Výměna motoru

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Výměna motoru

Příspěvek od bajeluk » 19.02.2015 14:33

Zdravím, stojím před rozhodnutím, jestli vyměnit u svého FF Mk1 1.8i motor (EYDF).

Mám na vás pár konkrétních otázek:
- Jak dlouho trvá proházet komplet motor?
- Musí se při výměně motoru odpojovat klimakompresor (a tedy vypouštět klimatizace)?
- Vyndavá se motor s převodovkou spodem nebo horem?
- Co dělá za studena klepavý "dieslový" zvuk (viz další odstavec)?
- Jaký vliv má na motor, když už jede 40.000 km s posunutými rozvody?
- Jaký vliv má na motor, když někde 2 roky stojí vyndaný z auta (pod střechou)?

Dík moc! Následují upřesňující informace, nečtěte, pokud nechcete :)

Současná anamnéza:
- oficiálně natočeno 225.000 km, z toho 190.000 km na LPG (nejspíš stočený nebude, určitě ne o víc než 50 kkm)
- žere olej cca 100 ml / 1000 km
- za studena má na benzíňáka děsivý klepavý zvuk -- spíš to zní jak diesel! -- vyklepané písty/válce? Když se ohřeje (cca 5 minut), už to je dle mých uší OK
- zaklepané výfukové ventily (na cca 0.20 mm), hlava už byla "nějak dělaná" po podpálených ventilech předchozím majitelem cca ve 185.000 km
- rozhozené rozvody -- výfuková vačka je bratru o 5 stupnu napred, a to nevím, jak je to srovnané se spodkem
- sjetá spojka (zatím drží, ale zabírá úplně nahoře)
- vyšší spotřeba (cca 8l/100 benzínu na okreskách a/nebo 120 kmh dálnice), vynechávání a zákmity předstihu na benzín za studena -- dost možná má souvislost s rozvodama

teď je tak jako tak potřeba:
- vyměnit spojku (~ 6-7.000 Kc)
- srovnat rozvody a srovant ventilové vůle, tedy zřejmě už nejlíp sundat vačky, povyměňovat podložky, nové rozvody (po 80t km) a asi rovnou s vodní pumpou (nevím, jak je stará) (~ 5.500 Kč + podložky ~ 1.000 Kč)
- vyměnit olej+filtr (v servisu 1.700 Kc)
- geometrie (nesouvisí s motorem, ale s podzimní výměnou předních ramen, 1000 Kč)
celkem tedy cca 15.500 Kč

K dipozici je motor 1.8i (asi EYDC), který má mechanik tak 2 roky na dvoře, za cca 5.000 Kč, dá mi na to záruku, že to poběží (byť na spotřebu oleje záruku nedá :/, kilometry jsou téměř jistě <200.000, ale neznámé).

Rychlá kalkulace s novým motorem, budu rád za upřesnění:
- spojková sada (3.500 Kč)
- sada rozvodů+pumpa (~ 3.500 Kč) -- vůle ventilů na "novém" motoru změřím ještě než se cokoliv začne
- práce: výměna motoru, výměna spojky a rozvodů dole bez auta -- kolik to zabere času?! (~5.000 Kč)
- servis klimatizace (~ 1.000 Kč)
- cena motoru (5.000 Kč)
- nový olej a filtr (1.700 Kč)
- geometrie (1.000 Kč)
- ostatní materiál (~ 500 Kč)
celkem tedy cca 21.000 Kč

Pálky to jsou velké, ale zase LPG mi teď od koupi 15-20.000 Kč ušetřilo, tak to beru jako provoz vozidla, no.

Díly, které jsem našel, že jsou potřeba: http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~bajel3 ... _dily.html

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Výměna motoru

Příspěvek od stano. » 19.02.2015 14:54

Najprv si zozen motor. Lebo 1.8 benziny jednoducho nie su. Ja som obvolal aj Slovensko, aj Cesko, dokopy nic. Kupovat nieco, co stoji pol roka na dvore, nemienim. A konkretne EYDF, ktore sa montovali iba v 2004... podla mna len v Nemecku najdes. Sice blok a hlava su mozno rovnake napriec vsetkymi EYFx typmi. Potom len cidla a vyfuk su ine. Neviem naisto. V kazdom pripade musis prerazit kod, inak mas problem na STK, prepise a pripadne s poistovnou.
EDIT: Este je rozdiel v kodoch motora v ovladani ventilov. Hrnceky a podlozky, to by ale nemalo vadit.
Naposledy upravil(a) stano. dne 19.02.2015 18:15, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Dingo-zetec se
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 08.01.2009 01:19
Bydliště: Trenciansky kraj

Re: Výměna motoru

Příspěvek od Dingo-zetec se » 19.02.2015 17:01

ja som menil sice 1,6l ale motor som zohnal presnu kopiu,servo ani klimu som nevypustal proste som to povesal na dratiky v motorovom priestore :lol: ,motor isiel vom normalne vrchom cez kapotu, druhy motor : nove rozvody,nove tesnenia na veku a zvodoch,premeranie vol na vetiloch boli v dobrom stave,prevodovka ostala povodna po prekontrolovani nebolo nutne menit, keby to mam teraz rozobrate tak ju asi vymenim,nove gufera na prevodovke k poloosam,nove manzety na poloosi,novy olej plus filtre,,novy sponovak aj drazkovy remen a nove sviecky,nova chladiaca zmes do motora,stav km druheho motora cca120tis. spotreba oleja na vymenu cca1L :palec_nahoru:
praca cca 3 dni po 3 hodinkach denne s preciznostou
repasovat motor komplet piesty a hlavu je skoda penez vlastna skusenost
ked skonci aj tento druhy motor nasleduje vymena auta za novsieho Focusa :D
1.6 16v zetec-se 2004 Black Panther metal
Dingo-Black Panther
Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
ASokky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 191
Registrován: 15.09.2013 13:20
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru

Příspěvek od ASokky » 19.02.2015 17:27

Zkontroluj si hydroštely a zda nejsou vačky nějak poškozeny z nadměrných vůlí, za studana když to klepe jak ropa tak bude nějaký hydroštel určitě KO a nastav správně rozvody. a uvidíš co to udělá. Proč hned měnit motor? Koupíš nový motor a nasypeš do něj jako do starýho? A hlavně, vyplatí se ti to, při dnešních cenách focusů?
Ford Focus Combi 2000, 1.8TDDi 66KW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Výměna motoru

Příspěvek od stano. » 19.02.2015 17:30

Bavime sa o benzinovych. Ziadne hydrostely tam nie su. Ale pevne podlozky.

Uživatelský avatar
ASokky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 191
Registrován: 15.09.2013 13:20
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru

Příspěvek od ASokky » 19.02.2015 18:03

Pardon, tak podložky s miskama. :perfect:
Ford Focus Combi 2000, 1.8TDDi 66KW

Uživatelský avatar
Dingo-zetec se
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 08.01.2009 01:19
Bydliště: Trenciansky kraj

Re: Výměna motoru

Příspěvek od Dingo-zetec se » 19.02.2015 18:25

Tak tak :palec_nahoru:
1.6 16v zetec-se 2004 Black Panther metal
Dingo-Black Panther
Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Výměna motoru

Příspěvek od pkadecka » 19.02.2015 19:05

Jak je na tom zbytek auta? Jak je staré? Je rezavé? IMHO měnit motor u FF mk1 už nemá smysl. Ušetřil jsi provozem na LPG a teď ty ušetřený prachy všechny vyhodíš za opravu starýho střepu... výhodnější je prodat to tak, jak to je nebo i na díly a koupit jiné auto.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: Výměna motoru

Příspěvek od bajeluk » 19.02.2015 22:42

stano: jo, sehnat dobrý motor je samozřejmě fuška. Máš pravdu, že EYDF (2002+) v ČR snad neexistujou a z DE by mě jen motor vyšel na 20.000 Kč. Počítám s tím, že číslo motoru se bude muset kdyžtak vyřešit.

Má někdo tušení, jak teda moc motor trpí, když se s ním nejezdí? Co s ním kdyžtak udělat?

Díval jsem se teď dlouze na všechny možné díly 1.8 motorů do eucatparts.com a co se týče toho, co bych měnil, tak po 1.1.1999 se liší jen opravdu pár věcí. Našel jsem manifold sání (změna v 1/2001, nevím jak), gufera ventilů, sací ventily, vrchní plastový kryt vaček, startér a benzinové hadice k liště, teplotní čidlo hlavy. Zbytek je stejný, tj. např. hlava, blok, komplet vstřikování, vačky, hrníčky, podložky, písty, klikovka...

