volnoběžný ventil

Odpovědět
Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Nonid » 11.11.2016 16:47

Obrázek
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
Lunaris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 01.03.2013 23:45
Bydliště: Čisovice <--> Praha

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Lunaris » 11.11.2016 16:52

Sem tam se mi stane, že auto chcípne, i když mám spojku až na podlahu a nezařazenou rychlost. Dělá to při popojíždění nebo pomalém couvání při parkování. Myslíte, že to může dělat volnoběžný ventil?

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Příspěvek od Fofan » 11.11.2016 19:59

Ten ventil kdyz demontujete a nechate zapojenej tak se po zapnuti klicku musi lehce pohnout tam a zpet je to jen asi 2 mm ale je to hezky videt,to znamena ze neni uplne po smrti ale nemusi to znamenat ze je uplne bez chyby. Neni nic lepsiho nez ho vymenit kdyz sou hadice ok - hlavne to Téčko pod sacima svodama u 1.6! Ale uz se nebudu opakovat je toho tady ke cteni na celej vecer,doporucuju k tomu suche cervene pozdni sber
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

subaru728
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 14.12.2014 10:46
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od subaru728 » 12.11.2016 10:22

Dnes ráno přijdu k auto, že s ním zajedu do garáže a zkusím vyčistit ten volnoběžný ventil, chci nastartovat a auzo zase chytlo a jelo bez problémů. Přesto jsem ventil vyndal a vyčistil benzínem, zatím Ford funguje bez problémů, tak uvidíme :(
FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)

subaru728
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 14.12.2014 10:46
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od subaru728 » 23.11.2016 14:34

Včera opět. Zase to nechtělo chytit, tak jsem nastartoval s plynem, trošku ho prošlápl a zase do dnes bez problémů. Ventil jsem čistil cca před 2 týdny. Bojím se, že diagnostika nic neukáže když to jednou jde a pak zase ne :| Problém s vysokými otáčkami nemám vůbec, jen když vyřadím a dojedu do křižovatky na neutrál, zastavím tak otáčky malinko povyskočí, ale to je asi normální. Reset řídící jednotky jsem nedělal při první čištění v. ventilu. Zkusím ho vyčistit znova a udělat i reset. Při nejhorším to Ford Bospor MB jistí :|
FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5657
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 23.11.2016 15:24

Při nejhorším to Ford Bospor MB jistí :|

a, nic nezjistí. :mrgreen: :mrgreen:
pls. kdyby všichni jezdili do servizu, že jim to JEDNOU nenastartovalo bez plynu, tak by měli furt plno. :mrgreen: :mrgreen:
hrotíš,co nemusíš. :D :D
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

subaru728
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 14.12.2014 10:46
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od subaru728 » 23.11.2016 15:28

Ale jde o to že mi to při poklesu otáček zdechne. Klesne to pod 1000-800 ot. a motor zhasne. To je ve městě celkem nepříjemné :|
FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5657
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 23.11.2016 15:42

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od matys » 23.11.2016 16:20

Zdravím subaru728 ................. to, že Ti chcípe motor už při 1000 - 800 otáčkách, tak to už je problém, protože motor při provozní teplotě při volnoběhu je výrobcem nastaven na 700 +- 3o ot/min .
Bylo by tedy vhodné také zkontrolovat stav zapal.svíček, na nich nastavit stejný odtrh na 1,3mm, mrknout na vzduchový filtr a jestli si opákneš ten vzduch.ventil a nakonec ten restart ŘJ.
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

subaru728
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 14.12.2014 10:46
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od subaru728 » 23.11.2016 16:31

Jakmile otáčky klesnou pod těch cca 800 tak auto chcípne, nedělá to pravidelně. Poprvé to udělalo a pak jsem jezdil 3 týdny bez problémů, potom už jsem to začal řešit tím, že vyndám v. ventil a vyčistím ho, ale bez resetu ŘJ. Včera mi to udělalo opět asi 2týdny po vyčištění. Startuju a auto nechytlo, tak startuju s plynem a auto se chytlo a pak chcíplo při poklesu otáček. Tak jsem natočil opět s plynem a párkrát prošlapl plyn a už to volnoběh drželo normálně.

Vzduchový filtr mám nový, v létě měněný. Mohlo by to být svíčkami ? To by to nechytalo vůbec ne ?
FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od matys » 23.11.2016 18:01

Pokud je něco rozbité a ví se co, tak se to dá opravit . Pokud je závada jak - kdy, tak se začíná svépomocí od nejjednodušších věcí, majících na to vliv.
Když motor nemá snahu někdy nastartovat, tak se začíná svíčkama (jejich proběh v km) seřízením na předepsaný odtrh (má vliv na kvalitu jiskry a chod motoru ).
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13399
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od miki21 » 23.11.2016 18:33

Změřil bych i tlaky ve válcích. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5657
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 23.11.2016 19:47

už, jsem ti to výše psal, máš auto 12 let starý, tak si furt čisti vol. ventil.
:arrow: ve kterém je unavená pružinka + netěsní kuželka.
tlaky + svíčky, nemaj s volnoběhem nic.
Schránka03.jpg
ak už z názvu vyplývá, jde o regulační prvek volnoběhu. Celá jednotka je připevněna k tělesu škrtící klapky. V případě, že je klapka uzavřena, vzduch vstupuje do motoru dříve, než by prošel klapkou. V podstatě obchází těleso klapky a dostává se do té části sacího kanálu, která vede přímo k válcům. Volnoběžný ventil byl vynalezen proto, aby motor mohl být zásoben vzduchem i za nepřítomnosti řidiče. Ventil zná pouze dvě polohy: otevřenou a uzavřenou, neexistuje situace, ve které by byl otevřen „napůl“. Řídící jednotka vysílá během jedné vteřiny velký počet pulzů, kterými určuje, zda ventil má být otevřený nebo ne. Tyto pulzy způsobují kmitání plunžru uvnitř ventilu. Frekvence kmitů je dostatečně vysoká na včasnou úpravu sacího procesu, proto byste neměli zaznamenat sebemenší změny v otáčkách motoru. Kmit nazýváme pracovní cyklus, jeho hodnota je procentuálním vyjádřením času, po který je ventil otevřen. Tedy pro stálé uzavření ventilu platí hodnota 0%, při stálém otevření říkáme, že je ventil otevřen na 100%. Neexistují jiné hodnoty pracovního cyklu.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 639
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vladka1 » 24.11.2016 10:48

Podle obrázku ho pružina zavírá = unavená pružina by měla znamenat vysoké otáčky volnoběhu a ne chcípání. Chcípání by byl spíš problém v solenoidu že otvírá míň než by měl.
Pokud má volnoběh v pořádku a občas chcípne nebo hůř startuje, tak bych šel spíš po svících nebo po tlaku paliva/ vstřikovačích, příp. po kompresi motoru... Svícema bych začal.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

subaru728
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 14.12.2014 10:46
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od subaru728 » 24.11.2016 11:07

Ne že by auto úplně hůř startovalo :| Startuješ, auto jakoby chytne během chvilky, ale hned zdechne protože to nedrží otáčky. Už přitom startování to je poznat, že to nepůjde. Hlavně to nedělá pravidelně, udělalo mi to poprvé a za 2 hoďky auto zase jelo bez problému další 3 týdny, jak jsem psal. Když by to bylo svíčkami tak by auto nechytalo vůbec, nebo start by byl horší ne ?
FF mk1 1.6 16v 74kw
FF mk3 2.0tdci 125kw (103kw + chip)

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti