
volnoběžný ventil
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: volnoběžný ventil

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- Lunaris
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 01.03.2013 23:45
- Bydliště: Čisovice <--> Praha
Re: volnoběžný ventil
Sem tam se mi stane, že auto chcípne, i když mám spojku až na podlahu a nezařazenou rychlost. Dělá to při popojíždění nebo pomalém couvání při parkování. Myslíte, že to může dělat volnoběžný ventil?
- Fofan
- Zkušený
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 27.01.2013 07:31
Ten ventil kdyz demontujete a nechate zapojenej tak se po zapnuti klicku musi lehce pohnout tam a zpet je to jen asi 2 mm ale je to hezky videt,to znamena ze neni uplne po smrti ale nemusi to znamenat ze je uplne bez chyby. Neni nic lepsiho nez ho vymenit kdyz sou hadice ok - hlavne to Téčko pod sacima svodama u 1.6! Ale uz se nebudu opakovat je toho tady ke cteni na celej vecer,doporucuju k tomu suche cervene pozdni sber
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec

Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec

-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 14.12.2014 10:46
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Dnes ráno přijdu k auto, že s ním zajedu do garáže a zkusím vyčistit ten volnoběžný ventil, chci nastartovat a auzo zase chytlo a jelo bez problémů. Přesto jsem ventil vyndal a vyčistil benzínem, zatím Ford funguje bez problémů, tak uvidíme 

FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 14.12.2014 10:46
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Včera opět. Zase to nechtělo chytit, tak jsem nastartoval s plynem, trošku ho prošlápl a zase do dnes bez problémů. Ventil jsem čistil cca před 2 týdny. Bojím se, že diagnostika nic neukáže když to jednou jde a pak zase ne
Problém s vysokými otáčkami nemám vůbec, jen když vyřadím a dojedu do křižovatky na neutrál, zastavím tak otáčky malinko povyskočí, ale to je asi normální. Reset řídící jednotky jsem nedělal při první čištění v. ventilu. Zkusím ho vyčistit znova a udělat i reset. Při nejhorším to Ford Bospor MB jistí 


FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Při nejhorším to Ford Bospor MB jistí
a, nic nezjistí.
pls. kdyby všichni jezdili do servizu, že jim to JEDNOU nenastartovalo bez plynu, tak by měli furt plno.
hrotíš,co nemusíš.


a, nic nezjistí.


pls. kdyby všichni jezdili do servizu, že jim to JEDNOU nenastartovalo bez plynu, tak by měli furt plno.


hrotíš,co nemusíš.


FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 14.12.2014 10:46
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Ale jde o to že mi to při poklesu otáček zdechne. Klesne to pod 1000-800 ot. a motor zhasne. To je ve městě celkem nepříjemné 

FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: volnoběžný ventil
Zdravím subaru728 ................. to, že Ti chcípe motor už při 1000 - 800 otáčkách, tak to už je problém, protože motor při provozní teplotě při volnoběhu je výrobcem nastaven na 700 +- 3o ot/min .
Bylo by tedy vhodné také zkontrolovat stav zapal.svíček, na nich nastavit stejný odtrh na 1,3mm, mrknout na vzduchový filtr a jestli si opákneš ten vzduch.ventil a nakonec ten restart ŘJ.
Bylo by tedy vhodné také zkontrolovat stav zapal.svíček, na nich nastavit stejný odtrh na 1,3mm, mrknout na vzduchový filtr a jestli si opákneš ten vzduch.ventil a nakonec ten restart ŘJ.
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 14.12.2014 10:46
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Jakmile otáčky klesnou pod těch cca 800 tak auto chcípne, nedělá to pravidelně. Poprvé to udělalo a pak jsem jezdil 3 týdny bez problémů, potom už jsem to začal řešit tím, že vyndám v. ventil a vyčistím ho, ale bez resetu ŘJ. Včera mi to udělalo opět asi 2týdny po vyčištění. Startuju a auto nechytlo, tak startuju s plynem a auto se chytlo a pak chcíplo při poklesu otáček. Tak jsem natočil opět s plynem a párkrát prošlapl plyn a už to volnoběh drželo normálně.
Vzduchový filtr mám nový, v létě měněný. Mohlo by to být svíčkami ? To by to nechytalo vůbec ne ?
Vzduchový filtr mám nový, v létě měněný. Mohlo by to být svíčkami ? To by to nechytalo vůbec ne ?
FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: volnoběžný ventil
Pokud je něco rozbité a ví se co, tak se to dá opravit . Pokud je závada jak - kdy, tak se začíná svépomocí od nejjednodušších věcí, majících na to vliv.
Když motor nemá snahu někdy nastartovat, tak se začíná svíčkama (jejich proběh v km) seřízením na předepsaný odtrh (má vliv na kvalitu jiskry a chod motoru ).
Když motor nemá snahu někdy nastartovat, tak se začíná svíčkama (jejich proběh v km) seřízením na předepsaný odtrh (má vliv na kvalitu jiskry a chod motoru ).
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: volnoběžný ventil
Změřil bych i tlaky ve válcích. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
už, jsem ti to výše psal, máš auto 12 let starý, tak si furt čisti vol. ventil.
ve kterém je unavená pružinka + netěsní kuželka.
tlaky + svíčky, nemaj s volnoběhem nic. ak už z názvu vyplývá, jde o regulační prvek volnoběhu. Celá jednotka je připevněna k tělesu škrtící klapky. V případě, že je klapka uzavřena, vzduch vstupuje do motoru dříve, než by prošel klapkou. V podstatě obchází těleso klapky a dostává se do té části sacího kanálu, která vede přímo k válcům. Volnoběžný ventil byl vynalezen proto, aby motor mohl být zásoben vzduchem i za nepřítomnosti řidiče. Ventil zná pouze dvě polohy: otevřenou a uzavřenou, neexistuje situace, ve které by byl otevřen „napůl“. Řídící jednotka vysílá během jedné vteřiny velký počet pulzů, kterými určuje, zda ventil má být otevřený nebo ne. Tyto pulzy způsobují kmitání plunžru uvnitř ventilu. Frekvence kmitů je dostatečně vysoká na včasnou úpravu sacího procesu, proto byste neměli zaznamenat sebemenší změny v otáčkách motoru. Kmit nazýváme pracovní cyklus, jeho hodnota je procentuálním vyjádřením času, po který je ventil otevřen. Tedy pro stálé uzavření ventilu platí hodnota 0%, při stálém otevření říkáme, že je ventil otevřen na 100%. Neexistují jiné hodnoty pracovního cyklu.

tlaky + svíčky, nemaj s volnoběhem nic. ak už z názvu vyplývá, jde o regulační prvek volnoběhu. Celá jednotka je připevněna k tělesu škrtící klapky. V případě, že je klapka uzavřena, vzduch vstupuje do motoru dříve, než by prošel klapkou. V podstatě obchází těleso klapky a dostává se do té části sacího kanálu, která vede přímo k válcům. Volnoběžný ventil byl vynalezen proto, aby motor mohl být zásoben vzduchem i za nepřítomnosti řidiče. Ventil zná pouze dvě polohy: otevřenou a uzavřenou, neexistuje situace, ve které by byl otevřen „napůl“. Řídící jednotka vysílá během jedné vteřiny velký počet pulzů, kterými určuje, zda ventil má být otevřený nebo ne. Tyto pulzy způsobují kmitání plunžru uvnitř ventilu. Frekvence kmitů je dostatečně vysoká na včasnou úpravu sacího procesu, proto byste neměli zaznamenat sebemenší změny v otáčkách motoru. Kmit nazýváme pracovní cyklus, jeho hodnota je procentuálním vyjádřením času, po který je ventil otevřen. Tedy pro stálé uzavření ventilu platí hodnota 0%, při stálém otevření říkáme, že je ventil otevřen na 100%. Neexistují jiné hodnoty pracovního cyklu.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 639
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: volnoběžný ventil
Podle obrázku ho pružina zavírá = unavená pružina by měla znamenat vysoké otáčky volnoběhu a ne chcípání. Chcípání by byl spíš problém v solenoidu že otvírá míň než by měl.
Pokud má volnoběh v pořádku a občas chcípne nebo hůř startuje, tak bych šel spíš po svících nebo po tlaku paliva/ vstřikovačích, příp. po kompresi motoru... Svícema bych začal.
Pokud má volnoběh v pořádku a občas chcípne nebo hůř startuje, tak bych šel spíš po svících nebo po tlaku paliva/ vstřikovačích, příp. po kompresi motoru... Svícema bych začal.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 14.12.2014 10:46
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Ne že by auto úplně hůř startovalo
Startuješ, auto jakoby chytne během chvilky, ale hned zdechne protože to nedrží otáčky. Už přitom startování to je poznat, že to nepůjde. Hlavně to nedělá pravidelně, udělalo mi to poprvé a za 2 hoďky auto zase jelo bez problému další 3 týdny, jak jsem psal. Když by to bylo svíčkami tak by auto nechytalo vůbec, nebo start by byl horší ne ?

FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host