Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2774
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Příspěvek od Raada » 26.01.2010 23:02

No to je vono, ja kdyz nastartuju treba po 3 dnech stani, tak auto je poradne vymrzle a v mrazech pod -10 stupnu se plouzenim po rovine po Praze 50-60km rychlosti nezahreju ani po 25km na 90°C :-). Tohle bylo konkretne v -13°C. Auto trochu topilo, ale teplota motoru stale nebyla na provozni teplote. Kdyz vyrazim za rodicema na Jih, tak z Hostivare auto zahreju na 90 az nekde za Barrandovskym mostem a to vetsinu cesty jedu 80-90km/h po spojce (v sobotu).

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Příspěvek od tomason » 26.01.2010 23:08

1,6TDCI Placebo :mrgreen: :lol:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Příspěvek od martasak » 27.01.2010 19:06

tomason píše:Sem teda jelen po 5km z práce a z výduchů se line teplý vzduch teplý :!: ne vlažný :mrgreen: Jak to to auto dělá nevim,ale milujiho :lol: teplota nepřešla přes první stupínek
Já myslel, že brzy to topí jenom mně a ona to dělá dokonce i 1.8 čka, to jsem nečekal 8)
Ale motoru moc teplo není, většinou se to během 8-10 km do práce posune tak na třetinu "normální" polohy, ale to mi tolik nevadí, hlavně že je teplo mně.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
asifilip
Nováček
Nováček
Příspěvky: 112
Registrován: 06.04.2008 13:32
Bydliště: Slovensko, Bratislava

Zohriatie motora na 70 st. celzia

Příspěvek od asifilip » 12.02.2010 12:17

Ahojte, moj motor 1.6 TDCi 80kW DPF, sa zacne zohrievat tak po prejdeni cca 5km, postupne stupa teplota tak na 70 stupnov a ani po prejdeni dalsich 350 km sa viac nezohreje :cry:

Pytal som sa na to vo Forde a povedali mi, ze ten motor je chladnicka... a ze to nemam riesit. Mne sa to vsak nezda a prijde mi to tak, ako keby som mal neustale termostatom otvoreny velky okruh.

Mate niekto podobne skusenosti ?

Dik
Ford Focus II, 1.6 TDCi, 125 hp / 310 Nm(chip); CC bumper :-)

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zohriatie motora na 70 st. celzia

Příspěvek od silverwolf » 12.02.2010 12:19

Je to tak, jsme na tom všichni stejně :wink:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
asifilip
Nováček
Nováček
Příspěvky: 112
Registrován: 06.04.2008 13:32
Bydliště: Slovensko, Bratislava

Re: Zohriatie motora na 70 st. celzia

Příspěvek od asifilip » 12.02.2010 12:49

:-) to fakt ? A ja som myslel, ze tam mam mat cca 90 stupnov, to sa mi podarilo asi raz, ked bolo vonku 30 stupnov a ja som to auto zrovna nesetril...

Cital som tu aj diskusiu o ventilatore, ochladzujucom chladic, ktory sa spusta bez povodneho zameru. Pojdem to pozriet, ci mi to nahodou tiez nesposobuje neustale beziaci ventilator.
Ford Focus II, 1.6 TDCi, 125 hp / 310 Nm(chip); CC bumper :-)

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2774
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Příspěvek od Raada » 12.02.2010 13:09

Neni normalni, aby se ti motor i ve velke zime nedostal na provozni teplotu tj. ukazatel teploty by mel skoncit asi tak 1mm pred 90°C. Pokud ti zustava ukazatel na carce mezi 60 a 90 tak je neco spatne a pravdepodobne mas v haji termostat. Ten ventilator se spousti diky DPF i kdyz je motor studeny.

Uživatelský avatar
asifilip
Nováček
Nováček
Příspěvky: 112
Registrován: 06.04.2008 13:32
Bydliště: Slovensko, Bratislava

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Příspěvek od asifilip » 12.02.2010 15:51

Tak som to bol pozriet, a ked som nastartoval motor, tak ventilator bol v klidu. Tym to pravdepodobne nebude. Pretoze ho ani inokedy nepocujem. Pravdepodobne to asi bude tym termostatom... Neviem cim inym by to este mohlo byt...
Ford Focus II, 1.6 TDCi, 125 hp / 310 Nm(chip); CC bumper :-)

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Zohriatie motora na 70 st. celzia

Příspěvek od BobTDCi » 12.02.2010 21:03

asifilip píše:Ahojte, moj motor 1.6 TDCi 80kW DPF, sa zacne zohrievat tak po prejdeni cca 5km, postupne stupa teplota tak na 70 stupnov a ani po prejdeni dalsich 350 km sa viac nezohreje :cry:

Pytal som sa na to vo Forde a povedali mi, ze ten motor je chladnicka... a ze to nemam riesit. Mne sa to vsak nezda a prijde mi to tak, ako keby som mal neustale termostatom otvoreny velky okruh.

Mate niekto podobne skusenosti ?