Dingo-zetec: díky, super zkušenosti :) snad 1.8-čka taky půjde vzít horem, spodem by se tam s uhutým klima-kompresorem asi blbě vyhýbalo...

ASokky: právě pochybuju nad tím, že ten zvuk dělají ventily, zas tak ukrutně zaklepaná sedla nejsou... nevím. Mechanikův tip jsou ty písty, což zní hrůzostrašně, ale ten zvuk se line z motoru tak odevšad, že bych tomu skoro věřil.

Ad vyplatí/nevyplatí: vím, že Focusu I se dobrovolně ještě 100.000 km vzdát nechci, klidně i víc. Mk1 se mi prostě líbí nejvíc. Rezavý je jen minimálně vůbec, elektrika šlape, nápravy jsem dal trochu dokupy (a beztak na Mk2 se 150.000 by to bylo to samé). A na novější auto za 150.000+ stejně nemám :)
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Výměna motoru

Příspěvek od stano. » 19.02.2015 22:50

Urcite sa lisia podlozky na ventiloch medzi pred a po FL motormi. Ale ked mas cely motor, nemal by byt problem.
Motor urcite vrchom. Kapota musi ist dole. Najlepsie aj s prevodovkou ho dat von, potom rozdelit, prehodit, a zas komplet naspat.

Zisti si, ci vobec 1.8 benzin najdes, aj ked nie EYDF. A keby mali este jeden (najlepsie EYDC), tak mi daj prosim vediet, hned ho beriem :D Lebo volal som aj do Ciech, a neuspesne.

A ked je motor von z auta? Ma vypustenu kvapalinu, cely vodny okruh podlieha korozii. Takisto je zhodeny vyfuk a casto aj sanie. Takze vzdusna vlhkost ide az na ventily a ich drieky, ktore zacinaju hrdzaviet. Podobne je to aj s piestami vo valcoch a kruzkami. Ked su tesnenia a gufera na vzduchu, vysychaju, tvrdnu, a stracaju tesniacu schopnost.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru

Příspěvek od foki » 19.02.2015 23:22

takze podle toho co ctu by bylo dobre aby ten motor do vcerejska jezdil , zitra rano majitel prijde do auta otoci klicem a motor je fuč .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Výměna motoru

Příspěvek od pkadecka » 23.02.2015 20:05

To číslo motoru EDIT: typ motoru se bude muset každopádně vyřešit a to tak, že se musí nejen přerazit, aby to sedělo s tím v techničáku, ale pak ještě aby tam zapsali "EDIT: typ motoru vyznačen náhradní technologií". Viz např.:

http://stkdb.cz/razba-vin

Na technický totiž poznaj, že je přeražený.
Naposledy upravil(a) pkadecka dne 29.04.2015 17:07, celkem upraveno 1 x.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Výměna motoru

Příspěvek od stano. » 23.02.2015 21:41

Ty mas v technicaku zapisane cislo motoru?

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna motoru

Příspěvek od foki » 24.02.2015 07:12

pavel mel na mysli kod motoru
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: Výměna motoru

Příspěvek od bajeluk » 24.02.2015 09:44

Tak svuj plan na vymenu motoru opravdu prehodnocuju, s tim 2 roky lezicim motorem jsi me, Stano, vystrasil dost na to, abych si rek, ze ten muj motor vlastne jeste nejede tak spatne a 1l oleje navic na vymenu neni takova palka... Jeste zmerim za studena kompresi a mozna se zkusim podivat na ventily inspekcni kamerou -- delal jste to nekdo?

Jinak ano, souhlas, sehnat zachovaly motor, kde by clovek tusil, co to je zac, neni vubec sranda. Za posledni 4 dny jsem videl 3 motory: jeden na pohled uplnej vrak, jeden nic moc a s podivnym znacenim EDDC fixou (mozna to byl totiz 2.0) a jeden EYDC docela peknej, ale zas za 10.000 Kc. Pozn. pro Stana: kdybys mel, Stano, zajem, dej vedet, je to tady vrakoviste u Prahy, ja do toho asi za tyhle prachy uz nejdu.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti