, skontrolovat po 150tis., se děje jen pro případ že by něco nefungovalo jak má. No už se těšim na jejich reakci!
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 06.09.2007 21:41

No ono se tím seřizováním v servisu nezabývají, jen asi když nastane nějaký vážný důvod a nebo na přání.
No já jen doufám, že název Sigma není podle Ford sigma z roku 1957 :lol: ...to by se motor vrátil s koncepcí hoooodně dozadu.
Dělají se repliky Ford Sigma, někde na rokycansku myslím a mají překopaný motory Focus Sigma 150 koní, dokonce novináři napsali že ventily jsou hydraulicky ovládané....no papír toho snese dost :roll: asi něco nového 8)
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 06.09.2007 21:46

Stejně je to divný na Escortech to fungovalo bez problémů i na Mitsubishi Cordia r.v. 87 mám samoštelováky a na Focusu to nejde jo??? To je potom vážně krok zpět.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 06.09.2007 21:57

No když psali kolik stál vývoj Focusu, tak to nebyla malá částka, sice se jim povedl podvozek, ale motor zanedbali a antikorozní ochranu taky nedotáhli k dobrému výsledku.
Ono když si to vezmeš, to hydraulické vymezování vůle je myslím o dost složitější a náchylnější na poruchu, než klasika zdvihátko s pevnou podložkou, kterou zkontroluješ po 150 t a v poho...
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 06.09.2007 22:13

Aha takže neofiko článek. No neva vytiskl jsem to a zejtra až kluci (motoráři) dorazej na jídlo maj co číst a vyjádřit se (znovu)! Utěch co dělaj u nás naproti bych se nedivil kdyby to s jistotou nevěděli, oni jen tvrdili že je hloupost aby se Ford vracel s technikou o dvacet let zpět, když už to měl tak dobře odzkoušený. Ale ten co u Forda dělal 8let, řek doslova: nebudu o tom diskutovat, jsou tam samoštelováky, rozebranejch motorů u 1.6 Focuse jsem měl na stole dost!
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 06.09.2007 22:38

Tak se ho zeptej na co jsou ty podložky na těch zdvihátkách? Když by tam byl hydroštel, tak by tam neměli co dělat, ne?
Pomalu se začínám nedivit, proč mnoho lidí tomu říká Ford Pokus... :roll: :(
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů