pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Moderátor:phofy
zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od zirafak » 19.01.2010 06:22

Nieje to sice Ford,ale takyto vysledok a zhodnotenie na snehu ma vazne prekvapil :roll:
http://auto.sme.sk/c/5193679/pohon-vset ... vsade.html

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od vcedula » 19.01.2010 07:29

vacsinou na SME davaju normalne clanky ale toto akoby napisal nejaky skolak co este len chodi na vodicak. Vybrali si obrovsku tazku kravu, s ktorou isli na slalom. Zo normalne nechapem. 1:12 vs 1:17 to je rozdiel skoro 10% a to je teda v motoristickom sporte riadny rozdiel. Co tym chceli dokazat, ze vedia auto dostat do smyku jedine rucnou brzdou a ze nevedia jazdit stvorkolkou ?

Fakt ze des...

Ked chceli nieco taketo porovnat, tak mali na tie iste gumy obut co ja viem Imprezu ProSportLine 2.0 (150 PS) a Focus 2.0 (145 PS). Podla mna kvalita podvozku na tej istej urovni a vaha skoro rovnaka. Potom sa mozme rozpravat o vyhodach ci nevyhodach aut 4x4 a s pohananou prednou napravou.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od madbugie » 19.01.2010 07:37

presne tak,...

vcedulo ono ani nevadí že je to velká krava, ale treba vedieť s 4x4 jazdiť... a tu je vidieť že ujo vie jazdiť s 2 kolkou... (alebo nebol zvyknutý na tú fyziku na snehu s 2t teliatkom...)

hned prvá zákruta (pokaždé) nedobrzdil pred zákrutou a potom ju nezvládal... krásne na videu vidno ako ešte za APEXom dobrzduje zákrutu !!! tam už má byť plyn na podlahe a ísť raketovo zo zákruty pod plným plynom von... atd.

ale aspoň na záver zaznela správna poznámka že v kopcoch nie je o čom...

včera som musel zaparkovať v takom strmejšom briežku v snehu... dostal som sa síce 2 metre dopredu ale potom už jednoducho predokolka sa nedokázala prekúsať vysokým snehom a tak som sa po pár pokusoch musel na to vykašlať a pomaly sa stočiť dole brehom...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
spigot
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2483
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava - SVK

Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od spigot » 19.01.2010 07:39

Lenze to by si potom porovnaval dve rozne auta , co by skreslovalo test (vela faktorov). Sice clanok nic moc, ale podla mna im islo prave o to, ze to bolo jedno auto, tie iste podmienky, ta ista trat a jediny rozdiel bol prave ten nahon.
Je: Skoda ST: Fabia 1,4 16V white devil
Bol: Ford Focus II Sedan, r.v. 2005, 1,6 74kW | Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od zirafak » 19.01.2010 07:43

spigot pochopil.tu nejde o porovnavanie aut,ale o zistenie,ako sa sprava identicke auta s prednym nahonom a s pohonom vsetkych kolies.

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od silverwolf » 19.01.2010 07:53

To je už dávno všeobecně známý fakt, že auto s pohonem všech 4 kol je při smyku v podstatě neovladatelný - viz kvanta nehod Audi TT. Článek je dost amatérský, včetně úsměvného závěru. Kdo má čtyřkolu a nejezdí do terénu, tak je to spíš o rozbití huby nemluvě o dražším provozu. Na silnici je jasně lepší náhon na jednu nápravu. O terénu - tam je to snad jasný :wink:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od vcedula » 19.01.2010 10:10

spigot píše:Lenze to by si potom porovnaval dve rozne auta , co by skreslovalo test (vela faktorov). Sice clanok nic moc, ale podla mna im islo prave o to, ze to bolo jedno auto, tie iste podmienky, ta ista trat a jediny rozdiel bol prave ten nahon.
treba si uvedomit jednu vec: predokolky maju vacsinu vahy v predu, preto su nedotacave. Stvorkolky mavaju vahu dobre rozlozenu (zadny a stredovy diferencial). Stvorkolka s vypnutym zadnym nahonom je vyvazenejsia ako klasicka predokolka, tzn nie je az taka nedotacava. Akonahle by jazdil s klasickou predokolkou, tak nedotacavost by bola vyrazne vacsia.

Okrem toho (zasa si pomozem tym, co je podla mna jasnym pokazanim, co je kvalitne a co nie), rally, aj asfaltove, aj snehove, aj sotolinove, sa jazdi na stvorkolkach. Na asfalte dvojkolky vdaka ich nizsej hmotnosti su vyrovnanejsim superom pre stvorkolky. Ovsem na snehu a sotoline su stvorkolky daleko vpredu, jazdia uplne inu ligu. Len redaktor zo SME sa nas snazi presvedcit, ze je to mozno aj naopak...

silverwolf: nie som isty, ci vravis pravdu, podla mna je to len dalsie "jedna babka povedala". Stvorkolky su najlepsie ovladatelne auta (musis rozlisovat aj vahu) a specialne v smyku. Audi TT neviem aky ma pohon, ale tak sa mi zda ze Audi uz robi len Haldex-ove stredove spojky. To nie je 4x4, to je likvidator stabililty auta, pretoze sa zapina a vypina pocas jazdy, takze napriklad v smyku sa ti zrazu zapne zadny nahon a teba to vystreli von z cesty. Hovorme o pravych 4x4, ako ma napriklad Mitsubishi, Subaru (a to je asi tak vsetko z beznych osobnych aut) pripadne Land Rover, Toyota a rally specialy. Tu tahaju vsetky 4 kolesa neustale a prejazd zakruty v smyku je plne ovladatelny. Este aj instruktor na skole smyku ti povie, ze najlepsie ovladatelne auto je stvorkolka.

Suhlasim s madbugiem, jednoducho zacal brzdil prilis pomaly a neskoro pridaval plyn a tym bolo auto nedotacave. Okrem toho taka velka krabica nie je urcena na porovnavanie gripu na snehu, lebo vaha v tomto aute hra omnoho vacsiu ulohu ako prilnavost pneumatik ci naladenie podvozka.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od silverwolf » 19.01.2010 10:33

No, já právě mluvil o klasické 4x4. Pro normálního řidiče, který má praktické zkušenosti jenom s předním nebo zadním náhonem, je smyk se 4x4 konečná. Prostě to nezvládne. Samozřejmě něco jiného je, když to má v ruce a vyzkoušené a ví jak reagovat, ale tak je to se vším. To zcela zjevně nevěděl ani ten řidič v testu: A ten by snad už měl být vyježděnej :mrgreen: Jsme stále u klasické 4x4 - pokud nemá mezinápravový diferenciál, tak má auto tendenci v zatáčkách jet rovně. Vlivem rozdílného otáčení jednotlivých náprav, přední náprava při 4x4 v zatáčkách má vždy tendenci jít do smyku
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od killerhammer » 19.01.2010 10:48

ja si myslim, ze najvacsi problem toho testu je vaha toho auta :mrgreen:
4x4 v mensom aute je zazitok soferovat aj na snehu :idea:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od Marťas » 19.01.2010 17:52

killerhammer píše:ja si myslim, ze najvacsi problem toho testu je vaha toho auta :mrgreen:
4x4 v mensom aute je zazitok soferovat aj na snehu :idea:
Souhlasim, je tam i dobre videt, jak ho setrvacnost nepekne vynasi ven...
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Damon
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10354
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od Damon » 19.01.2010 18:07

U nás se jezdíval závod mezi vesnicemi po silnici tak 4 né li 5té třídy upluhované nebo jen sníh. Byli tam auta s předním náhonem,nové pneu,Esp nebo ASR a stejně jim natrhnul prdel jeden chlápek ze starým mitsubishi,taková piksla ale 4x4 žádná elektronika.
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od madbugie » 19.01.2010 20:01

presne tak...

predokolka zadnú nápravu po zákrutách len ťahá za sebou a kým v prvej polovici zákruty sa správa nedotáčavo, čomu treba pomôcť ručnou brzdou, sa v druhej polovici správa pretáčavo a vlastne zadná náprava kladie odpor jazde vpred... (čiže prvé 2/3 zákruty sa vezie a 1/3 ide naplno)

u štvorkolky sa pretáčavý šmyk zámerne vyvolá ešte pred polovicou zákruty a ked má jazdec zvládnutý smer jazdy, tak ide stále na plný kotol a zadná náprava nekompromisne tlačí auto vpred kým predná udáva smer jazdy (čiže prvú 1/3 zatáča a zvyšné 2/3 ide na plný kotol...)

krásne je to vidieť na videách Kenyho Bloka a jeho Gymkhany... kde pri niektorých obchádzach prekážok doslova v prvej polovici zákruty auto ako keby cúvalo (ide zadkom napred) a potom zaberú obe nápravy a auto nekompromisne vystrelia dopredu... čo sa u predokolky alebo zadokolky proste nedá...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od vcedula » 19.01.2010 20:05

tie zadokolky si nemal spominat, to sa tu este len rozbehne debata ....
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od SilverGhost » 19.01.2010 22:36

No jasně, že se rozběhne !
Kdyby tam totiž do testu vzali ještě starou dobrou Škodu 130 RS s Johnem Hauglandem za volantem, tak by tu trať udělala za 0:55 a výsledek testu by podle logiky novinářů musel být, že pohon zadních kol je prostě nepřekonatelný a kupovat si čtyřkolku prostě nemá cenu :!: :-)

No a pak by se mohl postavit na start Hannu Mikkola s Fordem Escort RS1800 s pohonem předních kol, zajel by to za 0:35 a na to vysvětlení bych si rád počkal :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :twisted:
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: pohon 4x4...vyhoda nie vzdy a vsade

Příspěvek od killerhammer » 19.01.2010 23:07

ked ten rasto chvala je celkom v pohode ale obcas trepne taku volovinu
vezme na test tazke SUVcko a potom z toho urobi nejaky vseobecny zaver o jazdnych vlastnostiach hnanych naprav :wink:
a pritom on sam je pretekar a jazdi na upravenej imprezze, cize teoreticky by mal mat ohromne vedomosti o autach a okolo nich :wink:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 2 hosti