Dik
Ak ti nevylezie nad 70°C, tak to nie je v poriadku - a indícia poukazuje naozaj na pootvorený veľký okruh.
Veď sa na to pozri - zastav čo najskôr po tom - ako ti ručička ukáže tých tvojich "kulminačných" 70stupňov a rukou pochytaj hadicu čo vystupuje z termostatu smerom dopredu do chladiča... Ak je už pri 70-ke vlažná či teplá, tak už podpúsťa - ale ak ti fakt vyššie ručička nevylezie, tak je to viac ako isté...
:idea: 8O :? :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Příspěvek od BobTDCi » 12.02.2010 21:08

asifilip píše:Tak som to bol pozriet, a ked som nastartoval motor, tak ventilator bol v klidu. Tym to pravdepodobne nebude. Pretoze ho ani inokedy nepocujem. Pravdepodobne to asi bude tym termostatom... Neviem cim inym by to este mohlo byt...
Nie ventilátor to určite nie je v tvojom prípade - kým nedosiahne teplotu okolo 88°C(podľa stupnice teplomera) - veľký termostat ti nemá otvárať.
:idea: 8O :roll: :|
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
asifilip
Nováček
Nováček
Příspěvky: 112
Registrován: 06.04.2008 13:32
Bydliště: Slovensko, Bratislava

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Příspěvek od asifilip » 15.02.2010 11:56

Ahojte, neviem presne kde je termostat. Predpokladám, že tam kde je ten zelený teplotny snimac. A keď som tu hadicu chytil po prejdeni cca 20 km a s teplotou ukazujucou niekde v okoli 70 st. tak bola tepla. Môže byt aj zlý snimac? Niekde som počul, že sa dá zistiť teplota cez palubný počítač, ak by ukazoval 70 tak je asi v háji termostat. Čo iné...?
Ford Focus II, 1.6 TDCi, 125 hp / 310 Nm(chip); CC bumper :-)

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Příspěvek od BobTDCi » 17.02.2010 17:43

asifilip píše:Ahojte, neviem presne kde je termostat. Predpokladám, že tam kde je ten zelený teplotny snimac. A keď som tu hadicu chytil po prejdeni cca 20 km a s teplotou ukazujucou niekde v okoli 70 st. tak bola tepla. Môže byt aj zlý snimac? Niekde som počul, že sa dá zistiť teplota cez palubný počítač, ak by ukazoval 70 tak je asi v háji termostat. Čo iné...?
Áno to čierne plastové teleso - v ktorom je zelený (väčšinou) snímač teploty.
Tá hadica o ktorú ide - je hadica vystupujúca z toho telesa smerom dopredu k prednej maske a chladiču - ale ak ti už okolo 70°C púšťa horúcu vodu do chladiča - hovorí to za všetko.
Nie snímač teploty neotvára predsa žiadnu vetvu chladiaceho okruhu.
Mne osobne teplota postupne stúpa až tesne tesne ku stredovej ryske, teda 90°C a potom v priebehu 10-15sekúnd poklesne o cca 2-3mm ako to vidno na fotkách.
Přílohy
Po otvorení termostatu
Po otvorení termostatu
Tesne pod 90°C
Tesne pod 90°C
Termostat + snímač teploty 1.6TDCi
Termostat + snímač teploty 1.6TDCi
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Příspěvek od SilverGhost » 18.02.2010 09:55

Podle mne rozhodně není vyloučeno, že i snímač teploty je špatný a ukazuje to špatně. Rozhodně jsem závadu na snímači teploty u kolegy viděl. Ale spíše se to projevovalo nestabilním chováním ručky než jejím ustrnutím na 70st.

BTW z trochu jiného soudku: kdysi na Astře jsem zažil vadné venkovní čidlo teploty, které ukazovalo v mrazech postupně venkovní teploty i 50-60stupňů :-) Tam to ale způsobila sůl 8-)
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Příspěvek od BobTDCi » 12.03.2010 11:20

To by som sa bol vtedy bál vystúpiť z auta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 8O :wink:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Koron
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 02.02.2010 10:17
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rýchlosť zohrievania motora 1.6TDCi na prac.teplotu

Příspěvek od Koron » 17.12.2010 19:10

"Konečně" nastala zima a tak se taky podělím o získané zkušenosti. Do práce to mám 13km, po cestě mám asi 2km táhlý kopec. Teď při mínusových teplotách se mi nikdy motor nezahřeje na provozní teplotu. Vypozoroval jsem, že pokud neofukuji teplým vzduchem, tak na vrcholu kopce provozní teploty dosáhnu, ale potom už teplotu jen ztrácím. Ideální je jet mimo obec 90km/hod, nebo do kopce. Zjistil jsem, že i když je teplota pod nulou a klimatizace nemůže sepnout, tak se při jejím zapnutí změní zvuk motoru, jako při zapnutí spotřebiče s velkým odběrem. To mě přivedlo k úvaze, zda nema fofo elektrický ohřev chladící kapaliny, a který se spína jen při zapnuté klimatizaci ?
V Microcat 2010, po zadání WIN, mi to ukazuje, že všechny dieselové motory 1.6 mají ohřívač chladícího okruhu. Jaké jsou podmínky pro sepnutí ?
Poslední otázka je, jak složité je domontovat přídavný elektrický ohřev topení, zda stačí jen doplnit ten ohřívač a zapojit konektory nebo by se ještě musela doplnit elektroinstalace atd. ?
Ford Focus II kombi 1.6tdci 66kW, r.v. 2006

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: PKEnergy a 2 hosti